مقایسه افزونه Wordfence و افزونه Sucuri کدام یک بهتر است؟

مقایسه افزونه های وردپرس

14 دقیقه زمان مطالعه

وقتی صحبت از تأمین امنیت وب سایت های وردپرسی است، دو فاکتور نقش بسیار پررنگی را ایفا می کنند:

  1. انتخاب سرویس هاستینگ معتبر و ایمن
  2. استفاده از افزونه‌ های امنیتی وردپرس.

در حال حاضر افزونه های متنوعی با هدف ارتقای امنیت وردپرس در دسترس هستند. همین تنوع باعث می شود که انتخاب بهترین افزونه امنیتی وردپرس برای طراحان سایت کمی مشکل باشد. به همین منظور در این مطلب از ژاکت می خواهیم به معرفی و مقایسه وردفنس و sucuri بپردازیم.

افزونه Wordfence و Sucuri دو تا از بهترین و محبوب ترین افزونه های امنیتی وردپرس در بازار هستند. استفاده از این دو افزونه به شدت توصیه می شود و برای ایمن نگه داشتن سایت وردپرس شما بسیار مفید است. این امر باعث می شود که مبتدیان در انتخاب اینکه از کدام یک از آن ها برای سایت وردپرسی خود استفاده کنند نتوانند تصمیم بگیرند. در این مقاله به مقایسه افزونه های Wordfence و Sucuri می پردازیم.

افزونه های Sucuri و Wordfence بسیاری ویژگی های مشترک دارند، اما هر یک از آنها مزایا و معایب خاص خود را نیز دارد. در این مقاله، ما Wordfence و Sucuri را با هم مقایسه خواهیم کرد تا به با توجه به نظر کارشناسانی، شما متوجه شوید کدام یک برای امنیت وب سایت وردپرسی شما بهتر است.

چرا تأمین امنیت وردپرس مهم است؟

وردپرس در حال حاضر محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) است. اما به دلیل همین محبوبیت، بیشتر از سایر CMSها نیز مورد حمله هکرها قرار می گیرد. از طرفی بعضی از این حملات به اندازه ای مخرب هستند که می توانند باعث تخریب کامل و تعطیلی وب سایت شوند. ضمناً باید اشاره کنیم که طبق گزارش های ارسالی، وب سایت های وردپرسی کوچک و متوسط بیشتر مورد هدف هکرها قرار می گیرند. از این جهت تأمین امنیتی این دسته از وب سایت ها از اهمیت بیشتری برخودار است.

هکرها چگونه به یک وب سایت نفوذ می کنند؟

طبق تحقیقاتی که در زمینه هک شدن وب سایت های وردپرسی صورت گرفته است، تنها 36.7% از حملات از طریق نسخه های منسوخ شده خود وردپرس ایجاد شده اند. بنابراین دلایل عمده هک شدن وب سایت های وردپرسی، سایر اجزای وردپرس مثل افزونه ها، قالب ها و … هستند.

دلایل هک شدن سایت

چگونه امنیت وب سایت وردپرسی را تأمین کنیم؟

برای جلوگیری از انواع حملات به وب سایت سه گام اساسی وجود دارد:

  1. پیشگیری: مرحله پیشگیری شامل خارج کردن کدهای مخرب از وردپرس قبل از تخریب فایل هاست. این کار معمولاٌ به کمک فایروال، آنتی ویروس، جلوگیری از حملات DDoS و … انجام می شود.
  2. ردیابی: بسیاری از صاحبان وب سایت ها تا مدت ها حتی نمی دانند که وب سایتشان هک شده است! به همین منظور مرحله ردیابی، شامل آگاهی پیوسته از حوادث امنیتی است تا بتوان به محض وقوع مشکل جدی، برای رفع آن اقدام کرد. این مرحله نیز معمولاً به کمک سیستم های تشخیص نفوذ، اسکن شبکه، نظرات بر یکپارچگی و … صورت می گیرد.
  3. ریکاوری: اما اگر تخریب های هک به مرحله پیشرفته رسید، باید چه کار کنیم؟ در این مرحله برای بر طرف کردن حوادث امنیتی به صورت سریع و کارآمد اقدام می کنیم.

مقایسه افزونه های Wordfence و Sucuri باید به دنبال چه چیزی بگردیم؟

Wordfence و Sucuri دو افزونه امنیتی برتر وردپرس هستند. هر دو از محافظت جامعی در برابر حملات بی رحمانه ، آلودگی به بد افزار و سرقت اطلاعات برخوردار هستند.

به عنوان یک مالک وب سایت، شما باید یک افزونه امنیتی انتخاب کنید که نه تنها از وب سایت شما محافظت می کند بلکه به طور کارآمد و بهینه این کار را انجام می دهد. شما همچنین می خواهید افزونه ای داشته باشید که به تعمیر و نگهداری کمی احتیاج داشته باشد، تا بتوانید بر رشد تجارت خود تمرکز کنید.

در آخر، شما باید یک افزونه امنیتی انتخاب کنید که استفاده از آن آسان باشد و برای راه اندازی و نگهداری آن به مهارت های فنی خاصی نیاز نباشد.

ما در این راهنمای مقایسه افزونه های Wordfence و Sucuri این و افزونه را در دسته های زیر مقایسه می کنیم:

  • سهولت استفاده
  • فایروال برنامه وب سایت (WAF)
  • نظارت و اعلان های امنیتی
  • اسکنر بد افزار
  • پاکسازی وب سایت هک شده

با این اوصاف باید برای مقایسه افزونه های Wordfence و Sucuri ، تک تک خصوصیات این دو افزونه را مورد بررسی قرار دهیم.

سهولت استفاده

امنیت وب سایت یک حوزه کاملاً پیچیده و فنی است. به همین دلیل اولین دسته بندی مقایسه افزونه های Wordfence و Sucuri سهولت در استفاده از افزونه ها است.

ابتدا باید ببینیم استفاده از Wordfence و Sucuri برای محافظت از وب سایت شما چگونه است.

سهولت استفاده از Wordfence

راه اندازی Wordfence بسیار آسان است. بلافاصله پس از نصب افزونه، از شما می خواهد آدرس ایمیل را در صورت تمایل برای دریافت اعلان های امنیتی وارد کنید، همچنین باید با شرایط خدمات آن ها موافقت کنید.

پس از آن، یک صفحه باز شونده روی صفحه مدیریتی خود مشاهده خواهید کرد که به شما کمک می کند تا با داشبورد Wordfence آشنا شوید. در این جا شما با نحوه دریافت اعلان ها و اسکن های امنیتی در این افزونه آشنا خواهید شد.

این افزونه فایروال برنامه وب سایت را در حالت عادی روشن می کند و سپس اسکن خودکار را در پس زمینه اجرا می کند. بسته به اندازه وب سایت خود بعد از پایان اسکن اعلان هایی را مشاهده خواهید کرد.

با کلیک بر روی اعلان ها، جزئیات آن با اقدامات پیشنهادی نشان داده می شود که باید آن ها را انجام دهید. به عنوان مثال، در اینجا به ما نشان می دهد که نسخه جدید تری از قالب وردپرس ما در دسترس است و نیاز به به روز رسانی دارد.

مقایسه افزونه های Wordfence و Sucuri

فایروال به صورت پیش فرض به صورت یک افزونه وردپرس اجرا می شود که در بعضی مواقع بسیار کارآمد نیست. Wordfence به شما این امکان را می دهد تا برای محافظت بهتر فایروال آن را در حالت طولانی تر اجرا کنید، اما باید آن را به صورت دستی تنظیم کنید (در مورد نحوه فعال سازی فایرفایل در ادامه به شما اطلاعاتی خواهیم داد).

تنظیمات اصلی افزونه Wordfence کاملاً ساده است و نیازی به انجام تغییراتی زیادی از سمت کاربران ندارد. ولی رابط کاربری آن کمی بهم ریخته است که ممکن است باعث شود یافتن تنظیمات و گزینه های سفارشی سازی برای مبتدیان کمی دشوار شود.

سهولت استفاده از Sucuri

Sucuri یک رابط کاربری تمیزتر ارائه می دهد و هیچ درخواست و اعلان غیر ضروری روی صفحه ظاهر نمی شود. همچنین هنگام فعال سازی به صورت خودکار اسکن سریع انجام می شود و اعلان ها را در داشبورد افزونه مشاهده خواهید کرد.

Wordfence و Sucuri

فایروال برنامه وب سایت Sucuri (WAF) یک فایروال مبتنی بر ذخیره سازی ابری است و این به آن معنی است که بر روی سرور شما اجرا نمی شود. به عبارت دیگر، شما در هنگام استفاده از این افزونه نیاز به هیچ گونه نگهداری فنی ندارید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که در ابتدا کلید API خود را اضافه کرده و تنظیمات DNS را برای نام دامنه خود پیکربندی کنید. این قابلیت به شما این امکان را می دهد که فایروال قبل از اینکه به سرور میزبان وردپرس شما برسد، ترافیک زیادی را مصرف نکند.

شما پس از راه اندازی این افزونه، دیگر نگران به روز رسانی ها و یا نگهداری از آن نخواهید بود.

Sucuri همچنین انجام تنظیمات سخت افزاری توصیه شده امنیتی را در وب سایت شما آسان تر می کند. تنها کاری که باید انجام دهید کلیک برای اعمال تنظیمات مختلف است تا امنیت وب سایت وردپرسی شما بیشتر شود.

مقایسه افزونه های امنیتی

رابط کاربری این افزونه به طور کلی خوب است. با این حال، کاربران باید برای یافتن گزینه هایی که به دنبال آن هستند، بعضی اوقات وقت بیشتری را صرف کنند.

به روز رسانی سرورهای دامنه در مرحله  ثبت دامنه وب سایت شما یک مرحله اضافی است که برای راه اندازی فایروال Sucuri لازم است آن را انجام دهید و برای برخی از کاربران غیر حرفه ای ممکن است کمی دشوار و سخت باشد. خوبی این افزونه این است که از محبوب ترین ثبت کنندگان دامنه مانند Domain.com ، GoDaddy و غیره می توانند برای ثبت دامنه و راه اندازی آن کمک بگیرید

فایروال برنامه وب (WAF)

وظیفه  فایروال، کنترل ترافیک و تهدیدات شابع برای امنیت وب سایت است. برای اجرای این فایروال 2 روش وجود دارد: فایروال مبتنی بر برنامه و فایروال مبتنی بر فضای ابری).

فایروال مبتنی بر برنامه یا محلی این در سطح سایت اجرا می شود. به همین جهت می تواند اسکن های سمت سرور را در سطوح عمیق تری انجام دهد. اما این فایروال معایبی نیز دارد. مثل این که به دلیل محلی بودن، نمی تواند با حملات DDoS مقابله کند. این نکته را می توان بزرگ ترین نقطه ضعف این نوع فایروال دانست.

از آنجایی که این فایروال در واقع در سطح سرور انجام می شود، اگر حمله DDOS یا Brute Force (حمله ای برای یافتن رمز عبور) برای وب سایت رخ دهد، منابع سرور آسیب دیده و عملکرد وب سایت کاهش می یابد و حتی ممکن است با مشکل جدی رو به رو شود.

در مقابل، فایروال مبتنی بر فضای ابری روی سرور خود وب سایت اجرا نمی شود. بنابراین می تواند از وب سایت در برابر هرگونه حمله و ترافیک مخربی (در فضای ابری و قبل از این که حمله به وب سایت برسد) محافظت کند. از دیگر امتیازات این نوع فایروال این است که نیازی به اقدمات فنی نگهداری از سمت شما نیست.

بنابراین به طور کلی معمولاً فایروال‌ های مبتنی بر فضای ابری در طولانی مدت کارآمدتر و قابل اطمینان تر از فایروال محلی است.

فایروال برنامه وب Wordfence

Wordfence فایروال برنامه وبی را ارائه می دهد که ترافیک مخرب وب سایت را کنترل و مسدود می کند.

این یک فایروال در سطح برنامه است، به این معنی که روی سرور شما اجرا می شود و نسبت به فایروال مبتنی بر ذخیره سازی ابری کارایی کمتری دارد.

به طور پیش فرض، Wordfence آن را با حالت پایه روشن می کند. این بدان معنی است که فایروال به عنوان یک افزونه وردپرس اجرا می شود، بنابراین قبل از جلوگیری از حمله، وردپرس باید بارگیری شود. این می تواند منابع زیادی از سرور شما را اشغال کند و در کل کارآمد نیست.

برای تغییر آن، باید فایروال Wordfence را به صورت دستی در حالت extended  تنظیم کنید. این به فایروال Wordfence اجازه می دهد تا قبل از رسیدن به نصب وردپرس، میزان بازدید را کنترل کند.

این مقاله را حتما بخوانید
معرفی و اموزش افزونه Login LockDown

از آنجا که این یک فایروال سد پایانی در مقابل حملات است، Wordfence فقط زمانی می تواند ترافیک را مسدود کند که قبلاً به سرور میزبان شما رسیده باشد. در صورت حمله DDOS یا اقدام بی رحمانه مانند نفوذ، منابع سرور شما همچنان تحت تأثیر قرار می گیرد و عملکرد وب سایت شما پایین می آید. حتی ممکن است سایت شما خراب شود.

وقتی Wordfence را برای اولین بار فعال می کنید، فایروال آن ها در حالت یادگیری است. این حالت به شما می آموزد که چگونه شما و سایر کاربران به وب سایت وردپرس خود دسترسی پیدا می کنید. در طی این مدت چندین قانون فایروال اعمال نمی شود تا اطمینان حاصل شود که کاربران قانونی وب سایت به طور تصادفی مسدود نشده اند.

فایروال برنامه وب Sucuri

مقایسه افزونه های Wordfence و Sucuri

Sucuri فایروال برنامه وب مبتنی بر ذخیره سازی ابری را ارائه می دهد، به این معنی که حتی قبل از رسیدن به سرور میزبان شما، ترافیک مشکوک را مسدود می کند.

این کار باعث صرفه جویی در مقدار زیادی از منابع سرور می شود و بلافاصله سرعت وب سایت شما را بهبود می بخشد. سرورهای CDN Sucuri در مناطق مختلفی واقع شده اند که یکی دیگر از مزایا برای افزایش سرعت وب سایت وردپرسی شما است.

برای استفاده از فایروال، باید در تنظیمات DNS نام دامنه خود را تغییر دهید. این تغییر باعث می شود که همه ترافیک وب سایت شما از طریق سرورهای Sucuri عبور کند.

هیچ حالت اساسی یا گسترده ای وجود ندارد. پس از تکمیل نصب، WAF Sucuri از وب سایت شما در برابر درخواست های مخرب، حملات DDOS و تلاش برای حدس رمز عبور محافظت می کند.

این افزونه یک الگوریتم یادگیری ماشینی قوی دارند که به اندازه کافی پیچیده است تا از وب سایت وردپرسی شما در مقابل حملات و DDOS ها محافظت کند.

Sucuri به شما اجازه نمی دهد هنگامی که وب سایت تجربه حمله DDoS را داشته از حالت High Security به حالت Paranoid بروید. این کار باعث می شود که سرور وب سایت شما مورد حمله قرار نگیرد.

فایروال افزونه Sucuri به دلیل مبتنی بودن بر فضای ابری، قدرتمندتر و کارآمدتر از فایروال وردفنس است.

نظارت و اعلان های امنیتی

به عنوان یک مالک وب سایت، شما در هر لحظه باید مطمئن شوید که مشکلی در وب سایت شما وجود ندارد. یک مسئله امنیتی می تواند هزینه زیادی برای شما و مشتریان شما به وجود آورد.

برای دریافت این اعلان ها، باید مطمئن شوید که سرویس ایمیل شما فعال است و سایت وردپرسی شما می تواند ایمیل ارسال کند. بهترین راه برای اطمینان از این کار استفاده از سرویس SMTP برای ارسال ایمیل های وردپرس است.

در مرحله بعدی باید برای مقایسه افزونه های Wordfence و Sucuri ببینیم  این دو افزونه امنیتی چگونه بر روی وب سایت شما نظارت می کنند و هشدار های امنیتی را صادر می کنند

نظارت و اعلان های امنیتی Wordfence

Wordfence دارای یک سیستم اعلان و هشدار عالی است. ابتدا اعلان ها در کنار منوی Wordfence در نوار کناری و داشبورد مدیریت وردپرس برجسته می شوند.

آن ها با توجه به اهمیتی که دارند برجسته می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن، و نحوه رفع آن می توانید روی اعلانی که دریافت کرده اید کلیک کنید. با این حال، این اعلان ها را فقط هنگام ورود به داشبورد وردپرسی خود مشاهده خواهید کرد.

Wordfence همچنین با اعلان های فوری که از طریق ایمیل ارائه می دهد شما را مورد اخطار ها اگاه می سازد. برای پیکربندی هشدارهای ایمیل ، به Wordfence و صفحه همه گزینه ها بروید و سپس به بخش” تنظیمات هشدار ایمیل “بروید.

مقایسه افزونه های Wordfence و Sucuri

از اینجا می توانید هشدارهای ایمیل را روشن یا خاموش کنید. برای ارسال هشدار ایمیل می توانید سطح سخت گیری را نیز انتخاب کنید.

نظارت و هشدارهای Sucuri

Sucuri نیز اعلان های مهم را در داشبورد شما نمایش می دهد. گوشه سمت راست بالای صفحه برای نمایش وضعیت فایل های اصلی وردپرس اختصاص داده شده است.

در زیر این قسمت، گزارش های حساب رسی و وضعیت سلامت سایت را مشاهده خواهید کرد.

Sucuri با یک سیستم مدیریت هشدار کامل ارائه می شود. کافی است به صفحه تنظیمات Sucuri Security »بروید و در تب Alert تنظیمات دلخواه خود را انجام دهید.

مقایسه افزونه های امنیت

می توانید آدرس های ایمیل دلخواه خود را اضافه کنید که قصد دارید به آن ها اطلاع رسانی شود .پس از آن، می توانید هشدارهای ایمیل را بیشتر سفارش سازی کنید.

می توانید رویداد هایی را که می خواهید از آن ها مطلع شوید، تعداد هشدارها در هر ساعت و تنظیمات مربوط به حملات بی رحمانه، انواع پست ها و ایمیل های هشدار را انتخاب کنید.

فایروال برنامه وب سایت شما همچنین هشدارهای سطح بالای خودکار را به ایمیل شما ارسال می کند.

اسکنر بدافزار

هر دو  افزونه های Wordfence و Sucuri همراه با اسکنر های امنیتی داخلی برای بررسی بد افزار، پرونده های تغییر یافته و کد مخرب سایت وردپرس شما هستند.

بیایید ببینیم Wordfence و Sucuri چگونه بد افزار و سایر موارد را اسکن می کنند.

اسکنر بدافزار Wordfence

Wordfence همراه با یک اسکنر قدرتمند است که توانایی شخصی سازی زیادی دارد تا بتواند محیط میزبانی و امنیت سایت وردپرسی شما را برطرف کند.

به طور پیش فرض، این قابلیت با تنظیمات محدود اسکن فعال می شود (برای ذخیره منابع سرور در برنامه های میزبانی مشترک ).

در نسخه رایگان، Wordfence به طور خودکار یک برنامه اسکن برای سایت شما در نظر می گیرد. کاربران نسخه پرو می توانند برنامه اسکن خود را با توجه به نیاز خود انتخاب کنند.

می توانید اسکنر افزونه را تنظیم کنید تا در حالت های مختلف اجرا شود. برخی از گزینه های اسکن فقط با نسخه پرو در دسترس هستند.

Wordfence scanner همچنین می تواند افزونه ها و پوسته های شما را برای مطابقت با نسخه اصلی بررسی کند.

اسکنر بدافزار Sucuri

اسکنر بد افزار Sucuri از API Sitecheck Sucuri استفاده می کند. این API به طور خودکار سایت شما را در برابر چندین API مرور ایمن بررسی می کند تا اطمینان حاصل کند که وب سایت شما در لیست سیاه آن ها نباشد.

این افزونه به طور خودکار یکپارچگی پرونده های اصلی وردپرس شما را بررسی می کند تا مطمئن شود که آن ها دست کاری نشده اند.

می توانید تنظیمات اسکن را از صفحه تنظیمات Sucuri Security »تنظیم کرده و روی برگه اسکنر کلیک کنید.

اسکنر رایگان Sucuri روی فایل های موجود در وب سایت شما قابل اجرا است. این یک اسکنر فقط مخصوص وردپرس نیست، بنابراین در تشخیص هر نوع بد افزار و کد مخرب فوق العاده مهارت دارد.

همچنین در منابع سرور شما کمتر نفوذ می کند که یک امتیاز خوب به حساب می آید.

پاکسازی وب سایت هک شده

پاک سازی سایت هک شده وردپرس کار آسانی نیست. بد افزار می تواند چندین پرونده را تحت تأثیر قرار دهد، پیوند هایی را در محتوای شما تزریق کند یا شما را از وب سایت خود مسدود کند.

تمیز کردن دستی همه این لینک ها توسط خود کاربر برای بیشتر مبتدیان امکان پذیر نیست.

خوشبختانه، Wordfence و Sucuri خدمات پاک سازی سایت و حذف بد افزار را ارائه می دهند. بیایید نگاهی بیندازیم که در مقایسه افزونه های Wordfence و Sucuri کدام یک از این دو افزونه این کار را بهتر انجام می دهد.

پاک سازی سایت در Wordfence

سرویس پاکسازی سایت Wordfence در برنامه های رایگان یا حق بیمه آن ها لحاظ نشده است. به صورت جداگانه به عنوان سرویس الحاقی فروخته می شود.

پاکسازی سایت همچنین به شما یک مجوز Wordfence برتر برای یک وب سایت را می دهد.

روند پاکسازی بد افزار کاملاً فعال و پایدار است. آن ها سایت شما را از نظر بد افزار و یا وجود فایل اضافه اسکن کرده و سپس همه پرونده های آسیب دیده را پاک می کنند.

تیم آن ها همچنین نحوه دسترسی هکرها به سایت شما را مورد بررسی قرار خواهند داد. آن ها گزارش مفصلی از کل روند پاکسازی با پیشنهاداتی برای پیشگیری در آینده تهیه می کنند و به شما ارائه می دهند.

پاک سازی سایت در Sucuri

تمام برنامه های پرداختی Sucuri شامل خدمات پاکسازی وب سایت هستند. این خدمات  شامل پاک سازی سایت، حذف لیست سیاه، تعمیر هرزنامه SEO و محافظت WAF برای پیشگیری در آینده است.

آن ها در تمیز کردن بد افزار، کد های اسپم تزریق شده و پرونده های دسترسی درب پشت خوب هستند و از وب سایت شما محافظت می کنند.

روند کار در این افزونه کاملاً حساب شده است. شما درخواست پشتیبانی را در سایت ثبت می کنید و تیم آن ها کار بر روی روند پاکسازی وب سایت شما را آغاز می کنند.

آن ها از اطلاعات ورود به سیستم شما برای دسترسی به FTP / SSH یا cPanel استفاده می کنند. در طول فرآیند، آنها هر پرونده ای را که بررسی می کنند را ثبت می کنند و به طور خودکار از همه موارد پشتیبان تهیه می کنند.

عملکرد هر دو افزونه های وردفنس و Sucuri در پاکسازی وب سایت هک شده فوق العاده بوده و با هم برابری می کنند.

سخن پایانی (وردفنس یا Sucuri)

هر دو افزونه های وردفنس و Sucuri می توانند از وب سایت ها در برابر حملات سایبری، آلودگی به بدافزارها و سرقت اطلاعات به صورت جامع محافظت کنند. همینطور استفاده از هر دوی آنها راحت است و نیاز به دانش زیادی ندارد.

Wordfence و Sucuri هر دو افزونه امنیتی عالی وردپرس هستند.

هردو یک WAF مبتنی بر ذخیره سازی ابری ارائه می دهد که ضمن جلوگیری از ترافیک مخرب و حملات بی رحمانه مانند نفوذ، عملکرد وب سایت شما را بهبود می بخشد.

اگر از استفاده از فایروال و اسکنر سمت سرور مشکلی ندارید Wordfence گزینه رایگان خوبی است.

اگر به دنبال فایروال وب سایت مبتنی بر ذخیره سازی ابری رایگان هستید، می توانید از Cloudflare به عنوان یک گزینه رایگان استفاده کنید، اما محافظت جامعی را برای وب سایت شما ارائه نمی دهد.

امیدواریم این مقاله به شما در مقایسه افزونه های Wordfence و Sucuri کمک کند تا متوجه شوید کدام یک برای نیازهای شما بهتر است. پیشنهاد می کنیم حتما دیگر پلاگین های مرتبط با امنیت را بررسی کنید برای مشاهده به صفحه افزونه امنیتی وردپرس رجوع کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور آی فکت | پلاگین iFact

645,000 تومان

89.07%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی

8

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه