بزرگ‌ترین تغییر صفحه کلید ویندوز در 30 سال اخیر با معرفی کلید Copilot

اخبار

1 دقیقه زمان مطالعه

مایکروسافت به منظور فراهم کردن بستر استفاده از هوش مصنوعی در کامپیوترهای شخصی، دکمه جدیدی به نام Copilot را به صفحه کلیدهای ویندوز اضافه خواهد کرد.

این تغییرات که به‌عنوان بزرگ‌ترین دگرگونی در چیدمان صفحه کلید ویندوز طی سه دهه اخیر محسوب می‌شود، جایگزین کلید menu خواهد شد. معاون اجرایی و مدیر بخش بازاریابی مایکروسافت در وبلاگ ویندوز این تغییر را با افزودن کلید ویندوز به صفحه کلید در 30 سال قبل مقایسه و آن را گامی دیگر در مسیر تحول حوزه هوش مصنوعی توصیف کرد.

کلید Copilot، که بخشی از ویژگی‌های ویندوز 11 به حساب می آید قابلیت‌های متنوعی را از جمله پاسخگویی به سوالات تا انجام دادن فعالیت‌ها در درون سیستم عامل ویندوز به کاربران ارائه می‌دهد. هرچند هنوز مشخص نیست که کدام تولیدکنندگان این دکمه را در محصولات خود خواهند آورد، اما انتظار می‌رود که اطلاعات بیشتری در نمایشگاه CES 2024 ارائه شود.

Copilot، نتیجه همکاری مایکروسافت و OpenAI بوده و بخشی از تلاش‌های گسترده این شرکت برای ادغام فناوری‌های هوش مصنوعی در محصولات روزمره به شمار می رود. این فناوری با هدف ارتقاء تجربه کاربری و بهبود بهره‌وری قرار است کاربران را با دنیای جدیدی از امکانات مبتنی بر AI آشنا سازد. شایعات حاکی از آن است که مایکروسافت در نظر دارد نسل‌های آتی دستگاه‌های سرفیس خود، از جمله سرفیس پرو 10 و سرفیس لپ‌تاپ 6، را بهار امسال با این ویژگی جدید عرضه کند.

 


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه