صفحه ساز چیست؟

وردپرس

6 دقیقه زمان مطالعه

وقتی صحبت از طراحی سایت می شود، ناخودآگاه نام ابزارها و روش ها فکرمان را مشغول می کند. در یک نگاه ممکن است ایده برنامه نویسی به ذهن مان خطور کند و از طرفی دیگر شخصی را تصور کنیم که به سختی در حال طی کردن مسیری بسیار پیچیده و دست نیافتنی باشد. هرچند رسیدن به مرحله ای که یک وب سایت ساده داشته باشید با پیچ و خم بسیاری همراه است، اما به لطف سیستم های مدیریت محتوا این راه بسیار هموار شده است. در این مقاله به بررسی ویژگی می پردازیم که وردپرس را بسیار متمایز کرده است.

صفحه ساز در وردپرس چیست؟

همه ما می دانیم که وردپرس چقدر محبوب و پرکاربرد است. پایدار، همه فن حریف با استفاده بسیار آسان و به همراه تعداد زیادی تم و افزونه. اما با این حال صفحه سازها توانسته اند پرچم را در دست گرفته و کاربران را از سختی های برنامه نویسی رهایی سازند.

سایت ها از صفحاتی تشکیل شده اند که ماهیت شان بسته به آیتم هایی که استفاده می کنید، تغییر می کند. یکی از شاخص های تجربه کاربری خوب، طراحی و صفحه آرایی اصولی است که هنر یک طراح را به تصویر می کشد. حال فکرش را بکنید که با یک برنامه انعطاف پذیر، قادر هستید قدرت را به خدمت بگیرید و شگفتی بیافرینید.

صفحه سازها افزونه هایی هستند که به شما امکان می دهند، عناصر صفحه را با کشیدن و رها کردن چیدمان کنید. تصاویر، منوها، محل نمایش کلیپ و دکمه‌ها، شبکه‌های اجتماعی، بلوک‌های متنی و بی نهایت المان متنوع که قطعا با آنها آشنا هستید، از جمله امکانات در دسترس تان است.

ایجاد صفحه به صورت BackEnd و FrontEnd در صفحه سازها

طراحی عادی یک صفحه، فرآیندی خسته کننده است، اما افزونه های صفحه ساز امکان انجام تغییرات را با استفاده از ویرایشگر بصری میسر کرده اند. وقتی بتوانید در یک محیط کاملا زنده، هر چیزی را قرار داده و حذف کنید و همچنین اندازه و جای عناصر را نیز تنها با حرکت موس تغییر دهید، نتیجه در لحظه قابل مشاهده است.

اکثر صفحه سازهای مطرح به شما اجازه می دهند تا به 2 شکل، المان ها را در یک برگه قرار دهید:

محیط داخلی سایت – BackEnd Editor

این شیوه از طراحی صفحات و سایت بسیار مرسوم بوده و عمدتا در اغلب صفحه سازها نیز مشترک است. طراح سایت برای دسترسی به محیط ویرایشگر باید از طریق پنل وردپرس یک صفحه جدید را ایجاد و سپس از طریق فضای افزونه به چیدمان و ایجاد بلاک ها مشغول شود.

در این شیوه برای آگاهی از خروجی فعالیت ها، باید صفحه را ذخیره و تماشا کرد. همانطور که در تصویر می بینید، از یک جدول حاوی انواع آیتم های قابل ویرایش، قادر هستید صفحات زیبایی طراحی کنید.

محیط خارجی سایت – FrontEnd Editor

ویرایش زنده بهترین روش برای ساخت یک صفحه است. در همان لحظه که چیزی را می سازید، می توانید نتیجه را هم ببینید. در واقع با هربار انتخاب و تغییر عناصر صفحه، برگه نهایی را مشاهده می کنید که در نهایت ذخیره می شود. این به شما کمک می کند درست از دید یک کاربر به سایت بنگرید و ریزه کاری ها را به دقت انجام دهید.

با استفاده از صفحه ساز باید ساختار برگه را با ردیف ها و ستون ها ایجاد کنید. هنگامی که صفحه با سطرها و ستون ها ایجاد شد، می توانیم از عناصر دیگر در آن ستون ها استفاده کنیم. در شرایط عادی، تغییر اندازه ستون در یک طرح، کاری خسته کننده است که لازمه آن تغییرات زیاد در CSS و HTML بوده و می تواند وقت گیر باشد. با صفحه سازها، می توانید اندازه ستون را سفارشی کنید و با کلیک بر روی یک دکمه، تعداد ستون ها را تغییر دهید. با این تغییرات، تمام عناصر موجود در ستون ها با چیدمان صفحه مطابقت پیدا می کنند.

فرانت اند و بک اند

ویژگی های یک صفحه ساز در وردپرس

سهولت در استفاده

برای ایجاد یک وب سایت با استفاده از صفحه سازها نیازی به دانش و دانستن یک خط کد نویسی نیست. شما می توانید همه چیز را فقط با موس و صفحه کلید در هر کجای صفحه بسازید و حتی عناصر تشکیل دهنده را مرتب و اندازه شان را تغییر دهید. این قابلیت ها به شما کمک می کند تا بتوانید با قدرت به تکمیل سایت بپردازید.

تنوع در صفحه سازها

به علت جایگاه ویژه page maker ها، انواع مختلفی از این پلاگین ها وجود دارد که مهم ترین شان “المنتور”، “کامپوزر” و “مافین” است. آنها رویکردهای متفاوتی برای ساختن یک وب سایت دارند، مانند جلوه های ویژه، عناصر متحرک و لغزنده یا محیط کاری ادیت برگه که گرافیکال یا جدول محور است.

این مقاله را حتما بخوانید
چگونه با وردپرس یک سایت مشاور املاک راه اندازی کنیم؟

صرفه جویی در وقت و هزینه ها

وقتی انجام یک فرایند در دستان شما باشد و این امکان را داشته باشید تا شخصا ایده های تان را پیاده کنید، قادر خواهید بود تا هر میزان که مایل هستید سایت را ساخته و یا با اختیار عمل یک توسعه دهنده را برای تکمیل پروژه وارد تیم سازید. همینطور تمام فعالیت های شخص نیز بدون نیاز به دستمزد و قرار داد پیش می رود و در صورت تسلط بر طراحی سایت، منجر به کسب درامد نیز می شود.

نکاتی در خصوص استفاده از صفحه سازها

همه ما می دانیم که با صفحه سازها ممکن است در نگاه اول همه چیز عالی به نظر برسد، اما انجام تمام کارها به تنهایی و به خصوص وقتی سخن از ساختن یک وب سایت در میان باشد، اغلب ممکن است با نتایج نا امید کننده ای همراه باشد.

اگر شناخت مناسبی از اینکه می‌خواهید وب‌سایت تان چگونه به نظر برسد ندارید، حتی با داشتن ده‌ها عنصر برای انتخاب و چیدمان، باز هم به احتمال زیاد و در نهایت، بیش از آنچه که نیاز دارید بهره خواهید برد که باعث پیچیده تر شدن ساختار سایت و مشکلات فنی می شود. من می دانم که این ممکن است در نگاه اول یک چیز عالی به نظر برسد، اما انجام همه کارها به تنهایی، و به خصوص ساختن یک وب سایت، اغلب نتایج ناامیدکننده ای به همراه دارد.

گاهی لازم است تا یک فرد با تجربه امور را دست بگیرد و پروژه را مدیریت نماید. هرچقدر هم که موضوع هزینه برای همه حائز اهمیت است، ولی یک کار تمیز و بی عیب نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود، زیرا یکی از راه های کسب درآمد از اینترنت، تکیه بر یک سایت است. متخصصان طراحی سایت ژاکت سرویس می توانند به شما در این زمینه یاری دهند.

وقتی در اینترنت به جستجو مشغول هستید و بر روی پیوند یک وب سایت کلیک می کنید، انتظار دارید در کم ترین زمان ممکن به محتوا دسترسی داشته باشید. اما چه حالی به شما دست می دهد وقتی سرعت نمایش برگه طولانی باشد؟ طبیعتا با خروج از آن تلاش می کنید تا به برگه دیگری وارد شوید؛ این همان نقطه عطفی است که یک سئوکار باید در نظر داشته باشد، زیرا با درج آیتم ها و المان های بسیار زیاد و عدم توجه به مسایل اصولی و استانداردها، مشکلات بیشتری هم به سراغ تان می آید.

وقتی در حال خلق چیزی هستیم، معمولاً در لحظه فکر می کنیم و از قبل برنامه ریزی مدونی نداریم. در واقع ما به سادگی چیزی را می‌بینیم که به نظر خودمان می تواند خوب باشد. یکی از بهترین روش های ارزیابی طراحی و صفحه آرایی این است که از دیگران بخواهیم درباره سایت مان نظر دهند و این را به یک گروه به خصوص واگذار کنیم. صفحه سازها می توانند مستعد شکل گیری برگه هایی با عناصر گوناگون باشند.

این را هم در نظر بگیرید که صفحه سازها می توانند حاوی قطعات کدنویسی سنگین یا غیر معنایی باشند که بر سئوی سایت تان تاثیر بدی می گذارد. به بیان ساده تر، ربات های گوگل صفحات شما را نسبت به سایر سایت ها سخت تر خزش کرده و ساختار آن را با مشکل درک می کنند.

ما قبلا لیست بهترین صفحه سازهای وردپرس را به شما معرفی کرده ایم.

جمع بندی

به لطف وردپرس و با تکیه بر قابلیت های صفحه سازها، طراحی یک وب سایت زیبا کمی آسان است، اما به خاطر داشته باشید که هدف اصلی ما بهینه بودن و اجرای صحیح آن است. لازم است قبل از شروع به طراحی وب سایت تمام اهداف و برنامه هایتان را پیش بینی کرده و برای استفاده از صفحه ساز یک نقشه داشته باشید.

صفحاتی که بهترین حالت نمایش را در موبایل ارایه می کنند، از محبوبیت بیشتری هم برخوردار هستند، اما این به هنر شما و قدرت صفحه ساز بر می گردد تا بتوانید از عهده این کارها برآیید. توصیه می کنیم قبل از شروع چیدمان آیتم ها در صفحه حتما بر روی برگه های غیر اصلی، به صورت آزمایشی چند نسخه طراحی کنید. همه افزونه های صفحه ساز وردپرس را می توانید با ضمانت از ژاکت تهیه کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

451,500 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

12

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه