تغییر قالب وردپرس از دیتابیس در phpMyAdmin

آموزش قالب های وردپرس

3 دقیقه زمان مطالعه

به طور کلی، در آموزش وردپرس قالب ها را در وردپرس از طریق داشبورد وردپرس با رفتن به قسمت سفارشی سازی و سپس پوسته ها می توان مدیریت کرد . بنابراین آپلود یا تغییر قالب وردپرس از طریق داشبورد بسیار ساده است. با این حال در برخی مواقع وقتی هر تغییر یا به‌روزرسانی در یک قالب ایجاد می شود، در برخی موارد غیرقابل اجتناب ممکن است یک قالب به درستی کار نکند. ممکن است قالب شما با تغییرات انجام شده سازگار نباشد و در نهایت یک صفحه خالی نمایش دهد. در این صورت، زمانی که نمی‌توانید به داشبورد دسترسی داشته باشید، روش امن برای بازگشت به شرایط اولیه، استفاده از پایگاه داده سایتتان و phpMyAdmin است. در این مقاله می خواهیم به شما نحوه ی دسترسی به این فایل را آموزش دهیم.

استفاده از phpMyAdmin برای تغییر قالب وردپرس 

در این روش، می توانید اطلاعات موجود در پایگاه داده را تغییر دهید تا به وردپرس بفهمانید که از چه قالبی استفاده می شود. شما باید قالبی را که می خواهید تغییر دهید را از قبل در وب سایت خود نصب داشته باشید. اما اگر اینطور نیست، می توانید قالب را به صورت دستی توسط FTP نصب کنید. پس از اتمام، مراحل زیر را دنبال کنید. بد نیست ابتدا نحوه استفاده از FTP را بیاموزید.

اول از همه، شما باید سرویس گیرنده FTP خود را باز کنید که به شما در اتصال به منابع و فایل های وب سایت کمک می کند. سپس باید به پوشه /wp-content/themes/ بروید. پس از باز کردن این فایل تمامی اطلاعات مربوط به قالب نصب شده را مشاهده خواهید کرد. سپس نام پوشه ای که قرار است نصب شود را یادداشت کنید. آموزش نصب قالب را بخوانید.

این مقاله را حتما بخوانید
چگونه خطای 504 Gateway Timeout را در وردپرس رفع کنیم؟

فایل منیجر وردپرس

همچنین می توانید File Manager را باز کنید. مانند روش قبلی اولین کاری که باید انجام دهید، این است که نام پایگاه داده وردپرس خود را پیدا کنید. برای انجام این کار، به File Manager بروید، فایل wp-config.php را در پوشه public_html خود باز کنید. نام پایگاه داده ای را که وب سایت شما به عنوان DB_NAME از آن استفاده می کند، پیدا خواهید کرد.

در مرحله ی بعد، باید گزینه phpMyAdmin را در قسمت پایگاه داده در داشبورد cPanel حساب میزبانی وردپرس خود پیدا کنید. سپس بر روی گزینه phpMyAdmin کلیک کنید.

phpmyadmin در وردپرس

در این مرحله لیستی را پیدا خواهید کرد که این لیست پایگاه های داده ای را نشان می دهد که در سمت چپ در زیر لوگوی phpMyAdmin نمایش داده می شود. شما باید پایگاه داده ای را که برای این سایت استفاده می کنید، از این لیست پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. هنگامی که آن را پیدا کردید، روی آن کلیک کنید. با کلیک بر روی پایگاه داده خود، تمام جداول موجود در آن نمایش داده می شود. شما باید جدول “wp_options” را پیدا کنید. پس از یافتن روی آن کلیک کنید.

جدول wp_options در phpmyadmin

اگر پیشوند پایگاه داده را تغییر داده باشید، به جای پیشوند پیش‌فرض وردپرس، یعنی wp_، چیز دیگری را مشاهده خواهید کرد. سپس می توانید با کلیک کردن بر روی فیلد option_value قالب را تغییر دهید. پس از اتمام تغییر قالب خود آن را ذخیره کنید.

تغییر قالب وردپرس در phpmyadmin

اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که از وب سایت خود بازدید کرده و قالب را آزمایش کنید. اگر همه چیز مطابق با میل شما بود، این به این معناست که قالب وردپرس شما با موفقیت تغییر کرده است.

 

آموزش وردپرس

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره آوادا | قالب AVADA

645,000 تومان

87.54%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب ساکسنیکس | قالب فروشگاهی suxnix

645,000 تومان

100%
ام ای دیزاین

ام ای دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب خبری جنه | قالب Jannah

525,000 تومان

82%
آمریاران

آمریاران

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

645,000 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه