Retry
product- تولید محصول در کسب و کار اینترنتی

فروش نسخه‌های برتر قالب‌های وردپرس، منبع درآمد بسیار خوبی برای سازندگان و توسعه دهندگان در سال‌های اخیر بوده است. در دهه‌ی گذشته  اگر هر فرد یا شرکتی، قالبی شیک و کارآمد ارایه می‌کرد که خدمات پشتیبانی خوبی را برای مشتری فراهم می‌آورد می‌توانست سود بسیار خوبی کسب کند. اما همچنان که وردپرس هر روز توسعه یافته است، علاقمندان بسیاری به صورت روزمره به عنوان برنامه نویس‌های متن باز و گرافیست‌های وب بیشتری را به خود جلب کرده است. در سال 2018 طراحی‌های باکیفیت تر و کارامدتری نسبت به دهه پیش به بازار آمده است. مشتریان تیزبین و مشکل پسند شده‌اند و موارد زیادی را در تولید محصول در کسب و کار اینترنتی در نظر می‌گیرند. بنابراین با هر محصول ساده‌ی بی کیفیتی نمی‌توان رضایت کاربران را به دست آورد و سهم عمده‌ای از بازار را کسب کرد.

تولید محصول در کسب و کار اینترنتی

در بازار قالب‌های امروزی رقابت سخت‌تر شده است و عملا تعدد قالب‌ها بازار را اشباع کرده است. تقریبا می‌توان گفت برای هر صنف و کسب و کاری ده‌ها و شاید صدها نمونه قالب با کیفیت وجود دارد که با استقبال کاربران و صاحبان کسب و کارها در تولید محصول در کسب و کار اینترنتی مواجه شده است. علاوه بر قالب‌های تک منظوره تعداد زیادی قالب‌های چند منظوره نیز به بازار آمده‌اند که قابلیت‌های متنوعی را برای معرفی کسب و کار یا افراد و رویدادها به سادگی و با انتخاب تنوع بالایی از دموها در اختیار کاربر قرار می‌دهند. اگر مایلید وارد چنین بازاری شوید لازم است به نکته‌های موجود در این مقاله از ژاکت توجه داشته باشید تا تجربه‌های ناموفق را دوباره تکرار نکنید و با احتمال بیشتری نسبت به فروش بیشتر محصول که می‌سازید امیدوار باشید.

نیاز جامعه را دریابید

طبیعی است که پیش از هر تولیدی لازم است که نیازی برای آن تعریف شود و توجیهی برای تلاش جهت ایجاد محصولی که بتواند نیازمندی مشخصی را به روشی تعیین کند، لازم است. برای این منظوراز ابزار‌های زیر استفاده کنید:

  • Google Trends

این ابزار تا حدودی می‌تواند میزان جستجوی کلمات کلیدی مربوط به آن محصول یا نیازمندی را در تولید محصول برای شما مشخص کند.

  • مارکت فروش قالب

برای بررسی بازار قالب، نیازهای افراد و برتری بر رقبا لازم اطلاعات بیشتری کسب کنید. جستجو در مارکت‌هایی مانند تم فارست و ژاکت می‌تواند دید خوبی برای افرادی که مایلند قالبی را طراحی کنند ایجاد کند. شما با شناخت بهتر از رقبا و محصولاتشان می‌توانید به نقاط قوت و ضعف آن‌ها آگاه شده و براساس ظرفیت‌های کابردی که همچنان مغفول مانده یا نیازهایی که از طرف دیگر توسعه‌دهندگان برطرف نشده به تدوین و طراحی پروژه ساخت قالب بپردازید. بررسی بازارها کمک می‌کند که دوباره کاری‌های بیهوده انجام ندهید و چرخ را دوباره اختراع نکنید.

حرفه‌ای کدنویسی کنید

اینکه کدنویسی در طراحی قالب چقدر مهم است بر کسی پوشیده نیست. کدنویسی‌های بی‌نظم و درهم، زمان زیادی را برای کش سرور خواهد گرفت، قالب را کند و کاربر را با مشکل روبرو می‌کند. کدنویسی باید به ترتیبی باشد که اگر کاربری حداقل آشنایی با کدنویسی را دارد، بخواهد تغییری در آن ایجاد کند به طور ساده و واضحی راهنمایی و دارای فهم آسان از نظر جانمایی کلاس‌ها و توضیحات باشد.

طرحی با کیفیت را در الویت بگذارید

طبیعی است که ظاهر شیک و مدرن یکی از عوامل جدی در تولید محصول در کسب و کار اینترنتی از سمت کاربران است. استفاده از طراحان حرفه‌ای برای این منظور یک ضرورت است. سعی کنید دموهای متنوعی را برای کاربردهای مختلف شغلی در قالب خود درنظر بگیرید که از یک موسسه آموزشی‌، یک عکاس یا فروشگاه بتوانند طبق نیاز خود از‌ آن استفاده کنند.

کاربردها را بیشتر کنید

اینکه کاربر با همان کاربرد‌ها و کارکردهای قبلی که دیگر رقبای شما ارائه کرده‌اند مواجه شود، چندان هیجانی برای خرید ایجاد نمی‌کند. باید بتوانید امکانات بیشتر و کارامدتری را نسبت به محصولات قبلی و همچنین نیازهای جدید فراهم کنید. یکی از کارهای مفید می‌تواند اضافه کردن بعضی از افزونه‌های ضروری و مرتبط با محصول یاشد که مشتری با خرید قالب بتواند به رایگان از آن‌ها نیز بهرمند شود. لایسنس فونت‌های مختلف نیز از جمله‌ی همین مزیت‌های اضافی هستند.

بازاریابی

فرض کنیم الان شرکت شما توانسته یک  قالب کارآمد با ظاهری شیک و محتوای ارزشمند با مزیت‌های عالی تهیه کند. برای فروش هر کالایی از جمله افزونه‌ها باید بتوانید آن را به درستی معرفی کنید. برای این امر به نکات زیر توجه کنید:

  •  مارکت های معتبر افزونه را بیابید

با جستجوی کلمه افزونه در گوگل می‌توانید بازارچه‌ها و مارکت‌های مرتبط با فروش افزونه‌ها را بیابید. مارکت‌هایی که بتوانند با مشتری‌مداری و قوانین مشخص و اداره منظم و پشتیبانی کافی در خدمت کاربران باشند گزینه مناسبی برای همکاری در زمینه فروش افزونه‌های معتبر هستند. دقت به اینکه افزونه دارای اصالت باشد و توسعه دهندگان آن موظف به پاسخگویی در این زمینه باشند بسیار مهم است. مارکت ژاکت در سال های اخیر توانسته است چنین جایگاهی را در میان توسعه‌دهندگان  و کاربران وردپرس از آن خود کند.

  •  وبسایت برای افزونه

به هر حال مارکت‌ها محدویت‌هایی از بابت مقدار فضا یا طراحی دارند. شاید آن‌طور که مایلید نتوانید به معرفی افزونه‌ی خود بپردازید. به همین دلیل است که بسیاری از افزونه‌های معتبر برای خود یک وبسایت برای معرفی دارند. وبسایتی کامل که بتواند حداکثر توضیحات را برای مشتریان و کاربران ارایه کند و امکانات خود را به خوبی معرفی کند بسیار ارزشمند است و صد البته که روی ایجاد اطمینان و تولید محصول در کسب و کار اینترنتی بر احتمال  فروش تاثیر گذار است.

  •  پشتیبانی عالی

در مورد افزونه برای بخش پشتیبانی به گزینه‌های عالی فکر کنید. غیر از از این یعنی فقط دردسر. بنابراین باید به فکر پاسخگویی مناسب و سریع به تیکت‌های پشتیبانی باشید. هیچ افزونه‌ای بدون پشتیبانی عالی عملا  قادر به کسب سهم از بازار نیست. البته که تعریف نیروی متخصص در این زمینه هزینه‌بر است ولی در واقع شما روی فروش بیشتر باید تمرکز کنید و قیمت افزونه را به نوعی تعیین کنید که جوابگوی هزینه‌های جاری پشتیبانی نیز باشد.

فایل‌های اسناد و کمک برای کاربران تهیه کنید

اگر افزونه شما برای نصب و راه‌اندازی نیازمند توضیحات است حتما سعی کنید همراه افزونه فایل‌های راهنما پیوست کنید. قایل‌های تصویری و ویدیو نیز در این مورد می‌تواند راهگشا باشد. با این‌کار بار زیادی را از دوش بخش پشتیبانی برمی‌دارید تا به کارهای اساسی‌تر رسیدگی کنند.

قیمت معقول برای محصول تعیین کنید

هیچ قاعده مشخصی برای قیمت‌گذاری وجود ندارد. در واقع به نسبت کارایی و ارزشی که برای تولید و تعریف سودی که مد نظر دارید می‌توان قیمتی برای یک افزونه تعیین کرد. مسلما در ابتدای ارایه‌ی یک افزونه از شرکتی که سابقه‌ی چندانی در این مورد نداشته باشد و محصولاتی را قبلا در مارکت معرفی نکرده باشد احتمالا قراردادن قیمت‌های بالاتر چندان درست به نظر نمی‌رسد. برای افزایش قیمت عجله نکنید. اجازه دهید بازار طعم خدمات و پشتیبانی و مشتری‌مداری شما را بچشد، کارامدی محصول شما برای بازار عیان شود و سپس برای افزایش پلکانی قیمت اقدام کنید تا افراد در تولید محصول در کسب و کار اینترنتی راحت‌تر عمل کنند.

جمع‌بندی

توسعه و تولید یک محصول مانند قالب وردپرس یا افزونه وردپرس کار آسانی نیست. باید تخصص کافی در زمینه برنامه‌نویسی و کدنویسی داشته باشید. تبلیغات و بازاریابی برای محصول را درک کنید و برای حصول نتیجه مناسب از افراد پیشکسوت در این زمینه بهره ببرید. مارکت پیشرو انتخاب کنید و برای ثروتمند شدن صبور باشد.

دسته بندی: دیجیتال مارکتینگ

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *