تفاوت طراحی سایت با وردپرس وphp

وردپرس

7 دقیقه زمان مطالعه

وب سایت ها در دنیای امروزی ابزاری هستند که همه به آن نیاز دارند. هیچ کسب و کاری در این بازار رقابتی بدون یک وب سایت عالی دوام نمی آورد. وب سایت کسب و کار شما اولین تاثیری است که کسب و کارتان بر مصرف کنندگان می گذارد. با وجود ابزار های مختلف، ایجاد یک وب سایت مناسب می تواند یک کار دشوار باشد. هر زمان که وب‌سایت خود را توسعه می‌دهید، عوامل متعددی در موفقیت آن نقش خواهد داشت. برای ساخت یک وب سایت دو ابزار وجود دارد: وردپرس و پی اچ پی.

در طراحی سایت مانند هر موضوع دیگری گزینه های زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. همانطور که گفته شد، دو مورد از این فناوری های مدرن PHP  و وردپرس است. در واقع طراحی سایت با وردپرس و یا پی اچ پی یکی از موضوعات جنجالی و بحث برانگیز در دنیای توسعه وب مدرن است و کاربران ممکن است در ابتدا کمی سردرگم باشند. ما در این مقاله قصد داریم این مسئله را به طور عمیق تری بررسی کرده و به شما در تصمیم گیری کمک کنیم.

وردپرس چیست؟

توصیف وردپرس در چند کلمه ممکن است دشوار باشد. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است. عملکرد CMS به ایجاد، مدیریت و طراحی محتوای خود در یک وب سایت کمک می کند. اکثر CMS ها از پیش مجهز به یک قالب و طرح بندی بصری جذاب برای وب سایت شما هستند. وردپرس به شما این امکان را می دهد تا با کمک افزونه ها، ابزارها و قالب هایی که به صورت رایگان برای دانلود در دسترس هستند، ویژگی های اصلی را به سایت خود اضافه کرده و آن را بهبود دهید.

 

همچنین می توانید افزونه ها و قالب های پولی و ممتاز بخرید. قالب های پولی پشتیبانی و عملکرد بهتری را به شما ارائه می دهند و این موضوع به وب سایت شما کمک می کند تا ظاهری منحصر به فرد داشته باشد. دلیل معروف شدن وردپرس این است که می تواند به شما در ایجاد یک وب سایت با سرمایه بسیار کم کمک کند. حتی اگر یک فرد کاملاً مبتدی هستید، می توانید با کمی تلاش وب سایت خود را با استفاده از آن ایجاد کنید. کاربر پسند بودن آن بزرگترین دلیلی است که اکثر مردم به شما پیشنهاد می کنند از وردپرس برای ساخت وب سایت خود استفاده کنید. در ژاکت می توانید با نحوه طراحی سایت با وردپرس آشنا شوید و برای یادگیری جامع وردپرس از مقاله آموزش وردپرس ما استفاده کنید .

در سال‌های اخیر طراحی سایت برای ورود کسب‌وکارها به فضای دیجیتال مارکتینگ امری ضروری است. به همین خاطر بسیاری از افراد به آموزش طراحی وب رو آورده‌اند. اگر شما هم به دنبال یک مجموعه آموزشی در حوزه Webdesign هستید دوره طراحی سایت ژاکت آکادمی یکی از بهترین دوره‌ها در این خصوص است که به شما کمک می‌کند که یک سایت حرفه‌ای برای کسب و کار خود یا دیگران طراحی کنید.

PHP چیست؟

برای درک اینکه پی اچ پی چیست، باید از نحوه ی کدنویسی مطلع باشید.PHP یک زبان برنامه نویسی است که برای توسعه وب سایت ها، برنامه ها و چند ابزار دیگر استفاده می شود. این زبانی است که به وردپرس قدرت عملکرد را می دهد. PHP چارچوبی است که می توان از آن برای ساخت وب سایت های انعطاف پذیرتر و مناسب تر استفاده کرد. ابزارها و توابع بهتری در حال حاضر در PHP ساخته شده اند. شما می توانید از PHP برای ایجاد وب سایت های پویا استفاده کنید. در حال حاضر، PHP در بیش از 240 میلیون وب سایت در سراسر جهان استفاده می شود و بازخوردهای متفاوتی را هم از سوی کاربران و کارشناسان دریافت می کند.

تفاوت بین وب سایت هایی که از وردپرس و پی اچ پی استفاده می کنند در چیست؟

وب سایت های وردپرس و پی اچ پی از جنبه های مختلف کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. هر دوی اینها دارای مجموعه ای از مزایا هستند که تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک را انتخاب کنید، بسیار دشوار است. بنابراین برای درک اینکه کدام یک از آن ها برای شما بهتر است، ابتدا باید تفاوت های بین این دو را مشخص کرد. از این طریق می توان فهمید که بهترین پلت فرم برای وب سایت بر اساس نیاز خاص کسب و کارتان کدام است.

سفارش طراحی سایت

در اینجا نگاهی به تفاوت های اصلی بین وب سایت های وردپرس و پی اچ پی می اندازیم:

انعطاف پذیری

وردپرس از نظر انعطاف پذیری امتیاز بیشتری می گیرد. اگر به دنبال وبلاگ یا سایتی هستید که نیاز به اصلاح منظم محتوا، تصاویر و همچنین چیدمان و ظاهر دارد، باید به سراغ وردپرس بروید. انجام این کار در سایت وردپرسی راحت تر از وب سایت PHP است. می‌توانید قبل از انتخاب یک طرح‌بندی و ظاهر متفاوت، آن را به طور کامل آزمایش کنید و هر چند وقت یکبار آن را تغییر دهید. بنابراین، ایجاد یک وب سایت پویا با وردپرس آسان تر است.

مقرون به صرفه بودن

یکی از اصلی ترین مواردی که در انتخاب هر چیزی باید در نظر گرفته شود، بودجه است. اگر محدودیت‌هایی درباره ی بودجه دارید یا نمی‌خواهید روی توسعه و نگهداری یک وب‌سایت سرمایه‌گذاری کنید، وردپرس همان چیزی است که باید دنبالش بروید. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است و ساخت سایت بر روی آن در مقایسه با PHP مقرون به صرفه تر است. زمان و همچنین هزینه صرف شده برای توسعه و نگهداری وردپرس کمتر است. البته با انتخاب قالب ‌ها و افزونه های پولی می تواند افزایش یابد.

این مقاله را حتما بخوانید
راهنمای نمایش آمار بازدید سایت وردپرس با افزونه و بدون افزونه

سئو

سیستم مدیریت محتوا (CMS) به عنوان یک ابزار برای بهینه سازی موتورهای جستجو است و این یک واقعیت شناخته شده است که سئو یک عامل کلیدی در تعیین رتبه در گوگل است. از آنجایی که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است، در مقایسه با سایت های PHP انتخاب بهتری است. در واقع این یکی از عوامل اصلی محبوبیت وردپرس است که PHP از آن محروم است.

سئو

تجربه ی کاربری

وردپرس اغلب به عنوان یک سایت ساز کاربر پسند نامیده می شود و این مطمئناً درست است. وردپرس شامل یک رابط کاربری ساده است که کار با آن آسان است. از طرف دیگر، مدیریت وب سایت PHP به دانش فنی نیاز دارد. حتی افراد مبتدی نیز می توانند به راحتی سایت وردپرس را راه اندازی کرده و از آن نگهداری کنند. وردپرس دارای چندین پلاگین مختلف است و تنظیم آن ها آسان است. اما در مورد سایت های PHP این موضوع درست  نیست.

بهره وری

وردپرس بهره وری بیشتر را برای کاربران ارائه می دهد. از طرف دیگر PHP بهره وری کمتری را ارائه می دهد، اگرچه سرعت پردازش سریع تر را تضمین می کند. از آنجایی که PHP از حافظه خود استفاده می کند، بار سرور و همچنین زمان بارگذاری کاهش می یابد و در نتیجه پردازش سریع تر می شود. این موضوع می تواند بر رتبه بندی شما در نتایج جستجو گوگل تاثیر مثبت بگذارد.

امنیت

این یک تصور غلط رایج است که وردپرس دارای مشکلات امنیتی است و وب سایت PHP گزینه ایمن تری است. برعکس، یک سایت PHP می‌تواند به همان اندازه در برابر حملات آسیب‌پذیر باشد و اگر توسعه‌دهنده تمام موارد را رعایت کند، یک سایت وردپرسی نیز می‌تواند امن و مطمئن باشد. بنابراین، وقتی صحبت از امنیت به میان می آید، هر دو سایت می توانند برای استفاده ایمن باشند. پیشنهاد می‌شود یک توسعه‌دهنده آگاه و با تجربه استخدام کنید که اهمیت ایجاد یک وب‌سایت امن را می‌داند و همه ابزارها را برای اطمینان از آن در اختیار دارد. همچنین می توانید از افزونه های امنیتی برای بهبود امنیت سایت وردپرسی خود استفاده کنید.

آپلود محتوا

همانطور ک در مبحث آموزش وردپرس گفته شده است ، وب سایت های وردپرسی نیازی به کدنویسی HTML ندارند. به همین دلیل است که آپلود پست‌های وبلاگ، تصاویر و سایر محتواها در آن آسان‌تر است. از طرف دیگر PHP نیاز به نوشتن کدهایی مختلف برای آپلود و بارگذاری محتوا دارد. بنابراین، برای آپلود و ویرایش آن ها نیاز به دانش فنی وجود دارد و می تواند زمان بر باشد.

ارتقاء مداوم

همانطور که می دانید، اینترنت یک فناوری دائما در حال توسعه است. بنابراین باید به طور مداوم به‌روزرسانی‌ها و رفع اشکال‌های مختلف را انجام داد. این کار عملکرد سایتتان را حفظ کرده و به بازدیدکنندگان وب‌سایتتان کمک می‌کند تا ایمن بمانند. یک CMS مانند وردپرس به‌روزرسانی‌های تقریباً دائمی را برای افزودن ویژگی‌های جدید، رفع اشکال‌ها، بهبود امنیت و کار بر روی بازخورد کاربر دریافت می‌کند. از طرف دیگر، یک چارچوب PHP معمولاً به اندازه وردپرس به‌روزرسانی نمی‌شود. در PHP یک فرد باید مسئولیت بهبود عملکردهای مختلف و ویژگی های امنیتی را داشته باشد. با این حال، این باعث نمی شود که از نظر تئوری از ثبات کمتری برخوردار باشد.

طراحی سایت

نوع وب سایت

نوع وب سایت می تواند عامل تاثیرگذار در تصمیم گیری باشد. آیا می خواهید یک سایت وبلاگ شخصی ایجاد کنید و یا یک وب سایت تجارت الکترونیکی بزرگ؟ ممکن است شما به یک وب سایت تک صفحه ای یا یک وب سایت چند لایه نیاز داشته باشید. ساخت یک وب سایت بیش از حد پیچیده با استفاده از PHP مناسب تر است. با این حال، اگر وب سایتی دارید که همیشه در حال تغییر و پر از وبلاگ یا محتوای آموزنده است، وردپرس گزینه بسیار بهتری است.

دانش برنامه نویسی

اگر با مهارت های برنامه نویسی آشنایی دارید، می توانید از PHP  به عنوان یک چارچوب برای ساخت وب سایت خود استفاده کنید، اما اگر در برنامه نویسی یک فرد مبتدی هستید، وردپرس با نیازهای شما مطابقت دارد. اگر شما با این حال یک متخصص PHP هستید، گزینه ها و انعطاف پذیری بیشتری در اختیار خواهید داشت.

جمع بندی : کدام یک را برای ایجاد وب سایت خود استفاده کنیم؟

امتیاز وردپرس در جنبه های مختلف در مقایسه با سایت های PHP بهتر است. با این حال، اینکه آیا شما باید به سراغ PHP بروید یا وردپرس، کاملاً به نیاز های کسب و کار شما بستگی دارد. شما باید تفاوت بین این دو را درک کرده و ارزیابی کنید که کدام یک برای شما مناسب تر است. اگر می خواهید پورتال های تجاری در مقیاس کوچک و متوسط ​​راه اندازی کنید، وردپرس برای شما بهتر خواهد بود. برای کسب و کار های پیچیده تر و بزرگتر، PHP همیشه مفید تر خواهد بود. در آخر برای طراحی سایت خود می توانید به سراغ سایت های حرفه ای دراین حوزه که ارائه دهنده انواع خدمات وردپرس هستند مانند ژاکت سرویس رفته و بهترین طراحی سایت را برای سایت خود داشته باشید و خیال خودتان را راحت کنید!

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

451,500 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه