Retry
مقایسه المنتور و ویژوال کامپوزر

قطعاً برای شما هم پیش آمده که خواسته اید بدون نیاز به کدنویسی و یا استخدام یک طراح وب، قالب وردپرس خود را سفارشی کنید یا یک صفحه فرود در وب سایت خود ایجاد کنید. از طرف دیگر یک مشکل رایج که اکثر کاربران وردپرس با آن روبرو هستند این است که نمی توانند قالب وب سایت را به دلخواه خود شخصی سازی کنند. این یک واقعیت است تا زمانی که در طراحی وب و برنامه نویسی مهارت ندارید، سفارشی سازی قالب وردپرس کار ساده ای نیست زیرا نیاز به ویرایش فایل های اصلی موضوع و نوشتن کد توسط خود شما دارد. اما صفحه ساز های وردپرس می توانند کار را برایتان راحت کنند. در این مقاله به مقایسه المنتور و ویژوال کامپوزر می پردازیم که دوتا از قوی ترین افزونه های صفحه ساز وردپرس هستند.

توانایی شخصی سازی وب سایت وردپرس نکته کلیدی است که این صفحه ساز ها به صورت شگفت انگیز آن را برای ما ایجاد می کنند و این امکان را می دهند که بتوانید بدون نیاز به داشتن دانش برنامه نویسی وب سایت خود را بدون محدودیت سفارشی سازی کنید. اساساً شما می توانید تنها با چند کلیک هر تغییری را که می خواهید در وب سایت خود ایجاد کنید. بدون آن ها انجام این کار کمی دشوارتر بود و شما در واقع نیاز به مهارت کافی برنامه نویسی برای دستیابی به کنترل کامل شخصی سازی و تغییر ظاهر وب سایت خود داشتید.

امروزه صفحه ساز های قدرتمند زیادی وجود دارند که هر کدام از آن ها دارای نقاط ضعف و قوت هستند. این تنوع صفحه ساز ها کمی انتخاب کردن را برای ما سخت می کند. از معروف ترین صفحه ساز ها می توان به المنتور و ویژوال کامپوزر اشاره کرد که عملکرد آن ها باورنکردنی است و روشی را برای حل مشکلات شخصی سازی ارائه داده اند. با استفاده از این صفحه ساز ها، می توانید قالب خود را سفارشی کنید، طرح های سفارشی ایجاد کنید و صفحات لندینگ را در وب سایت وردپرس خود ایجاد کنید بدون اینکه یک خط کد بنویسید.

اما همانطور که گفته شد بحث زیادی بر سر برتری ویژوال کامپوزر و المنتور وجود دارد و هر یک از آن ها طرفداران خود را دارند. ما در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که هر یک از این صفحه ساز ها چه ویژگی ها و قابلیت ها و یا نواقصی دارند و در نهایت آن ها را از جهات مختلف مقایسه کنیم تا از این طریق تصمیم گیری برایتان راحت تر شود.

یک صفحه ساز چیست؟مقایسه صفحه ساز های قدرتمند

صفحه ساز یک پلاگین یا ابزار است که به شما این امکان را می دهد تا با کمترین تلاش و زمان، صفحات را طراحی کنید. یک صفحه ساز را می توان نسخه پیشرفته ویرایشگر بصری دانست. صفحه ساز ها از ویرایشگر و سازنده برای ایجاد طرح بندی صفحه های ریسپانسیو در نمای شبکه استفاده می کنند. نوار کناری گسترده قالب WordPress یک مثال عالی برای درک مفهوم صفحه ساز است.

سازندگان صفحه به جای ستون های فرعی، ساختار و ویژگی های مشابه محتوای صفحه / پست را دارند. ما می توانیم از مولفه و ابزارک های موجود استفاده کنیم یا مولفه های خود را برای طراحی صفحات با صفحه ساز ایجاد کنیم. به طور خلاصه، یک صفحه ساز ابزاری مناسب برای طراحی سریع وب سایت ها، با طراحی با کیفیت و بدون نیاز به دانش کدنویسی است.

صفحه ساز ها، ابزار هایی هستند که می توانند بدون ایجاد هرگونه برخورد با هیچ کدی، به شما در طراحی وب سایت کمک کنند. در بیشتر موارد، آن ها مجموعه ای از عناصر از پیش ساخته شده را به شما ارائه می دهند که می توانید به هر یک از صفحات خود اضافه کنید.

به عنوان مثال، تصور کنید که می خواهید یک فرم را در صفحه تماس خود قرار دهید. با استفاده از صفحه ساز مناسب، می توانید در عرض چند دقیقه فرم تماس را به سایت خود اضافه کنید. حتی می توانید بدون نیاز به وارد کردن حتی یک خط کد، تمام قسمت های مورد نظر خود را به فرم اضافه کنید.

چرا ما به صفحه سازها نیاز داریم؟

قبل از مقایسه المنتور و ویژوال کامپوزر باید بگوییم که وردپرس سالهاست که یکی از محبوب ترین گزینه ها برای طراحی وب سایت است و اکنون، با پشتیبانی از پلاگین ها و ابزارهای پیشرفته، با سرعت سریع تری در حال گسترش است. به دلیل وجود وردپرس، بسیاری از افراد مایل به ایجاد وب سایت های خود بدون طراح و توسعه دهنده هستند. سازندگان صفحه فرآیند طراحی وب سایت برای کاربران با دانش فنی محدود را ساده می کنند. بیایید نگاهی به دلایل اصلی انتخاب صفحه ساز برای سایت وردپرس خود بیاندازیم:

  • توسعه سریع با حداقل تلاش
  • کاهش هزینه ها
  • امکان طراحی وب سایت هایی با دانش برنامه نویسی محدود یا بدون آن
  • امکان تغییر قالب ها بدون نیاز به دانش برنامه نویسی
بهترین صفحه ساز کدام است

این موارد تنها گوشه ای از مزایای استفاده از صفحه ساز ها می باشد. با استفاده از سازنده صفحه می توانید دقیقاً عناصر مورد نظر خود را در سایت خود انتخاب کنید. بیشتر این ابزارها حتی شما را قادر می سازند تا عناصر را به میل خود تنظیم کنید. وقتی همه این ویژگی ها را با هم ترکیب کنید، تجربه ساخت سایت خواهید داشت که شبیه به بازی است. البته، “بلوک ها” در این مورد کمی پیچیده تر هستند. حتی در این صورت، اگر بفهمید که چگونه با هم منطبق هستند می توانید نتایج خارق العاده ای کسب کنید.

معمولاً ما در صفحات و پست های وردپرس محتوا را به صورت پیش فرض ویرایشگر “ویژوال” یا “متن” ویرایش می کنیم. سازندگان صفحه ویرایشگر بصری خاص خود را با ابزارک های قدرتمند دارند. بیشتر افزونه های سازنده صفحه، ویرایشگر پیش فرض وردپرس را با ویرایشگر خاص خود جایگزین می کنند. ما می توانیم هنگام ویرایش طرح صفحه، بین ویرایشگرهای پیش فرض و پلاگین خاص جابجا شویم.

عناصر محتوا قلب هر صفحه ساز است. این عناصر از عناصر اصلی HTML تا اجزای پیشرفته مانند لغزنده های تصویر متغیر هستند. عموماً، بیشتر صفحه ساز ها برای ساختار دادن به چیدمان صفحه، یک عنصر محتوایی به نام ردیف ارائه می دهند. “ستون ها” نیز به عنوان یک مولفه ی فرعی یا اصلی در عنصر ردیف ارائه می شوند.

تغییر اندازه ستون در یک طرح کاری خسته کننده است که شامل بسیاری از تغییرات CSS و HTML است. با سازندگان صفحه مانند المنتور فارسی ، می توانیم اندازه ستون را سفارشی کنیم و تعداد ستون ها را با یک کلیک تغییر دهیم. همه عناصر محتوای داخل ستون ها بلافاصله مرتب می شوند تا با طرح مطابقت داشته باشند. تغییر ساختار بر اجزای موجود در المان های اصلی تأثیر نمی گذارد.

کد به همه چیز، از سیستم عامل (سیستم عامل) را که استفاده می کنید تا وب سایت هایی که بازدید می کنید قدرت می دهد. بیشتر وب سایت ها برای کارکرد صحیح به هزاران کد و صدها فایل نیاز دارند. بنابراین، ساخت یک سایت از ابتدا تلاش زیادی را می طلبد، خصوصاً اگر از سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس استفاده نمی کنید .

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، سازندگان صفحه با داشتن ابزارک ها و عناصر از پیش ساخته شده به شما کمک زیادی می کنند. بیشتر اوقات، این عناصر “ماژول” یا “بلوک” نامیده می شوند. علاوه بر این، نحوه کار آن ها در اکثر صفحه سازها بسیار شبیه است. ابتدا صفحه مورد استفاده خود را با استفاده از سطرها جدا کرده و سپس با استفاده از ماژول هایی که می توانید از لیست انتخاب کنید، آن سطرها را پر کنید.

حتی می توانید ردیف های خود را به ستون تقسیم کنید، که به شما امکان کنترل بیشتری بر نحوه قرارگیری هر عنصر می دهد. برخی از گزینه هایی که می توانید استفاده کنید شامل لیست ها، گالری ها، پست های کامل، عناوین و تقسیم کننده ها است. اینها همه عناصر بسیار رایجی هستند. با این حال، گزینه های پیشرفته تری نیز وجود دارد، مانند نوارهای پیشرفت، شمارش معکوس، بخش ارسال های اخیر و موارد دیگر.

تعداد ماژول های ارائه شده در ابتدا بسیار زیاد به نظر می رسد. با این حال، هدف این است که شما به تک تک عناصر مورد نیاز برای ساخت یک وب سایت حرفه ای دسترسی پیدا کنید. به این ترتیب، نیازی به نصب افزونه های اضافی و اتلاف وقت برای چگونگی تنظیم آنها نخواهید داشت.

همچنین می توانید از الگوهای از پیش ساخته شده استفاده کنید. گذشته از اینکه می توان وب سایت هایی را بدون نیاز به نوشتن یک خط کد ایجاد کرد، مزیت اصلی استفاده از صفحه سازها کارآیی بالای آن ها است. ایجاد یک وب سایت از ابتدا ممکن است هفته ها یا ماه ها به طول انجامد. اما با استفاده از یک سازنده صفحه می توانید در چند روز یا حتی ساعت کار را به پایان برسانید.

معرفی المنتور و ویژوال کامپوزر

مقایسه المنتور و ویزوال کامپوسر

در حالی که وردپرس محبوب ترین CMS است که بیش از 40٪ از کل وب سایت های موجود را تأمین می کند، سازندگان صفحه مانند Elementor و Visual Composer تعریف جدیدی را برای آن آورده اند. منطقی است که شما می خواهید بدانید کدام صفحه ساز بهتر است. به همین دلیل، ما مقایسه المنتور و ویژوال کامپوزر را انجام داده ایم تا بتوانید یک انتخاب دقیق داشته باشید. بیایید با برخی اطلاعات کلی در مورد المنتور و ویژوال کامپوزر شروع کنیم.

افزونه المنتور

یکی از محبوب ترین سازندگان صفحه با قابلیت ویرایش ( کشیدن و رها کردن ) drag-n-drop زنده و همچنین طیف گسترده ای از ابزارک ها است. صفحه ساز المنتور فارسی به غیر از تعداد زیادی ابزارک ، افزونه های زیادی دارد که با افزودن ویژگی های جدید، عملکرد وب سایت را بسیار افزایش می دهد.

افزونه ویژوال کامپوزر

قبل از اینکه عمیقاً به بررسی ویژوال کامپوسر بپردازیم، اجازه دهید برخی موارد را روشن کنیم زیرا ممکن است به دلیل نام های مختلف در حال حاضر سردرگم شوید. افزونه WPBakery Page Builder  نسخه ای است که به ویژوال کامپوزر تغییر نام داده است. این شرکت محصول جدید را با نام مشابه Visual Composer Website Builder راه اندازی کرده است به همین دلیل دیگر نمی تواند از همان نام برای هر دو پلاگین استفاده کند.

ویژوال کامپوزر هم یکی دیگر از افزونه های سازنده صفحه وردپرس است که به شما امکان ویرایش کشیدن و رها کردن را می دهد. این افزونه همچنین دارای چندین ابزارک و بلوک است و همچنین دارای چند افزونه مفید برای کمک به شما در تنظیم وب سایت خود به روشی که می خواهید است.

جوانب مثبت و منفی ویژوال کامپوزر

ویژوال کامپوزر را می توان بسیار آسان پیاده سازی کرد. به سادگی افزونه Visual Composer را نصب کنید و قادر خواهید بود طرح بندی صفحات خود را کنترل کنید، آن ها را تغییر دهید و ماژول های مختلفی به آن ها اضافه کنید. در اینجا جوانب مثبت ویژوال کامپوسر را بیان می کنیم تا راحت تر بتوانید به مقایسه المنتور و ویژوال کامپوزر بپردازید:

  • دو نوع ویرایشگر فرانت اند و بکند
  • پشتیبانی از کد کوتاه وردپرس
  • سئو بهینه شده
  • سازگاری با هر نوع قالب وردپرس
  • مناسب استفاده در پست ها و انواع پست های سفارشی
  • منوی چند زبانه
  • مستندات و فیلم های آموزشی برای کار با آن

ویژوال کامپوزر ابزاری بسیار قدرتمند برای توسعه دهندگان وب سایت است. با این حال، اگر کاربر منظم وردپرس هستید، می توانید از لحاظ “کاربرپسندی” درد زیادی بکشید! در اینجا نکات منفی ویژوال کامپوزر وجود دارد:

نیاز به داشتن دانش حداقلی: برای درک چگونگی عملکرد برخی از ویژگی های backend در VC ، قطعاً باید به برخی از آموزش ها و درس های آنلاین بپردازید و این بزرگ ترین مشکل این افزونه است.

قفل بودن بسیاری از ویژگی ها:  برخی از ویژگی ها قفل شده اند و اگر نسخه پرو افزونه VC را خریداری نکنید، نمی توانید از آن ها استفاده کنید. نسخه ممتاز VC هنوز عرضه نشده، فقط می توانید آن را از قبل سفارش دهید، بنابراین از هم اکنون نمی توانید به هیچ وجه از امکاناتی مانند ادغام با ووکامرس استفاده کنید، به پشتیبانی ممتاز، API توسعه دهندگان یا ویرایشگر پاورقی و سرصفحه دسترسی پیدا کنید.

سرعت پایین: سرعت بارگذاری وب سایت شما را به شدت پایین می آورد. مشکل سرعت بارگذاری صفحه دردناک ترین مشکل برای یک کاربر است، بنابراین خیلی از افراد واقعاً دوست ندارند از ویژوال کامپوزر در پروژه هایشان استفاده کنند.

برای مبتدیان کار کردن کمی سخت است:  تجربه کلی با ویژوال کامپوزر خوب است ، این دروغ بزرگی خواهد بود که بگوییم ویرایشگر وردپرس خوبی نیست و دوست داریم کاملاً با شما صادق باشیم. صفحه ساز VC بهترین گزینه برای کسانی است که به صورت حرفه ای قالب را توسعه می دهند و برخی از مهارت های اساسی در زمینه توسعه وب را دارند، بنابراین اگر تازه وارد هستید یا نمی خواهید وقت خود را صرف یادگیری دانش برنامه نویسی کنید، این بهترین گزینه برای شما نمی باشد.

به عنوان یک توسعه دهنده وب، کار با آن بسیار راحت می باشد و به همین دلیل است که بسیاری از افراد در وهله اول آن را در قالب خود پیاده سازی می کنند. اما آیا آن را به کاربران عادی توصیه می کنیم؟ بدون شک کاربر مبتدی به دنبال چیزی است که کاربر پسندتر باشد. بنابراین شاید این یکی از نقاط ضعف آن برای افراد مبتدی باشد.

جوانب مثبت و منفی Elementor

المنتور کمی جدیدتر است و دیرتر به بازار آمده است اما با این حال افراد بسیار زیادی خیلی سریع از این صفحه ساز استفاده می کنند. این سازنده صفحه بیشترین تلاش خود را می کند تا عناصر کاملاً قابل تنظیم ارائه دهد، بنابراین ویرایشگر frontend راحت ترین موردی است که تاکنون در رابطه با این صفحه ساز وجود دارد.  نیمی از ویژگی هایی که صفحه ساز المنتور می تواند به شما ارائه دهد همان ویژگی های موجود در بازار است، با این وجود تفاوت های اساسی وجود دارد که باید در نظر گرفت. نقاط قوت این افزونه می تواند موارد زیر باشد:

  • کنترل کامل بر طراحی با گزینه های تغییر اندازه بخش و ستون ها
  • تعداد زیادی قالب از پیش ساخته شده کاملاً رایگان
  • ویژگی خوب برای طراحی موبایل
  • لیست عالی گزینه های تنظیمات پاسخگو و ریسپانسیو
  • ساده ترین رابط کاربری در میان تمام صفحه سازان موجود در بازار
  • به روز رسانی و ارائه ی ویژگی ها و موارد جدید به طور مداوم

یکی از موارد مورد علاقه ما در مورد سیاست های کلی المنتور این واقعیت است که وقتی آن ها نسخه Pro محصولات خود را منتشر کردند، تصمیم گرفتند هیچ ویژگی دیگری را که این پلاگین از قبل ارائه می دهد حذف نکنند. این بدان معناست که المنتور به نسخه آزمایشی خود تبدیل نشده است و نسخه Pro فقط برخی از ویژگی های اضافی را باز می کند که از موارد اصلی نیستند که شما برای ایجاد یک وب سایت عالی نیاز دارید.

طرح بندی داخلی بسیار جذاب است و مجموعه آن بسیار گسترده است ، بنابراین هنگام خرید یک قالب وردپرس با المنتور ، می توانید مطمئن باشید که طرحتان دقیقاً همانطور است که می خواهید به نظر برسد. نکته اصلی در مورد المنتور سهولت استفاده از آن است. همه چیز آنقدر شهودی است که حتی یک بچه مدرسه ای قادر به درک نحوه کار با آن خواهد بود!

این چیزی است که فروشندگان بازار ما در مورد المنتور می گویند و اینکه چرا آن را به ویژوال کامپوزر و یا سازنده دیگر ترجیح می دهند:

“من قبلا 67 وب سایت با المنتور ساخته ام ، این یک تجربه شگفت انگیز و بسیار سریع است! چرا سریع؟ زیرا این سازنده به من اجازه می دهد در 1 روز کاری یک وب سایت مبتنی بر الگو ایجاد کنم. فقط تصور کنید – 1 وب سایت در 1 روز “

مقایسه المنتور و ویژوال کامپوزر

المنتور یا ویژوال کامپوزر

ما در این بخش از مقایسه المنتور و ویژوال کامپوزر می خواهیم به صورت تخصصی هر یک جوانب این دو صفحه ساز را بررسی کنیم و نمره ای از 5 به آن ها بر اساس عملکردشان اختصاص دهیم. ابتدا از المنتور شروع می کنیم.

صفحه ساز المنتور

صفحه ساز المنتور فارسی

همانطور که گفته شد المنتور یکی از صفحه ساز های جوان است، اما به سرعت به بیش از 3،000،000 نصب فعال رسیده است، که این امر باعث می شود محبوب ترین صفحه ساز در میان مردم باشد. این افزونه یک رابط بصری سریع، بدون اشکال، گزینه های انعطاف پذیر و سایر ویژگی های قدرتمند مانند ایجاد تم کامل دارد. اگرچه این نسخه فقط به عنوان یک ویرایشگر صفحه است، اما نسخه پریمیوم آن، به شما امکان می دهد کارهای دیگری غیر از ساختن صفحه را انجام دهید. در ادامه تمامی موارد را بررسی می کنیم.

  • امتیاز رابط کاربری: 5/5

رابط کاربری المنتور به دو قسمت اصلی تقسیم شده است و قسمت سوم برای برخی تنظیمات کوچکتر است:

قسمت اول پیش نمایش زنده از طراحی شما است. دقیقاً به گونه ای به نظر می رسد که بازدید کنندگان شما آن را می بینند همچنین می توانید متن را مستقیماً در این رابط تایپ کنید و عناصر مختلف را برای مرتب سازی مجدد بکشید و رها کنید.

قسمت دوم آن لیستی از عناصری را که می توانید استفاده کنید نشان می دهد و هنگامی که یک عنصر یا بخش جداگانه را انتخاب می کنید ، در اینجاست که می توانید استایل و سبک آن را تغییر دهید.

قسمت سوم به شما کمک می کند تا به پیش نمایش های ریسپانسیو، لغو/انجام مجدد تغییرات و سایر ویژگی های کوچک تر دسترسی داشته باشید.

با Elementor Pro می توانید از همین رابط کاربری برای طراحی قالب و پنجره های بازشو استفاده کنید. همچنین ویجت ها / ویژگی های اختصاصی برای کمک به شما در این کار دریافت می کنید. ما امتیاز 5 را به آن می دهید زیرا همه چیز واضح و کاملاً مشخص است و برای افراد مبتدی بسیار مناسب است. همه چیز در جای خود قرار دارد و رابط کاربری بسیار ساده و آسان دارد.

  • امتیاز ابزارک ها / الگوها : 5/5

در نسخه رایگان، المنتور شما به 28 ابزارک رایگان دسترسی دارید و می توانید از همه عناصر اصلی وردپرس استفاده کنید. نسخه پرو آن ویجت های دیگر اضافه می کند که در مجموع 58 ابزارک در نسخه پرو به شما می دهد. نسخه رایگان نیز با 40 قالب رایگان ارائه می شود و نسخه پرو صدها الگوی اضافی دارد. الگوها در دو قالب وجود دارد:

صفحات : طرح های تمام صفحه که فقط باید آن ها را ویرایش کنید.

بلوک: بخش های جداگانه ای که می توانید آن ها را کنار هم قرار دهید.

همچنین می توانید طرح های خود را به عنوان الگو ذخیره کنید تا بعداً دوباره استفاده کنید. از لحاظ ابزارک ها نیز المنتور در سطح بسیار خوبی قرار دارد و کاملاً نیاز شما را برای ایجاد یک وب سایت برطرف می کند.

  • امتیاز گزینه های مختلف برای طراحی: 5/5

وقتی روی هر بخش، ستون یا ابزارک کلیک می کنید، المنتور سه زبانه سبک را در نوار کناری سمت چپ ارائه می دهد. گزینه های دقیق به عنصری که ویرایش می کنید بستگی دارد، اما به طور کلی المنتور یکی از بهترین گزینه های طراحی را برای هر سازنده صفحه ارائه می دهد. فراتر از موارد اساسی مانند رنگ، پس زمینه و تایپوگرافی، می توانید تنظیمات پیشرفته تری را نیز کنترل کنید. گزینه ها برای طراحی و ویرایش المان های مختلف نیز بسیار زیاد می باشند و می تواند به شما کمک کند.

  • سایر ویژگی های قابل توجه : 5/5

این ویژگی های  فوق العاده نیز در المنتور موجود است:

ساخت قالب کامل: می توانید از همان رابط المنتور برای ساخت موارد مختلف مانند سرصفحه ها، پاورقی ها، بایگانی ها و … استفاده کنید. در واقع، شما می توانید تمام قسمت های قالب خود را با المنتور بسازید.

سازنده ووکامرس: محصولات و ووکامرس صفحات خود را طراحی کنید.

منوی پنجره ای: پنجره های بازشو قابل انعطاف طراحی کنید و کاربران را به سمت محتوای خاص هدایت کنید.

یکپارچگی فرم : ابزارک فرم را به سرویس های معروف بازاریابی از طریق ایمیل متصل کنید.

از الگوهای المنتور در مناطق دیگر از طریق ابزارک یا کد کوتاه استفاده کنید.

صفحه ساز ویژوال کامپوزر

صفحه ساز ویژوال کامپوزر

ویژوال کامپوزر یکی دیگر از صفحه ساز های بسیار محبوب است. بخش عمده ای از این محبوبیت از این واقعیت ناشی می شود که این صفحه ساز از  99٪ قالب ها پشتیبانی می کند و از آن در تعداد زیادی سایت استفاده می شود .حال بیایید به بررسی هر یک از موارد مختلف بپردازیم بتوانید مقایسه المنتور و ویژوال کامپوزر را راحت تر انجام دهید.

  • امتیاز رابط کاربری : 3/5

در این صفحه ساز دو نوع رابط کاربری فرانت اند و بکند وجود دارد که در صورت تمایل می توانید از هر یک از آن ها استفاده کنید اما بیشتر افراد از رابط کاربری فرانت اند استفاده می کنند. شما عناصر جدید را وارد کرده و با استفاده از پنجره های بازشو سبک آن ها را به دلخواه تنظیم می کنید.

نکته ای که در این قسمت وجود دارد این است که هیچ منطقه نوار کناری و همچنین ویرایش داخلی وجود ندارد. بنابراین بسیاری از افراد طرفدار این روش نیستند، اما برخی از افراد این روش را دوست دارند زیرا وقتی پنجره ای باز می شود مانعی برای پیش نمایش زنده وجود دارد .از لحاظ رابط کاربری این صفحه ساز سه امتیاز دارد زیرا ممکن است برای افراد مبتدی کمی دردسرساز شود.

  • امتیاز تنوع ابزارک ها / الگوها : 3/5

این صفحه ساز حدود 39 عنصر به علاوه همه ابزارک های معمولی وردپرس را ارائه می دهد. برخی از این عناصر در یک صفحه ساز دیگر ترکیب می شوند ، بنابراین تعداد واقعی بیشتر شبیه 33 است. همچنین 86 الگوهای نیز دریافت می کنید. برخی از الگوها صفحات کامل هستند، در حالی که برخی دیگر فقط بخش هایی از یک وب سایت هستند.

  • امتیاز گزینه های مختلف برای طراحی : 4/5

در مقایسه با مواردی مانند المنتور های نحوه ی استایل ها و ویرایش المان های بصری کمی محدود تر می باشد. اما با این حال شما کنترل خوبی روی سطرها دارید، اما گزینه های یک ظاهر طراحی شده برای عناصر خاص کمی محدودتر است. اگر می خواهید از CSS خود استفاده کنید، می توانید یک کلاس CSS یا شناسه سفارشی به عناصر جداگانه اضافه کنید، یا می توانید سبک های واقعی را در سطح صفحه اضافه کنید تا این محدودیت ها از بین برود. اما باز هم شما نیاز به دانش حداقلی از برنامه نویسی خواهید داشت که این کمی برای مبتدیان دشوار است.

  • امتیاز سایر ویژگی های قابل توجه: 5/5

ویژوال کامپوزر صفحه سازی است که ویژگی های به خصوص و قابل توجه و منحصر به فرد خود را دارد. اما آیا واقعاً کاربردی هستند؟ در حالی که بسیاری دیگر از سازندگان صفحه دارای افزونه های شخص ثالث هستند، این صفحه ساز از نظر تعداد بی نظیر است که بیش از 250+ افزونه دارد.

مقایسه المنتور و ویژوال کامپوزر را می توان در جدول زیر خلاصه کرد:

  ویژوال کامپوزر المنتور
نصب فعال 100 هزار بیش از 2 میلیون
نسخه رایگان المان ها 50 المان 30 ابزارک اصلی
توسعه دهنده API عالی عالی
الزامات اضافی Webpack 4.0 یا higher, Node 8.0 ندارد
اکستنشن های شخص ثالث 0 بیش از 10
قالب های رقابتی در Themeforest 0 بیش از 350
سهولت ادغام و توسعه (از 1 تا 5) 3.5 5

افزونه المنتور یا ویژوال کامپوزر (جمع بندی)

تا به اینجای کار از مقایسه المنتور و ویژوال کامپوزر شما قطعاً متوجه خلاء ها و شکاف های موجود در هر یک از صفحه ساز ها شده اید و هدف ما از مقایسه المنتور و ویژوال کامپوزر این بود که در نهایت به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید که بهترین ابزار برای شما چیست. اگر می خواهید بیور بیلدر و ویزوال کامپوزر را مقایسه کنید، این مقاله را بخوانید. اطلاعات ارائه شده در این مقاله بر اساس داده های واقعی جامعه کاربران است و این مقایسه واقعاً بی طرفانه بوده است. المنتور با رتبه بندی کلی کاربران رتبه بالاتری دارد (8/4) و ویژوال کامپوزر در رده های بعدی قرار دارد (3/3). با این حال ما به شما پیشنهاد می کنیم که به این اعداد و ارقام توجه نکرده و سعی کنید موردی را انتخاب کنید که واقعاً پاسخگوی نیاز شما باشد. حتی ممکن است ابزاری بالاترین امتیاز را داشته باشد اما برای شما مناسب نباشد.

 

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *