حل مشکل پیدا نکردن WiFi

نکات آموزشی

4 دقیقه زمان مطالعه

برای همه ما حداقل یک بار پیش آمده که وای فای را برای اتصال پیدا نکردیم. واقعا چرا این اتفاق می‌افتد؟ آن هم زمانی که ما احتیاج به اتصال اینترنت داریم! قطعا متصل نشدن وای فای در دستگاه‌های مختلف دلایلی دارد که برای حل آن باید اول به دنبال دلیل مشکل باشیم و سپس مشکل پیدا نکردن وای فای را حل کنیم. این دلایل ممکن است در هر دستگاهی متفاوت باشد. پس هر کدام را با هم بررسی می‌کنیم.

پیدا نکردن وای فای

به طور کلی باید ببینیم چه عواملی باعث بروز این مشکل می‌شود:

موقعیت مودم وای فایل در منزل شما باید در مکان متمرکز‌تری باشد در غیراینصورت برخی از مناطق را تحت پوشش قرار نداده و ممکن است منصل نشود. این ابتدایی‌ترین مشکل موجود است که باید حتما به آن دقت کنید. گاهی علت پیدا نکردن وای فای تنها به دستگاهی که شما از آن استفاده می‌کنید برمی‌گردد. باید ببینید گوشی اندرویدی یا آیفون و لپ تاپ شما چه مشکلی دارد که امواج وای فای را دریافت نمی‌کند. این مسئله را بطور کامل در این مقاله بررسی می‌کنیم.

دلایل متصل نشدن گوشی اندرویدی به وای فای

بسیار دیده‌ایم که گاهی افراد از وصل نشدن گوشی اندرویدی خود به وای فای شکایت دارند. در این مورد اول از همه باید ببینید آیا وای فای به یک دستگاه اندرویدی دیگر متصل است یا خیر.  اگر دستگاه‌های دیگر هم در اتصال دچار مشکل هستند، باید مشکل را در مودم خود جستجو کنید اما در غیر اینصورت مشکل از گوشی شماست.

در اینصورت یک بار گوشی را به حالت هواپیما برده و برگردانید و مجدد امکان اتصال را چک کنید. چنانچه هنوز مشکل به قوت خود باقیست، گوشی را ری‌استارت کنید. گاهی گوشی یک نقص کوچک داشته و با این کار مشکل برطرف می‌شود. اگر هنوز مشکل پیدا نکردن وای فای وجود دارد، اینبار باید دست به کار شده و مودم خود را ری‌استارت کنید. حال اگر مشکل حل نشد حالت ذخیره انرژی گوشی خود را غیرفعال کنید. Power Saving Mode ویژگی‌های مختلف گوشیاندرویدی افراد را برای صرفه جویی در باتری خاموش می‌کند. شاید فعال بودن آن سبب بروز مشکل شده و عدم اتصال وای فای را باعث شود.

درنهایت اگر تمامی روش‌های بالا جواب نداد، به ناچار باید گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید. یعنی عملیات Reset Factory را انجام دهید. قطعا با یکی از مواردی که گفته شد می‌توانید مشکل اتصال وای فای را حل کنید.

دلایل متصل نشدن گوشی آیفون به وای فای

حال بیاید ببینیم مشکل وای فای را چگونه در گوشی آیفون حل کنیم. اول از همه روش خاموش و روشن کردن WiFi را امتحان کنید. بعضی مواقع مشکلات جزئی پیش می‌آید که با چند بار خاموش و روشن کردن وای فای حل خواهد شد. روش دیگر بروز بودن گوشی با آخرین نسخه iOS است که حتما چک کنید. راه‌حل دیگر بازگردانی تنظیمات شبکه بوده که مانند ریست کردن است و از طریق تنظیمات داخلی گوشی امکانپذیر است. درنهایت اگر هنوز مشکل برطرف نشد در آیفون نیز باید بازگردانی به تنظیمات کارخانه را امتحان کنیم.

این مقاله را حتما بخوانید
کش مرورگر چیست؟ چگونه کش (حافظه پنهان) را در مرورگر های مختلف پاک کنیم؟

دلایل متصل نشدن ویندوز به وای فای

اولین کار این است که میزان نزدیکی خود به مودم را بررسی کنید سپس اگر مشکل حل نشد نیاز به بروزرسانی رایو Wifi در ویندوز دارید. برای این منظور به  Device Manager رفته و Network Adapters را باز کنید. حال Wifi Adapter را پیدا کرده و آن را آپدیت کنید.

بروزرسانی وای فای

اگر مشکل حل نشد باید ببینیم آیا وای فای در ویندوز ما فعال است یا خیر. برای این منظور به قسمت network and sharing center رفته و سپس روی گزینه change adapters setting بزنید. اگر وای فای مورد نظر فعال نبود، روی وای فای کلیک راست کرده و گزینه ی Enable را فشار دهند.

فعال کردن وای فای

مورد بعدی تنظیم مجدد WLAN Autoconfig است. عبارت service.msc را در CMD ویندوز وارد کرده و سپس از پنجره‌ای که باز می‌شود گزینه WLAN Autoconfig را پیدا کنید. حال گزینه Automatic را انتخاب کرده، روی Start بزنید و آن را تایید کنید.

WLAN Autoconfig

راه‌حل بعدی تغییر تنظیمات برق آداپتور است. به کنترل پنل ویندوز رفته و گزینه power options را بیابید. حال روی گزینه Change advanced power settings کلیک کرده و Wireless Adapter Settings را انتخاب کنید. حال گزینه  Power Saving Mode و Maximum Performance را بزنید و تنظیمات را تایید کنید.

مورد بعدی تنظیم مجدد IP و تراز DNS است. برای این منظور cmd را در نوار جستجوی ویندوز تایپ کرده و روی آن راست کلیک کنید و سپس گزینه  Run as adiministrator را انتخاب کنید. حال دستور ipconfig /release را درون آن وارد کرده و اینتر را بزنید. سپس دستور ipconfig /renew  را وارد کنید و اینتر را بزنید. پس از انجام عملیات، دستور ipconfig /flushdns را وارد کنید تا کار تمام شود. با مواردی که گفتیم حتما مشکل پیدا نکردن وای فای حل خواهد شد.

جمع بندی

در دنیای امروز همه ما وابستگی عجیبی به اینترنت داریم و گاهی نبود آن ما را کلافه می‌کند. یکی از مشکلات رایجی که افراد با آن درگیر می‌شوند، عدم اتصال وای فای است که در این مقاله سعی کردیم تمام روش‌ها را بررسی کنیم.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

نویسنده بهاره کوهستانی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه