آموزش رفع “خطای Maximum Execution Time” در وردپرس

ارور های وردپرس

4 دقیقه زمان مطالعه

خطای maximum execution time که بصورت “حداکثر زمان اجرا بیش از ۳۰ ثانیه است” نمایش داده می شود را می توان جزو پرتکرار ترین هشدارهای وردپرسی دانست. هنگام بروزرسانی هریک از افزونه ها و یا قالب وردپرس، پیغامی مبنی بر اینکه “یک کد PHP بیشتر از حداکثر زمان تعیین شده برای اجرا بطول انجامیده” را دریافت می کنید. همانطور که از متن خطا پیداست، هشدار فوق نشان دهنده این موضوع است که یک کد PHP در وردپرس بیشتر از حداکثر زمان تعیین شده برای اجرای آن زمان بر شده است. خطای fatal error maximum execution time exceeded بر خلاف آنچه که بنظر می رسد، بسادگی قابل رفع شدن است. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی راهکارهای مناسب در اینخصوص بپردازیم.

 

خطای Max execution time چیست؟

سیستم مدیریت محتوای وردپرس با زبان PHP کدنویسی و توسعه داده شده است. از طرف دیگر جهت رعایت امنیت وردپرس، زمان اجرای اسکریپت های PHP بر روی حداکثر 30 الی 60 ثانیه تعیین شده است. حال درصورتیکه طی این بازه زمانی اسکریپت های فوق به هر دلیلی اجرا نشوند، خطای Maximum execution time of 30 seconds exceeded نمایش داده می شود. زمان یاد شده در شرکت های مختلف میزبانی هاست می تواند متفاوت باشد که در بازه زمانی 30 الی 60 ثانیه است. در ادامه به نحوه رفع این خطا که یکی از خطاهای متداول در وردپرس است، می‌پردازیم.

 

چگونه خطای maximum execution time of 30 seconds exceeded را رفع کنیم؟

خطای Maximum execution time را می توانید به 4 روش زیر برطرف کنید:

  1. ویرایش فایل htaccess.
  2. ویرایش فایل wp-config.php
  3. ویرایش فایل php.ini
  4. استفاده از افزونه Google Pagespeed Insights

 

ویرایش فایل htaccess

حداکثر زمان اجرای اسکریپت های php عمداتا 30 ثانیه است. حال در صورتیکه برای اجرای اسکریپت های وب سایت به زمان بیشتری نیاز داشته باشید می توانید از فایل htaccess کمک بگیرید.

  1. ابتدا وارد پنل هاست شده و سپس به مدیریت فایل – File Manager بروید.
  2. در صفحه مدیریت فایل وارد دایرکتوری public_html شده و فایل htaccess را بیابید.
  3. فایل htaccess را یافته و با راست کلیک بر روی آن، گزینه ویرایش را انتخاب کنید.
  4. در ادامه کد زیر را در انتهای فایل و قبل از End# قرار داده و سپس صفحه را ذخیره کنید.
php_value max_execution_time 60

این کد مدت زمان اجرای اسکریپت php را به 60 ثانیه افزایش داده و جلوی نمایش خطایMaximum execution time of 30 seconds exceeded را می گیرد. شما می توانید زمان فوق را به هر میزان بر حسب ثانیه افزایش دهید اما توصیه می کنیم برای حفظ امنیت وبسایت، 60 ثانیه را در نظر بگیرید.

 

ویرایش فایل php.ini

برای افزایش Maximum execution time می توانید سراغ php.ini بروید. این فایل نوعی سند پیکربندی است که تنظیمات PHP سرور را تعریف کرده و به ندرت میان فایل های هاست قابل مشاهده است. برای رفع خطای Maximum execution time of 30 seconds exceeded باید یک فایل با نام php.ini در دایرکتوری اصلی هاست یعنی public_html ایجاد کنید. سپس فایل ساخته شده را برای ویرایش باز کرده و کد زیر را در آن وارد نمایید.

max_execution_time = 60

 

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش درج واترمارک بر روی تصاویر وردپرس

ویرایش فایل wp-config.php

روش دیگر برای رفع خطای Maximum execution time استفاده از فایل wp-config.php است. برای این منظور وارد هاست شده و سپس فایل کانفیگ را در دایرکتوری public_html بیابید. سپس فایل فوق را برای ویرایش باز کرده و قطعه کد زیر را به آن اضافه کنید:

set_time_limit(60);

 

استفاده از افزونه Google Pagespeed Insights

افزونه Google Pagespeed Insights یک راهکار مطمئن و کارآمد برای رفع خطای Maximum execution time بشمار می رود. پلاگین وردپرس فوق را از مخزن وردپرس نصب کرده و سپس به روش زیر عمل می کنید:

  1. وارد پیشخوان وردپرس شده و سپس از طریق بخش افزونه ها، پلاگین Google Pagespeed Insights را نصب و فعال کنید.
  2. در ادامه وارد منوی ابزارها شده و بر روی Google Pagespeed Insights کلیک کنید.
  3. سپس وارد تنظیمات افزونه شده و بر روی گزینه Advanced Configuration کلیک کنید.
  4. در این بخش می توانید حداکثر زمان اجرای اسکریپت PHP را از طریق Maximum Execution Time تعیین کنید.
  5. پس از درج مقدار مناسب، بر روی Save Options کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود.

با اینکار، مدت زمان اجرای اسکریپت های PHP بر روی 60 ثانیه تنظیم شده و مشکل Maximum execution time رفع می شود. در صورتیکه هریک از روش های بالا برای مشکل محدودیت اسکریپت های PHP کارساز نبود، باید مراتب را با پشتیبان میزبان در میان بگذارید. شرکت های ارایه دهنده خدمات میزبانی بسته به کانفیگ و سیاست های داخلی می توانند تمهیدات بخصوصی را برای این منظور در نظر بگیرند.

 

خطای Maximum execution time of 30 seconds exceeded هنگام بروزرسانی قالب و یا افزونه نمایش داده می شود. برای رفع مشکل فوق از طریق هاست باید قطعه کدی را به هریک از فایل های ذکر شده در این آموزش اضافه کنید. همچنین به کمک افزونه Google Pagespeed Insights نیز براحتی قادر هستید زمان تعیین شده را تغییر داده و مانع نمایش هشدار حداکثر زمان اجرای PHP شوید. توصیه می کنیم برای حفظ امنیت وبسایت، حداکثر زمان اجرای اسکریپت PHP از 60 ثانیه بیشتر نباشد.

 

سوالات متداول

خطای Max execution time چیست؟

اگر طی 30 تا 60 ثانیه اسکریپت های php به هر دلیلی اجرا نشوند، به دلیل امنیت وردپرس خطای Maximum execution time of 30 seconds exceeded نمایش داده می‌شود.

با  چه روش هایی میتوان این خطا را رفع کرد؟

با ویرایش فایل های htaccess، wp-config.php و php.ini و همچنین استفاده از افزونه وردپرس میتوان این خطا را مرتفع کرد.

 

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه