Retry
انتخاب قالب وردپرس

انتخاب قالب وردپرس برای بسیاری از کاربران یا افرادی که مایلند برای خود و یا کسب و کارشان وبسایتی داشته باشند، همواره دوره سختی به شمار می‌رود. مطمئناً ظاهری که می‌خواهید با آن در مقابل بازدید کنندگان قرار بگیرید، از اهمیت زیادی برخوردار است. ترکیب فضاها و رنگ‏‌ها، نحوه‌ چیدمان منو‌ها و دسترسی راحت کاربر به محصولات و خرید، بهینه‌سازی برای موتور‌های جستجوگر نیز از مواردی است که یک قالب وبسایت خوب را معرفی می‌کند.

انتخاب قالب وردپرس

صد‌ها هزار قالب رایگان و نسخه پولی و برتر در فضای وردپرس برای انتخاب وجود دارد. امکانات فراوان و تنظیمات آسان و پیچیده‌ هر قالب می‌تواند دلیل انتخاب یا رد کردن برای کاربرانی باشد که در حال انتخاب قالب وردپرس مناسب برای خود هستند. در این مقاله از ژاکت بلاگ به نکاتی می‌پردازیم که انتخاب یک قالب مناسب را آسان‌‏تر می‌کند، همچنین به راحتی می‌توانید محصولات ژاکت را انتخاب و خریداری کنید.

1- تاکید بر سادگی

readability - انتخاب قالب وردپرس

هر قالبی که انتخاب کنید ممکن است صد‏ها دمو برای نمایش و امکانات فراوانی برای ارائه داشته باشد. گرچه ممکن است در مواردی این امکانات بسیار کاربردی باشند، اما در نهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چه مقدار از‌ آن‏ها استفاده کنید. اگر اصل را بر سادگی بگذاریم باید درک کنید که هدف شما از داشتن وبسایت چیست؟

هر چقدر بتوانید این طراحی را در کمال سادگی و منطبق بر اهداف خود در مورد سایت پیش ببرید، نتیجه بهتری خواهید گرفت. سادگی همواره باعث جذابیت است. سادگی عامل آرامش و اطمینان نیز هست. در عین حال که شلوغی و استفاده از ابزار‏ها و رنگ‏‌های بسیار متفاوت و بی‏‌نظم نیز می‌تواند در نهایت، کاربر را در استفاده از سایت منصرف کند. خلاصه اینکه هر آنچه کاربر را در رسیدن به مقصد اصلی او از ورود به وبسایت گمراه کند، مستقیماً بر دلایل وجودی حضور وبسایت شما تاثیر می‌گذارد.

2- واکنش‌گرا باشید

تنوع نمایشگر‏ها در دنیای دیجیتال، از مانیتور تا تبلت و مدل‏‌های متفاوتی از گوشی همراه را در بر می‌گیرد. انتخاب قالب وردپرس باید به گونه‌ای باشد که انتخاب می‌کنید لازم است که این قابلیت را داشته باشد تا در انواع نمایشگر‌ها کارکرد درستی داشته باشد. با ثبت سایت به صورت واکنش‌گرا در گوشی، می‌توانید از امتیاز معرفی توسط گوگل نیز بهره‌مند شوید. برای این کار باید به وبسایت  mobile  friendly  مراجعه و با تست دموی قالب از واکنش‌گرا بودن سایت مطمئن شوید. همچنین پس از اتمام طراحی سایت، نشانی خود را در این صفحه ثبت کنید.

3- هماهنگی با مرورگر‌های مختلف

browser - انتخاب قالب وردپرس

در انتخاب قالب وردپرس لازم است به مرورگر‌ها نیز توجه کنید. گرچه بیشتر ترافیک جستجو مربوط به گوگل است، اما مرورگر‏های دیگری نیز مانند فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر، سافاری و اپرا نیز وجود دارند، که به هر حال بخشی از فرایند جستجو را برای کاربران به دوش می‌کشند. بنابراین برای انتخاب قالب وردپرس می‌توانید آن را بر روی انواع مرورگرها و همچنین نسخه گوشی آن‏ها تست کنید.

4- تطابق افزونه‏‌ها با قالب

support- انتخاب قالب وردپرس

گرچه موارد کمی ممکن است مشکل عدم هماهنگی داشته باشند، اما برای اطمینان بیشتر اگر افزونه‌ای خاص یا قالبی را می‌خواهید انتخاب کنید، می‌توانید با توسعه دهندگان آن‏ها پیش از خرید گفتگو کنید. در سایت ژاکت این امکان برای خریداران قالب‏‌ها و افزونه‏‌ها وجود دارد و می‌توانید از آن‌ها پس از خرید پشتیبانی دریافت کنید.

5- قابلیت ترجمه

بسیاری از سایت‏‌های دنیا لزوماً به زبان انگلیسی نیستند. اگر قالبی که پارسی نشده است را تهیه می‌کنید، به این نکته توجه کنید که آیا امکان ترجمه آن وجود دارد یا خیر… قالب‏‌هایی که از سایت ژاکت تهیه می‌کنید، همه به زبان پارسی ترجمه شده و دارای پشتیبانی هستند. پس انتخاب قالب وردپرس از ژاکت خیال شما را از این بابات راحت می کند.

6- صفحه ساز

page builder - انتخاب قالب وردپرس

صفحه ساز‌ها این قابلیت را برای یک قالب ایجاد می‏‌کنند، که بدون کد نویسی براساس امکانات قالب، تغییراتی را در ظاهر قالب انجام دهید. در بسیاری از قالب‌‏های معتبر، صفحه ساز نیز ارائه شده است. بنابراین به راحتی می‏‌توانید از کاربرد‏های آن بهره‌مند شوید. در غیر این صورت می‌توانید از افزونه‌‏های صفحه‌ساز استفاده کنید. به یاد داشته باشید صفحه‌ساز‏ها می‌‏توانند حجم زیادی از کد‏های غیر ضروری را به سایت اضافه کنند، که ممکن است باعث سنگینی و کندی عملکرد‌ها شود.

7- امکان پشتیبانی

support- انتخاب قالب وردپرس

هنگام انتخاب قالب وردپرس، حتماً این نکته را در نظر بگیرید که خرید هر محصول دیجیتال و برنامه‏‌ای، بدون پشتیبانی عملاً ارزشی ندارد. وقتی شما می‌پذیرید که یک قالب را در سایت خود نصب کنید، باید بتوانید در هنگام ایجاد مشکل یا داشتن سوال از خدمات مناسب پشتیبانی استفاده کنید. البته که قالب‏‌های رایگان چنین خدماتی ندارند و قالب‏‌های نسخه برتر و پولی که از مارکت‏‌های معتبری چون ژاکت خریداری می‌کنید، می‌توانند چنین خدماتی را برای شما ارائه کنند.

8- بهینه سازی برای موتور‏های جستجو

وقتی از بهینه بودن یک قالب برای وردپرس صحبت می‏‌کنیم، دقیقاً منظورمان کد‌ها و روش کدنویسی است. کدنویسی کاملاً روی سئوی سایت تاثیر جدی می‏‌گذارد. برای تست یک قالب در مورد سئو می‏‌توانید به نشانی validator.w3.org مراجعه نمایید. ممکن است این سایت هشدار‏های زیادی به شما بدهد، اما زیاد نگران آن‏ها نباشید.

9- دیدگاه‌ها و امتیاز‌ها

اگر به قالب‏‌های موجود و توسعه دهندگان آن‏ها در ژاکت توجه کنید، خواهید دید که نشان‏‌های ژاکت برای معرفی محصولات و توسعه دهندگان استفاده شده‏‌اند. این نشان‌‏ها حاوی اطلاعاتی هستند که سابقه توسعه دهنده و محصول را به شفاف‏‌ترین صورت برای کاربر یا خریدار احتمالی شرح می‌دهند. فرصت مناسبی است تا با توسعه دهندگان قالب مشورت کنید و از امکانات قالب‏‌های آن‏ها بیشتر بپرسید.

نتیجه‏‌گیری

استفاده از قالب آماده وردپرس، توانسته بسیاری از هزینه‏‌ها و صرف زمان‏‌ها را برای طراحی بکاهد. اما هر قالبی ممکن است با کسب و کار و نیازهای وبسایت شما همخوانی نداشته باشد. لازم است با توجه به نقشه‌ کسب و کار و اهدافی که برای تهیه وبسایت دارید، نسبت به انتخاب قالب وردپرس اقدام کنید.
حال می‌توانید با دانسته‌های خود به فروشگاه ژاکت مراجعه کرده و از خرید قالب‌ وردپرس دیدن کنید.

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *