معرفی بهترین صفحه سازهای وردپرس در سال 2022

افزونه های وردپرس

10 دقیقه زمان مطالعه

اگر از وردپرس استفاده می کنید بدون شک می دانید صفحه ساز وردپرس چیست و از اهمیت صفحه سازها مطلع هستید و می دانید که آن ها برای یک سایت وردپرسی چقدر مهم هستند. اگر می خواهید بهترین صفحه ساز وردپرس را برای سایت خود انتخاب کنید، این مقاله مناسب شماست زیرا می خواهیم 4 تا از بهترین صفحه ساز های وردپرس را معرفی کنیم.

افزونه های صفحه ساز به شما این امکان را می دهند که کنترل کامل طرح و ظاهر صفحات وب سایت را در دست بگیرید ، عناصر و ابزارک های سایت را به صورت کشیدن و رها کردن (Drag and Drop)ذ   به سایت خود اضافه کنید و یا حتی هدر و فوتر وب سایت را تغییر دهید.

اگر شما خدمات طراحی سایت وردپرس ارائه می‌دهید و یا سایت خود را طراحی می‌کنید، بدون داشتن یک صفحه ساز وردپرس خوب، تنها قادر خواهید بود که ردیف ها و ستون ها را در متن صفحه وب سایت وردپرس خود ویرایش کنید و نمی توانید ظاهر صفحه تان را بر طبق سلیقه خودتان تغییر دهید. در حالی که صفحه ساز ها به شما این امکان را می دهند که وب سایت های عالی را بدون نیاز به داشتن مهارت برنامه نویسی و یا دانش طراحی ایجاد کنید.

همچنین استفاده از افزونه های صفحه ساز وردپرس باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود زیرا به طور معمول صدها ساعت طول می کشد تا شما به عنوان توسعه دهنده وب سایت اصول توسعه وب سایت را یاد بگیرید. این در حالی است که شما می توانید با استفاده از صفحه ساز ها تنها در عرض چند ساعت یک وب سایت کامل را مطابق با سلیقه خود از ابتدا ایجاد کنید.

با این حال ممکن است که شما بخواهید شخصی را استخدام کنید تا یک وب سایت سفارشی برای شما ایجاد کند که در این صورت نیز مشکلی نخواهد بود.

با در نظر گرفتن تمامی این موارد می توان نتیجه گرفت که صفحه ساز وردپرس برای ایجاد طرح های سفارشی و داشتن محتوای مناسب بسیار ضروری می باشد.

چگونه بهترین صفحه ساز وردپرس را برای خود انتخاب کنیم؟

صفحه ساز های محبوب وردپرسقبل از اینکه به لیست پلاگین های صفحه ساز برویم و به مقایسه صفحه ساز ها بپردازیم، بیایید به سرعت برخی از ویژگی هایی را که باید در یک صفحه ساز جستجو کنید، بررسی کنیم.

این لیست به شما کمک می کند افکار خود را متمرکز کنید تا بتوانید با مقایسه صفحه ساز ها بهترین پلاگین صفحه ساز را برای نیازهای خود انتخاب کنید:

  • ویرایشگر- بیشتر این افزونه ها یک ویرایشگر front-end دارند، اما برخی از آنها همچنین امکان ویرایش back-end را هم دارند. به این فکر کنید که کدام رویکرد را ترجیح می دهید.
  • ویرایش درون خطی- ویرایش داخلی توانایی ویرایش متن با کلیک بر روی صفحه است، نه استفاده از پنجره بازشو یا نوار کناری. بیشتر این افزونه ها از ویرایش داخلی پشتیبانی می کنند، اما نه همه. باید تصمیم بگیرید که چقدر برای شما مهم است.
  • طراحی ریسپانسیو- همه این افزونه ها به طور پیش فرض طرح های ریسپانسیو ایجاد می کنند، اما برخی از آنها به شما اجازه می دهند که فراتر بروید و در واقع نحوه طراحی شما را در دستگاه های مختلف مانند تغییر حاشیه و پنهان کردن عناصر خاص در دستگاه های مختلف سفارشی می کنید.
  • ابزارک ها / عناصر محتوا- آیا پلاگین دارای ابزارک های از پیش ساخته شده برای انواع محتوایی است که به نظر شما مهم است؟ به عنوان مثال، اگر می خواهید یک صفحه قیمت گذاری طراحی کنید، می خواهید به دنبال یک افزونه صفحه ساز باشید که دارای یک ابزارک جدول قیمت گذاری باشد.
  • ایجاد تم- آیا می خواهید کل قالب خود را با صفحه ساز خود انتخاب کنید؟ برخی از افزونه ها از ایجاد تم کامل پشتیبانی می کنند، در حالی که برخی دیگر فقط محتوا را ویرایش می کنند.
  • ادغام ها- آیا می خواهید سازنده صفحه خود را به افزونه دیگری در سایت خود متصل کنید؟ برخی از آنها ادغام رسمی یا شخص ثالث دارند، مانند توانایی طراحی فرم ها از پلاگین فرم مورد علاقه شما با استفاده از رابط صفحه سازنده.
  • قیمت- برخی از آنها دارای نسخه های رایگان کاربردی هستند، در حالی که سایر پلاگین ها فقط نسخه premium دارند.

با در نظر داشتن این ایده ها، بیایید 5 صفحه ساز محبوب وردپرس را بررسی کنیم تا بتوانید بهترین صفحه ساز وردپرس را برای خود انتخاب کنید.

 

افزونه صفحه ساز المنتور

افزونه صفحه ساز المنتور

ویژگی های ذکر شده در وب سایت رسمی افزونه المنتور پرو:

  • قابلیت کشیدن و رها کردن (Drag & Drop)
  • بیش از 300 قالب ساخته شده توسط طراحان
  • بیش از 90 ابزارک، ویرایش به صورت رسپانسیو
  • دارای انواع  پنجره ساز
  • تم ساز
  • پشتیبانی از ووکامرس
  • بهترین ویرایشگر وردپرس سایت
  • ویجت های جهانی
  • جلوه ها و افکت های حرکتی
  • CSS سفارشی شده
  • و موارد دیگر

شما برای استفاده از صفحه ساز المنتور پرو که خیلی ها آن را بهترین صفحه ساز وردپرس می دانند، نیاز به دانش کدنویسی و برنامه نویسی نخواهید داشت و تنها با چند کلیک می توانید وب سایت موردنظر خود را طراحی کنید. المنتور فارسی که در وبسایت ژاکت در دسترس است، به شما امکان ایجاد محتوای جذاب تری را به لحاظ بصری می دهد و شما قادر خواهید بود که مطالب موردنظر خود را محل مناسب قرار دهید تا از این طریق بازدید وب سایتان را افزایش دهید.

همچنین شما می توانید با استفاده از قابلیت های موجود در المنتور اسلاید های بسیار زیبایی را بدون نیاز به نصب افزونه های جدید به سایت خود اضافه کنید و تجربه ی کاربری سایت خود را بهبود ببخشید. اگر این افزونه را به عنوان صفحه ساز سایت وردپرسی خود انتخاب کردید، پیشنهاد میکنیم آموزش کامل المنتور را از دست ندهید.

 

رابط

هنگام راه اندازی رابط المنتور فارسی، یک نوار کناری در سمت چپ و یک پیش نمایش مستقیم از سایت خود در سمت راست، از جمله نقطه ای که محتوای المنتور شما در آن قرار دارد، مشاهده خواهید کرد.

برای افزودن یک ابزارک به صفحه خود، تمام کاری که می کنید این است که آن را از نوار کناری سمت چپ به پیش نمایش زنده بکشید.

اگر یک بخش یا ابزارک جداگانه را انتخاب کنید، نوار کناری به شما امکان می دهد تنظیمات مربوط به آن قسمت را در سه زبانه مدیریت کنید.

صفحه ساز المنتور

 

انواع المنتور

افزونه المنتور در دو نسخه رایگان و  پولی از طرف توسعه دهنده ارائه می شود.

از نظر ویژگی ها، نسخه رایگان Elementor یکی از بهترین سازندگان صفحه وردپرس رایگان است که پیدا خواهید کرد، بنابراین اگر به دنبال بهترین پلاگین سازنده صفحه رایگان وردپرس هستید، یک انتخاب عالی است.

برای افزودن قابلیت های برتر مانند 23 ابزارک جدید محتوای عمومی، سازنده قالب، سازنده پنجره و سایر موارد، به Elementor Pro نیاز خواهید داشت.

برای مقایسه المنتور رایگان با المنتور پرو، مقاله ما درباره این موضوع را حتما بخوانید.

افزونه صفحه ساز Thrive Architect

افزونه صفحه ساز thrive architect

ویژگی های افزونه Thrive Architect:

  • کشیدن و رها کردن سریع
  • الگوهای صفحه فرود
  • عناصر تبدیل از پیش ساخته شده
  • طرح بندی ستون فوق العاده انعطاف پذیر
  • سفارشی سازی کل قلم
  • تجربه عالی موبایل
  • ویرایش ریسپانسیو برای موبایل
  • انیمیشن ها و اقدامات پویا
  • ویرایش متن به صورت درون خطی
  • و موارد دیگر
این مقاله را حتما بخوانید
بهترین افزونه‌های آزمون ساز وردپرس

با استفاده از این صفحه ساز وردپرس شما به راحتی می توانید جلوه های منحصر به فرد و شناوری را روی تمامی المان ها و عناصر اعمال کنید. با استفاده از صفحه ساز Thrive Architect ، شما کنترل کاملی بر تایپوگرافی دارید و با بهره گیری از  700 فونت سفارشی ، می توانید متن های بسیار زیبایی را به سبک پوستر و مجله ایجاد کنید و یا عناوین خود را برجسته تر کرده و به سایت خود جلوه منحصر به فرد خود را دهید. همچنین شما قادر خواهید بود که تصاویر پس زمینه را به عنوان یک بخش قابل توجه از لحاظ بصری به هر قسمت از سایت خود اضافه کنید.

رابط

رابط کاربری Thrive Architect مانند سایر سازندگان صفحه های بصری، پیش نمایش وب سایت شما را در زمان واقعی نشان می دهد.

برای افزودن ماژول های محتوای جدید، می توانید لیست عناصر را از نوار کناری سمت راست گسترش دهید و یک عنصر را به مکان مورد نظر خود بکشید. سپس، می توانید آن عنصر را در نوار کناری سمت چپ سفارشی کنید.

انواع Thrive Architect

Thrive Architect فقط در نسخه  premiumارائه می شود.

WPBakery Page Builder

افزونه WPBakery Page Builder یک سازنده صفحه محبوب در Envato است، که در آن بیش از 385،000 فروش داشته است و در عین حال دارای امتیاز 4.65 ستاره در بیش از 10،000 بررسی است. WPBakery Page Builder  قبلاً به عنوان Visual Composer شناخته می شد و در لیست مقایسه صفحه ساز ها ی مقاله ما قرار دارد.

برخلاف المنتور و بیور بیلدر، WPBakery Page Builder امکان ویرایش front را فراهم می کند. این بدان معنی است که شما می توانید محتوای خود را با استفاده از یک پیش نمایش زنده در زمان واقعی یا با استفاده از بلوک های انتزاعی در ویرایشگر وردپرس طراحی کنید.

یکی از قدرتمندترین موارد در مورد صفحه ساز WPBakery مجموعه عظیمی از افزونه ها و ادغام های شخص ثالث است. برای تقریباً هر چیزی می توانید یک ابزارک WPBakery سازنده شخص ثالث پیدا کنید، که برای انعطاف پذیری طراحی بسیار مناسب است.

WPBakery Page Builder از ویرایش داخلی پشتیبانی نمی کند. به این معنی که شما به جای کلیک و تایپ کردن، باید متن را در پنجره بازشو ویرایش کنید.

ویژگی های کلیدی

  • ویرایشگر تصویری front-end یا ویرایشگر انتزاعی
  • کتابخانه الگوی داخلی
  • طراحی ریسپانسیو
  • 40 عنصر محتوای داخلی + صدها عنصر شخص ثالث
  • ادغام با بسیاری از پلاگین های محبوب دیگر
  • کتابخانه الگوی مهم

رابط

هنگامی که می خواهید یک صفحه یا پست جدید با WPBakery Page Builder ایجاد کنید، می توانید از باز کردن ویرایشگر front-end یا back-end صفحه یکی را انتخاب کنید:

اگر ویرایشگر Backend را راه اندازی کنید، با استفاده از یک مجموعه انتزاعی از بلوک ها، طرح های خود را می سازید.

اگر ویرایشگر front-end را راه اندازی کنید، پیش نمایش مستقیمی از سایت خود مشاهده خواهید کرد. می توانید ماژول های جدید را از نوار ابزار در بالا اضافه کنید و برای ویرایش آن ها بر روی ماژول های موجود کلیک کنید.

یک نقطه ضعف این است که WPBakery Page Builder از ویرایش متن درون صفحه ای پشتیبانی نمی کند. بنابراین شما باید متن را فقط در یک پنجره بزرگ ویرایش کنید تا اینکه فقط کلیک کنید و تایپ کنید.

در حالی که WPBakery Page Builder در سال های اخیر بسیار پیشرفت کرده است، در جامعه وردپرس شهرت بسیار خوبی دارد و ما توصیه می کنیم از آن استفاده کنید.

انواع WPBakery Page Builder

WPBakery Page Builder فقط در نسخه پریمیوم ارائه می شود.

ویژگی های مهم صفحه ساز های وردپرس

بهترین صفحه ساز وردپرس

برای انتخاب بهترین صفحه ساز وردپرس شما در مرحله اول باید نیاز های خود را پیدا کرده و شناسایی کنید و سپس با بررسی ویژگی های این صفحه ساز ها می توانید ببینید که چه چیزی برای نیازهای شما مناسب است.

توانایی درک ویژگی های مهم و داشتن دانش مختصر از زبان های مورد استفاده در صفحه سازهای وردپرس، کمک زیادی به تصمیم گیری در مورد نیاز شما می کند.

ما در ادامه شما را با تعدادی از ویژگی های مهم یک صفحه ساز آشنا خواهیم کرد.

ریسپانسیو بودن: صفحه ساز ها بهتر است که به صورت پاسخ گو و یا responsive  باشند. به عبارت دیگر زمانی که صفحه ساز به صورت پاسخگو باشد وب سایتی که می سازید به طور خودکار خود را برای دستگاه های مختلف و اندازه صفحه تنظیم می کند.

دارای نسخه دمو:  همچنین نسخه های نمایش زنده و رایگان بسیار مهم هستند زیرا به شما اجازه می دهند میزان مناسب بودن صفحه ساز خود را پیش از سرمایه گذاری آزمایش کنید. این ویژگی به خصوص برای بودجه های محدود در انتخاب بهترین صفحه ساز وردپرس بسیار مهم است.

کاربر پسند بودن: به این معنی است که صفحه ساز صفحاتی را که کاربران به صورت آسان و سریع درک می کنند و تجربه ی کاربری خوبی دارند را ایجاد می کند و ویرایش درون خطی قابلیتی است که به شما این امکان می دهد که بدون نیاز به باز کردن پنجره های اضافی در زمان واقعی محتوای مختلف مانند متن را به سایت خود اضافه کنید.

قالب ها و الگوهای طرح بندی شده: الگو های از پیش ساخته شده از عناصر موجود در یک صفحه ساز هستند. هرچه بیشتر از آن ها را داشته باشید بهتر است زیرا به شما این امکان را می دهد که به سرعت به ده ها قالب مختلف دسترسی پیدا کنید و با استفاده از آن ها محتوای سایت خود را کامل کرده و یا مطابق میل خود تغییر دهید.

پشتیبانی مناسب: وقتی صحبت از بهترین صفحه ساز وردپرس می شود نباید پشتیبانی از محصول را فراموش کرد. برای انجام تنظیمات پیشرفته مانند CSS سفارشی ممکن است به یک توسعه دهنده نیاز داشته باشد تا این کار را برای شما انجام دهد. در این مواقع پشتیبانی خوب به شما کمک می کند و تا حد امکان از هزینه های اضافی جلوگیری کنید. با خرید صفحه ساز خود از مجموعه ژاکت خیالتان از پشتیبانی محصول راحت خواهد بود.

در اینجا چند صفحه ساز محبوب  دیگر برای وردپرس آورده شده است که در لیست چهار صفحه ساز اصلی ما قرار نگرفته اند:

همه صفحه ساز های وردپرس که در بالا ذکر کردیم موارد مناسب و خوبی هستند و ما به شدت توصیه می کنیم ویژگی های آن ها را نیز در سایت ژاکت بررسی کنید.

 

جمع بندی

همانطور که در این مقاله گفتیم با استفاده از بهترین صفحه ساز وردپرس می توانید در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.بهتر است که پیش از انتخاب یک افزونه صفحه ساز وردپرس، نیاز های خود را بررسی کرده و سپس اقدام به خریدکنید. بررسی کردن صفحه ساز ها و انتخاب یکی از آن ها که برای شما مناسب است می تواند مدتی طول بکشد، اما باعث می شود بهترین انتخاب را داشته باشید.

سوالات متداول
بهترین و پرطرفدارترین افزونه صفحه ساز وردپرس کدام است؟
همه افزونه صفحه ساز خوب هستند اما بهترین و پراستفاده‌ترین آنها المنتور پرو هست.
چگونه بهترین صفحه ساز وردپرس را برای خود انتخاب کنیم؟
با بررسی دارابودن ویرایشگر منعطف، امکان طراحی ریسپانسیو، ویرایشگر خطی و… می توانید بهترین صفحه ساز را انتخاب کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور آی فکت | پلاگین iFact

645,000 تومان

89.07%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

3

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه