معرفی و آموزش افزونه فرم ساز ای‌فرم eForm

افزونه های وردپرس

12 دقیقه زمان مطالعه

هدف از ایجاد راه هایی برای ارتباط با مخاطب، ارایه چیزی بیشتر از محصولات و خدمات به آنها است. در واقع تعامل با مشتری یک استراتژی بازاریابی است که بر روی انواع پیام ها و نحوه تبادل تمرکز می کند. با شخصی سازی و بهبود روش های ارتباطی، مشتری احساس می کند عضوی از جامعه مخاطبین کسب و کارتان است، رویکردی که میانگین درآمد را تا یک چهارم افزایش می دهد. یک فرم آنلاین می تواند برای جمع آوری طیف گسترده ای از داده ها در جهت اهداف مختلف استفاده شود. برای این منظور، ابزارهای فرم ساز، بستری مناسب و کاربر پسند را فراهم می سازند که داده‌ها را به سرعت دریافت و ضمن ذخیره آنها، امکان تجزیه و تحلیل اطلاعات را نیز در اختیارتان قرار می دهند. در این مقاله قصد داریم افزونه فرم ساز ای فرم را معرفی و نحوه کارکرد آن را به شما آموزش دهیم.

 

معرفی افزونه فرم ساز حرفه‌ای eForm

فرم ساز “ای فرم” را می توان یکی از قدرتمند ترین افزونه های وردپرس برای ایجاد و راه اندازی فرم های متنوع کاربردی دانست که به کمک آن قادر خواهید بود بستری مناسب برای ثبت نام، آزمون آنلاین، فرم پرداخت، دریافت بازخورد، گیمیفیکیشن، ثبت سفارش و بسیاری دیگر را در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم سازید.

با دریافت انبوه داده ها از مجاری مختلف، تحلیل و بررسی اطلاعات را به سیستم گزارش گیری افزونه eForm بسپارید تا گزارش جامعی از ورودی ها را در اختیارتان قرار دهد. این ویژگی حتی به کاربران این امکان را می دهد تا با استفاده از پنل شخصی شان، اطلاعات ارسالی را بازبینی و پیگیری کنند.

افزونه eForm از یک فرم ساز داخلی مجهز و اختصاصی بهره می برد که با قابلیت کشیدن و رها کردن المان ها، ساختن فرم را به شکلی سریع و آسان را میسر می سازد. این امر باعث می شود تا تجربه کاربری بهتر و نرخ تعامل بالاتری را برای فرم ساخته شده متصور باشید.

بیشتر بخوانید: تجربه کاربری چیست؟

 

ویژگی‌های افزونه فرم ساز حرفه‌ای eForm

محبوبیت افزونه “ای فرم” را می توان در ویژگی های منحصر بفرد آن دانست. هرچقدر دست شما در پیاده سازی ایده های تان بازتر باشد، طبیعتا نتایج بهتری را بدست خواهید آورد که در میان سایر نمونه های مشابه کمتر به چشم می خورد.

ویژگی های افزونه ای فرم eForm عبارتند از:

  • فرم ساز drag and drop اختصاصی
  • انجام محاسبات پیچیده با استفاده از فرمول نویسی
  • سیستم گزارش گیری اطلاعات فرم ها
  • دریافت بازخورد فرم در قالب فیدبک نظرسنجی و امتیاز
  • قابلیت ردیابی داده ها و تحلیل رویدادها
  • طراحی و ساخت انواع فرم پرداخت تک صفحه ای
  • سازگاری با سرویس های شناخته شده ارسال ایمیل مانند mailchimp, mailpoet, mailer lite
  • ثبت امضای کاربر از طریق ماوس
  • ثبت امضای کاربر از طریق دستگاه های سخت افزاری لمسی
  • ثبت و ذخیره موقعیت مکانی کاربر به کمک نقشه گوگل
  • طراحی و تعریف الگوی اختصاصی دریافت اطلاعات
  • فرم های کاملا ریسپانسیو و واکنشگرا
  • امنیت بالا در مقابله با بات ها
  • محیط کاربری حرفه ای بی نیاز از دانش کدنویسی
  • امکان استفاده از شورت کد فرم های ساخته شده در صفحات

یکی دیگر از قابلیت های افزونه فرم ساز eForm امکان برگزاری آزمون با ویژگی های بسیار جذاب است. شما می توانید برای آزمون های خود محدودیت زمانی تعریف و ضمن نمایش نتایج، امتیازها را بصورت دستی و خودکار دریافت و نمایش دهید. همچنین با طراحی انواع صفحه پرداخت های تک صفحه ای، از افزونه درگاه پرداخت ووکامرس نیز بهره برده و نرخ تبدیل بالایی را بدست آورید.

مدیریت جریان کاری فرم ها جزو ویژگی های اختصاصی eForm بشمار می رود که در نوع خود بی نظیر است. با استفاده از عناصر انعطاف پذیر برای تصمیم گیری، مسیر تکمیل فرم را طراحی و بر اساس انتخاب کاربر نتایج مختلف را به خروجی بیاورید.

المان های جریان کاری فرم شامل موارد زیر است:

  • منطق شرطی: نمایش یا پنهان سازی عناصر فرم
  • برچسب های پویا: نمایش برچسب های پویا بر اساس تصمیم کاربر
  • تغییر مسیر: امکان تغییر مسیر فرم بر اساس منطق شرطی، امتیاز کاربر یا تکمیل فرم

افزونه ای فرم بسیار سریع و مقیاس پذیر است زیرا با استفاده از حداقل منابع و بارگزاری عناصر در صورت نیاز، علاوه بر بالابردن نرخ بهره وری، فرم را با سریع ترین حالت ممکن عملیاتی و نمایش می دهد.

 

آموزش افزونه فرم ساز eForm

پس از اینکه پلاگین فرم ساز eForm را تهیه و نصب کردید، باید آن را برای استفاده راه اندازی کنید. به محض فعال شدن ابزار، پیامی در پیشخوان مشاهده خواهید کرد که از شما می خواهد دو صفحه پیگیری و پورتال کاربر را منتشر کنید.

برای این منظور باید بر روی دکمه “اینجا کلیک کنید” کلیک کنید تا فرآیند ایجاد برگه های مورد نیاز آغاز شود.

برای آموزش افزونه ای فرم باید ابتدا به خوبی این افزونه را بشناسیم

 

صفحه پیگیری به شما اجازه می دهد تا فرم های ارسال شده توسط کاربران را مشاهده کنید. برای این منظور هر فرم دارای یک کلید رمزنگاری شده است که این اجازه را به کاربر می دهد تا بتواند آن را در آینده به اشتراک بگذارد.

در واقع زمانی که شما یک کلید معتبر مانند کد پیگیری را جستجو می کنید، فرم ساخته شده ظاهر و قابل ویرایش است. به بیان ساده تر هر فرم یک کد منحصر بفرد دارد که تنها با وارد کردن آن در فیلد پیگیری، برای تغییرات و بررسی به نمایش گذاشته می شود.

حال نیاز است تا اطلاعات مورد نیاز برای صفحه پیگیری را وارد کرده و برای ادامه بر روی دکمه بعدی کلیک کنید.

با آموزش افزونه ای فرم می توانید به راحتی فرم و آزمون برای سایت وردپرسی خود تهیه و طراحی کنید

 

به خاطر داشته باشید در صورتیکه صفحه پیگیری را منتشر نکنید، در نوتیفیکیشن کاربر لینک ها بصورت خراب نمایش داده می شود.

حال نوبت به صفحه پورتال است، در این مرحله اطلاعات مورد نیاز برای صفحه پورتال کاربر را وارد کرده و برای تکمیل پروسه بر روی دکمه بستن کلیک می کنید.

 

صفحه پورتال به بخشی گفته می شود که کاربران ثبت نام شده می توانند تمام ارسال های خود را مشاهده و در صورت داشتن مجوز آنها را ویرایش کنند. اگر صفحه پورتال را تنظیم نکنید، کاربران ثبت نام شده قادر نخواهند بود ارسال های خود را مرور و یا به آرشیو دسترسی داشته باشند.

 

داشبورد افزونه eForm

داشبورد افزونه ایفرم، حاوی داده های آماری مانند اطلاعات فرم های ارسالی است که با شناسه های مختلف مانند نوع و تاریخ به آنها دسترسی خواهید داشت.

 

زبانه ایجاد کد iframe فرم ها

کدهای iframe برای این منظور هستند تا بتوانید فرم های ساخته شده خود را در سایر وبسایت های وردپرسی یا غیروردپرسی استفاده کنید. با این ویژگی قادر خواهید بود جامعه مخاطبین خود را بدون نیاز به ورود مستقیم آنها به وبسایت تان گسترش دهید. برای تولید کد iframe کافی است از داشبورد eForm وارد تب مربوطه شده و داده های لازم را درج و کد نهایی را بسازید.

 

زبانه فرم های ساخته شده

اطلاعات فرم های ساخته شده را می توانید در این تب و بصورت مجزا مشاهده و در صورت نیاز ویرایش و حذف کنید. هر فرم های ایجاد شده یک کد کوتاه منحصر بفرد دارد که بصورت خودکار تولید می شود تا بتوان از آن برای جانمایی در هر بخشی از صفحه استفاده کرد.

فرم ها بصورت تفکیک شده در این زبانه لیست شده و ارسالی های جدید جایگزین می شوند. همچنین تاریخ آخرین ویرایش بر حسب روز، ماه و سال با احتساب زمان دقیق نیز در دسترس هستند.

 

زبانه ایجاد فرم جدید

برای ایجاد فرم خام، تب ایجاد فرم جدید را باز کرده و سپس اقدام به افزودن فرم خام می کنید. این فرم هیچ اطلاعات پیشفرضی ندارد و لازم است تمام المان های مورد نیاز برای ساخت توسط ادمین اضافه شود. برای این منظور مقادیر مورد نیاز از جمله نام فرم، تنظیمات ایمیل و غیره را انتخاب کرده سپس دکمه افزودن فرم را می زنید تا تا فرم جدید ساخته و به لیست اضافه شود.

 

درون ریزی فرم ها

در صورت داشتن فرم های آماده، قادر خواهید بود هرکدام را انتخاب و در لیست فرم ها اضافه کنید. فرم های پیش ساخته eForm معمولا دارای المان های متنوع است که شما را قادر می سازد بصورت اختصاصی سفارشی کنید.

در صورتیکه قصد داشتید از یک فرم بر روی چند وبسایت استفاده کنید، به کمک ایفرم قادر خواهید بود این کار را براحتی انجام دهید. همانطور که قبل تر اشاره شد، فرم ها دارای یک کد منحصر بفرد هستند که می توان آن را کپی کرده و در وبسایت دیگر ایمپورت کرد.

 

دسته بندی فرم ها

برای مدیریت بهتر فرم ها نیاز است تا آنها را در دسته های مختلف سازماندهی کنید. برای اضافه کردن دسته بندی جدی، تب دسته بندی را باز کرده و سپس برای دسته بندی ایجاد شده نام و توضیحات را اضافه می کنید. در نهایت با کلیک بر روی “ایجاد دسته جدید” کتگوری مورد نظرتان ساخته و در قابل استفاده است.

این مقاله را حتما بخوانید
معرفی 3 افزونه ثبت نام کاربر در وردپرس

 

تهیه گزارش از فرم ها

جهت تهیه گزارش فرم ها، ابتدا فرم مورد نظرتان را انتخاب کرده و گزینه های لازم را سفارشی سازی می کنید. در ادامه فیلدهای موجود در فرم ارسالی را انتخاب کرده و گزارش را دانلود می کنید.

 

مشاهده فرم های ارسال شده

برای بررسی فرم هایی که توسط کاربران تکمیل و ارسال شده، می تونید از طریق این تب دسترسی داشته باشید. همچنین در این تب کلیه فرم ها، آمار و اطلاعات مربوط به کاربری که فرم را ارسال کرده مانند IP، ایمیل، مشخصات کاربری، تلفن و غیره قابل مشاهده است.

 

المان های قابل استفاده برای فرم ها

فیلد های قابل استفاده در فرم های eForm در قالب 4 دسته جداگانه تعریف می شود:

  1. المان های چند انتخابی (M)
  2. المان های ورودی و آپلود (F)
  3. المان های امنیت و طراحی (D)
  4. سایر المان ها (O)

 

پیکربندی فرم ها

پیکربندی فرم ها شامل چند بخش است که در تب های مختلف می توان از آنها استفاده کرد.

 

انواع روش های نمایش فرم

  • نمایش عادی تک صفحه ای: نمایش عادی به معنی نمایش تمام محتوا در یک صفحه است. حتی در صورتیکه فرم ها دارای چندین صفحه متنوع باشند نیز در یک صفحه لیست خواهند شد.
  • نمایش بصورت جدولی: با انتخاب نمایش جدولی، عناوین صفحات مختلف در تب ها نمایش داده شده و کاربران می توانند موضوعات مختلف را بررسی کنند.
  • نمایش صفحه بندی: صفحه بندی فرم ها مانند نمایش جدولی است ولی بجای عنوان تب ها، میزان پیشرفت فرم جایگزین می شود.

 

تنظیمات فرم ها

این بخش شامل دو زبانه است که برای مسایلی چون انتخاب بعضی صفحات و ایجاد محدودیت های خاص قابلیت های متعددی را در ختیارتان می گذارد.

  • تنظیمات عمومی: انتخاب دسته بندی فرما ها، فیلدهای مشترک در صفحات مختلف، انتخاب صفحه قوانین، دسترسی ویرایش کاربران و فعالسازی فرم های تعاملی را می توان در این قسمت سفارشی کرد.

 

  • محدودیت ارسال: برای ایجاد محدودیت های سفارشی در ارسال فرم ها از این بخش استفاده می کنید که شامل تعداد ارسال با یک ایمیل یا با یک آی پی و تعداد ارسال کاربران وارد شده است. همچنین این قابلیت وجود دارد که برای یک فرم بخصوص تاریخ انقضا نیز تعیین کنید که موقع آزمون ها و انواع نظرسنجی بسیار اهمیت دارند.

 

  • دکمه های ارسال: اگر قصد دارید دکمه های روی فرم ها را سفارشی کنید باید از بخش پیشرفت فرم، عبارت دلخواه تان را درج و حتی در صورت نیاز برای آن شرط گذاری کنید.
  • ذخیره خودکار: ممکن است از فرم هایی استفاده کنید که فیلدهای زیادی در آنها وجود دارد. برای این منظور بهتر است قابلیت ذخیره خودکار را فعال کنید تا دیتای فرم ها را از دست ندهید.

 

  • فرمت فرمول ها: برای استفاده از متغیرهای ریاضی در پیام های ارسال فرم باید این بخش را فعال کنید.
  • فرمت ارسال: ممکن است از افزونه های پرکننده خودکار در مرورگرها استفاده کنید که باعث ایجاد بهم ریختگی اطلاعات فرم می شود. برای جلوگیری از این مشکل می توانید ویژگی جلوگیری از تکمیل خودکار را فعال کنید تا کاربران هنگام درج اطلاعات در فرم، همه چیز را بدرستی وارد کنند. در این قسمت پیام های ارسال شده و در حال پردازش را نیز سفارشی سازی کنید.

 

  • تغییر مسیر: وقتی یک کاربر فرمی را تکمیل و ارسال می کند، می توانید صفحه ای شخصی سازی شده را به وی نمایش دهید. مانند صفحه بعد از تکمیل خرید یا صفحات سفارشی برای تبدیل و غیره که به بهبود تجربه کاربر کمک می کندبه صفحه ای که مدیر سایت مشخص می کند منتقل می شود. صفحه پیشفرض انتقال در حالت های مختلف روی صفحه پیگیری ست شده است که مدیر می تواند هر مسیر و آدرسی را برای انتقال کاربران مشخص نماید.
  • گوگل آنالیتیکس: اگر قصد دارید رفتار کاربر را بر روی آنالیتیکس بررسی کنید، نیاز است کد اعتبار سنجی آنالیتیکس را در افزونه درج کنید.
  • صفحه مستقل: هر فرم دارای یک صفحه مستقل برای نمایش است. اگر قصد داشتید ظاهر صفحه فرم را ویرایش کنید، از تب صفحه و تنظیمات فرم بهره ببرید.

 

تنظیمات آزمون و تست

  • سیستم رتبه بندی: این بخش مربوط به شرط گذاری فرم ها و تنظیم تعداد اعشار نمرات و رتبه بندی بر اساس نمرات دریافتی و غیره است.

 

  • زمان ارسال فرم: می توانید برای برای ارسال فرم ها یک زمان کلی در نظر بگیرید. در واقع با تعیین زمان در فیلدها، متغیر وابسته به تاریخ و ساعت را لحاظ می کنید.
  • کورنومتر: محاسبه و ثبت زمان سپری شده برای فرم های ارسال شده در این بخش قابل ویرایش است.

 

پیکربندی سوشال مدیا و ایمیل

  • اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی: با درج اطلاعات حساب های کاربری مانند فیسبوک و توییتر، قادر خواهید بود نتایج فرم ها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

 

  • اعلانات کاربر: برای تنظیمات ارسال ایمیل و پیکربندی پروتکل SMTP و ویرایش محتوای ایمیل برای کاربرانی که فرم را ارسال می کنند می توانید این بخش را بررسی کنید.
  • اعلان مدیر: زبانه اعلان مدیر مربوط به فعالسازی یا غیرفعالسازی ارسال ایمیل به مدیر است که با تنظیمات اختصاصی در دسترس است. شما می توانید نتایج مختلف را با انواع شرط های مورد استفاده در ایمیل های جداگانه لحاظ کنید. به عنوان مثال می توان تعیین کرد نمرات زیر 11 برای مدیر شماره 1 و نمرات بین 12 تا 18 برای مدیر شماره 2 و نمرات بین 18 تا 20 برای مدیر شماره 3 ارسال شود.

 

  • طراحی ایمیل: در این بخش می توانید ظاهر ایمیل ها را ویرایش کنید.
  • فیلدهای صفحه پیگیری: تغییراتی همچون سفارشی سازی فیلدها، فرمت تاریخ و رنگ قالب در ین بخش قابل انجام است.

 

تنظیمات ادغام سرویس های ایمیل

اگر قصد دارید از سرویس های خارجی مانند میل چیمپ، میلر لایت، میل ویز، میلیستر و غیره استفاده کنید، می توانید اطلاعات کاربری تان را برای ادغام سرویس های مدنظر پیکربندی و اتصال را ایجاد کنید.

 

تنظیمات هسته وردپرس

  • ثبت نام کاربر: فرم های ثبت نام و ورود کاربر نیازمند فعالسازی قابلیت فوق برای فرم مورد نظر است. در ادامه لازم است شناسه فیلد نام کاربری و فیلد رمز عبور را وارد و مشخص کنید تا فرم به درستی کار کند.
  • مهمان: یکی از المان های ایفرم قابلیتی است که به کاربران مهمان امکان نوشتن متن می دهد. بدین ترتیب کاربران بدون نیاز به عضویت و ورود قادر خواهند بود مطالب خود را بر روی سایت ارسال کنند. این قابلیت در صورت فعال بودن به کاربران غیر عضو امکان ارسال متن را نمی دهد.
  • متای کاربران: برای بروزرسانی متای کاربران و اطلاعات جدید می توانید ویژگی آپدیت متای کاربران را فعال کنید تا اطلاعات جدید از کاربران دریافت و در کنار حساب کاربری لحاظ شود.

 

تنظیمات پرداخت و درگاه بانکی

جهت اتصال درگاه پرداخت به فرم به این روش اقدام می کنید:

  • محصول جدیدی را با قیمت و اسم دلخواه ایجاد کنید.
  • شناسه محصولی که ساختید و شناسه المان محاسبه گر قیمت نهایی را کپی کنید.

 

  • شناسه ها را برای تنظیمات ووکامرس در فرم وارد کنید.

با ذخیره کردن تنظیمات، تغییرات نهایی بر روی فرم اعمال خواهد شد.

افزونه فرم ساز eForm یک ابزار بسیار کامل است که امکانات و ویژگی های زیادی دارد. به دلیل سطح وسیع قبلیت های این پلاگین همه فن حریف است که میان وبسایت های شناخته شده نیز از محبوبیت بلایی برخوردار بوده و استفاده می شود.

فرم ساز eForm نیازهای شما را در دسته های متنوع پوشش داده وبه اهداف مارکتینگ وبسایت تان از جمله نرخ تبدیل و تعامل کاربر در قیف فروش کمک شایان توجهی می کند. اگر قصد دارید در وبسایت خود فرم های پیشرفته با امکانات فراوان داشته باشید، ایفرم یک انتخاب تمام و کمال است.

 

سوالات متداول

افزونه ای فرم چه کاربردی دارد؟

فرم ساز “ای فرم” را می توان یکی از قدرتمند ترین افزونه های وردپرس برای ایجاد و راه اندازی فرم های متنوع کاربردی دانست که به کمک آن قادر خواهید بود بستری مناسب برای ثبت نام، آزمون آنلاین، فرم پرداخت، دریافت بازخورد، گیمیفیکیشن، ثبت سفارش و بسیاری دیگر را در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم سازید.

ویژگی‌های افزونه e-form چیست؟

از مهمترین ویژگی‌های این افزونه می‌توان به فرم ساز drag and drop اختصاصی و انجام محاسبات پیچیده با استفاده از فرمول نویسی اشاره کرد.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور آی فکت | پلاگین iFact

645,000 تومان

89.07%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی

8

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه