چرا ارسال ایمیل های خبرنامه با وردپرس توصیه نمی شود؟

وردپرس

7 دقیقه زمان مطالعه

قابلیتی برای ارسال ایمیل های خبرنامه با وردپرس وجود دارد که از PHP در آن استفاده شده است و با استفاده از این قابلیت شما قادر خواهید بود که ایمیل های بسیار زیادی را در مدتی بسیار کوتاه به خاطبان خود ارسال کنید. امروزه تعداد بسیار زیادی از افزونه های وردپرسی وجود دارند که شما با استفاده از این قابلیت ها قادر خواهید بود که یک خبرنامه کاملا کاربردی برای خود راه اندازی کنید.

با استفاده از افزونه های وردپرسی می توان ایمیل های خبرنامه را ارسال کرد با این پیشنهاد می شود که برای انجام این کار از یک سرویس مانند “Aweber” و یا ” Constant Contact ” که خدماتی در این رابطه ارائه می دهد را  استفاده کنید. در این مقاله ما به شما توضیح خواهیم داد چرا نباید از وردپرس برای ارسال ایمیل های خبرنامه استفاده کرد.

چرا باید داشتن لیست برای ایمیل را جدی بگیرید؟

لیست ایمیل یکی از مهم ترین و قابل اعتماد ترین ابزارهای ارتباطی شما با مخاطبانتان است. با استفاده از لیست ها شما قادر خواهید بود که کاربران را به سایت خود برگردانید ، محصولاتتان را تبلیغ کنید ، فروش خود را افزایش دهید و یک اعتماد میان برند و مخاطبانتان به وجود آورید. اگر تا به حال برای خودتان لیستی ایجاد نکرده اید حتماً این کار را در اسرع وقت انجام دهید.

ارسال خبرنامه ایمیلی با وردپرس

هر فرد حرفه ای در حوزه ی بازاریابی و یا بلاگر هایی که کار خود را به صورت جدی دنبال می کنند به شما به جای استفاده از وردپرس برای ارسال ایمیل های خبرنامه، پیشنهاد استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ مانند میلرلایت، “Constant Contact” و یا “Aweber” را می دهد. در ادامه به دلایل استفاده از این سرویس ها برای ارسال ایمیل های خبرنامه می پردازیم.

قابل اعتماد بودن

زمانی که شما ارسال ایمیل های خبرنامه با وردپرس را با استفاده از افزونه های وردپرسی انجام می دهید، احتمال اینکه ایمیل شما وارد پوشه اسپم و یا spam  شود بسیار زیاد است زیرا اغلب افزونه ها وردپرسی بر  PHP  تکیه دارند. برنامه های ارائه دهنده ی ایمیل مانند  Yahooو یا Gmail و… ممکن است ایمیل شما را به دلایل مختلفی اسپم در نظر بگیرند. به عنوان مثال سروری که ایمیل شما را دریافت می کند از SPF  برای این موضوع که آیا سرور فرستنده اجازه ارسال پیام را دارد یا خیر استفاده می کند و مواردی مانند کلمات و عباراتی که به نظر می آیند اسپم هستند را شناسایی کرده و جزء پوشهspam  قرار می دهد.

همچنین این ابزارهای شناسایی و تشخیص خرابی ها برای آدرس IP شما دیتابیس و یا پایگاه داده خود را بررسی می کنند. اگر شما از وردپرس هایی که از میزبان ابری برخوردار هستند استفاده کنید آدرس IP وبسایت شما با سایر وبسایت ها یکسان خواهد بود.

در این مواقع هر گونه نشانه ای از خرابی که در سرور ها وجود داشته باشد باعث می شود که ارسال ایمیل شما را دچار مشکل شود زیرا هزاران فاکتور توسط الگوریتم های شناسایی و تشخیص خرابی وجود دارد.

این در حالی است که سرویس های حرفه ای ایمیل مارکتینگ به صورت شبانه روزی کار می کنند تا ایمیل های شما به درستی به مقصد برسند. آن ها با استفاده از قوانین و مقررات بسیار پیچیده و سخت از رسیدن ایمیل شما به دریافت کنندگان اطمینان حاصل می کنند. آن ها از افراد متخصص مانند توسعه دهندگان و مهندسان استفاده می کنند و آن ها به صورت تمام وقت تلاش می کنند.

ارسال ایمیل های خبرنامه با وردپرس

قابل اعتماد بودن و صحت اطمینان از رسانده شدن ایمیل شما به دریافت کنندگان به تنهایی فاکتور و دلیل بسیار مهمی برای استفاده از سرویس های ایمیل مارکتینگ است.

محدودیت های ارسال ایمیل ها و تاخیر ها

اغلب میزبان ها و هاست ها برای فرستادن پیام ها محدودیت هایی دارند. ارسال ایمیل های خبرنامه با وردپرس و افزونه های وردپرسی تمامی ایمیل های ارسالی شما را صف بندی می کند و هر کدام از آن ها دارای اولویت خواهند بود. در این بین امکان بروز هرگونه مشکلی وجود دارد به گونه ای که روند ارسال پیام های صف بندی شده شما را کند و یا متوقف کند. این کند بودن و یا قطع شدن اتصال به خصوص برای لیست های بزرگ از ایمیل ها باعث ایجاد اختلال و خرابی می شود.

اما زمانی که شما از سرویس بازایابی ایمیلی استفاده می کنید تمامی این محدودیت ها به حداقل می رسد و دیگر لازم نیست که نگران این موضوع باشید. این سرویس ها دارای تعداد بسیار زیادی از سرور ها در سطح جهان است که به صورت روزانه هزاران ایمیل را بدون بروز مشکل و یا خطا ارسال می کنند. همچنین آن ها به شما برنامه های بسیار زیادی برای بروزرسانی لیست ایمیل هایتان ارائه می دهند.

این مقاله را حتما بخوانید
فرم ساز چیست؟ و معرفی بهترین فرم سازهای وردپرس

استفاده آسان و راحت

سرویس های ایمیل مارکتینگ مانند “Constant Contact”  به شما امکان ایجاد و ارسال ایمیل هایتان به تمامی دنبال کننده هایتان را خواهد داد. آن ها ابزار های بسیار ساده ای را در اختیار شما قرار می دهند و شما با استفاده از آن ها قادر خواهید بود که ایمیل های خود را طراحی و ایجاد کنید.

آن ها همچنین با استفاده از اتصال API به شما امکان اینکه لیست ایمیل خود را با سایر افزونه های وردپرسی مانند “OptinMonster” و یا گرویتی فرمز متصل کنید، می دهد.

زمانی که شما در حال راه اندازی ایمیل مارکتینگ خود هستید ممکن است که کمی از امور مربوط به وب سایت خود غافل شوید اما با استفاده از یک سرویس ایمیل مارکتینگ مناسب با کسب کارتان قادر خواهید بود که به تمامی امور رسیدگی کنید زیرا با استفاده از یک سرویس شما می توانید آن ها را به راحتی کنترل و مدیریت کنید.

آمار و تحلیل و بررسی

اغلب سرویس ها به شما آمار و تحلیل هایی را ارائه می دهند و شما با استفاده از آن ها می توانید نحوه عملکرد خود را بررسی کنید. به عنوان مثال آن ها به شما تعداد ایمیل های دریافت شده ، ایمیل های که توسط دریافت کنندگان دیده شده اند و یا تعداد کلیک هایی که شما دریافت کرده اید را نشان خواهد داد. با استفاده از این قابلیت ها شما قادر خواهید بود که کسب و کار خود را گسترش دهید و عملکرد خود را در این رابطه بسنجید.

زمانی که شما از افزونه ها برای ارسال ایمیل های خبرنامه با وردپرس استفاده می کنید هیچ امکانی برای دسترسی به ایمیل های دریافت شده و یا باز شده وجود نخواهد داشت و برای یافتن این آمار و ارقام باید از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس استفاده کنید و با این حال اطلاعات شما بسیار محدود خواهد بود.

دلیل دیگر برای استفاده از سرویس ها این است که بعضی از آن ها ابزارهای ارزیابی و آمارگیری مختلفی را به شما ارائه خواهند داد. با استفاده از این ابزار ها شما قادر خوهید بود که نحوه عملکرد افراد مختلف را بررسی نمایید. زمانی که ایمیل شما جزء ایمیل های اسپم قرار بگیرد شما می توانید با استفاده از ابزارهایی ویژه برای تشخیص خرابی ها ایمیل خود را نشانه گذاری کنید.

رعایت کردن قوانین و پروتکل ها

ایمیل مارکتینگ مسئله ای بزرگ است و خرابی ها و خطا ها هم همینگونه هستند. برای مبارزه با خرابی ها و اسپم شدن ایمیل ها راه ها ، قوانین و شرایطی تعریف و معرفی شده اند و زمانی که شما از سرویس ایمیل برای خبرنامه های استفاده می کنید دیگر نیازی نیست که نگران این موارد باشید زیرا این سرویس ها به طور مداوم در تلاش خواهند بود که ایمیل های شما سالم به دست گیرنده فرستاده شود.

از طرفی دیگر زمانی که شما در حال ارسال پیام و ایمیل خود بدون استفاده از سرویس ها هستید قادر نخواهید بود که از وجود داشتن خرابی ها اطمینان حاصل کنید.

مقرون به صرفه بودن

ارسال ایمیل های خبرنامه با وردپرس

برخی از افراد تصور می کنند که اگر از افزونه ها برای ارسال ایمیل های خبرنامه با وردپرس استفاده کنند هزینه کمتری را پرداخت خواهند کرد. در درجه اول شما باید برای وقتی که برای انجام کاری صرف می کنید ارزش قائل شوید. زمانی که شما برای پیاده سازی یک افزونه و راه اندازی ایمیل مارکتینگ خود از طریق آن صرف می کنید بسیار با ارزش تر از هزینه ای است که صرف یک سرویس می کنید.

در واقع شما می توانید با استفاده از یکی از بهترین سرویس های ایمیل مارکتینگ برای مدت 2 ماه به صورت رایگان استفاده کنید. در این مدت زمان که تمامی خدمات برای شما رایگان است زمان لازم برای جمع آوری آدرس ایمیل های افراد مختلف را خواهید داشت و بعد از پایان یافتن این زمان شما از کسب و کار خود سود بسیار زیادی خواهد برد و شما به راحتی قادر خواهید بود هزینه ی این سرویس را بپردازید.

نتیجه گیری

با در نظر گرفتن تمامی فاکتور ها و موارد ، ما به کاربرانمان پیشنهاد میکنیم برای ارسال ایمیل های خبرنامه با وردپرس از یک سرویس ایمیل مارکتینگ استفاده کنند و اگر می خواهید که از افزونه های وردپرس استفاده کنید می توانید از افزونه Mailster استفاده کنید. به خاطر داشته باشید نحوه ی تحویل ایمیل هایتان به مقصد یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. شما از چه سرویس ایمیل مارکتینگی استفاده می کنید؟ در قسمت کامنت ها و دیدگاه ها نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

451,500 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

12

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه