وردپرس 5.6 : ویژگی ها و قابلیت های آپدیت جدید وردپرس

وردپرس

7 دقیقه زمان مطالعه

وردپرس 5.6 در تاریخ 8 دسامبر سال 2020 منتشر شد. این نسخه تعدادی به روزرسانی جدید، ویژگی های و قالب های جدید را با خود به همراه دارد. بنابراین ما در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل ویژگی ها و امکانات آپدیت جدید وردپرس را بررسی کرده و معرفی کنیم.

موارد و امکانات جدید در وردپرس 5.6 چه می باشند؟

وردپرس 5.6 تغییرات جدید زیادی را در این نسخه ایجاد کرده است. بسیاری از تغییرات برای ظاهر سایت ها و مربوط به قالب ها می باشد و دیگر به روزرسانی ها مربوط به پایگاه کد آن است. در ادامه، ما تمامی این تغییرات آپدیت جدید وردپرس را ارائه خواهیم داد.

  • قالب 2021

وردپرس 5.6

اولین چیزی که در مورد این نسخه جدید مشاهده خواهید کرد ظرافت آن با طرح مدرن 2 ستونی است که همراه با طیف گسترده ای از پالت های رنگی پاستیلی و ملایم از پیش انتخاب شده است. همچنین از حالت تاریک و یا دارک مود هم پشتیبانی می کند و بیشتر شبیه یک بوم خالی است که به شما آزادی طراحی کامل می دهد در واقع شما می تواند بر اساس توانایی خود سایتتان را سفارشی کرده و طرح موردعلاقه خود برای آن پیاده کنید.

این قالب همچنین دارای قابلیت های دسترسی پذیری بسیار زیادی است که به سازندگان وب سایت کمک می کند که بدون تلاش اضافی و یا فوت وقت ، وب سایت آماده دسترسی را طراحی کنند.

  • تغییرات قابل استفاده در الگوهای بلاک ها ، گرید ها ، هدر ها و موارد دیگر

وردپرس 5.6 الگوهای بلوک از پیش پیکربندی شده را معرفی می کند و ارائه می دهد که هنگام تنظیم صفحات استاندارد در وب سایت خود ، تعداد کلیک های موردنیاز برای انجام موارد مختلف را کاهش می دهد. این موضوع به شما امکان کنترل بهتر چیدمان با هدرهای تمام عرض ، طراحی با استفاده از عرض و ستون های ترکیبی و موارد دیگر را می دهد.

با استفاده از این نسخه اکنون می توانید زیرنویس ویدیو را در پست های خود نیز اضافه کنید!  آن ها با این به روزرسانی بارگذاری زیرنویس ها را در یک پست آسان تر کرده اند ، بنابراین فیلم های شما برای همه کسانی که داشتن زیرنویس را ترجیح می دهند قابل دسترسی است و این قابلیت تجربه ی کاربری سایتتان را بهبود می بخشد.

  • پشتیبانی از PHP 8 ، رمزهای عبور برنامه ها و موارد دیگر

اپدیت جدید وردپرس

این به روز رسانی جدید وردپرس، اولین قدم به سمت پشتیبانی اصلی از PHP 8 است. جدا از این ، نسخه بهبود یافته ای است که توسعه دهندگان می توانند از REST API برای برقراری ارتباط با وب سایت بدون نصب وردپرس استفاده کنند. در واقع با معرفی رمز عبور های برنامه ها ، توسعه دهندگان می توانند به راحتی از طریق برنامه ها و سیستم عامل ها و پلتفرم های دیگر مانند فیس بوک و گوگل به وب سایت خود دسترسی پیدا کنند. با این حال برخی از شایعات پیرامون ویژگی جدید “رمزهای عبور برنامه” و خطرات مرتبط با آن وجود داشته است. به همین خاطر کاربران این سوال را از یکی از توسعه دهندگان پرسیدند و او اینگونه پاسخ داد:

“بله ، من نیز برخی از پست های وبلاگ را مشاهده کرده ام که در آن ها از ” پسورد برنامه ها ” به عنوان یک خطر امنیتی نام برده شده است ، اما فکر نمی کنم چنین باشد. من فکر می کنم این یک ویژگی جدید عالی است که با اجازه دادن به برنامه های شخص ثالث و پلتفرم های دیگر برای برقراری ارتباط با وردپرس ، اکوسیستم وردپرس را حتی بیشتر گسترش خواهد داد.

با این حال ، من منکر خطرات موجود نخواهم شد و ممکن است هر گونه اتفاق امنیتی بروز دهد اما این موضوع جدیدی نیست. به عبارت دیگر خطرات امنیتی ، فیشینگ ها و حملات هکر ها و …  حتی پیش از امدن نسخه جدید همیشه وجود داشته اند و ثابت مانده اند. تیم وردپرس در حال تلاش هستند و سخت کار می کنند تا اطمینان حاصل کنند نسخه ارائه شده را تا حد ممکن ایمن کنند. من فکر می کنم در وهله ی اول کاربران باید خود را آموزش دهند و همچنین هوشیار باشند تا اینگونه اتفاقات برای آن ها پیش نیایند. به عنوان مثال کلیک کردن بر روی لینک ها از طریق ایمیل های ناشناخته ، چه مربوط به وردپرس باشد و چه نباشد می تواند خطرناک باشد.”

برای جلوگیری از هک شدن وردپرس نکاتی را برای شما در بلاگ خود جمع اوری کرده ایم که پیشنهاد می کنیم آن ها را بخوانید.

البته همانطور که می دانید برخی از افزونه های امنیتی قبلاً ویژگی غیرفعال کردن رمزهای عبور برنامه را ارائه داده اند و کاربران می توانند به جای نصب افزونه ها از این قابلیت در آپدیت جدید وردپرس استفاده کنند.

  • قابلیت به روز رسانی خودکار برای تمامی نسخه ها

بروز رسانی وردپرس

تا به حال ، وردپرس تنها برای انتشارهای جزئی به روزرسانی خودکار را اعمال می کرد اما با ورود وردپرس 5.6 اینکرده است. اگر وردپرسی از نسخه قبلی به نسخه جدید به روزرسانی شده باشد ، در به روزرسانی خودکار برای همه نسخه ها قرار داده می شود و دیگر لازم نیست به صورت مداوم به روز رسانی کنید و تمامی این موارد به صورت خودکار اتفاق می افتد. برای همه وب سایت های جدید ساخته شده با وردپرس 5.6 ، به روزرسانی خودکار برای انواع به روزرسانی های کلی و جزئی فعال خواهد شد. بنابراین این قابلیت می تواند بسیار سودمند باشد.

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش اتصال قسمت رسانه وردپرس به هاست دانلود

اما ممکن است این سوال پیش بیاید که در این به روز رسانی اولویت های توسعه دهندگان چه بوده است و برخی تغییرات فنی و زیر ساختی این نسخه دقیقاً چه می باشند؟

به گفته ی آن ها ، برای تیم وردپرس در واقع اولین اولویت ، اطمینان از ثبات انتشار و مهم تر از همه آماده بودن این نسخه برای سایت های در حال بهره برداری بوده است. آن ها برای مدیریت موثر همه ی تست های انجام شده ، تصمیم گرفتند هر هفته یک تست و آزمایش انجام دهند تا تمامی شکاف ها و اختلال های موجود در آن را بررسی و رفع کنند. آن ها اولین آزمایش خود را در تاریخ 29 سپتامبر آغاز کردند و پاسخ بسیار خوبی از همه دریافت کردند

به طور کلی ، 2 تغییر عمده فنی در نسخه ی جدید وجود دارد که کاربران باید به دنبال آن باشند. وردپرس 5.6 سازگاری بهتری با PHP 8 دارد و این موضوع به این معنی است که کاربرانی که از قبل از PHP 8 استفاده می کنند باید برخی از پیشرفت های عملکردی و ثبات بهتری در آن را مشاهده کنند.

همچنین، به عنوان بخشی از برنامه توسعه داده شده ای که در ماه ژوئن اعلام شد، وردپرس 5.6 از نسخه های جدیدتر jQuery و کتابخانه های دیگر استفاده می کند. این قابلیت پیشرفت های بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت. لازم به ذکر است که کاربران باید مطمئن شوند که قالب ها و پلاگین های آن ها برای این تغییر آماده است.

علاوه بر آن در این نسخه جدید تمامی افزونه ها و قالب هایی مانند قالب Astra  با این آخرین نسخه کاملاً آزمایش و تست شده اند.

این را هم به خاطر داشته باشید که وردپرس 5.6 برای وب سایت های در حال بهره برداری آماده است ، اما ممکن است برخی از قالب ها و یا افزونه ها آماده استفاده از این نسخه نباشند. کاربران نهایی و توسعه دهندگان وب سایت باید قبل از تصمیم به روزرسانی به نسخه جدید وردپرس، سازگاری با قالب ها و افزونه هایی را که ممکن است استفاده می کنند تأیید کرده و سپس به روز رسانی های لازم را انجام دهند.

و مثل همیشه ، توصیه می شود قبل از به روزرسانی به جدیدترین نسخه ، از سایت خود یک نسخه ی بک آپ و یا پشتیبان تهیه کنید. برای این کار می توانید از افزونه بک آپ بادی وردپرس استفاده کنید. اکنون که دانستیم وردپرس 5.6 چه قابلیت های جدیدی را برای ما دارد و کاربران می توانند با دقت به جدیدترین نسخه مورد نظر خود را به روز کنند  در ادامه می خواهیم نگاهی به نکات برجسته مربوط به نسخه های آینده را به اشتراک بگذاریم.

همانطور که می دانید تیم اصلی وردپرس قبلاً بر روی نسخه ی 5.7 کار کرده اند و برای اولویت بندی کارها به دنبال بازخورد هستند. چندین مورد برای 5.6 در نظر گرفته شده بود که آن ها به نسخه 5.7 منتقل شدند. موارد زیر هم باید در قالب ها وجود داشته باشند:

  • FSE / Block-based Twenty Twenty and One این مورد باید پس از اتمام در repo قالب موجود باشد.
  • بلوک منوی پیمایش
  • پشتیبانی بهتر از مشتری
  • FSE Roll Out این قابلیت به پلاگین Gutenberg اضافه خواهد شد.
  • پشتیبانی از PHP 5.6 Drop

در حالت کلی نسخه ی 5.6  یک به روزرسانی قابل توجه است که پیشرفت های بسیار خوبی داشته است و بازخورد های اغلب کاربران مثبت بوده است. این نسخه تمامی ویژگی ها و قابلیت های موردنیاز را به خوبی ارائه می دهد. به خاطر داشته باشید که پیش از به روزرسانی از نسخه ی خود یک بک آپ تهیه کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکل و یا خطایی همه چیز را از دست ندهید.

 

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

451,500 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه