آموزش جلوگیری از نظرات اسپم و هرزنامه در وردپرس

وب

8 دقیقه زمان مطالعه

آیا از پرداختن به نظر اسپم در وبلاگ وردپرس خود خسته شده اید؟ نظرات اسپم یک مشکل بزرگ در سایت است، به خصوص اگر شما آماده برخورد صحیح با آنها نباشید. در مقاله جلوگیری از نظرات اسپم، ما بهترین افزونه ها برای نظرات اسپم وردپرس و نکات مفید برای مبارزه با آنها را در WordPress به اشتراک خواهیم گذاشت. این نکات باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و به طور قابل توجهی نظرات اسپم را از وب سایت شما حذف می کند.

با این نکات و ابزارها جلوگیری از نظرات اسپم را اعمال کنید.

چرا نیاز دارید که با نظرات اسپم در وردپرس کنار بیایید؟

اینترنت پر از ربات های اسپم است که به طور خودکار برای وب سایت های نابکار لینک ها را به صورت نظر اسپم پخش می کند. هدف از این نظرات اسپم گرفتن رتبه در موتورهای جستجو و همچنین دریافت کلیک های تصادفی از بازدیدکنندگان بی خبر است.

اما همه کامنت های اسپم توسط ربات ها ارسال نمی شوند. نظرات اسپم ارسال شده توسط انسان نیز وجود دارد. جلب این نظرات خارج از موضوع و ضعیف، دشوارتر است و اغلب حاوی پیوندهایی به وب سایت های شخص ثالث است.

اگر وب سایت خود را کنترل نمی کنید و این نظرات منتشر می شود، آن وقت هر دو مورد بالا این کار را در وبسایتتان انجام خواهند داد یعنی هم ربات ها و هم انسان ها.

این امر بر اعتبار وب سایت شما تأثیر می گذارد. و باعث می شود کاربران وب سایت شما را یک وب سایت بی کیفیت بدانند.

همچنین اگر نظرات اسپم به وب سایت هایی که بدافزار و ویروس را توزیع می کنند پیوند بدهند، موتورهای جستجو می توانند وب سایت شما را به عنوان یک سایت نا امن علامت گذاری کنند.

با این اوصاف، بیایید ببینیم چگونه می توانید به طور موثر با اسپم نظر مقابله کنید، تا زمان کمتری را با نگرانی در مورد هرزنامه و زمان بیشتری را برای رشد تجارت آنلاین خود صرف کنید.

جلوگیری از نظرات اسپم

بررسی دیدگاه ها را در وردپرس را فعال کنید.

ابتدا مطمئن شوید که هیچ نظری درباره وب سایت شما بدون تأیید شما منتشر نشده است. با این مرحله اطمینان حاصل خواهید کرد که نظرات هیچ فیلتری را دور نمی زنند و همچنین به شما امکان می دهد تا در مورد نظرات در وب سایت خود کنترل کاملی داشته باشید.

این راه حل برای وب سایت های تجاری مانند موسسات حقوقی، حسابداری و غیره برای جلوگیری از نظرات اسپم بسیار توصیه می شود.

به صفحه تنظیمات و بخش “گفت و گو” در پنل وردپرس بروید. در مرحله بعد، به بخش “پیش از این که دیدگاهی نمایان شود” بروید و کادر کنار گزینه “دیدگاه ها باید به صورت دستی تأیید شوند” را علامت بزنید.

فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات خود بر روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.

تمام نظرات وردپرس شما اکنون قبل از اینکه در وب سایت شما ظاهر شوند، باید به صورت دستی تاییدشوند.جلوگیری از نظرات اسپم در وردپرس

حالا ممکن است از خود بپرسید که چگونه می توانم تمام نظرات را مرور کنم؟ در چند نکته بعدی، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه نظرات هرزنامه را حذف کنید تا فقط مجبور شوید از نظرات واقعی استفاده کنید.

 Akismet Anti-Spam Protection (محافظ ضد اسپم) را فعال کنید.

Akismet یک افزونه اسپم نظرات وردپرس است که همراه با وردپرس نصب شده است. و کلیه نظرات وردپرس در وب سایت شما را از طریق پایگاه داده ضد اسپم فیلتر می کند.

Akismet به عنوان یک افزونه رایگان در دسترس است، اما باید برای کلید API آنها ثبت نام کنید. می توانید آن را به صورت رایگان برای یک وبلاگ شخصی یا یک وب سایت کوچک دریافت کنید.

Akismet افزونه جلوگیری از نظرات اسپم

استفاده از Sucuri برای جلوگیری از نظرات اسپم

در حالی که Akismet میتواند از نظرات اسپم زیادی جلوگیری کند ، اما نمی تواند از دسترسی اسپمر به وب سایت شما جلوگیری کند. درخواست های زیادی از طرف اسپمر برای ارسال نظر می تواند وب سایت شما را کند کرده و عملکرد را تحت تأثیر قرار دهد.

این جایی است که Sucuri وارد آن می شود. این بهترین افزونه فایروال وردپرس است که به شما امکان می دهد درخواست های مشکوک را حتی قبل از رسیدن به وب سایت خود مسدود کنید.

آنها می توانند از ارسال نظرات توسط ربات ها و اسکریپت های خودکار جلوگیری کنند. این باعث کاهش بار سرورها و تعداد نظرات هرزنامه ای و جلوگیری از نظرات اسپم می شود.

استفاده از Honeypot برای جلوگیری از نطرات اسپم

فناوری Honeypot یک روش موثر برای برای شناسایی فریب ربات های اسپم و افزونه اسپم نظرات وردپرس است. پس از شناسایی، می توان نظرات آنها را مسدود کرد.

ابتدا باید افزونه اسپم نظرات وردپرس Antispam Bee را نصب و فعال کنید. پس از فعال شدن، به سادگی به صفحه تنظیمات و سپس Antispam Bee بروید و گزینه “علامت گذاری به عنوان هرزنامه” را برای همه نظرات گرفته شده توسط honeypot علامت بزنید.

فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات خود، روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

اکنون این پلاگین از تکنیک honeypot برای گرفتن ربات های هرزنامه بد استفاده خواهد کرد. این فیلتر همچنین دارای فیلتر ضد اسپم دیگری مانند تأیید آدرس IP از لیست سیاه نظرات وردپرس، نگاه کردن به bbcode، جستجوی پایگاه داده اسپم محلی و موارد دیگر است.

honeypot

تأیید ریکپچا گوگل را اضافه کنید.

با استفاده از ریکپچا یا reCAPTCHA در افزونه google captcha، می توانید امکان ریکپچا گوگل را در قسمت تنظیمات نظرات فعال کنید.

ReCAPTCHA شکل پیشرفته ای از CAPTCHA است که یک فناوری برای تمایز بین ربات ها و کاربران انسانی است. CAPTCHA مخفف “Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart” است.

Google تأیید هویت خود را برای کاربران با کلیک کردن روی دکمه چک باکس ممکن می کند.

برای ربات های اسپم، این فناوری خیلی سخت است زیرا وقتی گوگل ربات اسپم را مورد بررسی قرار می دهد، چالش بسیار دشواری برای آنها به وجود می آورد.

توجه: در حالی که بیشتر افزونه های WordPress در  captcha آزار دهنده هستند ، این بهترین فرم CAPTCHA است که می توانید استفاده کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
مقایسه افزونه های سئوی وردپرس: Yoast و Rank Math

حذف فیلد URL وب سایت از فرم نظر

قسمت URL در فرم نظر نه تنها هرزنامه نویسان (چه خودکار و چه انسانی)، بلکه افرادی را که به هیچ وجه علاقه ای به بحث ندارند را به خود جلب می کند.

این نظرات معمولاً حاوی یک یا دو خط از مزخرفات بی ربط هستند و نام نویسنده نظر شامل یک کلمه کلیدی یا ترکیبی از یک اسم واقعی با کلمات کلیدی مانند Sally from Dunder Mifflin یا JohnSEOconsultants و… خواهد بود.

غیرفعال کردن نظرات در پیوست های مدیا

وردپرس به طور خودکار صفحات پیوست تصویر را ایجاد می کند که در آن کاربران می توانند یک تصویر را ببینند و حتی در مورد آن نظر بگذارند.

اگر در حال وصل کردن تصاویر خود به صفحه پیوست هستید، پس از مدتی صفحات پیوست زیادی با نظرات فعال روی آنها خواهید داشت.

اگر تصاویر قسمت اصلی محتوای شما هستند، خوب است. اما اگر نمی خواهید کاربران در مورد تصاویر نظر دهند ، باید “نظرات مربوط به پیوست های رسانه” را خاموش کنید.

ساده ترین راه برای جلوگیری از نظرات اسپم نصب پلاگین Disable Comments است. پس از فعال شدن، به “تنظیمات » غیرفعال کردن نظرات” بروید و کادر کنار گزینه “مدیا” را علامت بزنید.

برای ذخیره تنظیمات خود، روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید. اکنون این افزونه نظرات مربوط به پرونده های رسانه ای و پیوست های وردپرس شما را غیرفعال می کند.

HTML را در نظرات وردپرس غیرفعال کنید.

نکته مفید دیگر برای جلوگیری از پیوند در نظرات، غیرفعال کردن HTML در نظرات است. از HTML می توان برای مخفی کردن لینک های هرزنامه در نظرات وردپرس استفاده کرد.

به سادگی کد زیر را به فایل functions.php طرح زمینه خود یا یک پلاگین مخصوص سایت اضافه کنید.

این کد HTML code را به HTML entities تغییر می دهد و به عنوان کد نمایش داده می شوند و توسط مرورگر تجزیه نمی شوند.

حداقل و حداکثر طول نظر

روش دیگر برای مبارزه با هرزنامه نظر استفاده از پلاگین Yoast Comment Hacks برای تعیین حداقل و حداکثر طول نظر است.

اخیراً با یک مشکل هرزنامه نظر روبرو شدیم که هرزنامه نویس هر ساعت صدها نظر را با یک کلمه می گذارد مثل: سلام.

Akismet و Sucuri قادر به جلوگیری از این مشکل نبودند زیرا نظر، طبیعی به نظر می رسید. Honeypot سرعت اسپمر را کاهش داد، اما همچنین قادر به جلوگیری از حمله نبود.

ما به سادگی افزونه Yoast Comment Hacks را فعال کرده و حداقل طول نظر را تعیین کردیم. این کار کاربر را مجبور می کند به جای فقط یک پیام یک کلمه ای، یک نظر معنادارتر بگذارد.

Trackbacks در وردپرس را غیرفعال کنید.

بخش بزرگی از نظرات  SPAM Trackbacks است. برای اکثر وبلاگ ها، لازم نیست Trackbacks فعال باشند. می توانید آنها را در کل وبلاگ خود یا در یک پست جداگانه غیرفعال کنید. این یک روش آسان برای کاهش قابل توجه نظرات اسپم و جلوگیری از نظرات اسپم است.

با مراجعه به “تنظیمات » بحث و گفتگو “، گزینه فوق را می توانید پیدا کنید. با این کار Trackbacks برای کل سایت شما خاموش خواهد شد.

نظرات پست های قدیمی را خاموش کنید.

وردپرس به شما امکان می دهد نظرات مربوط به پست های قدیمی را خاموش کنید. این به ویژه برای وب سایت هایی که محتوایی را منتشر می کنند که محتوای روزانه دارند مانند وب سایت های خبری یا رویدادی مفید است.

به سادگی به “تنظیمات » گفتگو ” بروید، در بخش “سایر تنظیمات نظر” گزینه “بستن خودکار نظرات درباره مقالات قدیمی تر” را مشاهده خواهید کرد. کادر کنار این گزینه را علامت بزنید و تعداد روزهایی را که می خواهید نظرات روی یک پست نمایش داده شود وارد کنید.

اکنون وردپرس به طور خودکار نظرات مربوط به پست های قدیمی تر از تعداد روزهایی را که برای این گزینه تعریف کرده اید، می بندد. در صورت نیاز، می توانید مهلت ارسال نظر در وردپرس را برای پست های جداگانه که می خواهید نظرات در آن باز بمانند، جدا و مشخص کنید.

نظرات را خاموش کنید.

اگر احساس می کنید در سایت وردپرس خود نیازی به نظر ندارید یا مدیریت نظرات از دست شما خارج می شود، به یاد داشته باشید که همیشه می توانید نظرات را در وردپرس خاموش کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که به “تنظیمات » بحث و گفتگو ” بروید و علامت کادر کنار” اجازه دادن به افراد برای ارسال نظر درباره مقالات جدید “را بردارید.

همچنین می توانید برای کاربران ثبت نام شده فقط با علامت زدن کادر موجود در صفحه بحث و تنظیمات نظر دهید.

جلوگیری از نظرات اسپم

سوالات متداول کاربران در مورد جلوگیری از نظرات اسپم

در ادامه مقاله جلوگیری از نظرات اسپم سوالات متداول کاربران را بررسی خواهیم کرد.

چرا آنها برای من اسپم می گذارند؟

اسپم ها می خواهند رتبه بندی جستجوی بهتری داشته باشند یا بازدیدکنندگان واقعی را به سمت سایت های مشکوک و مخرب جلب کنند. آنها فکر می کنند که با ارسال هرزنامه می توانند پیوندهای بیشتری دریافت کنند و به نوعی بر روی رتبه بندی جستجوی آنها تأثیر مثبت می گذارد.

در بیشتر موارد، این یک حمله شخصی علیه شما نیست بلکه یک روتین همیشگی است که بسیاری از وبلاگ ها را هدف قرار می دهد.

برای نظراتی که به عنوان “اسپم” مشخص شده اند چه اتفاقی می افتد؟

نظراتی که به عنوان هرزنامه علامت گذاری می کنید، در وب سایت شما نمایش داده نمی شود. می توانید نظرات Spammed را به صورت دسته ای حذف کرده و یا نظرات خوب را از لیست  اسپم بازیابی کنید.

چرا هر نظری به قسمت در انتظار تایید می رود؟

بررسی نظرات را به عنوان اولین نکته در این مقاله فعال کنید. این به شما امکان کنترل مطلق بر روی هر نظری را می دهد که در وب سایت شما منتشر شود.

امیدواریم مقاله جلوگیری از ارسال اسپم در وردپرس به شما کمک کند نکات و ابزارهای مفیدی برای جلوگیری از نظرات اسپم در وردپرس پیدا کنید.

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه تولید صفحات ووکامرس با المنتور | پلاگین WooCommerce Page Builder

345,000 تومان

50%
مهدی عباس زاده

مهدی عباس زاده

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور المنت پک پرو | پلاگین Element Pack Pro

395,000 تومان

95.24%

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور پاورپک | پلاگین PowerPack Elementor

395,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

افزونه جانبی المنتور جت المنت | پلاگین JetElements

395,000 تومان

90%

محصول پیشنهادی

افزونه جت انجین المنتور | پلاگین JetEngine

345,000 تومان

95%

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز ویژوال کامپوزر | پلاگین WPBakery Page Builder

395,000 تومان

65.33%
رایکاوردپرس

رایکاوردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز جت وو بیلدر | پلاگین JetWooBuilder

345,000 تومان

87.5%
فیدارشاپ

فیدارشاپ

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز جت اسمارت | پلاگین JetSmartFilters

345,000 تومان

60%
9

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

2

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

این وب‌سایت خیلی به من کمک کرد و حتماً بار دیگر چک خواهم کرد.
اطلاعاتی که ارائه داده شده از کیفیت بالایی برخوردار است و به من در درک اطلاعاتی که نیاز داشتم کمک شایانی کرد.
به همه توصیه می‌کنم که سری به این سایت بزنند زیرا کمک زیادی به شما خواهد کرد.
از زحمات تیم وب‌سایت بسیار ممنونم که چنین پلتفرم کاربردی را ارائه می‌دهند.
امیدوارم که در روزهای آینده محتوا بیشتر و بهتری
را ببینم. هر زمان که به این وب‌سایت سر می‌زنم،
چیزهای جدیدی یاد می‌گیرم که در کار و زندگی‌ام مفید است.

ارسال دیدگاه