طراحی سایت یا خرید قالب ‌سایت؟ کدام اثر بخش تر است؟

ایده کسب و کار

7 دقیقه زمان مطالعه

کسب و کارهای اینترنتی روز به روز توسعه پیدا می‌کنند و این امر نیاز به طراحی ‌سایت را بیشتر می‌کند. هر کسب و کار اینترنتی که داشته باشد، چه کوچک و چه بزرگ، بهتر است اولین کاری که انجام می‌دهید، داشتن یک سایت باشد تا از این طریق بتوانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. وب‌سایت می‌تواند نقش یک دفتر کار مجازی را برای شما ایفا کند. هر چند در اکثر مواقع، کارایی آن به مراتب بیشتر از دفتر کاری است.

با توجه به اهمیت این موضوع، بهتر است بیشتر در مورد آن بدانید. روش‌های مختلفی برای داشتن ‌سایت در اختیار دارید که می‌توانید یکی را برگزینید و از آن استفاده کنید. طراحی وب‌سایت و استفاده از قالب‌های آماده، دو گزینه پیش روی شماست؛ اما کدام یک از این دو روش برای ایجاد یک سایت مناسب‌تر است؟

طراحی ‌سایت اختصاصی چگونه انجام می‌گیرد؟

برخی افراد دوست دارند، طرح مورد نظر خود را برای سایت به اجرا درآورند. ممکن است عملکردها و تم‌های مختلفی در نظر داشته باشند یا به آن‌ها نیاز دارند که ترجیح می‌دهند آن را برای طراح سایت تشریح کنند. در این صورت سایت دقیقاً همان چیزی است که می‌خواهند.

ساخت وب‌سایت به صورت اختصاصی این گونه است که نیازهای کارفرما یا طرح‌های مورد نظر وی بررسی شده و پیاده‌سازی می‌شود. برای این منظور معمولاً نیازهای کارفرما در ابتدای کار بررسی می‌شود و نظر وی را در مورد چگونگی طراحی سایت، می‌پرسند. شرکت‌های زیادی در این زمینه کار می‌کنند. افرادی که طراحی سایت حرفه‌ای انجام می‌دهند، می‌توانند یک سایت کاملاً اختصاصی و عالی برای شما تدارک ببینند. یک طراح سایت، در مراحل مختلف کار آن را به کارفرما عرضه می‌کند تا در صورت تائید، بقیه مراحل را به اتمام برساند.

ویرایش وب‌سایت نیز امکان‌پذیر است و این کار تا زمانی پیش می‌رود که طراحی وب‌سایت کاملاً به تائید کارفرما برسد. قالب که طراحی شد، آن را بر روی سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس پیاده می‌کنند. حتی ممکن است فرد ترجیح دهد که سیستم مدیریت محتوای جدیدی را راه‌اندازی کند و از سیستم‌های آماده استفاده نکند. در این صورت، فرد باید هزینه‌های به مراتب بیشتری را برای ساخت وب‌سایت پرداخت کند.

طراحی سایت یا خرید قالب ‌سایت؟ کدام اثر بخش تر است؟

دلیل ساخت سایت به صورت اختصاصی چیست؟

ممکن است فکر کنید، چرا برخی افراد با وجود قالب‌ها و سیستم‌های مدیریت محتوای رایگان و آماده، هزینه‌های بیشتری برای این کار می‌پردازند و اقدام به طراحی سایت اختصاصی می‌کنند؟ دلایل متعددی برای این کار وجود دارد.

  • افرادی که قصد دارند در بخش‌های وسیع کار کنند یا اهداف بزرگی برای کسب و کار خود دارند، احتمال می‌دهند که در آینده به یک شرکت بزرگ تبدیل شوند، به همین علت نمی‌خواهند از قالب‌های تکراری که ممکن است دیگر سایت‌ها نیز از آن استفاده کنند، برای ساخت سایت خود بهره ببرند. این روش کار باعث می‌شود تا حرفه‌ای‌تر به نظر برسند و از نظر کاربران یک سایت خاص و منحصر به فرد داشته باشند.
  • ممکن است نحوه کار سایت به گونه‌ای باشد که عملگرهای معمولی که سیستم‌های مدیریت محتوا یا قالب‌های آماده از آن‌ها استفاده می‌کنند، برای کسب و کار کافی نباشد. به خصوص در کسب و کارهایی که زمینه کاری جدید و متنوعی دارند، احتمالاً قالب‌های آماده نتواند نیازشان را برآورده کند و مجبور هستند از قالب و سیستم‌های مدیریت محتوای سطح بالاتری استفاده کنند.
  • طراحی وب‌سایت ممکن است از نظر امنیتی نیز بهینه‌تر باشد. بهتر است برای کسب و کارهایی که از نظر امنیتی اهمیت بالایی دارند، از قالب و سیستم‌های منحصر به فرد و جدید استفاده کرد. قطعاً قالب و سیستم طراحی شده باید کیفیت و کارایی بیشتری نسبت به قالب‌های آماده داشته باشد.
  • افرادی نیز هستند که دوست دارند کاری خاص انجام دهند یا در زمینه طراحی قالب فعالیت کنند. ممکن است بخواهند قالب و سایت طراحی کنند و به افراد دیگر بفروشند.

خرید قالب سایت حرفه‌ای و کاربردی

با توجه به این که طراحی سایت و نیاز به آن در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته است، افراد زیادی در این زمینه کار می‌کنند و قالب‌های مناسب برای سایت را طراحی می‌کنند. از این رو کسب و کارهایی در زمینه برنامه‌نویسی و تولید قالب‌های آماده نیز به وجود آمد. این کسب و کار باعث شد که قالب وب‌سایت آماده و متنوعی در سایت‌های فروش نرم‌افزار وجود داشته باشند.

هزاران قالب برای ساخت فروشگاهی اینترنتی ، مدیریتی و … وجود دارد که از بین آن‌ها هر کدام را که متناسب با نیاز و زمینه کاری شما باشد، می‌توانید انتخاب کنید. هنگامی که از یک طراح وب‌سایت می‌خواهید سایت مورد نظرتان را برایتان طراحی کند، اولین کاری که انجام می‌دهد، از شما می‌خواهد که قالب مورد نظرتان را انتخاب کنید. برخی از قالب‌ها به صورت رایگان نیز وجود دارند، ولی قطعاً هنگامی که می‌خواهید سایتی حرفه‌ای داشته باشید، باید سراغ خرید قالب سایت حرفه‌ای هم بروید. این قالب‌ها را باید خریداری کنید و بر اساس امکانات و قابلیت‌هایی که دارند، هزینه خرید آن‌ها مختلف است.

این مقاله را حتما بخوانید
راهنمای سئو سایت پزشکی

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، سیستم مدیریت محتوایی است که می‌خواهید قالب را بر روی آن نصب کنید. اگر بر روی سیستم وردپرس کار می‌کنید، قطعاً باید اقدام به خرید قالب سایت وردپرس کنید. این کار بسیار راحت است و فرد می‌تواند با نصب قالب‌های آماده بر روی سیستم وردپرس که به صورت رایگان قابل استفاده است، یک وب‌سایت برای خود دست و پا کند. البته ممکن است کارهای پیکربندی و تنظیمات سایت از عهده هر کسی برنیاید و باید به دست افراد متخصص در این زمینه سپرده شود. همان‌طور که می‌بینید، خرید قالب سایت حرفه‌ای و طراحی وب‌سایت با این روش بسیار ساده‌تر و راحت‌تر است.

طراحی سایت

برای ساخت وسایت از روش طراحی سایت استفاده کنیم یا خرید قالب سایت وردپرس؟

حال که دو روش ساخت ‌سایت را می‌دانید، ممکن است به این فکر بیفتید که کدام روش اثر بخش تر است. قطعاً نمی‌توان هیچ کدام از این روش‌ها را کاملاً نقض کرد و فکر کنیم که کاربردی یکی نسبت به دیگری بیشتر است. این که کدام روش را برگزینید، کاملاً بستگی به این مسئله دارد که روش کار شما چگونه است و چه سایتی نیاز دارید. برای این که انتخاب کنید که طراحی وب‌سایت یا خرید قالب سایت وردپرس را مورد استفاده قرار دهید، بهتر است نکاتی را در نظر داشته باشید.

  • اگر سایت ساده و معمولی نیاز دارید که اکثر کسب و کارها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند، می‌توانید از گزینه خرید قالب سایت حرفه‌ای استفاده کنید. جالب است بدانید که برخی از این قالب‌ها بسیار عالی عمل می‌کنند و توسط برنامه نویسانی با مهارت و تجربه بالا طراحی شده‌اند. حتی ممکن است طراحی قالب جدید، نتواند به خوبی آن عمل کند؛ مگر این که کار را به دست یک فرد متخصص و ماهر بسپارید.
  • اگر زمان برایتان مهم است و می‌خواهید سریع‌تر ساخت وب‌سایت به اتمام برسد، بهتر است به جای طراحی وب‌سایت، سراغ خرید قالب سایت وردپرس آماده بروید. در این صورت کار در چند ساعت به اتمام می‌رسد. بدون شک کار طراحی ‌سایت زمان بیشتری نیاز دارد.
  • همان‌طور که گفته شد، برای طراحی وب‌سایت هم برای قالب هم برای سیستم مدیریت محتوا، به مراتب بیشتر از زمانی است که از قالب‌های آماده استفاده می‌کنید. اگر نیاز دارید در هزینه‌های جانبی کسب و کارتان صرفه‌جویی کنید، بهتر است خرید قالب سایت وردپرس یا هر سیستم دیگری را برگزینید.
  • از طرفی طراحی سایت به صورت اختصاصی باعث می‌شود تا برند سازی بهتر صورت گیرد. حتی می‌توان المان‌های گرافیکی خاص و متمایزی را بر اساس لوگو یا دیگر مواردی که مربوط به کسب و کار است، انجام داد. این کار باعث می‌شود تا بتوانید به کاربران خود این حس را القا کنید که حرفه‌ای و خاص هستید.
  • هنگامی که طراحی وب‌سایت را از ابتدا تا انتها به یک فرد متخصص طراحی ‌سایت می‌سپارید، از نظر قالب و امکانات، تم، طراحی ظاهری و … هیچ‌گونه محدودیتی نخواهید داشت. در صورتی که هنگام خرید قالب سایت وردپرس، مجبور هستید از بین قالب‌های آماده با امکانات متفاوت یکی را انتخاب کنید.

ساخت وب‌سایت با تلفیقی از طراحی و خرید قالب سایت وردپرس

هر چند برای ساخت وب‌سایت، می‌توانید از روش‌هایی مانند خرید قالب سایت حرفه‌ای و ساده یا طراحی وب‌سایت بهره ببرید، اما همیشه هم محدود به این دو مورد نخواهید بود. اگر کمی ذهن خلاق‌تری داشته باشید، متوجه می‌شوید که می‌توانید از روش دیگری هم استفاده کنید.

ادغام روش طراحی وب‌سایت و خرید قالب سایت وردپرس، می‌تواند به شما کمک کند. در این صورت هم سرعت کارتان را بالا می‌برید، هم می‌توانید امکاناتی را که دوست دارید در یک قالب خاص وجود داشته باشد، به آن اضافه کنید. این کار از کسانی برمی‌آید که دارای تخصص و اطلاعات کافی در زمینه برنامه‌نویسی و طراحی قالب سایت باشند.

می‌توانید از کارفرما بخواهید که قالب مورد نظرش را از بین قالب‌های موجود انتخاب کند، سپس امکانات قالب را به وی نشان دهید تا از این طریق بتوانید تغییرات سفارشی را بر روی قالب مورد نظر اعمال کنید. در این صورت نیازی نیست همه کار را از ابتدا شروع کنید.

نتیجه‌گیری و جمع‌بندی

برای ساخت ‌سایت، یا باید از ابتدا سراغ طراحی جز به جز سایت بروید یا از سیستم‌های تولید محتوا و قالب وردپرس آماده استفاده کنید. امروزه قالب‌های زیادی وجود دارند که استفاده از آن‌ها می‌تواند نیاز شما را در زمینه طراحی ‌سایت برآورده کند. از این رو نیازی نیست هزینه‌های گزاف بپردازید. هزاران قالب متنوع هستند که بالاخره یکی از آن‌ها می‌تواند شما را راضی کند. حتی می‌توانید روی آن‌ها تغییراتی بدهید.

از طرفی ممکن است امکاناتی نیاز داشته باشید یا سایتی کاملاً اختصاصی و بر اساس لوگو و شعارهای کسب و کارتان بخواهید آن‌ها را پایه‌ریزی کنید. در این صورت طراحی سایت را به خرید قالب سایت وردپرس ترجیح دهید.

از این رو بهتر است با توجه به شرایط کاری خود تصمیم‌گیری کنید.

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره آوادا | قالب AVADA

645,000 تومان

87.54%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره پرتو | قالب Porto

645,000 تومان

92.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره هاب | Hub

645,000 تومان

85.45%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره بی تم | قالب BeTheme

645,000 تومان

90.2%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیجی لند | قالب Digiland

1,190,000 تومان

100%
ماهدیس وب

ماهدیس وب

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی ایران کالا | قالب Irankala

995,000 تومان

83.35%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.06%
13

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه