zhaket logo

محبوب ترین انواع وبلاگ ها کدامند؟

وب

10 دقیقه زمان مطالعه

هنگام راه اندازی یک وبلاگ، یکی از رایج ترین سوالاتی که ممکن است به آن فکر کنید این است که محبوب ترین انواع وبلاگ کدامند؟ انواع مختلف وبلاگ وجود دارد که طیف گسترده ای از موضوعات، علایق و مخاطبان را پوشش می دهد. برای داشتن یک وبلاگ موفق، باید از قبل برنامه ریزی کنید و موضوعی ای را که برای شما مناسب است انتخاب کنید. در این مقاله، محبوب ترین انواع وبلاگ ها را به اشتراک می گذاریم که می توانید بلافاصله شروع به راه اندازی آن کنید.

هر سایتی دارای یک وبلاگ است که درباره موضاعات تخصصی و مرتبط به حوزه فعالیت خود مقاله تولید و منتشر می‌کنند. بنابراین اگر شما دارای یک وبسایت باشید حتما باید فکری برای بلاگ آن هم داشته باشید. اما اگر با بلاگ آشنایی ندارید ما در مقاله ای گفته ایم بلاگ چیست و چه کاربرد هایی دارد. می توانید آن را مطالعه کنید.

درباره چه چیزی باید وبلاگ نویسی کنید؟

برای تصمیم گیری در مورد موضوع وبلاگ خود، باید درباره علاقه و اشتیاق خود بدانید. هر موضوعی مخاطبان خاص خود را دارد که به دنبال محتوایی که مربوط به علایق آنها باشد، هستند. نوشتن درباره علاقه خود به شما کمک می کند تا به طور مداوم با رشد وبلاگ خود، ایده های عالی محتوایی داشته باشید.

برای راهنمایی در مورد اسم کسب و کار خود، به مقاله اسم برای کسب و کار اینترنتی سایت ژاکت مراجعه کنید.

برای بلاگ نویسی، برنامه ریزی برای محتوا به تنهایی کافی نیست. شما همچنین باید یک قالب وردپرس انتخاب کنید، برای موتور های جستجو بهینه شوید و عملکرد سایت خود را بهبود ببخشید. این ها کارهایی هستند که ارتباط مستقیمی با نوشتن ندارند اما به همان اندازه برای موفقیت وبلاگ شما مهم هستند.

بیایید نگاهی به محبوب ترین انواع وبلاگ ها بیندازیم:

  1. وبلاگ‌های مد و فشن Fashion Blog
  2. وبلاگ‌های غذا Food Blog
  3. وبلاگ‌های مسافرتی Travel Blog
  4. وبلاگ‌های موسیقی Music Blog
  5. وبلاگ‌های سبک زندگی LifeStyle Blog
  6. وبلاگ‌های تناسب اندام Fitness Blog
  7. وبلاگ‌های ترفند DIY Blog
  8. وبلاگ‌های ورزشی Sport Blog
  9. وبلاگ‌های مالیFinancial Blog
  10. وبلاگ‌های سیاسی Political Blog
  11. وبلاگ‌های تربیت فرزندان Childraising Blog
  12. وبلاگ‌های تجاری Business Blog
  13. وبلاگ‌های شخصی Personal Blog
  14. وبلاگ‌های سینمایی Cinema Blog
  15. وبلاگ‌های خودرو Car Blog
  16. وبلاگ‌های خبری News Blog
  17. وبلاگ‌های حیوانات خانگی Pet Blog
  18. وبلاگ‌های گیمینگ Gaming Blog

در ادامه به بررسی کامل هر یک از این وبلاگ ها میپردازیم.

1. وبلاگ های مربوط به مد و فشن

وبلاگ های مد یکی از محبوب ترین انواع وبلاگ ها در اینترنت هستند. مد یک صنعت بزرگ با مخاطبان عظیم جهانی است. وبلاگ نویسان مد به رویدادهای مهم دعوت می شوند، امتیازات ویژه، کالاها و حتی معاملات تجاری توسط برترین برند های مد را دریافت می کنند. وب سایت های زیادی در سراسر دنیا با عنوان مجله مد فعالیت می کنند و ممکن است بسیاری از آن ها هم شما بشناسید. مجلات vogue، Elle، Harpers Bazaar و… از معروف ترین مجلات حوزه مد و فشن هستند.

وبلاگ های مربوط به مد و فشن

این نوع وبلاگ ها برای افراد خلاق که نگاهی تیزبین به سبک و مد دارند، مناسب است.

2. وبلاگ های مربوط به غذا

وبلاگ های مربوط به غذا یکی دیگر از انواع محبوب ترین وبلاگ ها هستند. این وبلاگ ها خوانندگان زیادی را که علاقه‌مند به دستور العمل های طبخ غذا، مواد اولیه غذایی، غذای سالم و سایر موضوعات مربوط به غذا هستند را جذب میکنند. یکی از پرطرفدارترین و پر مخاطب ترین موضوعات در جهان حوزه غذا و آشپزی است. مطمئنا تا به حال برای جستجوی یک رسپی غذا به اینترنت و گوگل رجوع کرده باشید. وبلاگ های مربوط به غذا این نیاز را برطرف میکند.

وبلاگ های مربوط به غذا

بسیاری از وبلاگ نویسان در حوزه غذا با موضوعی ساده مانند بررسی رستوران های محلی خود شروع میکنند. این در حالی است که با رشد وبلاگ آنها، علاقه و مخاطبان آنها نیز افزایش مییابد. آنها شروع به پوشش سایر موضوعات مرتبط با غذا میکنند.

3. وبلاگ های مسافرتی

وبلاگ های مسافرتی هر روز محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. مردم بیش از هر زمان دیگری در سفر هستند و همیشه به دنبال نکات سفر، توصیه و راهنما های مربوط به مقصد هستند.

وبلاگ های مسافرتی

این وبلاگ ها آگاهی پیدا کردن از مقصدی که سایر مسافران هرگز به آن سفر نکرده اند را آسان میکند. اگر آدم اهل سفری هستید، توصیه میکنیم وبلاگ مسافرتی خود را ایجاد کنید. در این وبلاگ میتوانید راجع به

برای کسب ایده های بیشتر، مقاله راه اندازی کسب و کار اینترنتی را بخوانید.

4. وبلاگ های مربوط به موسیقی

وبلاگ های مربوط به موسیقی مخاطبان گسترده ای دارند که به دنبال نقد بهترین و پرطرفدارترین موسیقی ها هستند. دوستداران موسیقی از آهنگ هایی که از زبان ها، فرهنگ ها و هنجارهای مختلف هستند، لذت میبرند.

وبلاگ های مربوط به موسیقی

صنعت موسیقی پتانسیل زیادی برای وبلاگ نویسان برای نوشتن در مورد انواع سبک های موسیقی مانند جاز، پاپ، هوی متال، خوانندگان مشهور و موارد دیگر دارد.

5. وبلاگ های مربوط به سبک زندگی

وبلاگ های مربوط به سبک زندگی یکی از محبوب ترین انواع وبلاگ هایی هستند که میتوانید به صورت آنلاین پیدا کنید. این وبلاگ ها خوانندگان متنوعی دارند که به موضوعات مختلفی از جمله فرهنگ، هنر، اخبار محلی و سیاست علاقه‌مند هستند. این موضوع به وبلاگ نویس دامنه وسیعی از موضوعات برای پوشش را میدهد تا آسان تر بتواند استراتژی محتوای وبلاگ را برنامه ریزی کند.

وبلاگ های مربوط به سبک زندگی

وبلاگ نویسان در موضوع سبک زندگی فرصتی برای تأثیرگذار شدن، نوشتن برای سایر نشریات، سخنرانی و مشارکت در مشاغلی که برای ایجاد تحول در جامعه تلاش می کنند، پیدا می کنند.

مقاله انتخاب مسیر درست برای تولید محصول در کسب و کار اینترنتی را مطالعه کنید تا به درستی کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

6. وبلاگ های مربوط به تناسب اندام

وبلاگ های مربوط به تناسب اندام از آنجا که موضوعات مهمی مانند سلامتی و تناسب اندام عمومی را پوشش می دهند بسیار پرطرفدار واقع شده اند. مردم در سراسر جهان برای جستجوی مشاوره در مورد تناسب اندام به اینترنت متکی هستند. این یک فرصت عالی برای مربیان تناسب اندام است که میتوانند یک وبلاگ مربوط به تناسب اندام ایجاد و مشتریان را به صورت آنلاین جذب کنند که یکی از محبوب ترین انواع وبلاگ ها هستند.

وبلاگ های مربوط به تناسب اندام

این نوع وبلاگ نویسان یا مربیان در مورد رژیم های غذایی، برنامه های غذایی، تمرینات، مکمل ها و موارد دیگر می نویسند. وبلاگ نویسان تناسب اندام همچنین می توانند محتوای ویدیویی ایجاد کنند تا تمرینات مختلف را برای مخاطبان خود توضیح دهند. آنها می توانند با استفاده از Google AdSense و بازاریابی از وب سایت و فیلم های خود کسب درآمد کنند.

7. وبلاگ های DIY

وبلاگ های DIY (خودت بساز) بسیار جالب هستند و مخاطبان زیادی دارند. این موضوع زیر شاخه های مختلفی مانند هنر و صنایع دستی، ساخت و ساز، چوب کاری، فلزکاری و موارد دیگر دارد.

وبلاگ های DIY

فعالیت های جالب DIY بازدیدکنندگان را ترغیب میکند موارد جدیدی را امتحان کرده و با وبلاگ نویس به اشتراک بگذارند. وبلاگ های DIY ارتباطات زیادی را شکل میدهند که برای وبلاگ نویسی بسیار مناسب است.

8. وبلاگ های ورزشی

وبلاگ های ورزشی نوع جالب دیگری از وبلاگ های آنلاین و جزئی از محبوب ترین انواع وبلاگ ها هستند. هر کشوری در جهان ورزش های مختلفی دارد و هر ورزشی ستاره های خاص خود را دارد. وبلاگ نویسی ورزشی همچنین ممکن است شامل وبلاگ نویسانی باشد که برای تیم ها، ورزشکاران و سایر سازمان ها به صورت پولی محتوا می نویسند.

این مقاله را حتما بخوانید
محتوای ستونی یا pillar content چیست؟

وبلاگ های ورزشی

قالب دیگر در وبلاگ نویسی ورزشی نوشتن در مورد آخرین رویدادهای سراسر جهان است. علاوه بر این، وبلاگ نویسان وضعیت زنده چندین ورزش را در حساب های توییتر خود که به طور خودکار به وبلاگ ها متصل هستند را به اشتراک میگذارند.

9. وبلاگ های مالی

بسیاری از ما برای مدیریت کارآمد امور مالی خود به کمک و مشاوره نیاز داریم. این موضوع طیف گسترده ای از وبلاگ های مالی را شامل میشود که از سرمایه گذاران جدی تا خانواده هایی که برای پس انداز برای آینده ای بهتر تلاش میکنند را در بر میگیرد.

وبلاگ های مالی

وبلاگ های مالی، به کسب و کارها، سرمایه گذاران، شرکت های نوپا، افراد و خانواده ها مشاوره میدهند. این نوع وبلاگ یک وبلاگ مناسب برای افرادی است که به دنیای پیچیده مدیریت پول و تولید ثروت علاقه‌مند هستند.

10. وبلاگ های سیاسی

وبلاگ های سیاسی شاید پرشورترین مخاطبان را داشته باشند. آنها اخبار مربوط به سیاست و تجزیه و تحلیل اخبار سیاسی را پوشش میدهند و میتوانند به سرعت گروه بزرگی از مخاطبان را درگیر کنند.

وبلاگ های سیاسی از انواع محبوب ترین وبلاگ ها

برای افیلیت های بزرگ سیاسی استخدام تیم وبلاگ نویسی مخصوص به خود معمول شده است. این وبلاگ نویسان برنامه های حزب سیاسی را به اشتراک میگذارند و در مورد سیاست ها یا برنامه های شرکت برای جذب افراد بیشتر به سمت نمایندگان مینویسند.

برای راهنمایی بیشتر مقاله آموزش گام‌ به‌ گام راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی را بخوانید.

11. وبلاگ های مربوط به تربیت فرزندان

وبلاگ های مربوط به تربیت فرزندان مخاطبان پرشور زیادی دارند. والدین جدید بسیار نگران هستند و همیشه مایلند مهارت های تربیت فرزند خود را ارتقا دهند.

وبلاگ های مربوط به تربیت فرزندان

وبلاگ های مادرانه و وبلاگ های پدرانه سبک های مختلفی برای نوشتن دارند. این وبلاگ ها ممکن است شامل فعالیت هایی با کودکان، راهنمایی در مورد غذا، تکنیک های آموزش اولیه در خانه و موارد دیگر باشند.

12. وبلاگ های تجاری

یکی دیگر از محبوب ترین انواع وبلاگ وبلاگ های تجاری است. وبلاگ های تجاری، وبلاگ های حرفه‌ای هستند که در ارتبط با آژانس های شرکتی، صنایع و دیگر موارد هستند. آنها روشی معمولی برای برقراری ارتباط با مشتریان و آموزش به آنها در مورد محصول یا خدمات تجاری ارائه میدهند.

وبلاگ های تجاری از انواع محبوب ترین وبلاگ ها

وبلاگ بهینه سازی نرخ تبدیل OptinMonster مثال خوبی از یک وبلاگ تجاری است. این وبلاگ با استفاده از بهترین نرم افزار بهینه سازی تبدیل در جهان تبدیل بازدید کنندگان وب سایت به مشتری را به کاربران آموزش می دهند.

13. وبلاگ های شخصی

وبلاگ های شخصی متعلق به نویسندگان منفردی است که تجربیات، ماجراها و زندگی روزمره خود را با مخاطبان خود در میان می گذارند، و یکی از محبوب ترین انواع وبلاگ ها هستند. هدف از وبلاگ نویسی شخصی میتواند چیزی مانند ایجاد تغییر از طریق داستان های مثبت یا تأثیرگذاری بر خوانندگان با دیدگاه های شخصی باشد.

وبلاگ های شخصی از انواع محبوب ترین وبلاگ ها

وبلاگ نویسان شخصی همچنین شامل افرادی مانند عکاسانی که برای به دست آوردن کار بیشتر عکس ها را به صورت آنلاین به اشتراک میگذارند ، ولاگر هایی که در زندگی روزمره خود فیلم می سازند، آشپز هایی که دستور العمل های خود را در وبلاگ به اشتراک میگذارند و موارد دیگر است.

برای داشتن مخاطبان بیشتر برای وب سایت خود، مقاله تکنیک های افزایش مخاطبان سایت ژاکت را مطالعه کنید.

14. وبلاگ های سینمایی

وبلاگ های سینمایی به طور کلی اخبار و بررسی فیلم های جدید و صنعت فیلم را به اشتراک میگذارند. آنها مخاطبان زیادی در اینترنت دارند. از این وبلاگ نویسان دعوت میشود تا قبل از اکران عمومی فیلم ها، به دیدن نمایش های برتر بروند، تا بتوانند درباره فیلمی که به تازگی قرار است اکران شود نظرات خود را بنویسند و سر و صدا ایجاد کنند.

وبلاگ های سینمایی

15. وبلاگ های مربوط به خودرو

وبلاگ های مربوط به خودرو معمولاً در مورد خودرو های لوکس و اسپرت هستند. آنها طیف گسترده ای از موضوعات از جمله آخرین مدل های اتومبیل، ویژگی های آنها، مهندسی و موارد دیگر را پوشش میدهند. آنها حتی میتوانند برای فرصت های شغلی با نمایندگی های محلی فروش خودرو همکاری کنند. این وبلاگ ها تمام اطلاعات مربوط به اتومبیل های مدرن، اتومبیل های قدیمی، نکات ایمنی برای رانندگان و موارد دیگر را دارا هستند.

وبلاگ های مربوط به خودرو

بسیاری از افراد جذب خودرو های خوب میشوند و وقت زیادی را صرف آنلاین خواندن ویژگی های خودرو های مورد علاقه خود میکنند.

برخی از وبلاگ نویسان همچنین در مورد نکات مالی اتومبیل، حسابگر های مالی، پیشنهادات شرکت ها و بانک ها و برنامه های مالی می نویسند. این به خواننده کمک میکند بدون مراجعه به نمایشگاه ها، خودرو ای را که توان خرید آن را دارد پیدا کند.

16. وبلاگ های خبری

یکی دیگر از محبوب ترین انواع وبلاگ ها وبلاگ های خبری هستند. وبلاگ های خبری اخبار محلی را پوشش میدهند و راهی عالی برای دانشجویان روزنامه نگاری برای درست کردن رزومه و تقویت مهارت های خود هستند. آنها میتوانند طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش دهند یا به یک بخش خبری خاص محدود باشند. وبلاگ های خبری فقط برای اشتراک گذاشتن اخبار نیستند. آنها همچنین شامل بخش نظرات برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه خود وبلاگ نویس از اخبار هستند.

وبلاگ های خبری از انواع محبوب ترین وبلاگ ها

وبلاگ های خبری برای پوشش آخرین اتفاقات، مرتباً به روز می شوند. اخبار میتوانند در مورد مواردی مانند تغییر اقلیم، نوآوری های علمی، فناوری، سیاست، مذهب و موارد دیگر باشند. رسانه های بزرگ چندین وبلاگ نویس دارند که میتوانند روی هر یک از این زیرمجموعه ها در وبلاگ نویسی خبری کار کنند.

17. وبلاگ های مربوط به حیوانات خانگی

وبلاگ های مربوط به حیوانات خانگی خوانندگان آنلاین زیادی دارند که شامل صاحبان حیوانات خانگی، دوستداران حیوانات، حامیان حیوانات و افرادی که به دنبال حیوانات خانگی هستند، میشود. وبلاگ نویسان در حوضه حیوانات خانگی نکاتی را در مورد سالم نگه داشتن حیوانات خانگی، نظافت حیوانات خانگی، غذای حیوانات خانگی و آموزش به اشتراک می گذارند.

وبلاگ های مربوط به حیوانات خانگی

خانه های نگهداری حیوانات همچنین در مورد تلاش های خود برای محافظت و نجات حیوانات می نویسند. وبلاگ نویسان در حوضه حیوانات خانگی میتوانند برای کسب درآمد با کسب و کار های فروش محصولات مراقبت از حیوانات خانگی شریک شوند.

18. وبلاگ های گیمینگ

وبلاگ های گیمینگ به جامعه بزرگی از گیمرها پاسخ می دهند که به دنبال مقالاتی در مورد آخرین بازی ها، سخت افزار های گیمینگ، رویدادها، تقلب های بازی و موارد دیگر هستند. این جامعه طی سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است.

وبلاگ های گیمینگ از انواع محبوب ترین وبلاگ ها

بیشتر وبلاگ های گیمینگ به گیمرها، بازرسان و جوامع رسمی آژانس های بزرگ بازی سازی تعلق دارند. آنها رویدادهای بین المللی برای گیمرها و برنامه های پاداش برای برندگان دارند. این یکی از وبلاگ های محبوب است و هر روز رشد میکند.

پس از انتخاب موضوع وبلاگ خود، گام بعدی یافتن ایده برای پست های وبلاگ است که میتوانید در وبلاگ خود استفاده کنید.

امیدواریم این مقاله به شما در یافتن محبوب ترین انواع وبلاگ کمک کرده باشد.

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور پاورپک | پلاگین PowerPack Elementor

395,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور المنت پک پرو | پلاگین Element Pack Pro

395,000 تومان

95.24%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز ویژوال کامپوزر | پلاگین WPBakery Page Builder

395,000 تومان

65.33%
رایکاوردپرس

رایکاوردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز جت اسمارت | پلاگین JetSmartFilters

345,000 تومان

60%

محصول پیشنهادی

افزونه جت انجین المنتور | پلاگین JetEngine

345,000 تومان

95%

محصول پیشنهادی

افزونه تولید صفحات ووکامرس با المنتور | پلاگین WooCommerce Page Builder

345,000 تومان

50%
مهدی عباس زاده

مهدی عباس زاده

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز جت وو بیلدر | پلاگین JetWooBuilder

345,000 تومان

87.5%
فیدارشاپ

فیدارشاپ

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور جت المنت | پلاگین JetElements

395,000 تومان

90%

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

3

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام
ممنون از توجهتون. حتما در نوشته های آینده به این موضوع می پردازیم

سلام می تونم بنویسم در مورد هر چی معلومات دارم اما در مورد کسب درآمدش شک دارم

ارسال دیدگاه