zhaket logo

آموزش نحوه اضافه کردن دکمه‌های شبکه‌های اجتماعی

وردپرس

5 دقیقه زمان مطالعه

شبکه‌های اجتماعی یکی از قدرتمندترین ابزارهای شناخته شده در صنعت بازاریابی هستند که مسیر رشد کسب و کارها را هموارتر کرده‌اند؛ زیرا با وجود شبکه‌های اجتماعی، بستری مناسب برای افراد فراهم شده تا بتوانند محصولات و یا خدمات خود را به کاربران بیشتری معرفی کنند. به همین خاطر، کسانی که سایت‌های وردپرسی دارند با افزودن دکمه شبکه‌های اجتماعی به وب سایت خود می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، محتوای خود را به مخاطبین هدف خود برسانند و جامعه مخاطبان خود را افزایش دهند.  در همین راستا، ما تصمیم داریم تا در این مقاله نحوه افزودن دکمه شبکه های اجتماعی به وردپرس را به‌صورت گام به گام به شما آموزش دهیم.

 

چرا باید از افزونه های شبکه های اجتماعی در وردپرس استفاده کنیم؟

افزونه های شبکه های اجتماعی به چند دلیل می‌توانند برای وب سایت‌های وردپرسی مفید باشند؛ از جمله:

1- موفقیت در بازاریابی محتوایی
شما با نصب و فعال‌سازی افزونه های شبکه‌های اجتماعی در وردپرس خود می‌توانید سرعت به‌اشتراک گذاری محتوا در رسانه‌های اجتماعی را افزایش دهید؛ در نتیجه:

    • کاربران راحت‌تر می‌توانند به وب سایت شما دسترسی داشته باشند.
    • نرخ کلیک وب سایت شما با احتمال بیشتری افزایش پیدا می‌کند و ترافیک ورودی آن بیشتر می‌شود.
    • رتبه وب سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) افزایش پیدا می‌کند.

2- افزایش اعتبار وب سایت در نگاه کاربران
وجود افزونه شبکه‌های اجتماعی در وب سایت وردپرسی شما و حضور فعالانه در رسانه‌های اجتماعی، اعتماد کاربران به برند شما را افزایش می‌دهد. موضوعی که در نهایت منجر به افزایش اعتبار وب سایت شما می‌شود.

3- بهبود تجربه کاربری
شما به کمک افزونه‌های شبکه‌های اجتماعی می‌توانید فرایند به‌اشتراک گذاری محتوا را برای کاربران خود راحت‌تر کنید؛ به این معنا که افراد تنها با کلیک کردن بر روی دکمه شبکه اجتماعی مورد نظر، محتوای وب سایت شما را با سایر کاربران فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند. در نتیجه، تعامل کاربران با وب سایت شما بیشتر می‌شود، تجربه کاربری در سایت شما بهبود می‌یابد و می‌توانید در وفادارسازی آن‌ها موفق‌تر عمل کنید.

4- دستیابی به داده‌های ارزشمند
اگر وب سایت شما دارای دکمه شبکه‌های اجتماعی باشد، می‌توانید در مورد نحوه تعامل بازدیدکنندگان با محتوا به داده‌های ارزشمندی دست پیدا کنید؛ مانند:

    • کاربران کدام یک از انواع محتوا را بیشتر به اشتراک گذاشته‌اند.
    • کاربران وب سایت شما در کدام پلتفرم‌ها فعال‌تر هستند.
    • این موضوع باعث می‌شود تا دید بهتری نسبت به فعالیت‌های بازاریابی کسب و کار خود پیدا کنید و استراتژی‌های بازاریابی دقیق‌تری را طراحی کنید.

 

با چه افزونه هایی می‌توانیم دکمه شبکه های اجتماعی را به پست‌ها اضافه کنیم؟

شما با حضور فعالانه در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید. چندین افزونه وجود دارد که می‌توانید به کمک آن‌ها دکمه شبکه‌های اجتماعی را به وردپرس خود اضافه کنید. در این بخش، تعدادی از محبوب‌ترین افزونه‌ وردپرس را به شما معرفی می‌کنیم:

 

افزونه MashShare

افزونه MashShare یکی از افزونه‌های رایگان است که توسط خود وردپرس در اختیار کاربران قرار گرفته است. شما به کمک این افزونه می‌توانید دکمه مربوط به شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توییتر را به وب سایت خود اضافه کنید.

علاوه‌بر این، با فعال‌کردن MashShare Social Networks Add-on می‌توانید دکمه مربوط به پینترست، لینکدین و واتس‌اپ را نیز به وب سایت خود اضافه کنید.

 

افزونه Ultimate social icon

افزونه Ultimate social icon نیز یکی دیگر از افزونه‌های وردپرس است که در دو نسخه رایگان و پولی به بازار عرضه شده است. از آنجایی که نسخه رایگان این افزونه نیز امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد،‌ می‌توانید بدون صرف هزینه نیز از خدمات آن استفاده کنید. از جمله محبوب‌ترین امکانات این افزونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • امکان اضافه کردن شمارنده به آیکون شبکه‌های اجتماعی
    • امکان انتخاب ۱۶ طرح مختلف برای آیکون شبکه‌های اجتماعی
    • امکان متحرک کردن آیکون شبکه‌های اجتماعی
این مقاله را حتما بخوانید
آموزش نحوه دیباگ Debug در وردپرس

 

افزونه Kiwi Social Share

یکی دیگر از افزونه‌هایی که برای اضافه کردن دکمه شبکه‌های اجتماعی به وردپرس خود می‌توانید استفاده کنید، افزونه Kiwi است. نکته جالبی که در مورد این افزونه وجود دارد این است که شما می‌توانید آیکون شبکه‌های اجتماعی را در بالا و پایین محتوا و یا در سمت چپ، راست و پایین وب سایت خود قرار دهید.

شما به کمک افزونه Kiwi می‌توانید دکمه مربوط به شبکه‌های اجتماعی پینترست، لینکدین، توییتر، فیس‌بوک و فلینت را به وردپرس خود اضافه کنید.

 

افزونه Monarch

افزونه Monarch یکی از بهترین افزونه‌های پولی است که با پشتیبانی از ۳۵ شبکه اجتماعی مختلف و فراهم کردن امکان ۵ موقعیت برای قرارگیری آیکون‌ها، محبوبیت زیادی را در میان کاربران وردپرس پیدا کرده است.

پشتیبانی افزونه Monarch از نسخه موبایل وردپرس باعث شده تا بتوانید برای کاربران تلفن همراه نیز امکان به‌اشتراک گذاری محتوا را فعال کنید.

 

آموزش افزودن دکمه شبکه های اجتماعی به وردپرس

وردپرس، افزونه‌های زیادی را برای اضافه کردن دکمه شبکه‌های اجتماعی در اختیار کاربران خود قرار داده است که یکی از معروف‌ترین آن‌ها، افزونه Ultimate social icon است.
با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید به‌راحتی افزونه Ultimate social icon را نصب و فعال کنید و دکمه شبکه‌های اجتماعی را به وردپرس خود اضافه کنید:

  1. با وارد کردن آدرس www.site.com/wp-admin، وارد حساب کاربری خود در وردپرس شوید.
  2. در قسمت «افزونه‌ها» بر روی «افزودن» کلیک کنید.
  3. در بخش جستجو، نام افزونه «Ultimate social icon» را وارد کنید و بر روی آیکون ذره‌بین کلیک کنید.
  4. گزینه «نصب» را انتخاب کنید و سپس آن را فعال کنید.
  5. در این مرحله، با صفحه‌ای تحت عنوان «Welcome to the Ultimate Social Icons and Share Plugin» مواجه می‌شوید که می‌توانید تنظیمات کلی مربوط به این افزونه را در همین بخش انجام دهید.
  6. در بخش «Which icons do you want to show on your site?» می‌توانید انتخاب کنید آیکون کدام یک از شبکه‌های اجتماعی به وب سایت شما اضافه شود.
  7. در بخش «What do you want the icons to do?»، می‌توانید مشخص کنید که با کلیک بر روی آیکون‌ها چه اتفاقی بیفتد.
  8. در بخش «Where shall they be displayed?»، محل قرارگیری آیکون‌ها را تعیین می‌کنید.
  9. در بخش «What design & animation do you want to give your icons?» می‌توانید نحوه نمایش آیکون‌ها را انتخاب کنید.
  10. در بخش «Do you want to display “counts” next to your icons?»،‌ می‌توانید قابلیت شمارنده را به آیکون‌های خود اضافه کنید.
  11. در بخش «Any other wishes for your main icons?»، می‌توانید ابعاد آیکون‌ها را با توجه به سلیقه خود تنظیم کنید.
  12. اگر می‌خواهید یک پاپ‌آپ شخصی‌سازی شده ایجاد کنید، می‌توانید در بخش «Do you want to display a pop-up, asking people to subscribe?» تنظیمات مربوط به آن را انجام دهید.
  13. در نهایت در بخش «(Do you want to show a subscription from (increase sign ups?»، می‌توانید یک فرم جداگانه برای به‌اشتراک گذاری محتوا اضافه کنید.

اکنون شما توانسته‌اید آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی دلخواه را به شکل سفارشی‌سازی شده در وب سایت وردپرسی خود قرار دهید. از این لحظه به بعد، کاربران می‌توانند راحت‌تر محتوای وب سایت شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند و از این طریق، افراد بیشتری را به بازدید از وب سایت علاقه‌مند کنند.

 

کسب و کارها برای معروف‌تر شدن و جذب کاربران بیشتر به وب سایت خود، استراتژی‌های بازاریابی مختلفی را در نظر می‌گیرند که یکی از راحت‌ترین روش‌‌ها، افزودن دکمه شبکه‌های اجتماعی به وردپرس است. به همین خاطر، ما در این مقاله نحوه افزودن دکمه شبکه‌های اجتماعی به وردپرس را به شما آموزش دادیم. با انجام این کار می‌توانید بدون صرف کوچک‌ترین هزینه‌ای، اعتبار وب سایت خود را افزایش دهید و مشتریان بالقوه بیشتری را جذب کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

138,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

197,500 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

387,000 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین


نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه