آموزش ساخت کاور هایلایت اینستاگرام

دیزاین و طراحی

7 دقیقه زمان مطالعه

امروزه شبکه های اجتماعی با ارائه ی مزایای بسیار، ابزاری قدرتمند برای بازاریابی محسوب می شوند. در این راستا، برخی از برند ها از تمامی این قابلیت ها برای بازاریابی نشان تجاری خود استفاده می کنند و عده ای دیگر از قابلیت های محبوب تر و متناسب با کسب و کار خود بهره می برند.

با افزایش محبوبیت اینستاگرام، کاربران همواره برای ساخت بهترین و جذاب ترین صفحه کاربری و ارائه ی آن به مخاطبان خود، تلاش می کنند.

کاورهای هایلایت اینستاگرام در واقع بازدید کنندگان را به مشاهده ی استوری های هایلایت شده، تشویق می کنند و  بازخوردی عالی ایجاد می کنند.

استوری های هایلایت شده در اینستاگرام، در صفحه پروفایل و زیر قسمت بیو شما قرار دارند. همچنین کاور هایلایت ها ضمن ایجاد ظاهری جذاب و منحصر به فرد برای پیج، توجه مخاطبان را به استوری های هایلایت شده ی شما جلب می کنند.

کاور هایلات ها با امکان ساخت آسان و بدون نیاز به دانش گرافیکی و طراحی، ظاهری منحصر به فرد را برای صفحه کاربری شما ایجاد می کنند.

مقاله آموزش اینستاگرام شما را کمک می کند تا در خصوص اینساگرام بیشتر بدانید.

چرا کاور هایلایت های استوری اینستاگرام اهمیت دارد؟

انسان ها به طور طبیعی مجذوب محتوای بصری می شوند و در نتیجه ی گرایش مخاطبان به تصاویر، اینستاگرام به ابزاری کاملاً قدرتمند برای بازاریابی مشاغل مختلف تبدیل شده است.

استوری اینستاگرام که در ابتدا به عنوان پاسخی به محبوبیت Snapchat راه اندازی شده بود، به کاربران اجازه می دهد تا عکس یا ویدئوهایی را تحت عنوان استوری به اشتراک بگذارند. این استوری ها همانند یک پست موقت عمل می کنند که پس از 24 ساعت از بین می رود. بسیاری از کاربران، ویژگی موقتی بودن استوری ها را دوست دارند. در واقع بر اساس آمارها، روزانه 500 میلیون کاربر فعال در این شبکه اجتماعی، به اشتراک گذاری استوری ها می پردازند.

اما با وجود این تعداد از افراد علاقه مند به استوری، ناپدید شدن استوری ها پس از یک روز می تواند ناامید کننده باشد. اینستاگرام در واقع ویژگی هایلایت آن ها را به عنوان پاسخی برای این موضوع به وجود آورده است.

با استفاده از این به روزرسانی، تمام استوری های اینستاگرام به طور خودکار بایگانی می شوند و کاربران می توانند استوری های مورد علاقه خود را با ایجاد خلاقیت در قسمت پروفایل خود ذحیره سازی کنند.

به طور کلی هایلایت ها خیلی مهم هستند اما هایلایت کاور پیج فروشگاهی از سایر صفحات مهمتر است چراکه یک نقشه راه مشخص برای مشتریان آن صفحه است.

در تصویر پایین، به نمونه ای از استوری های ذخیره شده در پروفایل اینستاگرام می پردازیم:

هایلایت های اینستاگرام ناسا

کاربران می توانند علاوه بر نمایش استوری ها در قسمت هایلایت، به ویرایش آن ها بپردازند. به خاطر داشته باشید برای ویرایش هایلایت ها، نمی توانید از نسخه وب این برنامه استفاده کنید.

اگر می خواهید با فوت و فن های اینستاگرام بیشتر آشنا شوبد، این مطلب را بخوانید.

چگونه کاور هایلایت اینستاگرام بسازیم؟

بعد از اینکه یک استوری در اینستاگرام منتشر کردیم(فراموش نکنید برای بالابردن جذابیت استوری می‌توانید از فونت نستعلیق برای اینستاگرام استفاده کنید.) اگر دارای یک پیج فروشگاهی هستید بهترین کار ساخت کاور هایلایت پیج فروشگاهی است.

از هایلایت های اینستاگرام برای ذخیره ی استوری های خود استفاده کنید.

  1. در Story خود، گزینه Highlight را در گوشه ی پایین و سمت راست آن انتخاب کنید.
  2. هایلایتی که می خواهید Story خود را به آن اضافه کنید، انتخاب کنید.

افزودن عکس سگ به هایلایت اینستاگرام

3.  برای ایجاد هایلایت جدید، گزینه New را انتخاب کنید و بعد از تایپ کردن عنوان مورد نظر خود برای هایلایت، روی Add کلیک کنید.

افزودن نام به هایلایت استوری اینستاگرام

و به همین سادگی یک هایلایت اینستاگرام ایجاد کنید.

نحوه ساخت یک هایلایت اینستاگرام از پروفایل خود

مراحل زیر را برای ایجاد Highlight جدید از پروفایل اینستاگرام خود، دنبال کنید:

به پروفایل خود بروید و گزینه (New+) را انتخاب کنید.

افزودن هایلایت اینستاگرام پیج عکس های سگ

استوری ها را برای اضافه کردن به Highlight جدید خود انتخاب کنید.

نکته مهم: برای پیدا کردن استوری های قدیمی خود، به قسمت بایگانی(Archive) اینستاگرام بروید.

گزینه Next را انتخاب کنید و سپس Highlight جدید خود را نامگذاری کنید.

عکس(Cover) مورد نظر خود را برای هایلات انتخاب کنید و روی Done ضربه بزنید.

چگونه کاورهای هایلایت اینستاگرام بسازیم؟

با آموزش اینستاگرام شما می توانید به راحتی صفحات خود را زیباتر کنید و ذهن مخاطبان خود ماندگارتر شوید . اینستاگرام به شما امکان می دهد تا از هر تصویری برای کاور هایلایت های خود استفاده کنید.

اگر مدت زمان کافی برای ساخت کاور هایلایت مورد نظر خود را ندارید، می توانید از با برنامه هایی مانند Canva Stories یا Adobe Spark کاور هایلایت زیبایی برای خود بسازید و یا از کاور هایلایت های پیش ساخته این اپلیکیشن ها استفاده کنید.

اما اگر می خواهید کاور هایلایت های خود را منطبق با برند تجاری خود در اینستاگرام بسازید، در ادامه مراحل ساخت کاور های هایلایت اینستاگرام را از ابتدا دنبال کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
الگوریتم اینستاگرام 2021 چیست و چطور کار می کند؟

ساخت کاور هایلایت از طریق برنامه Canva

مرحله 1: وارد Canva شوید

وارد پروفایل خود در Canva شوید و یا یک حساب کاربری رایگان در این برنامه ایجاد کنید.

لینک دانلود اپلیکیشن Canva

مرحله 2: ایجاد تصویر مورد نظر برای کاور هایلایت

در صفحه اصلی Canva، گزینه (Create a design) و سپس (+ Custom dimensions) را انتخاب کنید. برای ساخت کاور به تصویری شامل 1080 پیکسل عرض، 1920 پیکسل طول و نسبت ابعاد 9:16  نیاز دارید.

ساخت کاور هایلایت در ابزار کانوا

مرحله 3: از مجموعه طراحی های رایگان استفاده کنید.

پس از دانلود مجموعه طراحی ها، فایل را از حالت فشرده خارج کرده و موارد دلخواه خود را انتخاب کنید (می توانید از پیش زمینه های طراحی شده حرفه ای و یا بدون آنها استفاده کنید.)

انتخاب تصویر بک گراند در ابزارهای رایگان

 مرحله 4: نشان تجاری خود را در Canva بارگذاری کنید

روی آپلود تصویر یا ویدیو کلیک کنید و فایل .png حاوی نشان برند خود را انتخاب کنید. همچنین می توانید فایل مورد نظر خود را بکشید(Drag) و در برنامه رها کنید(Drop).

اپلود تصویر در کانوا

پس از آپلود کردن تصویر مورد نظر، روی آن کلیک کنید. اگر پس از آپلود تصویر، آن را مشاهده نکردید، نگران نباشید. به احتمال زیاد به این دلیل است که تصویر حاوی خطوط سفید است. در مرحله بعدی این مشکل را برطرف خواهیم کرد.

تنظیمات تصویر کاور هایلایت در کانوا

مرحله 5: تصویر زمینه ی خود را بسازید

گزینه Background را در نوار سمت چپ انتخاب کنید. می توانید از یک رنگ یا یکی از تصاویر رایگان Canva برای پس زمینه ی خود، استفاده کنید. اکنون با توجه به رنگ پس زمینه، تصویر انتخابی(نماد برند شما) که در مرحله قبل آن را آپلود کرده اید، نمایش داده می شود.

ساخت تصویر پیش زمینه کاور هایلایت در کانوا

در این مرحله، به راحتی کاور هایلایت خود را بسازید.برای تکرار تصویر پس زمینه، روی گزینه (Add a new page + ) کلیک کنید.

افزودن تصویر در ابزار کانوا

مرحله 6: کاور هایلایت ساخته شده خود را از Canva دانلود کنید.

گزینه دانلود را در گوشه ی بالا و سمت راست صفحه انتخاب کنید. در این مرحله نوع فایل خود را انتخاب کنید (PNG یا JPG مناسب اند). سپس گزینه دانلود را در انتها مجددا کلیک کنید.

دانلود کاور هایلایت در کانوا

کاور طراحی شده ی شما به عنوان یک فایل zip دانلود می شود. آنها را از حالت فشرده خارج کرده و در هایلایت های اینستاگرام خود استفاده کنید.

نکته: اکنون زمان مناسبی است تا از فعال بودن گزینه Archive در اینستاگرام خود، مطمئن شوید تا بتوانید استوری های قدیمی خود را در هایلایت های اینستاگرام قرار دهید.

مرحله 7: ویرایش هایلایت های موجود در پروفایل شما

در مراحل بعد، می توانید به راحتی هایلایت های خود را مستقیماً در صفحه پروفایل ویرایش کنید:

  • به پروفایل اینستاگرام خود بروید.
  • هایلایت مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • گزینه (More) در گوشه پایین و سمت راست صفحه انتخاب کنید.
  • روی گزینه (Edit Highlight) کلیک کنید.
  • گزینه (Edit Cover) را انتخاب کنید.
  • از نشان عکس برای دسترسی به فایلی که کاور طراحی شده ی خود را در آن ذخیره کرده اید، استفاده کنید.
  • کاور طراحی شده را انتخاب کنید.
  • در انتها بر روی گزینه (Done) کلیک کنید.

این مراحل را به منظور اضافه کردن کاور، برای هر یک از استوری های خود تکرار کنید.

نکاتی برای استفاده از کاور هایلایت های اینستاگرام

پس از اینکه با نحوه ی ساخت کاور هایلایت ها آشنا شده اید، به نکاتی برای استفاده از آن ها می پردازیم:

نمایش زیبایی برند خود

نام تجاری شما دارای رنگ های انحصاری، فونت، حروف و احتمالاً می تواند شامل برخی از ایموجی ها هم باشد. کاور هایلایت های پروفایل شما، قطعاً مکانی برای نمایش این موارد است.

از آزمایش کردن نترسید

هایلایت های اینستاگرام شما لزوما نباید شامل موارد زیادی باشند.

به عنوان مثال، هایلایت های شرکت Red Bull در ابتدا بسیار معمولی بودند (به عنوان مثال شامل رویدادها، پروژه ها، ویدئو و …) اما اکنون آنها را به هر یک از ورزشکاران اختصاص داده است و از چهره ی هر کدام، برای ساخت کاور آن ها استفاده کرده است.

پیج اینستاگرام ردبول

در همین حال، نیویورک تایمز، از خبر های برجسته خود برای ساخت هایلایت ها درباره موضوعات پیچیده سیاسی و در عین حال خواندنی استفاده می کند. آنها همچنین داستان های سرگرم کننده و مهیج را در قالب استوری و در میان خبرها به شکل هایلایت قرار داده اند.

مخاطبان خود را به مشتری تبدیل کنید

در پایان، کاور های مناسب برای هایلایت های شما می توانند استوری هایی با قابلیت خرید را به خوبی معرفی کنند (استوری هایی با قابلیت خرید، در پروفایل تجاری با بیش از 10 هزار فالوئر در دسترس است).

صفحه اینستاگرام نیویورک تایمز

 سخن آخر

کاور هایلایت اینستاگرام شما در صورتی که طرح و عنوان جذاب و متناسبی داشته باشد، می تواند در جذب و نگهداشتن فالوورها بسیار موثر باشد. برای انتخاب تصویر مناسب برای هایلایت همانطور که در این مطلب گفته شد، نیاز به دانش طراحی خاصی ندارید، بلکه ابزارهای زیادی برای کمک به شما وجود دارد. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد، منتظر نظرات شما هستیم.

محصول پیشنهادی

افزودنی های صفحه ساز قدرتمند المنتور | افزونه Anywhere Elementor Pro

207,000 تومان

84%
فیدارشاپ

فیدارشاپ

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز ویژوال کامپوزر | پلاگین WPBakery Page Builder

395,000 تومان

65.33%
رایکاوردپرس

رایکاوردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه