معرفی 3 افزونه ثبت نام کاربر در وردپرس

افزونه های وردپرس

7 دقیقه زمان مطالعه

در مورد کسب و کارهای آنلاین یک واقعیت وجود دارد و آن این که بسیاری از کاربران محصولاتی را به سبد خرید خود اضافه می کنند اما به دلایل مختلف از ادامه خرید منصرف می شوند. این واقعیت اکنون به یک چالش جدی برای مشاغل آنلاین تبدیل شده است. یکی از مهم ترین دلایل رخداد این چالش نیز پیچیده بودن یا دلچسب نبودن فرآیند ثبت نام در سایت یا اپلیکیشن است. اینجاست که استفاده از یک افزونه ثبت نام کاربر می تواند به یاری ما بشتابد. در این مطلب همراه ما باشید تا 3 افزونه برتر ثبت نام کاربر در وردپرس را به شما همراهان گرامی معرفی کنیم.

چرا باید از افزونه ثبت نام کاربر در وردپرس استفاده کنیم؟

آموزش وردپرس

همانطور که اشاره کردیم، یکی از عوامل مهم ترک شدن سایت توسط کاربران، جذاب نبودن مراحل ثبت نام است. به طوری که طبق یک آمار، حدود 86% از کاربران وقتی ناچار به ثبت نام در سایت هستند، از ادامه مسیر منصرف می شوند! اگر جزو افرادی هستید که می خواهید به تازگی یک کسب و کار آنلاین را راه اندازی کنید، یا جزو مشاغلی هستید که همواره با این چالش دست و پنجه نرم می کنید، اصلاً نگران نباشید. شاید راضی کردن کاربران برای ادامه خرید امری پیچیده به نظر برسد؛ اما باید بدانید که دلایل مشخصی برای آن شناسایی شده است که یکی از آنها هموارسازی فرآیند ثبت نام است.

با توجه به آموزش وردپرس که قبلا در مورد آن صحبت کردیم، این پلتفرم از قابلیتی برخوردار است که امکان مدیریت کابران ثبت نام شده در سایت را فراهم می کند. اما امکانات این بخش کاملاً محدود و مبتدی هستند. اما در عوض با استفاده از افزونه های مختص این کاربرد، می توانید تمام تنظیمات را سفارشی سازی کنید. در واقع این افزونه ها بسیار انعطاف پذیرند و به شما برای ساخت فرم ها و مراحل ورود و ثبت نام به بهترین شکل ممکن کمک می کنند.

در انتخاب افزونه ثبت نام کاربر در وردپرس به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

افزونه های متنوعی برای ایجاد فرآیند ثبت نام در سایت طراحی شده اند. اما اگر می خواهید بهترین آنها را پیدا کنید، چند نکته را باید مد نظر قرار دهید که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

  • بهینه بودن

اولین ویژگی که باید در انتخاب هر افزونه ای، برای هر کاربردی به آن توجه کنید، بهینه و سبُک بودن افزونه است. چرا که وجود افزونه های سنگین یا دارای کدهای غیر استاندارد در وردپرس، می تواند تأثیر منفی محسوسی در سرعت سایت داشته باشد.

  • رابط کاربری مناسب برای مدیریت ثبت نام ها

گذشته از بهینه بودن، در انتخاب افزونه ثبت نام کاربر در وردپرس باید دقت کنید که رابط کاربری خود افزونه در داشبورد وردپرس، روان و کاربرپسند باشد. چرا که شما قرار است دائماً با این رابط کاربری سر و کار داشته باشید.

  • ریسپانسیو بودن مراحل ثبت نام

مراحل ثبت نام که توسط این افزونه ساخته می شوند، باید برای همه دستگاه های دیجیتالی و به ویژه موبایل، کاملاً ریسپانسیو باشند. چرا که در غیر این صورت، هدف اصلی استفاده از این افزونه، محقق نخواهد شد. فراموش نکنید که بیش از نیمی از کاربران وب در سرتاسر دنیا، با گوشی موبایل به وب گردی می پردازند. پس اگر نتوانید رضایت این دسته از کاربران را جلب کنید، به صورت حدودی بیش از 50% مشتریان احتمالی خود را از دست خواهید داد!

  • ارائه چند سطح عضویت

افزونه ثبت نام وردپرس ایده ال باید این امکان را به ادمین سایت بدهند که چند سطح برای ثبت نام کاربران تعریف کند. هر چه وب سایت بزرگ تر و تعداد ثبت نام ها بیشتر باشد، اهمیت این امر نیز بیشتر می شود.

  • ارائه قابلیت ورود کاربر با رمز یک بار مصرف

اما یکی دیگر از ویژگی هایی که یک افزونه ثبت نام را چند پله بالاتر می برد، امکان ثبت نام در سایت از طریق رمز یک بار مصرف است. رمز یک بار مصرف از پیشرفته ترین تدابیر امنیتی است که می تواند تا حد چشمگیری امنیت اطلاعات کاربران را تضمین کند. شاید به همین دلیل است که حتی امنیت نقل وانتقالات بانکی نیز امروز از طریق ارسال رمز یک بار مصرف تأمین می شود.

اما در کنار امنیتی که رمزهای یک بار مصرف برای کاربران سایت یا اپلیکیشن به همراه دارد، از دیگر مزایای این روش این است که از حملات ربات های خرابکار نیز جلوگیری می کند. بنابراین به لطف این فناوری، خیالتان هم از بابت امنیت سایت و هم از بابت اطلاعات کاربران راحت خواهد بود.

3 افزونه برتر ثبت نام کاربر در وردپرس

اما حالا که با ویژگی لازم برای یک افزونه ثبت نام کاربر در وردپرس آشنا هستید، وقت آن رسیده که به سراغ معرفی 3 تا از برترین افزونه های این حوزه برویم. این 3 افزونه همگی جزو محبوب ترین افزونه های ثبت نام هستند که توانسته اند رضایت اکثر کاربران خود را جلب کنند. پس ادامه مطلب را دنبال کنید تا این 3 افزونه را بشناسید.

این مقاله را حتما بخوانید
معرفی و آموزش افزونه فرم ساز ای‌فرم eForm

1- افزونه دیجیتس

یکی از بهینه ‌ترین و کاربرپسندترین افزونه ‌‎های ثبت نام کاربر در وردپرس، افزونه دیجیتس (Digits) است. از ویژگی‌ های برجسته این افزونه این است که به طور ویژه بر ارائه یک فرآیند روان برای ثبت نام کاربران موبایل تمرکز دارد. بالاتر به اهمیت رابط کاربری موبایل در مراحل ثبت نام اشاره کردیم؛ بنابراین می‌توانید حدس بزنید که این افزونه می‌تواند چه مزایایی را برای یک وب سایت به ارمغان بیاورد.

فرآیند ثبت نامی که می‌توانید به کمک این افزونه داشته باشید، شبیه به دیجی کالا، اسنپ و تلگرام هستند. به این ترتیب که از ابتدایی ترین قابلیت ‌های این افزونه این است که کاربران می توانند با وارد کردن شماره تلفن خود و دریافت رمز یک بار مصرف، وارد سایت شوند. به طوری که حتی اجباری برای وارد کردن رمز عبور هم نیست. لازم به ذکر است که اگر پیش از این کاربرانی در سایت شما ثبت نام کرده باشند، هیچ جایی برای نگرانی نیست. چرا که با نصب افزونه دیجیتس، کاربران قبلی هم می توانند به راحتی شماره موبایل خود را در پنل کاربری شان وارد کنند و از این به بعد با رمز یک بار مصرف وارد سایت شوند.

در تصویر زیر نمونه فرم های ساخته شده توسط این افزونه را مشاهده می کنید.

فرم ساخته شده توسط افزونه دیجیتس

ویژگی های افزونه Digits:

  • سازگاری کامل با افزونه های دکان، ووکامرس، ویژوال کامپوزر و سایر افزونه های پرکاربرد
  • کاملاً بهینه و سبُک
  • سازگاری کامل با افزونه WPML و سایت های چند زبانه
  • قابلیت بازیابی رمز عبور توسط کاربران از طریق ایمیل یا شماره موبایل
  • و …

2- افزونه کلین لوگین

اگر به دنبال یک افزونه ثبت نام کاربر در وردپرس هستید که از ریسپانسیو بودن آن مطمئن باشید، افزونه کلین لوگین (Clean Login) نیز می تواند یکی از گزینه های جدی لیست شما باشد. ایجاد فرآیند ثبت نام توسط این افزونه، به لطف رابط کاربری روان، بسیار راحت است. بعد از ایجاد این فرآیند نیز می توانید فقط به کمک یک شورت کد، ورود به بخش ثبت نام را در هر جایی از سایت قرار دهید.

در تصویر زیر نمونه فرمی که برای ثبت نام کاربر ساخته شده را مشاهده می کنید.

فرم ثبت نام کاربر در افزونه کلین لوگین

ویژگی های افزونه کلین لوگین:

  • امکان تغییر ظاهر فرم های ثبت نام
  • کاملاً سازگار با سایت های چند زبانه
  • کاملاً سازگار با ووکامرس
  • امکان قرار دادن کپچا در صفحه ورود
  • و …

3- افزونه ورود ووکامرس

گزینه سوم لیست افزونه های برتر ثبت نام وردپرس، افزونه ورود و ثبت نام پاپ آپ ووکامرس (یا Saragna) است. همانطور که می دانید ووکامرس به خودی خود مراحل ثبت نام و ورود را ارائه می دهد. اما بسیاری از طراحان سایت، به این قابلیت پیشفرض قانع نیستند. به همین خاطر نیز افزونه ورود ووکامرس سعی کرده تا قابلیت های ویژه تری را به کاربران ارائه دهد.

اما تفاوت این افزونه با قابلیت ثبت نام پیشفرض ووکامرس چیست؟ به کمک این افزونه می توانید پنجره ورود و ثبت نام را به صورت پاپ آپی به کاربران ارائه دهید. بنابراین تنها کافیست یک گزینه برای باز شدن این پنجره ها قرار دهید. به این ترتیب دیگر نیازی به طراحی یک صفحه ویژه برای ثبت نام و ورود نیست. همچنین کاربران می توانند در سریع ترین زمان ممکن، به فرم های ورود یا ثبت نام دسترسی داشته باشند.

در تصویر زیر پنجره پاپ آپی ورود کاربر را می بینید.

افزونه ورود ووکامرس

ویژگی های افزونه ورود ووکامرس:

  • امکان قرار دادن پنجره پاپ آپ ورود و ثبت نام فقط به کمک شورت کد
  • ارائه چندین استایل آماده برای ظاهر فرم ها
  • ریدایرکت شدن کاربر به صفحه متناسب با نقش او
  • امکان سفارشی سازی جزئیات فرم ها
  • امکان قرار دادن کپچا قبل از ورود و ثبت نام
  • و …

جمع بندی

حالا که با 3 افزونه ثبت نام کاربر در وردپرس که برترین افزونه های این حوزه به شمار می روند آشنا شدید، می توانید با انتخاب یک افزونه پیشرفته برای ثبت نام، یک قدم بزرگ برای موفقیت کسب و کار آنلاین خود بردارید. لازم است اشاره کنیم که چنانچه قصد تهیه نسخه اورجینال این 3 افزونه را دارید، می توانید از طریق فروشگاه ژاکت اقدام فرمایید.

ژاکت مارکت تخصصی محصولات وردپرسی است که تمامی محصولات خود را پس از اطمینان از استاندارد بودن آنها در اختیار کاربران قرار می دهد. به علاوه نسخه ای که از این افزونه ها در ژاکت ارائه شده، راست چین و فارسی سازی شده اند. اما با وجود این باز هم برای اطمینان از عدم بروز مشکلات احتمالی، با خرید هر یک از این محصولات، تا 6 ماه پشتیبانی رایگان از ژاکت خواهید داشت.  از این که تا انتها با ژاکت همراه بودید، سپاسگزاریم.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور آی فکت | پلاگین iFact

645,000 تومان

89.07%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

5

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام
یک سوال داشتم
من یک فرم ثبت نامی میخوام طراحی کنم که قابلیت زیر رو داشته باشه
ممکنه راهنمایی کنید این قابلیت توسط کدام افزونه قابلیت اجرا و توسعه رو داره؟
فرض بگیرید یک فرم ثبت نام میخوایم ایجاد کنیم برای یک سری اساتید
اساتید شماره ملی و خود را که وارد می کنند لیست دروسی بهشون نمایش داده میشه
وقتی یک استاد درسی را انتخاب میکنه اون درس برای اون استاد ثبت میشه و استاد دیگری نمیتونه اون درس مجدد انتخاب کنه
این فرم توسط چه افزونه هایی میتونه اجرا بشه و آیا شما میتونید در طراحی این موضوع راهنمایی بفرمائید؟

سلام وقت بخیر
یک سوال داشتم
با کدام افزونه میتوان فرم ورود با نقش های متفاوت ایجاد کرد؟
مثلا من یکسری مشتری عادی برای سایت دارم و یکسری مشتری همکار (سفارش بصورت عمده میدن)؛ حالا توی قسمت ثبت نام وقتی مشتری همکار اقدام به ثبت نام میکند، می‌خوام پنل کاربریش متفاوت باشه با مشتری عادی.
یا مثلاً سایت آموزشی، وقتی دانش پذیر ثبت نام میکنه پنلش با استاد فرق بکنه!
راهکاری هست؟

سلام و وقت بخیر
پیشنهاد میکنیم ثبت نام کاربر رو با تایید مدیر بزارید و نقش پیش فرض رو کاربر عادی درنظر بگیرید، بعد از ثبت نام در صورت نیاز ادمین نقش کاربر رو به استاد و یا همکار تغییر دهید و بعد از اون با افزونه های پنل کاربری مثل ویرا، آپ، وردپرس یار یا …. میتونید دسترسی و امکانات پنل کاربری‌ها رو با توجه به نیازتون
تعریف کنید

سلام وقت بخیر
یک سوال داشتم
من یک فرم ثبت نامی میخوام طراحی کنم که قابلیت زیر رو داشته باشه
اگر لطف کنید راهنمایی کنید این قابلیت ها توسط کدام افزونه قابلیت اجرا و توسعه رو داره؟
فرض بگیرید یک فرم ثبت اطلاعات میخوایم ایجاد کنیم که علاوه بر اطلاعات شخصی یه سری اطلاعات در مورد طرحشون باید بدند و همراه با آن فیلم هم بارگذاری بشه میخوام قابلیت ویرایش بعد از ثبت هم داشته باشه و اطلاعات وارد شده توسط هر کاربر در یک بانک اطلاعاتی ذخیره بشه

ارسال دیدگاه