8 راهکار ویژه برای کسب درآمد با وردپرس

ایده کسب و کار

5 دقیقه زمان مطالعه

وردپرس ابتدا با هدف ایجاد یک سیستم مدیریت محتوا طراحی و ارائه شد. در طول سال‌ها، به پلتفرمی برای ساخت وبلاگ‌ها و فروشگاه‌های تجارت الکترونیکی تبدیل شد و امروزه بخش قابل ‌توجهی از وبسایت‌های اینترنتی را در اختیار خود دارد.
افراد هوشمند در سراسر جهان، استفاده‌های بسیار خلاقانه‌ای از وردپرس کشف کرده‌اند و در این فرایند غنی ‌شده‌اند… آن‌ها به کسب درآمد با وردپرس می‌پردازند.

کسب درآمد با وردپرس

در این مقاله از ژاکت، قصد داریم به راه‌کارهای کسب درآمد با وردپرس بپردازیم. این ‌که شما یک نویسنده هستید که به‌ خوبی می‌نویسد یا یک توسعه‌ دهنده با دانش فنی استثنایی، در هر صورت می‌توانید مهارت‌های شخصی مرتبط با وردپرس را به پول تبدیل کنید و به کسب درآمد با وردپرس بپردازید.

 1- خدمات مشاوره در وردپرس

بیایید با یک مورد ساده شروع کنیم. اگر رابطه خوبی با وردپرس دارید و با آن آشنا هستید، می‌توانید خدمات مشاوره‌ای برای کاربران وردپرسی ارائه کنید. این خدمات می‌تواند شامل محدوده‌ای از موارد مرتبط با سیستم وردپرس و پایگاه داده وردپرس را در بربگیرد. به‌ عنوان‌ مثال، می‌توانید راهنمایی و توصیه‌هایی در مورد انواع قالب‌های مناسب وبسایت و نحوه راه‌اندازی آن‌ها ارائه کنید.

کسب درآمد با وردپرس -business

برای موفق شدن در این مسیر باید کارهای هوشمندانه‌ای انجام دهید. به‌ عنوان‌ مثال:

  1. نمایش مشتریان فعلی: باید یک بخش برای نمایش مشتریان فعلی ایجاد کنید و آن را در سایت خود نمایش دهید. این کار برای جذب مشتری جدید بسیار مؤثر است.
  2. مشاوره رایگان: یک ترفند دیگر این است که مشاوره رایگان به وبلاگ نویسان بانفوذ ارائه کنید. آن‌ها احتمالاً این مشاوره را می‌گیرند، زیرا رایگان است و شما برای وبسایت خود یک مورد برای ارائه دارید.
  3. داشتن پلن قیمت‌گذاری: حتی می‌توانید بخش‌هایی را با عنوان طرح خاص یا طلایی در بالای پلن خود درج کنید.

2- خدمات تولید محتوا

محتوای خوب برای موفقیت وبسایت‌های وردپرسی حیاتی است. خوشبختانه همه افراد مهارت لازم برای نوشتن را ندارند. به همین دلیل می‌توانید با مهارت‌های نوشتن خود، درآمد خوبی کسب کنید.

یکی از راه‌های کسب درآمد با وردپرس، نوشتن است… حتی می‌توانید به تولید انواع محتوا بپردازید، مانند محتوای تصویری، ویدئو و… پس علاوه بر تقویت مهارت‌های مرتبط با تولید محتوا، وبلاگ‌هایی که در زمینه تخصص شما فعالیت می‌کنند و نیاز به همکار یا نویسنده دارند را بررسی کنید. به این صورت شما مقاله یا محتوای خود را برای این وبسایت‌ها ارسال می‌کنید و در ازای آن مبلغی دریافت می‌کنید. حتی می‌توانید در برخی از وبسایت‌های پروژه یاب عضو شوید.

3- توسعه و فروش افزونه

اگر از وردپرس استفاده کرده باشید، باید بدانید که برای گسترش قابلیت‌های وردپرس باید افزونه‌های خاصی را نصب کنید. هزاران افزونه وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های مختلفی را به یک وبسایت وردپرسی اضافه می‌کنند.

به‌ عنوان‌ مثال Yoast SEO یک افزونه شناخته‌ شده برای بهینه‌سازی وبسایت وردپرسی برای موتورهای جستجو است و از Mailchimp برای بازاریابی ایمیل در وبسایت‌های وردپرسی استفاده می‌شود.

از آنجا که وردپرس یک پلتفرم منبع باز است، هر کسی با مهارت‌های برنامه‌نویسی مناسب می‌تواند افزونه‌ها را توسعه دهد. ترفند کسب درآمد با وردپرس در اینجا این است که مشکلات یا نیازهای کاربران را بررسی کرده، سپس یک افزونه را طراحی یا توسعه دهید تا این مشکل را حل کند. کاربران برای یک افزونه که حتی یک مشکل کوچک را حل می‌کند، ارزش قائل می‌شوند.

در خلق افزونه‌های جدید می‌توانید از نیازهای کاربران یا آثار سایر توسعه‌ دهندگان الهام بگیرید. هنگامی ‌که افزونه خود را توسعه داده و آزمایش کردید، می‌توانید آن را به توسعه ‌دهندگان یا مارکت‌های معتبر برای فروش ارائه دهید. اگر قصد دارید به‌ طور جدی به مبحث توسعه افزونه بپردازید، می‌توانید وبسایتی برای خود ایجاد کرده و افزونه‌ها را مستقیماً به کاربران بفروشید.

4- توسعه و فروش قالب

درست مانند افزونه‌ها، وجود قالب‌ها نیز برای وبسایت‌های وردپرسی ضروری هستند. قالب‌ها علاوه بر ارائه مجموعه خاص از ویژگی‌های متعدد، یک نگاه و وجهه خاص به وبسایت‌ها می‌بخشند. به خاطر داشته باشید که هر قالب با یک هدف خاص طراحی‌شده است.

این مقاله را حتما بخوانید
آشنایی با گوگل ادسنس و راه های کسب درآمد

به‌ منظور کسب درآمد با وردپرس و از طریق طراحی قالب‌های وردپرس، ابتدا موضوع قالب را مشخص کنید، سپس به توسعه قالب مطابق با یک هدف خاص بپردازید. بررسی کنید که قالب شما مطابق با الزامات و نیازهای یک گروه خاص از کاربران وردپرسی ارائه شود.

توسعه ‌دهندگان زیادی وجود دارند که شروع به طراحی قالب در مقیاس بسیار کوچک کرده و سرگرمی‌های خود را به کسب ‌و کارهای بزرگ تبدیل کرده‌اند. برایان کلارک بنیان‌گذار   StudioPress  یکی از این افراد است.

در حال حاضر سه راه برای فروش قالب وردپرس شما وجود دارد:

  1. می‌توانید آن‌ها را از طریق مارکت‌های معتبر برای فروش ارائه دهید.
  2. یک وبسایت برای فروش قالب ایجاد کنید.
  3. بر اساس دریافت مبالغی، پروژه‌هایی برای مشتریان تهیه کنید.

5- راه ‌اندازی وبلاگ‌ها برای مشتریان

یکی از ساده‌ترین راه‌های کسب درآمد با وردپرس این است که وبلاگ، قالب و برنامه‌های مورد نیاز کاربران را راه‌اندازی کنید. با کمترین تخصص در زمینه وردپرس، می‌توانید وبلاگ یا قالب را برای کاربران تنظیم کنید و درآمد خوبی کسب کنید.

به ‌عنوان ‌مثال بسیاری از وبلاگ نویسان تمایل دارند که از وردپرس استفاده کنند؛ اما زمان یا مهارت‌های لازم را برای راه‌اندازی آن ندارند. در اینجا شغل شما این است که سیستم وردپرس را برای چنین کاربرانی تنظیم کنید. راه‌اندازی وبلاگ یا وبسایت، شامل انتخاب قالبی مناسب برای وردپرس و نصب و راه‌اندازی افزونه‌هایی با توجه به نیاز و درخواست کاربر است.

در ابتدا ممکن است کمی ناامید شوید، چون هیچ‌ کسی با شما آشنایی ندارد… اما می‌توانید یک پروفایل کاری را تحت عنوان ارائه خدمات رایگان، تنظیم و راه‌اندازی و خدمات وردپرس ارائه کنید. همچنین باید یک وبسایت داشته باشید که در آن خدمات خود را به مشتریان بالقوه ارائه دهید. این روش خوبی برای کسب درآمد با وردپرس برای یک تازه ‌وارد وردپرسی است.

6- بلاگ وردپرسی

از دیگر راه‌های کسب درآمد با وردپرس، راه‌اندازی بلاگ است. استراتژی‌های زیادی در ارتباط با راه‌اندازی بلاگ و کسب و درآمد از وردپرس وجود دارد. به‌ عنوان مثال اگر یک سرویس، محصول یا خدمات برای ارائه داشته باشید، می‌توانید آن را از طریق یک وبلاگ به فروش برسانید. دقت کنید که باید زمان و گاهی اوقات پول برای وبلاگ خود سرمایه‌گذاری و ترافیک بیشتری را تولید کنید. این افزایش ترافیک به‌ راحتی می‌تواند منجر به افزایش فروش شود.

برخی از روش‌های کسب درآمد از طریق وبلاگ عبارت‌اند از:

  1. گرفتن تبلیغات و درآمد بر اساس بازدید
  2. بازاریابی وابسته
  3. پست‌های حمایتی
  4. ریپورتاژ آگهی
  5. و…

7- بازاریابی وابسته

افراد زیادی از بازاریابی وابسته برای کسب درآمد از وبلاگ یا وبسایت استفاده می‌کنند. چالش این است که بازدیدکنندگان خود را نسبت به خرید یا استفاده از یک محصول یا یک سرویس مشتاق کنید. هنگامی‌ که فروش داشتید، کمیسیون دریافت می‌کنید.

نکته: در مورد لینک‌های وابسته به محتوای تبلیغاتی بسیار مراقب باشید، زیرا وردپرس فقط لینک‌های سایت‌های قانونی و معتبر را مجاز می‌داند. وبسایت‌هایی با محتوای نامناسب، وبسایت‌های شرط‌بندی یا چنین لینک‌هایی نباید استفاده شوند.

8- پست‌های حمایتی و تبلیغات

در دنیای آنلاین، می‌توانید تبلیغ‌کنندگان بسیاری را بیایید که مایلند از پست‌هایشان حمایت کنید. ترافیک و مخاطبان وبلاگ شما، دو معیار اساسی برای دریافت پست‌های حمایتی و تبلیغی هستند. می‌توانید یک صفحه در وبسایت خود با عنوان تعرفه تبلیغات ایجاد کنید. با مطالعه روش‌هایی برای جذب آگهی‌دهندگان در وردپرس می‌توانید در این مسیر موفق‌تر شوید.

کسب درآمد با وردپرس -digital-marketing

جمع‌بندی نهایی

اگر هوشمندانه فعالیت کنید، کسب درآمد با وردپرس ساده می‌شود. به یاد داشته باشید که یک وبسایت با ترافیک بالا، بستری بسیار مناسب برای کسب درآمد است. با این ‌حال، اگر مهارت‌های توسعه کد را دارید، می‌توانید این مهارت‌ها را به پول تبدیل کنید.

موفق باشید.

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره آوادا | قالب AVADA

645,000 تومان

87.54%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره پرتو | قالب Porto

645,000 تومان

92.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره هاب | Hub

645,000 تومان

85.45%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره بی تم | قالب BeTheme

645,000 تومان

90.2%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیجی لند | قالب Digiland

1,190,000 تومان

100%
ماهدیس وب

ماهدیس وب

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی ایران کالا | قالب Irankala

995,000 تومان

83.35%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.06%
13

نویسنده ژاکت

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه