راهنمای کامل طراحی سایت هنری

سایت

7 دقیقه زمان مطالعه

اگر قصد راه اندازی بدون دردسر یک وب سایت هنری را دارید، راهنمای ما به صورت گام به گام در این مقاله را دنبال کنید. ساخت وب سایت برای هنرمندان و سایر افراد خلاق بسیار مهم است. در گذشته هنرهای بزرگ فقط در گالری ها کشف می شد. این روزها، محتوای عالی توسط افراد عادی به سرعت دیده می شود. دیگر هیچ مانعی بین هنرمند و توده مردم وجود ندارد. با  اشتراک هنر خود در سایت ها می توانید به سطحی از شناخت برسید که برایتان غیرقابل باور باشد. یک تصویر یا پست وبلاگ می تواند هزاران بازدید را در یک بازه زمانی بسیار کوتاه دریافت کرده و توسط تعداد زیادی از مشتریان و طرفداران دیده می شود. اگر شما یک هنرمند، عکاس، نویسنده (یا هر کارآفرین خلاق دیگر) هستید، باید از قدرت اینترنت استفاده کنید و به طراحی سایت بدون معطلی فکر کنید .

چرا فعالیت در پلتفرم هایی مانند Instagram و Pinterest کافی نیست؟

بسیاری از پلتفرم های رسانه های اجتماعی وجود دارند که اشتراک گذاری محتوا در آن ها یکی از بهترین روش ها برای رسیدن به اهداف است. این موارد می تواند برای ارتقاء کار شما، ملاقات با سایر افراد با علایق مشابه، کسب بازخورد و دسترسی به دیگران از طریق شبکه های اجتماعی گسترده مفید باشد. عضویت فعال در برخی از این سایت ها می تواند ایده خوبی باشد (و در واقع ممکن است بخشی اساسی از استراتژی آنلاین شما باشد ) اما این پلتفرم ها باید مکمل وب سایت شما باشند، نه جایگزین آنها. آنها باید به عنوان یک پایگاه بازاریابی برای جلب بازدیدکنندگان به وب سایت شما استفاده شوند، نه به عنوان جایگزینی برای آن.

آموزش کامل طراحی سایت وردپرسی را اینجا بخوانید.

سفارش طراحی سایت هنری

چرا باید هرچه سریع تر وب سایت بسازید؟

اگر به دنبال افزایش مخاطبان آنلاین هستید ، باید در اسرع وقت وب سایت خود را بسازید.

وب سایت های قدیمی در گوگل رتبه بالاتری دارند.

عوامل زیادی بر روی افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستجو تأثیر می گذارد (هرچه رتبه شما بالاتر باشد، بازدیدکنندگان بیشتری از وب سایت شما بازدید می کنند). مدت زمانی که از ساخت وب سایت می گذرد، یکی از این عوامل است. این موضوع نشان دهنده اعتبار وب سایت شما است. هرچه زودتر شروع کنید، زودتر می توانید به اعتبار وب سایت خود در گوگل بیفزایید.

نام های دامنه وب سایت محدود است.

با گذشت زمان، در انتخاب نام وب سایت با کیفیت (معروف به “نام دامنه”) محدودتر خواهید شد : به عنوان مثال yourname.com ممکن است قبلاً توسط شخصی انتخاب شده باشد. بسیاری از نام های دامنه عالی قبلاً خریداری شده اند و به قیمت های بالا فروخته می شوند.

قرنطینه، باعث شده مردم بیشتر به صورت آنلاین خرید کنند

روزهای همه گیری بیماری و قرنطینه، بهترین موقعیت برای حضور آنلاین و ساخت وب سایت است.

بسیاری از هنرمندان و کارآفرینان خلاق که قبلاً در فکر ایجاد یک وب سایت بودند، این فعالیت را در چند ماه گذشته به سرعت انجام دادند. همچنین  بسیاری از معلمان تصمیم دارند وب سایت هایی ایجاد کنند که به دانش آموزان خود در آموزش از راه دور کمک کند. این باعث می شود افراد بیشتری به دنبال دامنه و ایجاد وب سایت باشند.

سن و شرایط فعلی شما مانعی برای موفقیت نیست.

اگر در سنین نوجوانی هستید، نیازی نیست منتظر بمانید تا بزرگتر شوید، با داشتن زمان بیشتر می توانید موفق تر باشید. ایجاد یک وب سایت دلهره آور به نظر می رسد، اما راه اندازی آن فقط حدود یک ساعت طول می کشد. بسیاری از وب سایت های بزرگ توسط جوانان و با بودجه یا منابع کمی ساخته می شوند. با اجازه والدین ، ​​می توانید در دوران دبیرستان شروع به ساخت وب سایت کنید. راه اندازی وب سایت می تواند یک پروژه عالی برای دانش آموزان هنر، طراحی یا فناوری دبیرستان باشد. با سخت کوشی، وب سایتی که در دوران دبیرستان راه اندازی شده است می تواند زمانی که در دانشگاه یا کالج هستید، درآمد کسب کند. علاوه بر این، مهارت هایی که هنگام ایجاد یک وب سایت یاد می گیرید، می تواند به پیشرفت شغلی شما پس از فارغ التحصیلی بسیار کمک کند.

اگر نوجوان هستید و می خواهید کسب و کار خودتان را شروع کنید، حتما مقاله 14 شغل آنلاین برای نوجوانان را بخوانید.

مراحل ساخت وبسایت هنری

مرحله 1: پلتفرم وب سایت خود را انتخاب کنید.

پلتفرم وب سایت یا سیستم مدیریت محتوا (CMS) حتی برای افراد غیر فنی نیز ساخت و طراحی سایت را آسان کرده و نیاز به مهارت های کمی در طراحی یا برنامه نویسی دارد.

محبوب ترین پلتفرم وب، وردپرس است. وردپرس برای مبتدیان بسیار مناسب است و به همین دلیل ما به شما وردپرس را توصیه می کنیم. همچنین، وردپرس، پلتفرمی رایگان است. در وردپرس، شما می توانید با کلیک روی تنها یک دکمه به هزاران قالب سایت رایگان دسترسی داشته باشید و قالب وب سایتی که مدنظرتان هست را انتخاب کنید.

نصب پلاگین در وردپرس

یکی از مواردی که باعث محبوبیت وردپرس می شود، نصب آسان پلاگین (افزونه) ها و قالب های جدید است. پلاگین ها افزودنی هایی برای سایت هستند. مانند نمایش اسلاید، گالری، دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی و موارد دیگر. در حال حاضر ، فهرست افزونه های وردپرس شامل بیش از 46000 افزونه است و تعداد آنها هر روز افزایش می یابد. هر زمان که به دنبال افزونه خاصی باشید، حداقل 15 گزینه افزونه رایگان برای انتخاب وجود دارد. این مقاله، آموزشی گام به گام مختص وردپرس است، بنابراین اگر شما نمی خواهید از وردپرس به عنوان  CMS خود استفاده کنید، احتمالا این آموزش مناسب شما نیست.

این مقاله را حتما بخوانید
چگونه از فروشگاه آنلاین خود محافظت کنیم؟

مرحله دوم: میزبان وب و نام دامنه خود را انتخاب کنید

انتخاب یک پلتفرم تنها آغاز کار است، برای شروع کار، باید یک هاست و نام دامنه داشته باشید. در انتخاب میزبان وب خود، دقت زیادی داشته باشید. از معایب استفاده از هاست نامعتبر، می توان به پهنای باند پایین، بارگذاری آهسته محتوا در سایت های مخصوص پورتفولیو، رتبه پایین در موتورهای جستجو، محدودیت در گزینه های طراحی و سفارشی سازی اشاره کرد. همچنین پیشنها ما به شما هاست های غیررایگان است. زیرا استفاده از هاست های رایگان به شما میزبانی در یک زیر دامنه را ارائه می دهد که برای کاربران آینده نگر، کاری غیر حرفه ای به نظر می رسد.

یک نام دامنه برای سایت خود انتخاب کنید

قلم و کاغذ خود را آماده کنید و شروع به طوفان فکری کنید! اگر شما  می خواهید برای وب سایت خود برندی ایجاد کنید، نامی را انتخاب کنید که به آسانی به خاطر سپرده شود، به راحتی نوشته شده و کوتاه باشد. از استفاده از خط فاصله خودداری کنید و نام دامنه شما حتما بدون فاصله و خوانا باشد. به عنوان مثال: استفاده از DrawingMastery.com به جای masterofart.com گزینه ی بهتری است. اگر در حال ایجاد یک سایت پورتفولیو یا وب سایت شخصی هستید، استفاده از نام خودتان برای دامنه آن، ایده خوبی است. پسوند سایت نیز مورد دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. معمولا انتخاب پسوند .com به افراد پیشنهاد می شود، زیرا به خاطر سپردن آن برای افراد آسان تر بوده، به نظر حرفه ای تر می آید و گوگل آن را بر  .club، .onlineو حتی .net  ترجیح می دهد.

مرحله سوم : نصب وردپرس

در مرحله بعدی، شما باید وردپرس که CMS انتخابی شما است را برای سایت خود نصب کنید.

طریقه نصب وردپرس در سی پنل

طریقه نصب وردپرس در دایرکت ادمین

مرحله چهارم: انتخاب و نصب یک قالب وردپرس مناسب سایت های هنری

اگر قصد ساخت وب سایت برای پورتفولیو های خود را دارید، در اینجا چند قالب ورددپرسی مناسب برای پورتفولیو معرفی می کنیم:

قالب رزومه آرلو

قالب وردپرس آرلو، یک قالب رزومه و پورتفولیو وردپرس بسیار سبک، مدرن و زیباست که برای معرفی اشخاص، استارتاپ‌ ها، شرکت ‌ها و کسب‌ و کارها بسیار مناسب است. آرلو با خلاقانه و ساده بودن خود، به زیبایی هر چه تمام ‌تر امکان معرفی شما، مهارت ‌ها، نمونه‌کار ها، مقالات و… شما را فراهم می ‌سازد.

آرلو کاملا واکنشگرا طراحی شده و در تمامی دستگاه‌ ها از جمله کامپیوترهای شخصی، لپ تاپ، تبلت و گوشی‌های هوشمند به بهترین نحو قابل مشاهده باشد.

تصاویر برای سایت هنری

در این قالب شما می توانیدگراید های چندتایی و گالری ویدیویی برای آثار هنری خود ایجاد کنید و تصاویر را به تعداد دلخواه در هر یک از آنها نمایش دهید. این قالب دارای طراحی واکنش گرا در دسکتاپ، تبلت و تلفن های هوشمند نیز می باشد.

PILE – Responsive  

 

نمونه سایت هنری

از ویژگی های این قالب می توان به رابط کاربری ساده کشیدن و رها کردن با طراحی مینیمالیستی، پیشرفته و هنرمندانه و طراحی واکنشگرا اشاره کرد. از جابجایی بدون اشکال صفحات لذت ببرید. در این قالب، شما می توانید صفحات خود را در یک گالری به سبک گراید مرتب کنید.

طریقه نصب قالب در وردپرس

پس از آنکه قالب مورد نظر خود را دانلود کردید، فایل دانلود شده باید به صورت یک فایل فشرده به شما نشان داده شود.

برای نصب قالب به کمک وردپرس، ابتدا در منو به قسمت نمایش سپس پوسته بروید.

داشبورد وردپرس و گزینه پوسته

برروی دکمه افزودن کلیک کنید.

گزینه افزودن پوسته ها در وردپرس

به ترتیب بر روی دکمه های بارگذاری پوسته و سپس افزودن کلیک کنید.

بارگذاری پوسته در وردپرس

به محلی که قالب شما در آنجا قرار دارد رفته و فایل فشرده را انتخاب کنید. فایلی که بارگذاری می کنید حتما باید با فرمت zip  باشد. در نهایت قالب را فعالسازی نمایید.

پس از نصب قالب، شما می توانید از طریق کلیک بر روی قسمت نمایش سپس سفارشی سازی، ظاهر قالب را مطابق سلیقه خود شخصی‌ سازی کرده و تغییراتی بر روی آن انجام دهید.

سخن پایانی

وب سایت شما به تنهایی به عنوان پورتفولیو هنری، کارت ویزیت و مرکز بازاریابی شما عمل می کند. بنابراین، ایجاد یک سایت زیبا برای به نمایش گذاشتن کار شما بسیار ارزشمند است. برای این منظور، با پیاده سازی صفحات فرود یا اشتراک خبرنامه مخاطبان خود را افزایش دهید. ترکیبی از یک وب سایت خوب ساخته شده و فعالیت های بازاریابی خوب که مردم را به سمت آن سوق می دهد، طراحی سایت به شما امکان می دهد مخاطبان خود را افزایش داده و آگاهی مردم را درباره آثار خود افزایش دهید. بنابراین، صرف وقت و انرژی برای ایجاد وب سایتی که شما و هنر شما را به بهترین نحو به نمایش بگذارد،  اصلا کار بیهوده ای نیست. شما می توانید سوالات و ابهامات خود را در قسمت نظرات بیان کنید تا ما به آن ها پاسخ دهیم.

محصول پیشنهادی

افزونه بهینه‌سازی پیشرفته دیتابیس | Database Cleaner

345,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

افزونه خروجی اطلاعات مرسا | پلاگین Mersa Data Export

138,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%
5

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه