بازاریابی اینستاگرام

دیجیتال مارکتینگ

7 دقیقه زمان مطالعه

همانطور که می دانید، در اینستاگرام بیش از 1.16 میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان وجود دارد. همچنین تعداد زیادی از اینفلوئنسرها و افراد تاثیرگذار در آن فعالیت می کنند و شما می توانید با داشتن برنامه ریزی صحیح، خود را به یک برند محبوب و شناخته شده تبدیل کنید. جالب است بدانید که در طی ماه های اخیر تعداد برندهایی که در این پلتفرم حضور پیدا کرده‌اند، به شدت افزایش یافته است. اینستاگرام دومین شبکه پربازدید پس از فیس بوک است و طبق آمار بدست آمده، حدود 71 درصد از کسب و کار ها در ایالات متحده از اینستاگرام استفاده می کنند.

واضح است که اینستاگرام دیگر فقط برای استفاده شخصی نیست. اکنون این شبکه اجتماعی یک پلتفرم جهانی است که به برندها اجازه می دهد محتوای خود را به اشتراک بگذارند، محصولات را به مخاطبان ارائه داده و آن ها را به فروش برسانند. علاوه بر این، کاربران اینستاگرام بیشتر از هر زمان دیگری درگیر آن هستند. حدود 59 درصد از کاربران این پلتفرم را به صورت روزانه بازدید می کنند و حداقل 7 ساعت در روز را صرف مرور محتوا و تعامل با دوستان و برندها می کنند.

برای موفقیت در اینستاگرام، شما باید نوع مناسبی از محتوا را پست کنید تا با فالوورهای خود در ارتباط بمانید و در عین حال فالوورهای جدید را نیز جذب کسب و کار خود کنید. اما دانستن اینکه کدام نوع پست ها برای افزایش مخاطبان شما بهتر عمل می کند، می تواند کمی سخت باشد. بنابراین ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه در اینستاگرام بازاریابی و تبلیغات خود را انجام دهید. پیش از آن بهتر است آموزش اینستاگرام را به طور کامل مطالعه کنید.

نکات بازاریابی در اینستاگرام

  1. اهداف خود را به وضوح مشخص کنید.

همه پلتفرم های اجتماعی نوعی ابزار برای دستیابی به اهدافتان هستند. اما شما نمی توانید از آن ابزارها به طور موثر استفاده کنید، مگر اینکه بدانید دقیقاً به دنبال چه چیزی هستید. بازاریابی در اینستاگرام برای افراد مختلف می تواند معانی متفاوتی داشته باشد. آیا به دنبال این هستید که:

  • برای کسب و کار خود حضور آنلاین ایجاد کنید؟
  • افزایش آگاهی از برند؟
  • لید های جدید دریافت کنید؟
  • محصولات را مستقیماً از طریق آن بفروشید؟

حتی ممکن است بخواهید چندین هدف مختلف را با هم ترکیب کنید. بنابراین یکی از مهم ترین نکات برای بازاریابی در اینستاگرام، تعیین اهداف است.

  1. مخاطبان خود را بشناسید.

شما باید برای استفاده موثر تر از اینستاگرام، مخاطبان خود را به خوبی بشناسید. انجام تحقیقات درباره ی مخاطبان می تواند به شما کمک کند تا محتوای خود را متناسب با نیاز آن ها ایجاد کنید. شما باید بازار هدف خود را مشخص کنید تا بتوانید محتوایی ایجاد کنید که مستقیماً مربوط به آن مخاطب خاص است. از این طریق می توانید در مدت زمان کوتاهی کسب و کار خود را گسترش دهید.

جذب در اینستاگرام

  1. پروفایل خود را بهینه کنید.

بیوگرافی اینستاگرام شما باید تاثیر اولیه خوبی بگذارد، شخصیت برند شما را منتقل کند و به مردم بگوید که چرا باید حساب اینستاگرام شما را دنبال کنند. البته قرار دادن تمامی این موارد در یک پاراگراف کوتاه می تواند چالش برانگیز باشد، اما اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که موارد زیر را در بایو خود قرار دهید:

  • نام شما
  • نام کاربری شما
  • وب سایت شما: یک URL قابل کلیک که می توانید هر چند وقت یکبار آن را تغییر دهید.
  • نوع و دسته بندی صفحه شما: این قسمت به افراد نشان می دهد که صفحه شما در مورد چه چیزی است.
  • اطلاعات تماس: از این طریق می توانید به افراد بگویید که چگونه شما را پیدا کنند.
  • دکمه های Call-to-Action : این یک راه برای ایجاد ارتباط مستقیم با شما است.

برای جذب مخاطبان بیشتر باید تمامی موارد ذکر شده را کامل کرده و به دقت آن ها را پر کنید.

  1. عکس پروفایل مناسب را انتخاب کنید.

در اغلب موارد، عکس پروفایل اینستاگرام شما باید لوگوی کسب و کار شما باشد. این کار به ارائه اعتبار و افزایش اعتماد در بین افراد کمک می کند و به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که در یک نگاه ببینند که شما چه کسی هستید و برند شما درباره ی چیست. عکس پروفایل اینستاگرام شما با ابعاد ۱۱۰ در ۱۱۰ پیکسل به صورت دایره ای با قطر ۱۱۰ پیکسل نمایش داده می شود. با این حال، شما باید فایل با ابعاد بزرگ تری را آپلود کنید تا مطمئن شوید که همه چیز خوب به نظر می‌رسد.

  1. محتوای بصری جذاب ایجاد کنید.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بصری است، بنابراین پست های شما باید عالی به نظر برسند. شما برای انجام این کار به تجهیزات عکاسی حرفه‌ای نیاز ندارید، اما عکس‌ها و فیلم‌های شما باید بسیار با کیفیت باشند. محتوای بصری شما باید قانع کننده باشد. اگر محتوای شما داستانی را تعریف نکنند، یا بینندگان را هیجان زده نکنند، دنبال کننده ها را جذب نخواهند کرد. در ادامه چند ایده وجود دارد که می توانید برای تولید محتوای خود از آن ها استفاده کنید:

  • پست های آموزشی : آموزش به فالوورهایتان می تواند بسیار مفید و جذاب باشد.
  • ویدیوها: حداکثر طول یک پست ویدیویی در اینستاگرام 60 ثانیه است، اما می توانید با استفاده از IGTV محتوای طولانی تر نیز تولید کنید.
این مقاله را حتما بخوانید
چک لیست تولید محتوا

به خاطر داشته باشید که اگر مردم از صفحه و محتوای شما ایده بگیرند، با آن تعامل خواهند داشت. مردم می توانند محتوای شما را در استوری‌هایشان به اشتراک بگذارند و این موضوع می‌تواند دسترسی شما به سایر افراد را افزایش دهد. بنابراین، زمانی که به این فکر می کنید که چگونه برای کسب و کار خود در اینستاگرام بازاریابی کنید، روی ایجاد محتوایی تمرکز کنید که ارزش اشتراک گذاری را داشته باشد. ایده هایی برای جذاب تر شدن پست اینستاگرام می تواند به شما کمک کند.

بازاریابی در اینستاگرام

  1. تیزرهایی را برای محصولات خود ایجاد کنید که مردم را ترغیب به خرید کنند.

اینستاگرام مکانی عالی برای تبلیغ محصولات شماست و اگر به خوبی این کار را انجام دهید و کاربران را آزار ندهید، می توانید نتیجه بسیار عالی کسب کنید. برای تبلیغ محصولات خود به روش بهتر، باید تکنیک هایی مانند انجام مسابقات، ارائه ی تخفیفات و … را انجام دهید. این موارد تقریباً برای هر کسب و کاری نتیجه بسیار عالی به همراه خواهد داشت.

  1. از استوری اینستاگرام استفاده کنید.

اگر می‌خواهید لید واجد شرایط ایجاد کنید، استوری‌های اینستاگرام بدون شک به شما کمک خواهند کرد. استوری های اینستاگرام با پست های معمولی متفاوت هستند و بیشتر توسط مخاطبان دیده می شوند. آن ها فقط 24 ساعت در دسترس هستند و اغلب کاربران از آن ها بازدید می کنند. هنگامی که کاربر روی عکس شما در قسمت بالای فید خود کلیک می کند، صفحه ای ظاهر می شود که می توانند از طریق آن استوری های شما را مشاهده کنند.

  1. کپشن های عالی بنویسید.

در نکات قبل ما به این موضوع اشاره کردیم که اینستاگرام یک رسانه بصری است، اما این بدان معنا نیست که شما باید از کپشن ها و محتوای متنی خود غافل شوید. صدای برند شما به اندازه ظاهر برند شما مهم است. مانند تصاویر بصری، کپشن ها می توانند تاثیر بسیار مثبتی بر روی کاربران داشته باشند. کپشن‌های اینستاگرام می‌توانند تا 2200 کاراکتر را دارا باشند، بنابراین می‌توانید از آن‌ها برای داستان‌گویی به صورت جزئی استفاده کنید. از آنجایی که مردم تمایل دارند به جای خواندن کامل کپشن ها به صورت کامل، آن ها را اسکن کنند، شما باید تمامی اطلاعات مهم را در دو خط اول آن قرار دهید. آموزش تولید محتوا برای اینستاگرام در این خصوص بسیار مفید است.

  1. از هشتگ ها به صورت مناسب استفاده کنید.

هشتگ ها یک راه کلیدی برای افزایش دید و قابلیت کشف شما هستند. شما می توانید از 30 هشتگ در یک پست اینستاگرام استفاده کنید. اما بهتر است این تعداد هشتگ را در پست های خود قرار ندهید. ما توصیه می کنیم از پنج تا نه هشتگ در هر پست استفاده کنید. بیشتر از این تعداد می تواند بسیار نامناسب به نظر برسد. اگر از هشتگ‌های نامربوط یا تکراری استفاده ‌کنید، کاربران محتوای شما را مشاهده نخواهند کرد.

بازاریابی و جذب

  1. فعال باشید.

اگر می خواهید کاربران با شما در اینستاگرام تعامل داشته باشند، شما باید فعال باشید. ارسال محتوای با کیفیت عالی است، اما اگر نظرات کاربران را نادیده بگیرید و هرگز با هیچ کاربر دیگری در تعامل نباشید، نتیجه خوبی دریافت نخواهید کرد. به نظراتی که کاربران برای پست های شما ارسال می کنند، پاسخ دهید. اما همچنین به دنبال اکانت های محبوب در حوزه ی کاری خود باشید، آن ها را دنبال کنید، پست های آن ها را لایک کنید و در مورد آن ها نظر دهید. به دنبال هر فرصتی برای افزایش تعامل با کاربران باشید. پین کردن نظرات برتر، راهی برای تشویق کاربران به تعامل داشتن است. این کار باعث می‌شود که ارتباطات شما سرگرم‌کننده‌تر (و سازنده‌تر) باشند.

جمع بندی : استراتژی خود را تجزیه و تحلیل کنید.

مهم نیست که استراتژی فعلی شما برای اینستاگرام به چه میزان خوب است، بدون شک شما همیشه می توانید بهتر باشید. بهترین راه برای بهبود نتایج این است که استراتژی خود را به طور مداوم بررسی و ارزیابی کنید. یکی از راه های انجام این کار، استفاده از اطلاعات موجود در Instagram Insights است. این قسمت تنها در اکانت های بیزینس وجود دارد و بسیار کاربردی است. در نهایت تمامی تکنیک ها و موارد گفته شده در این مقاله را دنبال کنید تا بهترین نتایج را دریافت کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه بازاریابی وردپرس | پلاگین AffiliateWP

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه اتوماتیک سازی ووکامرس اتومیت | پلاگین AutomateWoo

445,000 تومان

73.33%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه گردونه شانس اپتین | پلاگین WP Optin Wheel Pro

311,500 تومان

91.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

قالب سئو و دیجیتال مارکتینگ رایس | Ryse | قالب شرکتی

645,000 تومان

80%
پروان وب | parvanweb

پروان وب | parvanweb


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه