Retry
افزودن ابزارک به قالب وردپرس

اضافه کردن ابزارک به وردپرس می تواند بخش های جدیدی در سایت را برای شما ایجاد کند به همین دلیل بهتر است با ویجت ها آشنایی کامل پیدا کرده و به کمک آن ها سایت را حرفه ای تر بالا بیاورید. ابزارکها مانند افزونه وردپرس کار شما را در ناوبندی قالب وردپرسی راحت می‌شود. بنابراین در ادامه بهتر است بعضی از این اصطلاحات مانند ویجت را به طور کامل برای شما شرح داده و به شما راهنمایی های لازم جهت اضافه کردن ابزارک در وردپرس را در اختیارتان قرار دهیم.

 

ابزارک ها در وردپرس چه نقشی دارند و چگونه عمل می کنند؟

اگر با یک سیستم مدیریت محتوا کار کرده باشید، به طبع یک هاست ابری قدرتمند برای خود خواهید داشت که در آن می توانید به راحتی به مدیریت بخش های مختلف سایت خود بپردازید.

ابزارک ها به عنوان کدهای پویا در درون یک سیستم هستند و می توانند قابلیت های گوناگونی را ارائه دهند. امکان ایجاد قابلیت های جدید در سایت با استفاده از قابلیت های خودکار از دیکر مواردی است که شما را نیازمند اضافه کردن ابزارک در وردپرس میکند.

ابزارک در ورپرس چگونه اضافه می شود؟

برای افزودن ابزارک به قالب وردپرس باید در ابتدا به صفحه پیشخوان سایت خود بروید.

بعد از آن در منوی کناری بر روی نمایش کلیک کنید. یا کلیک بر روی آن دیگر موارد مرتبط نشان داده می شود.

در آخر با انتخاب ابزارک وارد صفحه جدید می شوید و گزینه های زیادی را بر روی ان مشاهده می کنید. از آن جایی که وردپرس دارای بخش های تعیین شده ای است،‌ کافی است با چند حرکت هر آنچه را می خواهید darg and drop کرده و موارد موردنیاز را نصب نمایید.

توجه داشته باشید که گزینه هایی برای سفارشی سازی نیز وجود دارد که به وسیله آن ها هر تنظیماتی را که بخواهید می توانید مدیریت نمایید. در ادامه همچنین با نصب افزونه و کدنویسی می توان آن ها را با قالبی وسیع تر نمایان کرد و نهایت استفاده را از آن ها داشت.

اگر میخواهید با استفاده از تنظمات می شود مواردی مانند: نمایش ابزار در صفحه نوشته و یا صفحه محصول را نمایان کرد. در ادامه همچنین با استفاده از آن می شود صفحه دسته بندی و یا برچسب را همانطور که میخواهید برنامه ریزی کرده و از این سمت به راحتی مشکلات خود را برطرف نمایید.

 

انتخاب فایل فانکشن برای افزودن قابلیت ابزارک به پوسته وردپرس

بعد از اینکه پوسته را انتخاب کردید و تمامی مراحل را طی کردید کدهای جدیدی به شما نمایش داده میشود و شما باید آن را به کدهای سایت خود اضافه نمایید. اگر مایل باشید می‌توانید مقاله افزودن کد php به وردپرس را مطالعه کنید.

برای این کار به قسمت دیگری باید رفته و فونت ها را در functions.php اضافه کنید. در زیر نمونه ای از اضافه کردن ابزارک ها به سایت توسط کدها را به نمایش خواهیم گذاشت.

<?php
if ( function_exists(‘register_sidebar’) )
register_sidebar(array(
‘name’ => ”,
‘description’ => ”,
‘before_widget’ => ”,
‘after_widget’ => ”,
‘before_title’ => ”,
‘after_title’ => ”,
));
؟>

شما برای افزودن ابزارک به قالب وردپرس می توانید به قسمت فانکشن و جایی که قالب وجود دارد رفته و آن ها را در functions.php بارگذاری کرده و شاهد کار کردن ابزارک قابل پشتیبانی برای سایت خود باشید.

در واقع هر یک از بخش هایی که در کد بالا مشاهده می کنید بیانگر اطلاعاتی می باشد که برای درک بهتر آن هر یک از آن ها را، شرح خواهیم داد. ساخت ناحیه ابزارک در وردپرس نیز به این شرح می باشد که شما باید مناطق مختلف را با توجه به متن اضافه نمایید.

بخش name: در واقع این قسمت همانطور که از اسمش پیداست مربوط به اسم ابزارک شما می باشد و شما با اضافه کردن ابزارک ها به سایت می توانید از این ویجت ها استفاده نمایید.

قسمت description: این مورد برای توضیح کوتاه ابزارک در نظر گرفته شده است.

بخش before_widget: این قسمت برای کدی است که قبل از ابزارک قرار می گیرد.

بخش after_widget: برخلاف مفهوم بالا در این قسمت کد بعد از ابزارک قرار می گیرد.

قسمت before_title: این موارد همانند بالاست، اما به جای کد تگ قبل از آن به کاربرده می شود.

بخش after_title: در اینجا تگ ها بعد از متن ابزارک قرار گرفته می شوند.

برای اینکه بیشتر با این قضیه آشنا شوید در ادامه به بررسی برخی از نمونه های آن می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

ابزارک های کاربردی وردپرس کدامند؟

برای افزودن ابزارک به قالب وردپرس در صورت نیاز می توانید هر یک از ویجت های گفته شده با در نظر گرفتن موارد مختلف به کار ببرید. برخی از این ویجت ها شامل موارد زیر می شوند.

ابزارک های متنی

  • Quick Chat یک ویجت سریع و راحت برای چت.
  • امکان به کارگیری ویجت نقشه گوگل Google Maps Widget.
  • AZAN Plugin برای نشان دادن اوقات شرعی ایران
  • WP-Parsi Iran weather ویجت هواشناسی یکی از پرکاربردترین هاست و می توانید آن را برای شهرهای ایران به کار ببرید.
  • ویجت Authors Posts Widget برای نشان دادن نویسندگان و همچنین تعداد مطالب نوشته شده توسط نویسندگان می باشد.
  • یکی دیگر از ویجت ها که همانند مورد بالایی است برای قرار دادن فیلم یا ویدئو در ستون کناری است.
  • فایل صوتی یا موسیقی نیز همانند دو ویجت بالا به صورت پیش فرض وجود دارد.
  • Social Count Plus برای نمایش تعداد دنبال کننده های شبکه های اجتماعی مختلفی است که در سایت دارید.
  • Simple Social Icons ویجتی است که برای نمایش آیکون شبکه های اجتماعی قابلیت های خوبی را ارائه می دهد.
  • نمایش مطالب محبوب در وردپرس نیز با ابزارکی به نام wordpress popular posts می باشد.

یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از ابزارک های متنی می باشد و برای درک بهتر مطلب راه های استفاده از آن را بیان خواهیم کرد.

استفاده از ابزارک های متنی

ویجت متن یکی از پرکاربردترین ابزارک های وردپرس است که با هر نصب وردپرس ارائه می شود. این به کاربران امکان می دهد متن، ویدئو، تصاویر، لیست های سفارشی و موارد دیگر را به سایت های وردپرس خود اضافه کنند.

استفاده از ابزارک متن وردپرس

  1. در صفحه‌های مدیریت وردپرس به Appearance > Customize بروید و روی منوی Widget در Theme Customizer کلیک کنید. یا به Appearance > Widgets در صفحه مدیریت وردپرس مراجعه نمایید.
  2. در قسمت نوار کناری ابزارک متنی را اضافه کنید و آن را را باز کنید.
  3. ویجت متن را در لیست ابزارک ها پیدا کنید.
  4. کلیک کنید و ویجت را به نقطه دلخواه خود بکشید و رها کنید.

باز کردن و ویرایش ابزارک متن

  1. روی فلش رو به پایین سمت راست عنوان ابزارک متن کلیک نمایید.
  2. برای اضافه کردن ویجت در وردپرس عنوان متن را تنظیم کنید.
  3. متن یا کد HTML را به کادر اضافه کنید یا آنچه را که در حال حاضر وجود دارد ویرایش کنید.
  4. گزینه اضافه کردن خودکار پاراگراف ها برای قرار دادن هر قسمت از متن را در یک تگ پاراگراف HTML که توصیه شده است، اضافه نمایید.
  5. برای اینکه بتوانید تغییرات را اعمال کنید باید گزینه Save را انتخاب نمایید. بعد از آن دکمه Close را کلیک کرده تا بسته شود.
  6. بعد از آن تب هایی که در مرورگر وجود دارند را تغییر داده و نتایجی که به دست آورده اید را پیش نمایش کنید. در ادامه اگر می خواهید می توانید به ادیت و تغییر موارد بپردازید.
  7. ویجت متن به عنوان یکی از پرکاربردترین ها قابلیت پشتیبانی از لینک های HTML، XHTML را دارد و برای پخش کننده هایی همانند جاسازی ویدئویی می تواند به کار گرفته می شود.

اضافه کردن ابزارک وردپرس به قالب وردپرس کمک می کند تا به راحتی بتوانید موارد دلخواه را در وردپرس اجرایی کرده و از خدمات مختلف بهره مند شوید. اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی داشتید می توانید از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس بوده و سوال خود را حل کنید.

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *