6 روش برای جذب آگهی‌دهندگان در وردپرس

کسب و کار

4 دقیقه زمان مطالعه

هر کسب و کاری نیاز به درآمد دارد. تعریف راه‌کارهای درآمدی برای هر وبسایت موجب تداوم و رشد آن می‌شود بنابراین لازم است برای این مسئله برنامه‌ای اساسی داشته باشید تا بتوانید پاسخگوی هزینه‌های نگهداری سایت باشید. روش‌های متنوعی برای تعریف جریان‌های درآمدی برای هر وبلاگ یا وبسایت تعریف شده است و بدیهی‌ترین آن‌ها فروش کالا و خدمات است. غیر از فروش، تعریف فضاهای تبلیغاتی برای جذب آگهی‌دهندگان در وردپرس نیز یکی از روش‌های معمول به شمار می‌رود. اینکه چطور بتوان وبسایت را آماده کرد تا برای آگهی‌دهندگان جذاب باشد و سفارش تبلیغات بگیرد نیاز به اجرای راهکارهای زیر دارد. در این مقاله از ژاکت بلاگ این راهکارها را برسی می‌کنیم.

جذب آگهی‌دهندگان در وردپرس

1- برای سایت خود یک زمینه فعالیت تعریف کنید

به این مطلب بیندیشید که هدف اصلی و زمینه فعالیت وبسایت یا وبلاگ شما درباره‌ی چیست. بزرگ‌ترین خطا برای یک کسب و کار  بی‌برنامگی و بی‌هدفی است. به عبارتی دیگر، لازم است رسالت وبسایت خود را مشخص نمایید. این کار مزیت‌های زیادی دارد. اول اینکه روی آنچه‌که مایلید برای دیگران ارایه کنید تمرکز می‌کنید و وقت، انرژی و هزینه‌ها در یک راستای مشخص و برای هدفی معین صرف می‌شوند. با این کار، کاربران شما درک می‌کنند که برای چه موضوع مشخصی به سایت شما رجوع می‌کنند. بنابراین مخاطبین خود را نیز مشخص می‌کنید و در طی زمان با کاربرانی در ارتباط خواهید بود که در یک زمینه مشخص مثلا طراحی معماری به سایت شما سر می‌زنند. در نهایت مزیت مهمی که تعیین رسالت کاری و زمینه فعالیت برای یک کسب و کار اینترنتی ایجاد می‌کند این است که شرکت‌هایی که محصولاتی در زمینه کار شما دارند به دلیل اینکه کاربران دسته‌بندی شده در یک موضوع خاص را به‌ سایت جلب نموده‌اید، کالاها و خدماتی که این دسته از خوانندگان حرفه‌ای نیاز دارند را در سایت شما تبلیغ می‌کنند و به این‌صورت از راه بهتری امکان جذب آگهی‌دهندگان در وردپرس را فراهم می‌کنید.

2- در موضوع کار خود حرفه ای باشید

اگر می‌خواهید کاربران حرفه‌ای به سایت شما علاقمند بمانند  و یا به مشتریان دائمی تبدیل شوند باید محتوای ارزشمند، کارآمد و حرفه‌ای تهیه نمایید. این مطلب برای آگهی‌دهندگان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. مقاله‌های نامنظم، بدون ویرایش و همچنین کوتاه و غیرکاربردی نه تنها مخاطبی را برای شما ایجاد نمی‌کند بلکه مورد توجه آگهی دهندگان نیز قرار نمی‌گیرد. در زمینه تامین محتوا علاوه بر نکته‌هایی که گفته شد به این مطلب نیز توجه کنید که باید بتوانید با رشد علم و تکنولوژی و همچنین اخبار و رویداد‌های دسته اول، مطالب را تامین و برای ارایه به مخاطبان خود آماده سازید. هیچ مقاله‌ی خوب و ارزشمندی بدون در نظر گرفتن تاریخ نمی‌تواند چندان مفید باشد. مطالب و دانشی که برای کاربران ارایه می‌کنید باید بروز، کاربردی و سریع باشد.

نکته دیگر در این زمینه این است که کاربران هنگامی که با یک سایت معتبر و حرفه‌ای در ارتباط هستند، مایلند تا مطالب آن را برای دیگرانی که در آن شغل یا حرفه فعال‌ند به اشتراک بگذارند. این سبب می‌شود که تعداد کاربران علاقمند به موضوع سایت شما در طولانی مدت افزایشی چشم‌گیر داشته باشد.

این مقاله را حتما بخوانید
تحلیل SWOT چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد؟

جذب آگهی‌دهندگان در وردپرس3- یک بنر با نام “اینجا جای تبلیغات شماست”، درست کنید

عبارت با ما تبلیغ کنید یا جملاتی مانند این روی بنر، اثر مثبتی برای جذب آگهی‌دهندگان در وردپرس دارد. چه بسا که برخی از آگهی‌دهندگان احتمالی سایت شما در واقع خوانندگان و کاربران فعلی هم باشند. بنابراین اطلاع‌رسانی در این زمینه که فضاهایی برای درج آگهی در سایت وجود دارد که  کاربران را به درج آگهی درسایت تشویق کند، مهم است.

4- یک صفحه تعرفه‌ها و اطلاع‌رسانی تبلیغات درست کنید

اگر مد نظر شما این است که بتوانید برای سایت تبلیغات بگیرید، لازم است که بتوانید به آگهی‌دهندگان اطلاعات کافی در مورد شرایط کاری و نحوه همکاری بدهید. فضاهایی که برای تبلیغات در نظر دارید، مبالغی که برای آن‌ها مشخص کرده‌اید را به روشن‌ترین حالت ممکن به اطلاع آگهی دهندگان برسانید. ترسیم شکل‌های کاربردی و مشخص کردن دقیق اندازه یا نوع فایل‌هایی که می‌توانید برای ارایه تبلیغات بپذیرید را نیز بیان کنید. نحوه تماس و مسئول مشخص بخش تبلیفات را هم معرفی کنید که بسیار در جذب آگهی‌دهندگان در وردپرس موثر است.

علاوه بر این‌ها می‌توانید نمونه‌های موفقی از تبلیغات شرکت، همچنین برخی از مشتریان تبلیغاتی خود را برای کاربران معرفی کنید. طبیعتا تعداد بالا و اطلاع از اعتبار افراد و شرکت‌هایی که به شما آگهی می‌دهند، می‌تواند برای آگهی دهندگان جدید اطمینان بخش باشد.

5- به ظاهر وبلاگ یا وبسایت برسید

بالاخره هرچقدر هم که محتوا ارزشمند باشد، ظاهر نیز در جای خود مهم است. استفاده از جلوه‌های بصری مناسب که چشمان مخاطب را به سمت خود جلب کند، رنگ‌های جذاب و همچنین قالب‌بندی اصولی و طرح‌های گرافیکی و عکس‌های با کیفیت در این زمینه می‌تواند بسیار یاری دهنده  باشد.  قالب‌های وردپرس در ژاکت برای انتخاب وجود دارد. در این رابطه به این نکته نیز باید دقت کنید که بسیاری از کاربران وب در حال حاضر افرادی هستند که با تلفن همراه به اینترنت دسترسی دارند و این آمار هر سال در حال افزایش است. بنابراین لازم است که طراحی سایت شما برای همه کاربران با همه نمایشگرهای واکنش‌گرا یا ریسپانسیو قایل دسترسی باشد.

6- به رنک سایت خود توجه کنید

جدای از اینکه رنک خوب در بازدید سایت نقش زیادی دارد و باعث می‌شود مخاطبین بیشتری را به سمت سایت بکشانید. مزیت دیگر آن است که موتورهای جستجوگر در صورتی که از کلمه‌های کلیدی مرتبط و برچسب‌های مناسب برای مقالات و محتواها استفاده کرده باشید، بتوانند صفحات بیشتری از سایت را ایندکس و به جستجو گران معرفی کنند. مهم‌ترین امتیازات مربوط به گوگل و الکسا هستند.

جمع‌بندی

رعایت نکته‌هایی که در این مقاله از ژاکت بلاگ بیان شد به صاحبان کسب و کارهای تولید محتوا که درآمد آن‌ها  از جذب آگهی‌دهندگان در وردپرس و اجاره دادن فضای تبلیغاتی به کاربران است، مفید است. تامین محتوای حرفه‌ای و تمرکز بر یک هدف مشخص، کاربران زیادی را برای سایت ایجاد می‌کند و این امر آگهی دهندگان را به سمت سایت شما جلب خواهد کرد.

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.06%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%
12

نویسنده ژاکت

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه