آموزش تعمیر فایل RAR و ZIP خراب و آسیب دیده

سیستم های مدیریت محتوا

3 دقیقه زمان مطالعه

همه ما برای فایل‌های بزرگ خود از امکان زیپ کردن یا همان فشرده‌سازی کمک می‌گیریم. همچنین برای مشاهده فایل‌ها باید آن‌ها را از حالتت فشرده خارج کنیم. اما هنگام تلاش برای استخراج فایل‌ها از حالت RAR/ZIP، ممکن است پیام‌های خطایی مانند خراب بودن فایل یا آرشیو را مشاهده کنید. حال با این حساب تعمیر فایل RAR و ZIP خراب چگونه امکانپذیر است. نگران نباشید! ما در این پست ۴ راه حل اصولی را ارائه می‌کنیم. پس اگر شما هم با فایل‌های خود دچار این مشکل شده‌اید با ما همراه شوید…

تعمیر فایل RAR و ZIP خراب

نرم‌افزاهایی مانند RAR یا ZIP روی کار آمدند تا فایل‌های ما ا در کمترین حجم ممکن آماده کرده و انتقال و ذخیره آن را برایمان ساده کنند. اما گاهی این فایل‌ها دچار خطا شده و نمی‌توان آن‌ها را باز کرد. اتفاق نگران کننده‌ای نیست زیرا امروز با هم آن را بررسی کرده و حل می‌کنیم.

۱- فایل RAR/ZIP خراب را با WinRAR تعمیر کنید

WinRAR دارای یک عملکرد داخلی برای تعمیر فایل است. سعی کنید از WinRAR برای تعمیر فایل آرشیو RAR/ZIP خراب/آسیب دیده استفاده کنید. مراحل زیر را بررسی کنید:

  • مرحله۱: WinRAR را در رایانه خود باز کنید. در نوار آدرس WinRAR، می‌توانید محل فایل RAR/ZIP خراب شده را پیدا کنید.
  • مرحله ۲: سپس می‌توانید فایل RAR/ZIP خراب را انتخاب کنید و روی دکمه Repair در نوار ابزار کلیک کنید.

نکته: همچنین می‌توانید فایل RAR/ZIP خراب را پیدا کنید و روی آن راست کلیک کرده تا Open with WinRAR را انتخاب کنید. سپس می‌توانید روی Tools در نوار ابزار کلیک کنید و Repair archive را انتخاب کنید.

  • مرحله ۳: در پنجره پاپ آپ، می‌توانید بر روی Browse کلیک کنید تا مسیر یا پوشه مقصد را برای ذخیره فایل RAR/ZIP تعمیر شده انتخاب کنید و برای شروع تعمیر فایل RAR/ZIP، روی OK کلیک کنید.

فایل RAR/ZIP خراب را با WinRAR تعمیر کنید

  • مرحله ۴: پس از اتمام فرآیند تعمیر، می‌توانید پنجره تعمیر فایل را ببندید و پوشه مقصد را باز کنید تا فایل آرشیو RAR/ZIP تعمیر شده را بررسی کنید. نام فایل تعمیر شده ممکن است rebuilt.filename.rar یا rebuilt.filename.zip باشد.

۲- اجبار به استخراج فایل های RAR/ZIP با نادیده گرفتن خطاها

پس از اینکه از روش بالا برای تعمیر فایل RAR و ZIP خراب استفاده کردید، همچنان زمانی که می‌خواهید فایل‌های RAR/ZIP را استخراج کنید، پیام خطای خرابی فایل ظاهر می‌شود. WinRAR گزینه‌ای دارد که به شما امکان می‌دهد آرشیو RAR/ZIP را با نگه داشتن فایل‌های شکسته استخراج کنید.

  • مرحله ۱. می توانید روی فایل RAR/ZIP آسیب دیده کلیک راست کرده و Open with WinRAR را کلیک کنید.
  • مرحله ۲. در پنجره WinRAR، روی دکمه Extract to در نوار ابزار کلیک کنید.
  • مرحله ۳. در پنجره Extraction path and options، می‌توانید مسیر مقصد را برای ذخیره فایل‌های استخراج شده مشخص کنید.
  • مرحله ۴. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که در زیر گزینه Miscellaneous in Extraction path and options روی گزینه Keep breaked files کلیک کنید.
  • مرحله ۵. در نهایت، می‌توانید روی دکمه OK کلیک کرده تا استخراج فایل‌ها از آرشیو RAR/ZIP شروع شود، و همچنین فایل‌های آسیب‌دیده را برای شما نگه می‌دارد. اگر پیغام خطایی ظاهر شد، می‌توانید آنها را نادیده گرفته و به استخراج فایل‌ها ادامه دهید.
این مقاله را حتما بخوانید
آموزش نصب وردپرس روی پلسک یا کنترل پنل Plesk به صورت گام به گام

تعمیر فایل ها

۳- فایل های RAR/ZIP آسیب دیده را با ابزارهای تعمیر فایل تعمیر کنید

همچنین می‌توانید از ابزارهای تعمیر فایل RAR برای تعمیر آرشیو RAR/ZIP خراب استفاده کنید. بهترین ابزارهای تعمیر فایل آرشیو RAR/ZIP عبارتند از: PowerArchiver، DiskInternals ZIP Repair، Zip2Fix، Object Fix Zip، Remo Repair RAR، DataNumen RAR Repair، SysInfoTools Archive Recovery، Rar Repair Tool، ALZip و غیره.

۴- تعمیر فایل های خراب RAR/ZIP به صورت آنلاین رایگان

همچنین می‌توانید برخی از وب‌سایت‌های آنلاین تعمیر فایل‌های RAR/ZIP را پیدا کنید که به شما امکان می‌دهد فایل RAR آسیب‌دیده را بارگذاری کرده و فایل تعمیر شده را دانلود کنید. اما ساده‌ترین و ایمن‌ترین راه برای تعمیر فایل RAR/ZIP که ما توصیه می‌کنیم هنوز WinRAR است.

جمع بندی:

گاهی فایل‌های فشرده ما دچار مشکل می‌شوند و قادر به استتخراج آن‌ها نیستیم. حال فکر کنید فایل‌های موجود در آن کاملا ضروری بوده و به نوعی آن‌ها را خارج کنیم. اصلا نگران نباشید! در مقاله امروز ۴ روش عالی برای استخراج فایل‌ها معرفی کردیم که کارتان را راه می‌اندازند.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

نویسنده بهاره کوهستانی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه