نصب وردپرس در لوکال هاست ومپ (Wamp)

وردپرس

4 دقیقه زمان مطالعه

یکی دیگر از سرویس‌های لوکال برای نصب سایت بطور تستی Wamp است. در واقع این نرم افزار لوکال تقریبا مانند زمپ بوده و محیط مناسبی را برای نصب وردپرس فراهم می‌کند. افراد مبتدی در ابتدای مسیر خود باید سایت را در یک محیط تستی نصب کرده و صحیح و خطا کنند تا به بهترین نتیجه برسند پس به لوکال هاست نیازمندند. از طرفی توسعه دهندگان برای تست سایت و طراحی و ساخت بی‌نقص آن نیازمند یک محیط لوکال هستند، پس آن‌ها نیز به چنین نرم افزاری نیازمندند. از این جهت بعد از زمپ، ومپ نرم‌افزاری خوبی است. اگر دوست دارید نحوه نصب وردپرس در ومپ را بیاموزید حتما در این آموزش همراه ما باشید.

نصب وردپرس در ومپ

ومپ نیز مانند زمپ پیش‌نیازهای نصب وردپرس را دارد. پیش‌نیازهایی مانند زبان برنامه نویسی php ، سرور apache و دیتابیس MySQL که از ملزومات بوده و برای نصب وردپرس ضروریست. ما برای نصب وردپرس روی این لوکال هاست باید اول از همه نرم افزار ومپ را دریافت کرده و در کامپیوتر خود نصب کنیم. سپس برای سایت خود پایگاه داده ایجاد کنیم و درنهایت اقدام به نصب نماییم.
برای دانلود برنامه ومپ باید به سایت آن به نشانی wampserver.com مراجعه کنیم.

دانلود نرم افزار ومپ

باید ببینید ویندوز شما ۳۲ یا ۶۴ بیتی است. هر کدام را که طبق سیستم عامل شماست، انتخاب کرده و دانلود کنید. پس از دریافت نسخه موردنظر و دانلود شدن ومپ، نوبت به نصب آن روی ویندوز شما می‌رسد. برنامه را اجرا کنید تا پنجره انتخاب زبان برایتان باز شود:

انتخاب زبان نصب

زبان را انتخاب کرده و روی دکمه OK بزنید. عموما همین زبان انگلیسی برای ما مورد انتخاب است. در مرحله بعدی قوانین و اصولی را به ما نشان داده و می‌گوید برای نصب برنامه باید این قوانین را بپذیریم، تایید کنیم:

پذیرفتن قوانینن

پس از انتخاب پذیرفتن روی دکمه Next کلیک کنید. در این مرحله اطلاعات نرم افزار  سازگاری آن با ویندوز و پیش‌نیازها مشخص می‌شود. عملا در این مرحله فقط کافیست روی دکمه Next کلیک کنید:

اطلاعات ومپ

حال در مرحله بعدی باید پوشه و محل نصب نرم افزار ومپ را تعیین کنیم. این نرم افزار معمولا بطور پیش‌فرض در درایو C قرار می‌گیرد اما چنانچه می‌خواهید مسیر آن را تغییر دهید، فقط کافیست با زدن روی دکمه Browse، مسیر موردنظر را وارد کنید:

انتخاب مسیر نصب

با زدن دکمه Next به مرحله بعدی می‌رویم. در اینجا تنها کافیست نام مشخصی برای ومپ سرور خود انتخاب کرده و آن را روی دسکتاپ هم قرار دهید تا راحت‌تر پیدا کرده و به آن دسترسی داشته باشید. حال مجدد دکمه Next را زده و روی install بزنید تا لوکال هاست نصب شود:

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش نحوه فعال سازی cdn در وردپرس

نصب ومپ

با زدن این دکمه ومپ شروع به نصب شدن می‌کند و نرم افزار روی ویندوز شما نصب می‌شود.
نصب ومپ با موفقیت انجام شد! حال نوبت به نصب وردپرس در ومپ می‌رسد.

عملیات نصب وردپرس روی Wamp

در همین اول کار نیاز به راه اندازی و ساخت پایگاه داده داریم. بنابراین پس از راه اندازی و اجرای ومپ، آدرس localhost/phpmyadmin را در مرورگر خود وارد کنید. پنجره‌ای باز شده که اطلاعات ورود یعنی نام کاربری و رمز عبور از شما درخواست می‌کند. در اینجا تنها کافیست نام کاربری را root وارد کرده و رمز عبور را خالی بگذارید.

ساخت دیتابیس ومپ

حالا از منوی سمت چپ در تصویر زیر روی گزینه New بزنید تا یک دیتابیس جدید ایجاد کنیم. حال در قسمت Create Database باید نام دیتابیسی را به دلخواه خود وارد کنید سپس روی دکمه Create بزنید تا پایگاه داده خلق شود:

ایجاد پایگاه داده

حال به مخزن وردپرس رفته و آخرین نسخه وردپرس را دریافت کنید. حال به مسیر نصب ومپ که بصورت پیش‌فرض درایو C است رفته و یک پوشه برای وردپرس خود با نام دلخواه بسازید تا وردپرس را درون آن قرار دهیم.

ساخت فولدر جدید

فایل دانلودی وردپرس را از حالت فشرده خارج کرده و سپس تمام محتویات موجود در پوشه wordpress را انتخاب کرده و به پوشه جدیدی که در ومپ ساختیم منتقل کنید. حال درون پوشه فایلی با عنوان wp-config-sample.php موجود است که باید آن را به wp-config.php تغییر نام دهید. حال آن را با یک برنامه مانند نوت‌پد باز کنید و اطلاعات دیتابیسی که ساختید را وارد کنید.

اطلاعات دیتابیس

پس از ورود اطلاعات آن را ذخیره کرده و حال در مرورگر خود آدرس localhost را وارد کنید تا بقیه مراحل نصب وردپرس را مشاهده کنیم.

اطلاعات سایت

شما باید اطلاعات بالا را برای وارد شدن به پیشخوان وردپرس وارد کنید. در نهایت روی دکمه راه اندازی وردپرس کلیک کنید. حال وردپرس شما ایجاد شده و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور می‌توان وارد پیشخوان وردپرسی شد. به همین راحتی نصب وردپرس در ومپ نیز انجام شد.

نصب وردپرس در ومپ

نرم افزارهای متعددی برای نصب وردپرس در فضای تستی یا همان لوکال هاست وجود دارد که معمولا افراد مبتدی یا توسعه دهندگان از آن استفاده می‌کنند. یکی از این نرم افزارها ومپ نام دارد که به راحتی نصب شده و با وردپرس نیز کاملا سازگار است. پس امکان نصب وردپرس در ومپ به راحتی برایتان محیا شده و می‌توانید از آن کمک بگیرید.

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

645,000 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو


نویسنده بهاره کوهستانی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه