فراتر از کسب و کار سنتی

کسب و کار

5 دقیقه زمان مطالعه

شما هم می خواهید فراتر از کسب و کار سنتی فعالیت کنید؟ لازمه توسعه این نوع از کسب و کارها چیست؟ آیا لازم است که به دنیای دیجیتال روی آورد؟
با پیشرفت های روز افزون دنیای اینترنت و دیجیتال، تقریباً تمامی مشاغل و کارها سعی کرده اند که از این فضا در جهت رشد و توسعه خود استفاده کنند. شاید کسب و کارهای سنتی در دهه های گذشته می توانستند از موفقیت خودشان مطمئن باشند اما امروزه قطعاً شیوه های سنتی به تنهایی، محکوم به شکست هستند.

فراتر از کسب و کار سنتی

آمار و شواهد نشان می دهد که در بسیاری از کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیای شرقی، اینترنت و رایانه به عنوان دو رکن اساسی کسب وکار نوین هستند و مشاغلی که این دو رکن را نداشته باشند از گردونه رقابت ها خارج شده اند. در سایر کشورها نیز زیاد طول نخواهد کشید که کسب و کارهای سنتی قافیه را به رقبای مدرن خودشان میبازند. در کشور ایران در چند سال گذشته استفاده از اینترنت و فضای دیجیتال گسترش زیادی داشته، بسیاری از بیزینس ها به آن روی آورده اند و تقریباً همه با موفقیت به کار خودشان ادامه می دهند. از نمونه های بارز راه اندازی کسب و کار اینترنتی می توان سایت همیار وردپرس، دیجی کالا و سیستم های بانکداری را نام برد.

از جمله مهم‌ترین دلایلی که کسب و کارهای سنتی را مجبور می کند که به سمت استفاده از اینترنت و مدرن شدن بروند می تواند موارد زیر را عنوان کرد.

حذف محدودیت های زمانی و جغرافیایی

location- حذف محدودیت های زمانی و مکانی

زمانی که شما محصولات و خدمات خودتان را در فضای اینترنت و دیجیتال به نمایش می گذارید، دیگر در قید زمان و مکان نخواهید بود. به عنوان مثال دفتر مرکزی وب سایت دیجی کالا که از موفق ترین کسب و کارهای امروز کشور است در تهران قرار دارد اما محصولات خود را در دورترین نقاط کشور و در سیستان و بلوچستان هم عرضه می کند. این یعنی فراتر از کسب و کار سنتی.
حتی وب سایتی مانند آمازون که در کشور آمریکا قرار دارد، محصولات خود را در هر زمانی به تمام نقاط دنیا عرضه می کند. زمانی که کسب و کارهای سنتی از شیوه های مدرن و دیجیتال استفاده کنند، می توانند در تمام ساعات شبانه روز فعالیت خودشان را ادامه بدهند و با تمام نقاط دنیا در ارتباط باشند. وقتی زمان و مکان حذف شوند دسترسی مشتریان به شما به ساده ترین شکل ممکن صورت خواهد گرفت و این نوید پیشرفت و توسعه کار و حرفه شما را می دهد.

صرفه جویی در هزینه ها و زمان

price- کاهش هزینه ها

صرفه جویی در هزینه ها یکی از مهم ترین دلایلی است که باید شیوه سنتی کسب درآمد را کنار گذاشت و به سوی روش های نوین روی آورد. تصور کنید شما در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت می کنید و می خواهید محصولات خودتان را به 10 میلیون نفر معرفی کنید. برای این کار چقدر باید هزینه کنید؟ هزینه بازاریاب، تبلیغات، کاتالوگ و دیگر هزینه ها؛ اما استفاده از اینترنت و فضای مجازی تقریباً هیچ هزینه ای ندارد و در زمان هم صرفه جویی خواهد شد.

موبایل محوری

mobile freindly- واکنش‌گرایی سایت

براساس آمارهای موسسه Hootsuite  در سال 2018 در حدود 5.1 میلیارد نفر از مردم جهان از گوشی تلفن همراه استفاده می کنند. کاربران تلفن همراه در کشور ایران نیز در سال 1397 به 73 میلیون نفر رسیده است. تصور کنید زمانی که کسب و کاری بتواند به اینترنت و فضای دیجیتال و مجازی ورود کند و فراتر از کسب و کار سنتی رود، چقدر می تواند موفق شود و به سوددهی بیشتر برسد.

بر اساس آمارها (روزنامه مشرق) در حدود 20 میلیون نفر از ایرانیان از اپلیکیشن اینستاگرام استفاده می کنند که رتبه هفتم جهان را دارند، حدود 40 میلیون کاربر تلگرامی وجود دارد و سایر شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، تویتر، لینکدین، واتساپ، یوتیوب و آپارات نیز از تعداد کاربران بسیار زیادی برخوردار هستند. همین آمار و ارقام نشان می دهد که کسب و کارها می توانند به راحتی و با کمترین هزینه به مخاطبان خود دسترسی داشته باشند. کسب و کاری که به موبایل ورود کند می تواند موفقیت و سوددهی خود را تضمین شده بداند.

این مقاله را حتما بخوانید
درآمد طراحی سایت در ایران و راه های افزایش درآمد

افزایش اعتبار و اعتماد

کسب و کارهایی که از وب سایت های حرفه‌ای استفاده می کنند و در نتایج جستجوی گوگل دارای رتبه های خوبی هستند از ترافیک بالاتری هم برخوردار هستند. زمانی که ترافیک بالا می رود، احتمال افزایش مشتریان بالقوه نیز بسیار زیاد می شود و زمانی که تعداد مشتری بالقوه افزایش یابد باعث ایجاد اعتماد و اعتبار بیشتر برای کسب و کار می شود. افزایش اعتبار می تواند در توسعه کار و حرفه و همچنین برندسازی موثر باشد. چه کسی الان برند آدیداس و یا نایک را نمیشناسد؟ دلیل این شهرت و اعتبار این است که این برندها خیلی سریع به این موضوع پی برده اند که برای پیشرفت و توسعه باید روش های سنتی را کنار بگذارند و بر اساس شیوه های نوین روز دنیا و راه اندازی کسب و کار اینترنتی فعالیت کنند و نتیجه آن را امروز دیده اند.

شناخت مخاطبان و نیاز آنان

user- راه اندازی کسب و کار اینترنتی

در شیوه های سنتی، چون صاحبان مشاغل و خدمات به تعداد افراد و مشتریان کمتری دسترسی مستقیم دارند نمی توانند به صورت دقیق آنها و نیازهای اساسی آنان را بشناسند. در شیوه های نوین و هنگامی که از فضای دیجیتال و اینترنت استفاده می شود، صاحبان کسب و کارها می توانند به صورت مستقیم و آنلاین با تمامی مخاطبان خودشان در ارتباط باشند و از نیازهای اصلی آنان خبردار شوند. بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می دهد که ارتباط موثر و نزدیک تری با مخاطبان هدف خود داشته باشید. با برقراری ارتباط با افراد در دنیای دیجیتال متوجه خواهید شد که مشتریان شما به دنبال چه چیزی هستند. چه مسئله ای دارند؟ چه چیزی آنها را شب‌ها بیدار نگه می‌دارد؟ چه راه حل‌هایی می‌توانید به آنها پیشنهاد دهید؟ به جای تلاش برای حدس زدن نیاز مشتریان در بازاریابی سنتی، بازاریابی دیجیتال با ارائه ابزار و روش‌های لازم امکان شناخت مشتریان واقعی‌ را خواهد داد.

سودآوری

شما با چه هدفی یک کسب و کار را راه اندازی می کنید؟ قطعاً کسب درآمد و سودآوردی هدف اول هر فردی در هر حرفه ای است. کسب و کارهای سنتی شاید بتوانند سود خوبی داشته باشند اما سوددهی آنها ثابت است و هیچ رشدی نخواهد داشت اما با توجه به مزایایی که برای بیزینس های نوین بیان شده می توان این اطمینان را داشت که درصد رشد سوددهی روز به روز افزایش خواهد یافت. سود دهی ارتباط مستقیمی با تعداد مشتری، اعتبار کسب و کار و برند، شناخت دقیق مخاطب و نیاز آنها و استفاده از امکانات نوین و مدرن دنیا دارد و زمانی که کسب و کارهای سنتی رویه خود را تغییر بدهند و به شیوه ای مدرن فعالیت کنند به تمامی این موارد دسترسی پیدا خواهند کرد و این به معنی سوددهی و راندمان بالاتر است.

جمع‌بندی

اگر کمی فراتر از کسب و کار سنتی برویم به این نتیجه می‌رسیم که خیلی مسائل حل شده و میزان هزینه‌ها هم کاهش می‌یابد. برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی نیازمند مکان خاصی نیستید؛ در نتیجه هزینه آب، برق، گاز و… را نیز نمی‌پردازید. از طرفی می‌توانید میلیون‌ها کاربر را جذب کنید و مشتری خود سازید.

پیشنهاد ژاکت

اگر همین حالا تصمیم گرفتید کسب و کار آنلاین خود را راه‌اندازی کنید ما به شما در این مسیر کمک می‌کنیم. فقط کافیست از هدیه ژاکت برای راه‌اندازی سایت خود استفاده کنید.

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

نویسنده ژاکت

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه