وردپرس 6.1 با ویژگی های جذاب در تاریخ 10 آبان 1401 منتشر می شود

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

وردپرس ورزن 16.1 برای تاریخ 10 آبان 1401 برابر با 1 نوامبر 2022 برنامه ریزی و منتشر می شود. این نسخه از وردپرس ویژگی هایی دارد که اینبار در نوع خود بسیار منحصر بفرد و قابل توجه است.  هرچند گوتنبرگ نسخه 14 نیز مدتی است که در دسترس همگان قرار گرفته، انتظار می رود در وردپرس 6.1 شاهد اضافه شدن قابلیت های جدیدی به نسخه های پیش رویگ وتنبرگ باشیم. این صفحه ساز اختصاصی قصد دارد تا بزودی تبدیل به یکی از رقبای سطح بالای صفحه سازهای کنونی شود.

 

وردپرس 6.1 بصورت پیشفرض از webP پشتیبانی می کند

فرمت WebP برای اولین بار در وردپرس نسخه 5.8 معرفی شد، یک فرمت تصویر مدرن که فشرده‌سازی عالی را برای تصاویر فراهم می‌کند. منتهی اگر حتی شما تصاویر رابصورت عادی آپلود کنید، برای تبدیل خودکار عکس به webP نیاز است که افزونه مخصوص آن را نصب کنید. حالا خبر بسیار خوبی که انتظار آن را خواهیم داشت این است که وردپرس بصورت کاملا خودکار تصاویر را در بدو آپلود کتابخانه به webP تبدیل می کند. علاوه بر آن، وردپرس 6.1 سه فیلتر جدید را معرفی می کند تا به توسعه دهندگان اجازه دهد از قابلیت control the mime type of sub-sizes generated and used by WordPress on the front end استفاده کنند. هنگامی که یک کاربر تصویر JPEG را آپلود می کند، وردپرس می تواند به طور خودکار هر دو فرمت را بصورت  WebP و JPEG ایجاد کند.  ویژگی تبدیل تصاویر به webP بصورت خودکار است و شما می توانید با کمک فیلترهای جدید آن را غیر فعال کنید.

 

پشتیبانی از Fluid Typography در وردپرس 6.1

ویژگی به تم‌ها اجازه می‌دهد تا اندازه متن را تعریف کنند. این ویژگی می‌تواند مقیاس و سازگاری متن با وضعیت واقعی صفحه نمایش را بخوبی داشته باشد، بنابراین محتوای شما در هر صفحه‌ای عالی به نظر می‌رسد. وردپرس 6.1 پشتیبانی از ویژگی Fluid Typography را از طریق فانکشن calc/clamp CSS انجام می دهد. بعضی از قالب ها از جمله Twenty Twenty-Two هم اکنون از ویژگی فلوید پشتیبانی می کنند.

 

 

پشتیبانی از Table of Contents اختصاصی

در وردپرس 6.1 شکل بسیار سازگاری از فهرست محتوا اضافه شده که هدینگ های محتوا را بصورت انکر به TABLE OF CONTENTS تبدیل می کند.

table-of-contents

 

پشتیبانی Border برای Columns block

ویژگی BorderBoxControl به کاربران اجازه می‌دهد تا boder های سفارشی‌ شده برای ستون‌ها را مشخص کنند، همچنین سبک‌های کاملا متفاوتی را برای هر حاشیه قابل تنظیم است.

Added Border Support for the Columns block


پشتیبانی از Border Controls for Image Blocks

Border Controls for Image Blocks

 

ویژگی Comments Block Improvements

Comments Block Improvements

 

فیترهای والد جدید Filter for the Query Block

Filter for the Query Block

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه