Retry
عبور از کسب و کار سنتی

ما آدم‌ها هنوز هم به کسب و کارهای سنتی اعتقاد بیشتری داریم اما آیا افزایش درآمد با عبور از کسب و کار سنتی امکان پذیر است؟ چرا کسب و کارهای سنتی نیاز دارند که تغییراتی در شیوه کسب درآمد خود داشته باشند؟ بهترین روش برای سوددهی بالاتر آنها چیست؟
کسب درآمد را می‌توان هدف اول تمام افراد برای راه اندازی هر کسب و کاری دانست. زمانی که حرفه یا شغلی برای شما سود و درآمدی به همراه نداشته باشد، هرچقدر هم که عاشق آن باشید از انجام و ادامه آن ناامید خواهید شد، مگر آنکه منبع درآمد دیگری داشته باشید. با تغییراتی که در اقتصاد جوامع مختلف در قرن 21 روی داده است، تقریبا می توان گفت تمامی کسب و کارها به دنبال راهی برای افزایش درآمد و ارائه بهتر خدمات و محصولات خود بوده اند. اما چه روشی را انتخاب کردند؟

عبور از کسب و کار سنتی

کسب و کار سنتی که نیازمند مکان ثابتی مانند مغازه، فروشگاه و نمایشگاه باشند قطعا نمی توانند پیشرفتی داشته باشند و از نظر سطح درآمد و درصد فروش تغییر محسوسی نخواهد داشت. اما شیوه نوین کسب و کارهای امروزی که در فضای اینترنت و دیجیتال دنبال می شوند، مزایای بسیار زیادی دارند که یکی از مهم ترین آنها کسب درآمد بیشتر است. پس همین‌جاست که باید بگوییم یکی از روش‌هاس مطمئن افزایش درآمد راه‌اندازی کسب و کار آنلاین است. از جمله دلایل کسب درآمد بیشتر در شیوه نوین می تواند موارد زیر را نام برد.

کاهش هزینه ها

کسب و کار آنلاین

صاحبان کسب و کار سنتی به دلیل آنکه از یک مکان خاص استفاده می کنند، همیشه مجبور هستند هزینه های زیادی مانند حقوق کارمندان، هزینه انرژی های مختلف و هزینه نگهداری محل کار را پرداخت کنند. برای شناساندن محصولات و خدمات خودشان نیاز دارند تا هزینه های بسیاری زیادی را برای تبلیغات و بازاریابی متحمل شوند. این افراد حتی اگر درآمد بالایی داشته باشند نیز باید مقدار زیادی از آن را صرف موارد ذکر شده بکنند تا بتواند ثبات خودشان را حفظ کنند. در کسب و کارهای نوین و با عبور از کسب و کار سنتی، که از فناوری اطلاعات، اینترنت و فضای دیجیتال بهره می برند تقریبا این هزینه ها را به صفر رسانده اند، زیرا مجبور نیستند چنین هزینه هایی داشته باشند و تبلیغات و بازاریابی خود را کمترین هزینه انجام می دهند و این به معنی درآمد بیشتر است.

تعداد مشتری بیشتر

مزیت اصلی کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی نسبت به کسب و کار سنتی این است که مشتریان در سراسر جهان وجود دارند که می تواند باعث افزایش مشتری های بالقوه (مشتری های خریدار) شود. با توجه به اینکه این نوع بیزینس محدودیت مکان و زمان ندارد و به صورت 24 ساعته می توان بر آن نظارت داشت و با مخاطبان در ارتباط بود، در مدت زمان کمی تعداد مشتری ها رو به افزایش خواهد بود. بر اساس آمارها، 70 درصد از کاربران اینترنت در طول 90 روز، حداقل یک بار به صورت آنلاین خرید انجام می دهند.

customer- افزایش مشتریان فروشگاه اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی امروزه رقیب اصلی و جدی بازارهای سنتی شده اند و هر روز بیشتر از قبل باعث می شوند که این بازارها به فراموشی سپرده شوند. با توجه به نوع زندگی های امروزی، مشتریان ترجیح می دهند که ترافیک، گرانی سوخت و آلودگی هوا را تحمل نکنند و از همه مهم تر در زمان خودشان صرفه جویی کنند. بنابراین سعی می کنند محصولات مورد نظرشان را به صورت آنلاین و از فروشگاه های اینترنتی تهیه کنند.

کسب اعتبار و برند سازی

تقریبا در تمام دنیا، مردم لوازم مورد نیاز خودشان را از جایی تهیه می کنند که اعتبار بالایی دارد. زمانی که با عبور از کسب و کار سنتی به سمت کسب و کارهای اینترنتی و الکترونیکی می روید، می توانید اعتبار بیشتری پیدا کنید و محصولات و خدمات خودتان را تحت عنوان یک برند معتبر ارائه کنید. زمانی که دارای یکی برند معتبر باشید طبیعتا تعداد مشتری و مخاطبانتان نیز افزایش پیدا میکند و همین امر به افزایش مشتریان بالقوه ختم می شود و در نهایت به سوددهی بالاتر و درآمد بیشتر ختم می شود.

به عنوان مثال در کشور ایران، همه دیجی کالا را به عنوان یک برند معتبر می شناسند و بیشتر افراد ترجیح می دهند که محصولات مورد نیاز خودشان را از این سایت خریداری کنند. مجله Economist  در گزارشی ارزش دیجی کالا را به عنوان یک استارتاپ ایرانی، نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار اعلام کرده است. در صورتی که دیجی کالا فعالیت خود را همچنان به شیوه سنتی انجام میداد قطعا امروز دارای چنین برند با ارزشی نبود.

هدفمند شدن کسب و کار

analytics- هدفمند شدن کسب و کار

زمانی که صاحبان کسب و کارها از فضای اینترنت و دیجیتال برای عرضه محصولات و راه اندازی فروشگاه اینترنتی خودشان استفاده می کنند، می توانند ارتباط موثر و دو طرفه ای با مخاطبان خود داشته باشند و از طریق ایمیل، تلفن و پیام با آنها در تماس باشند. این دسترسی آسان به آنها کمک می کنند که از نیازهای اصلی و اساسی مخاطبان خود آگاه شوند و محصولات خود را به صورت هدفمند تولید و عرضه کنند. زمانی که محصولات اساسی و اصلی مشتری ها را تولید می کنید، قطعا فروش بالاتری خواهید داشت و این به معنی افزایش درآمد توسط کسب و کار آنلاین است.

عدم محدودیت جغرافیایی

امروزه بیش از 190 کشور در دنیا از اینترنت استفاده می‌کنند و تقریبا 5 میلیارد نفر کاربر اینترنت در سراسر دنیا وجود دارد. زمانی که کسب و کار سنتی باشد حتی اگر در بزرگترین شهرهای دنیا قرار داشته باشد، نمی تواند تعداد مشتری های خود را بیشتر از چند هزار نفر بداند. زمانی که به فضای کسب و کار آنلاین وارد شوید، می توانید از پتانسیل اینترنت برای دسترسی به مشتری ها در صدها کشور استفاده کنید و با شناسایی نیازهای آنان، محصولات خود را به فروش برسانید. زمانی که دامنه فعالیت شما اینگونه افزایش می یابد قطعا افزایش درآمد هم خواهید داشت. به عنوان مثال وب سایت آمازون که از این عدم محدودیت جغرافیایی بهترین استفاده را برده است در هر ثانیه 1084 دلار درآمد دارد. این عدد را در دقیقه، ساعت، روز، هفته ، ماه و سال ضرب کنید تا به پتانسیل کسب و کارهای نوین پی ببرید. پس کمی به عبور از کسب و کار سنتی به ایجاد فروشگاه انلاین فکر کنید.

امکان اداره چندین کسب و کار

با توجه به این که کسب و کار آنلاین، صرفه جویی بسیار زیادی در زمان برای ما به ارمغان می آورند، می توان از این زمان نهایت استفاده را برد. حتی در کسب و کار سنتی هم این امر اثبات شده است که هر چقدر کارهای بیشتر و محصولات بیشتری را به مخاطب عرضه کنیم درآمد بیشتری داریم. زمانی که از شیوه مدرن کسب درآمد استفاده می کنیم به راحتی می توان چندین کسب و کار را با هم اداره کرد. به دلیل آنکه این کسب و کارها هیچگونه محدودیت زمانی و مکانی ندارند، انرژی زیادی را لازم ندارند و به راحتی می توان با راه اندازی کردن یک وب سایت، یک بیزینس متفاوت را اداره کرد. طبیعتا هرچقدر تعداد این بیزینس های آنلاین و اینترنتی بیشتر باشد، سوددهی بالاتری دارد.

اینجاست که باید کمی پا را فراتر گذاشته و جرئت خود را در راستای عبور از کسب و کار سنتی افزایش دهید و قدمی محکم و استوار در راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی خود بردارید. مطمئن باشید اگر درست حرکت کنید به موفقیت خواهید رسید.

پیشنهاد ژاکت

اگر همین حالا تصمیم گرفتید کسب و کار آنلاین خود را راه‌اندازی کنید ما به شما در این مسیر کمک می‌کنیم. فقط کافیست راهنمیا ساخت فروشگاه آنلاین را مطالعه کنید.

 

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *