Retry
آپلود فایل در وردپرس با FTP

آیا به دنبال یادگیری نحوه استفاده از FTP برای بارگذاری فایل در وب سایت وردپرس خود هستید؟ FTP یا پروتکل انتقال فایل، روشی ساده و سریع برای بارگذاری فایل ها از رایانه به وب سایت شماست. در این مقاله، ما به شما آپلود فایل در وردپرس با FTP را نشان خواهیم داد.

FTP  چیست؟

FTP  مخفف پروتکل انتقال فایل است. به شما امکان می دهد فایل ها را از رایانه خود به حساب میزبانی وب سایت خود منتقل کنید.

اکنون ممکن است فکر کنید که در حال حاضر یک آپلود کننده رسانه در مدیریت وردپرس برای آپلود فایل هایی مانند تصاویر، ویدئو، صدا، PDF  و موارد دیگر وجود دارد.

چرا به FTP نیاز دارید؟

برای بارگذاری دستی فایل هایی در وردپرس که گاهی به دلیل خطا در سایت شما کار نمی کنند، به FTP نیاز دارید.

به طور معمول، برای آپلود فایل ها به هیچ وجه به FTP نیاز ندارید. به راحتی می توانید تصاویر را از قسمت مدیریت وردپرس بارگذاری کنید. حتی می توانید افزونه ها و قالب ها را از خود وردپرس بارگذاری کنید.

با این حال، گاهی اوقات برای اهداف عیب یابی وردپرس و رفع رایج ترین خطاهای وردپرس نیاز به بارگذاری دستی یک پلاگین یا فایل تم دارید.

استفاده از FTP برای بارگذاری فایل های وردپرس

ابتدا باید یک سرویس گیرنده FTP را در رایانه خود بارگیری و نصب کنید. سرویس گیرنده FTP برنامه ای است که به شما کمک می کند با استفاده از پروتکل FTP به وب سایت خود متصل شوید و فایل ها را انتقال دهید.

در اینجا برخی از محبوب ترین سرویس گیرنده های FTP وجود دارد که می توانید نصب کنید.

  • FileZilla (ویندوز، مک، لینوکس | رایگان)
  • WinSCP (ویندوز | رایگان)
  • Cyberduck (مک | رایگان)

به خاطر این آموزش، ما از FileZilla استفاده خواهیم کرد. می توانید از هر سرویس گیرنده FTP دیگری که دوست دارید استفاده کنید. مفاهیم اساسی بدون توجه به نرم افزاری که استفاده می کنید یکسان هستند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد FileZilla، آموزش کار با FileZilla را مطالعه کنید.

اتصال به سایت وردپرس خود برای آپلود فایل در وردپرس با FTP

وقتی نرم افزار FTP خود را باز می کنید، از شما می خواهد با استفاده از اطلاعات ورود به سیستم FTP به وب سایت خود متصل شوید.

هنگام ورود به سیستم حساب میزبانی وردپرس، اعتبار ورود به سیستم FTP از طریق ایمیل برای شما ارسال می شود. همچنین می توانید اطلاعات حساب FTP خود را در داشبورد cPanel حساب میزبانی خود پیدا کنید.

اتصال به سایت وردپرس خود با استفاده از FTP

اگر نمی توانید اطلاعات ورود به سیستم را پیدا کنید، می توانید برای دریافت این اطلاعات با ارائه دهنده میزبانی خود تماس بگیرید.

پس از دریافت اطلاعات ورود به سیستم، باید FileZilla را باز کنید و در قسمت File به File Manager بروید.

آپلود فایل در وردپرس با FTP

با این کار یک پنجره بازشو ظاهر می شود که در آن می توانید اطلاعات وب سایت خود را اضافه کنید. روی دکمه ” New Site” کلیک کنید و عنوانی برای وب سایت خود ارائه دهید.

اضافه کردن اطلاعات سایت

در ستون بعدی از شما خواسته می شود که میزبان خود را وارد کنید. این معمولاً نام دامنه شما است.

توجه: در بخش پروتکل، اگر ارائه دهنده میزبان شما از آن پشتیبانی می کند، باید SFTP را انتخاب کنید.

برای آپلود فایل در وردپرس با FTP، در قسمت نوع ورود به سیستم، ” Normal” را انتخاب کنید و سپس نام کاربری و رمز عبور FTP خود را وارد کنید.

آپلود فایل در وردپرس با FTP

اکنون می توانید برای ادامه بر روی دکمه اتصال کلیک کنید. FileZilla تنظیمات وب سایت شما را برای ورودهای بعدی ذخیره کرده و یک اتصال FTP جدید به وب سایت شما باز می کند.

اگر اولین بار است که از طریق این رایانه به وب سایت خود متصل می شوید، ممکن است FileZilla یک پنجره بازشوی گواهی را به شما نشان دهد.

اتصال به سایت وردپرس خود با استفاده از FTP

کادر کنار « Always trust certificate for future sessions» را علامت بزنید و برای ادامه روی دکمه تأیید کلیک کنید.

FileZilla  اکنون سعی می کند با استفاده از اعتبارنامه هایی که وارد کرده اید به وب سایت شما وارد شود. پس از اتصال، لیست ستون ها و فایل ها را در وب سایت خود در زیر ستون “Remote site” مشاهده خواهید کرد.

اتصال به سایت وردپرس خود با استفاده از FTP

ستون سایت از راه دور فایل ها و پوشه ها را در وب سایت شما و بخش ” Local site” فایل ها را در رایانه شما نشان می دهد.

می توانید برای یافتن فایل های موجود در رایانه خود که می خواهید در وب سایت خود بارگذاری کنید، به local site بروید. در مرحله بعدی، باید روی پرونده کلیک راست کرده و بارگذاری را از فهرست انتخاب کنید.

آپلود فایل ها

فایل زیلا اکنون فایل را از رایانه شما به سایت وردپرس شما منتقل می کند.

با این حال، وردپرس برای کار صحیح به فایل ها و پوشه های خاصی در مکان های خاص نیاز دارد. این بدان معنی است که شما فقط نمی توانید یک پرونده را در هر جایی بارگذاری کنید، شما باید بدانید که یک فایل را در سایت وردپرس خود کجا بارگذاری کنید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید به صورت دستی افزونه ای را در وب سایت وردپرس خود بارگذاری کنید، ابتدا باید پلاگین را در رایانه خود بارگیری کنید.

برای راهنمایی بیشتر در مورد نصب پلاگین ها به راهنمای نصب افزونه در وردپرس مراجعه کنید.

در ادامه فرآیند آماده سازی سایت برای آپلود فایل در وردپرس با FTP ، پس از نصب افزونه، باید فایل پلاگین را از حالت فشرده خارج کنید. در داخل فایل zip، پوشه پلاگین را پیدا خواهید کرد. وردپرس به دنبال پلاگین در پوشه / wp-content / plugins / است.

ابتدا باید در ستون Remote site به پوشه / wp-content / plugins / بروید. پس از آن می توانید پوشه پلاگین را از سیستم خود در وب سایت خود بارگذاری کنید.

نصب پوشه پلاگین

پس از اینکه افزونه را بارگذاری کردید، برای فعال کردن افزونه باید به صفحه افزونه ها در قسمت ادمین وردپرس خود سر بزنید.

نصب افزونه wpforms

به همین ترتیب، اگر می خواهید یک قالب premium را در وب سایت خود بارگذاری کنید، ابتدا فایل قالب وردپرس را در سیستم خود بارگیری و از حالت فشرده خارج می کنید. پس از آن، می توانید آن را در پوشه / wp-content / themes / در وب سایت خود بارگذاری کنید.

FTP  فقط برای بارگذاری پرونده ها از رایانه به وب سایت وردپرس شما استفاده نمی شود. همچنین می تواند برای بارگیری پرونده ها از وب سایت شما و ویرایش آنها استفاده شود.

کافیست بر روی فایل ها یا پوشه هایی که می خواهید بارگیری کنید، در ستون ‘Remote Site’ کلیک راست کرده و روی دکمه بارگیری کلیک کنید.

آپلود فایل در وردپرس با FTP

همچنین می توانید از FTP برای پشتیبان گیری از تمام فایل های وردپرس استفاده کنید. به سادگی تمام فایل ها و پوشه ها را انتخاب کنید و آنها را در رایانه خود بارگیری کنید.

اگر می خواهید در مورد فایل های وردپرس و ساختار پوشه های وردپرس بیشتر بدانید، مقاله راهنمای ساختار پوشه های وردپرس و فایل های وردپرس را بخوانید.

با این حال، به یاد داشته باشید که این فقط نسخه پشتیبان از فایل های وردپرس شما است و شامل محتوای شما (پایگاه داده) نیست. اگر می خواهید از محتوا نیز نسخه پشتیبان تهیه کنید، می توانید این کار را با ایجاد پشتیبان دستی از پایگاه داده وردپرس خود انجام دهید.

امیدواریم مقاله آپلود فایل در وردپرس با FTP به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه از FTP برای بارگذاری فایل در وردپرس استفاده کنید.

دسته بندی: وردپرس , وب

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *