10 حقیقت جذاب درباره سیستم مدیریت محتوای وردپرس

وردپرس

5 دقیقه زمان مطالعه

سلام دوستان؛ با توجه به سطح فعلی محبوبیت وردپرس، این پلتفرم تعاریف جدیدی را برای وب ارائه کرده است و نتایج آن حجم عظیمی را در برمی‌گیرد. W3Techs سیستم مدیریت محتوای وردپرس را به عنوان سیستم مدیریت محتوای پیشرو، با 59 درصد سهم بازار معرفی می‌کند.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس

سیستم مدیریت محتوای وردپرس پلتفرمی است که میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان از آن کمک می‌گیرند. اگر ساختار وبسایت را به عنوان یک فعالیت هنری حیرت‌انگیز در نظر بگیرید، وردپرس درواقع بهترین بوم است و می‌توانید از این سیستم مدیریت محتوای شگفت‌انگیز به عنوان ابزاری برای ایجاد وبسایت یا وبلاگ خود استفاده کنید. فراموش نکنید که با یک سرویس میزبانی وب عالی سطح آن را بالا ببرید.

حقایق جذاب وردپرسی

به کمک قالب‌های جذاب و افزونه‌های حرفه‌ای می‌توان قابلیت‌های موردنظر را به وبسایت اضافه کرد و با افزودن بخش‌های دیجیتال برای کسب و کار ارزش ایجاد کنید. این پلتفرم می‌تواند یک مگنت بازدیدکننده باشد. حقایق جذابی در مورد وردپرس وجود دارد که شاید ندانید. در این مقاله از ژاکت قصد داریم به جنبه‌های بسیار جذاب وردپرسی بپردازیم.

1- وردپرس توانمند در اجرای سرویس VIP

وردپرس به‌وضوح تبدیل به یک سیستم محبوب جهانی شده است. پلتفرم VIP حاوی صدها افزودنی است که می‌تواند تنها با یک کلیک در وبسایت شما اجرا شوند. سرویس‌های میزبانی وب وردپرس نیز بسیار قدرتمند هستند و می‌توانند ترافیک زیادی را هدایت کنند که به‌صورت مخصوص برای ارائه سرویس‌های وردپرسی در نظر گفته‌شده‌اند. این خدمات حرفه‌ای مخصوص افرادی است که مایل به ساخت پروژه‌های بزرگ وردپرسی، bbPress یا BuddyPress هستند.

افزونه‌های متعددی برای مدیریت کاربران با اشتراک ویژه نیز وجود دارد از این میان می‌توان به Restrict Content Pro اشاره کرد.

 2- 28 درصد از وبسایت‌های سراسر جهان بر پایه وردپرس

همان‌طور که در بالا ذکر شد، سیستم مدیریت محتوای وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای فوق‌العاده قدرتمند است. این نکته می‌تواند یک واقعیت نسبتاً شگفت‌آور باشد که وردپرس تقریباً 28 درصد از وبسایت‌های سراسر جهان را پوشش می‌دهد. وردپرس اجراکننده بیش از 75 میلیون وبسایت است.

3- داستان نقض امنیت وردپرس

از همان ابتدا، عناصر تند و زننده در جامعه تلاش کرده‌اند تا مانع پیشرفت پرسرعت وردپرس شوند و آن را به پایین بکشند. تاریخ نشان می‌دهد که وردپرس همیشه یک هدف برای سوءاستفاده‌های امنیتی بوده تا وجهه آن را تخریب کنند. در سال 2011، یک حمله امنیتی موجب وحشت بیش از 18 میلیون نفر از صاحبان وبسایت‌های وردپرسی شد.

در سال 2007 نیز شاهد یک حمله مشابه بودیم. در بدترین حالت اتفاقی که افتاد این بود که سرورها دچار مشکل شدند. با انتشار نسخه 2.8.1 مشکل به‌طور کامل حل شد. یک واقعیت تکان‌دهنده نشان می‌دهد که وردپرس در سال 2016 پلتفرمی بود که میزان 78 درصد از جملات را دفع کرده بود.

توسعه‌دهندگان هسته اصلی وردپرس، تیم بسیار قدرتمندی هستند که به‌صورت بازه‌های زمانی منظم و بسیار سریع نسخه‌های جدیدی را منتشر می‌کنند و بر روی مبحث امنیت هسته وردپرس بسیار تأکیددارند.

4- آمار جالب افزونه‌های وردپرس

افزونه‌ها مانند کارت‌های خام برای وردپرس هستند که قابلیت‌های متنوعی را به وبسایت افزوده و آن را انعطاف‌پذیرتر می‌کنند. تا به امروز، حدود 50،313 افزونه در دایرکتوری وردپرس به ثبت رسیده است. در هر ساعت، افزونه‌های زیادی آزمایش و تائید می‌شوند و به عنوان مورد جدید در مخزن وردپرس به ثبت می‌رسند.

این مقاله را حتما بخوانید
راهنمای گام به گام تغییر دامنه سایت وردپرس

افزونه‌های Visual composer, Slider Revolution, Ultimate Addons با عنوان برترین افزونه‌های پرمیوم با بیشترین دانلود به ثبت رسیده‌اند.

افزونه‌های WooCommerce و Yoast نیز به عنوان محبوب‌ترین افزونه‌های رایگان با بیشترین دانلودها هستند.

Akismet عنوان حیرت‌آورترین افزونه را کسب کرده چون بیش از 35 میلیون بار دانلود شده است.

5- همگام با قالب‌های جذاب

وردپرس قالب‌های زیبای زیادی را ارائه می‌دهد. آن‌ها به‌صورت رتینا، رسپانسیو و دارای توابع حرفه‌ای هستند.

قالب Avada بیشترین فروش را داشته است. به‌طور متوسط 1724 بار در هفته دانلود می‌شود و به‌صورت کلی بیش از 300،000 بار بارگیری شده است.

قالب‌های Betheme، Enfold و Bridge از محبوب‌ترین قالب‌های وردپرسی هستند. در سال 2014، قالب‌های رایگان وردپرسی بیش از 123،498،018 بار دانلود شدند.

6- WP Swag فروشگاه رسمی وردپرس

ممکن است از این واقعیت جالب بی‌خبر باشید که وردپرس نیز یک فروشگاه رسمی به نام WP Swag دارد که مخصوص طرفداران وردپرسی است تا عشق خود را به وردپرس نشان دهند.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس -WP Swag

فروشگاه WP Swag طیف وسیعی از پوشاک و لوازم جانبی را دارد. ایده فروش این لوازم و تأسیس فروشگاه باهدف خیر و نیکوکاری صورت گرفته است.

7- حواشی دانلودهای وردپرس

رقم 824٬474٬872 تعداد افزونه‌هایی است که در سال 2014 از WordPress.org دانلود شده است. این رقم تقریباً معادل 100+ بارگیری در روز است.

با توجه به افزایش تعداد دانلودها ب تبع درصد دانلودها در هر ثانیه نیز افزایش می‌یابد. ازآنجایی‌که سیستم مدیریت محتوای وردپرس به‌سرعت در حال پیشرفت است، کم‌کم به یک سیستم برای کسب درآمد تبدیل‌شده است. بر اساس آمار ارزش خالص وردپرس، هشت میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

8- نرخ جستجو برای کلمه کلیدی وردپرس 37 میلیون بار در ماه است

رتبه وردپرس نشان می‌دهد که در میان محبوب‌ترین‌ها قرار دارد. اگر تنها واژه وردپرس را به عنوان عبارت جستجوی کلمه کلیدی در نظر بگیریم، 450،000 جستجوی دقیق در سراسر جهان انجام می‌شود؛ و 37 میلیون جستجو مربوط به وردپرس در کنار سایر واژه‌ها است.

وردپرس در هر روز حدوداً 7،679،800 بازدیدکننده بالقوه کسب می‌کند، دلیل اصلی این آمار قطعاً مدیریت کاربرپسند این سیستم است. حتی یک شخص مبتدی نیز می‌تواند سفارشی‌سازی یک وبسایت را انجام دهد و فونت‌ها و قالب‌های دلخواه را اضافه کند.

9- صفحه Fan Art وردپرس

صفحه اصلی مخزن وردپرس بسیار شبیه به فروشگاه Swag است. جالب است بدانید که سیستم وردپرس یک صفحه رسمی دارد که به طرفداران بزرگ وردپرس اختصاص داده‌شده است. نرم‌افزارهای مربوط به وردپرس در همه‌جا یافت می‌شوند و صفحه Fan Art که به نام «فن‌آوری هنری وردپرس» شناخته می‌شود دارای آثار هنری مختلف مرتبط با وردپرس است.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس -fan-art

این تصاویر و فایل‌ها را می‌توانید از طریق خبرخوان‌های طرفداران وردپرس دنبال کنید.

10- تب جاز

عشق موسیقی جاز در خون سازندگان سیستم مدیریت محتوای وردپرس! وردپرس از نسخه 4.7 به بعد به نام “Vaughan” نام‌گذاری شده که از Sarah “Sassy” Vaughan نوازنده مشهور موسیقی جاز الهام گرفته‌شده است و تمام نسخه‌ها به شیوه‌ای مشابه نام‌گذاری شده‌اند.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس -4.7-Sarah “Sassy” Vaughan

جمع‌بندی نهایی

وردپرس یک کتابخانه شگفت‌انگیز از قالب‌ها و افزونه‌ها است که دنیای وب را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار داده است. حقایق ذکرشده در بالا نشان می‌دهند که این پلتفرم بسیار محبوب و پرطرفدار شده است. گزینه‌ای که امکانات آن برای همه یکسان است، وردپرس یک پلت فرم برای همه است.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

645,000 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس


نویسنده ژاکت

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه