مقایسه سایت ساز وبزی و وردپرس – کدام را انتخاب کنیم؟

وردپرس

8 دقیقه زمان مطالعه

وبزی و وردپرس هر دو پلتفرم هایی برای طراحی سایت هستند و اگر قصد طراحی، مدیریت و تبلیغ یک وب سایت با امکانات کامل را دارید، قطعا ارزش امتحان کردن را دارند. هر سیستم دارای مجموعه یکپارچه ای از ویژگی های مورد نیاز برای شروع یک پروژه حرفه ای هستند، اما از رویکردهای کاملاً متفاوتی برای فرآیند توسعه وب سایت استفاده می کنند. تصمیم گیری در مورد اینکه کدام پلتفرم را برای وب سایت خود انتخاب کنید، کمی دشوار است؛ زیرا بدیهی است که شما می خواهید پلتفرمی را انتخاب کنید که برایتان مناسب باشد. در این مقاله می خواهیم این دو ابزار را برررسی کرده و آن ها را با هم مقایسه کنیم تا انتخاب برایتان راحت تر باشد.

وبزی چیست؟

وبزی یک سایت ساز فارسی است که به عنوان یک پلتفرم محبوب مبتنی بر اَبر کار می کند. این ابزار در عین حال، گستردگی و پیچیدگی های مختلفی را ارائه می دهد و بسیار شبیه به سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس عمل می کند. وبزی این امکان را برای شما ایجاد می کند که بدون نیاز به نوشتن حتی یک خط کد، صفر تا صد وب سایت خود را راه اندازی کرده و آن را متناسب با نیازهای کسب و کارتان سفارشی سازی کنید.

برای استفاده از وبزی شما نیازی به نصب هاست و موارد فنی نخواهید داشت و تمامی این اقدامات به طور خودکار انجام داده شده اند. وبزی بیشتر شبیه به یک ابزار مانند فتوشاپ است و فرایند طراحی را بسیار راحت تر می کند. وبزی همچنین به شما کمک می کند تا وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کرده و به دلیل سرعت بالایی که دارد، اغلب وب سایت های ایجاد شده با استفاده از آن رتبه های بالایی در الکسا و … دریافت می کنند.

مزایای استفاده از وبزی برای طراحی سایت

  • وبزی به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به کدنویسی، وب سایت های کاملاً سفارشی سازی شده ایجاد کنید.
  • قابلیت درگ اند دراپ و یا حالت کشیدن و رها کردن به شما این امکان را می دهد صفحات خود را بر اساس نیاز های کسب و کارتان سفارشی کنید.
  • وب سایت های ایجاد شده توسط وبزی برای سئو بهینه شده اند و امنیت بالایی دارند. این موضوع بیشتر به این دلیل است که این پلتفرم به سایر ابزار ها مانند وردپرس وابستگی ندارد و در این مورد بسیار یکپارچه عمل می کند.
  • شما می توانید صفحات ایجاد شده خود را مستقیماً در وبزی ویرایش کنید، تا از این طریق بتوانید قبل از انتشار، دقیقاً ببینید صفحه شما چگونه خواهد بود.
  • وبزی به صورت کاملا بومی کدنویسی شده است و مانند دیگر سایت سازها وابسته به پلتفرم های آماده مانند وردپرس نیست، که این موضوع باعث امنیت بالاتر، یکپارچه بودن سایت و پشتیبانی بهتر شده است.
  • در وبزی شما یک پکیج کامل از تمامی موارد موردنیاز خود را دریافت خواهید کرد و پشتیبانی بسیار حرفه ای در دسترس خواهد بود.
  • با استفاده از وبزی شما می توانید وب سایت خود را به صورت ریسپانسیو و در مدت زمان بسیار کم طراحی کرده و دیگر نگران نمایش آن در موبایل و یا سایر دستگاه ها با صفحه نمایش مختلف نباشید.

 

آموزش وردپرس

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا مبتنی بر PHP منبع باز است که به دلیل شهرت و تقاضای زیاد کاربران، ابزارها و ویژگی های بسیار زیادی ارائه می دهد. وردپرس به دلیل گزینه های مختلف سفارشی سازی و انعطاف پذیری در دنیای طراحی وب سایت شناخته شده است. ما پیشتر در خصوص اینکه وردپرس چیست بیشتر توضیح داده ایم.

وردپرس بدون شک محبوب ترین راه برای ساخت یک وب سایت است و در حال حاضر 34 درصد از وب سایت ها از آن استفاده می کنند. استفاده از آن برای هر کسی کاملا رایگان است و شما تنها باید هزینه هاست، قالب و افزونه های خود را بپردازید. می توانید از وردپرس برای ساخت وبلاگ، وب سایت، ساخت فروشگاه آنلاین یا نمایش پروژه ها و نمونه کارهای خود استفاده کنید.

طراحی وب سایت وردپرسی خود با استفاده از هزاران قالب رایگان یا پولی موجود آسان است. وردپرس دایرکتوری تم خاص خود را دارد، اما می توانید قالب ها را از وب سایت های دیگر مانند ژاکت نیز خریداری کنید. هنگامی که قالب انتخابی خود را نصب کردید، می توانید عناصر خاصی از آن مانند رنگ ها، فونت ها، اندازه ها و تصاویر را سفارشی کنید. همچنین می‌توانید از افزونه‌ها برای اضافه کردن هر گونه ویژگی که ممکن است قبلاً در قالب شما گنجانده نشده است، استفاده کنید.

وردپرس ایجاد و انتشار محتوای خود را به صورت آنلاین آسان تر می کند. برای انتشار اولیه نیازی به دانستن هیچ کدی نیست و می توانید همه چیز را از داشبورد وردپرس خود مدیریت کنید. استفاده از داشبورد برای اکثر مردم آسان است و با استفاده از یک منو در سمت راست می توانید از آن برای پیمایش صفحات و مناطق مختلف وب سایت خود استفاده کنید.

ساخت سایت

وردپرس به شما این امکان را می دهد که هر تعداد صفحه را که دوست دارید به سایت خود اضافه کنید، بنابراین می توانید هر چیزی را از یک سایت ساده یک یا دو صفحه ای گرفته تا یک سایت پیچیده تر با صدها صفحه بسازید. جذابیت اصلی وردپرس سهولت استفاده از آن است.

اگر نیاز دارید که کاربران و نویسندگان دیگری را به سایت وردپرس خود اضافه کنید، وردپرس گزینه بسیار عالی خواهد بود. وردپرس دارای قابلیت‌های چند کاربره است و می‌توانید کاربران جدیدی را با گزینه انتخاب از بین شش نقش مختلف با قابلیت‌ها و مجوزهای دسترسی متفاوت، از جمله نویسنده، مدیر، ویرایشگر، مشارکت‌کننده و … به سایت خود اضافه کنید.

این باعث می‌شود که هم برای کسب‌وکارهای بزرگ و هم برای کسب‌وکارهای کوچک، یک پلتفرم عالی باشد تا بتوانند وب‌سایت‌های خود را بر روی آن راه‌اندازی کنند، زیرا این کار می‌تواند کمک کند که کسب‌وکار شما رشد کند. به طور کلی، شروع کار با وردپرس بسیار سریع و آسان است. شما می توانید این نرم افزار را فقط در چند دقیقه نصب کنید، یک قالب به آن اضافه کنید و محتوای خود را اضافه کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
راهنمای طراحی سایت عینک فروشی

راه اندازی فروشگاه آنلاین با استفاده از وردپرس بسیار آسان است، به سادگی می توانید افزونه ووکامرس رایگان یا افزونه تجارت الکترونیک دیگری که انتخاب می کنید را نصب کنید. ووکامرس بسیار محبوب است و 28 درصد از تمام فروشگاه های آنلاین از آن استفاده می کند. ووکامرس بسیار قابل تنظیم است و می‌توانید از قالب‌ها برای طراحی فروشگاه خود استفاده کنید یا در صورت تمایل می‌توانید یک طرح سفارشی برای خود ایجاد کنید. صدها برنامه افزودنی رایگان و پولی برای آن نیز وجود دارد، بنابراین می‌توانید همه امکانات برای برآورده کردن نیازهای خود از حمل و نقل گرفته تا پردازش پرداخت، و حتی رسانه‌های اجتماعی را در سایت خود اضافه کنید. بد نیست برای آشنایی با نحوه استفاده از وردپرس، آموزش وردپرس را مطالعه کنید.

مزایای استفاده از وردپرس

  • استفاده از وردپرس رایگان است، فقط باید برای میزبانی هزینه پرداخت کنید. این موضوع آن را به گزینه ای بسیار مقرون به صرفه برای هر کسی که تازه شروع به کار کرده است، تبدیل می کند.
  • وردپرس کاملاً قابل تنظیم است و شما کنترل کاملی بر سایت و تمام داده های خود دارید.
  • هزاران افزونه و قالب برای انتخاب وجود دارد، بنابراین وقتی صحبت از ساخت وب سایت می شود، هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت.
  • استفاده از وردپرس برای هر کسی بدون نیاز به کد نویسی بسیار آسان است، به این معنی که حتی یک مبتدی کامل نیز می تواند در عرض چند ساعت یک وب سایت عالی داشته باشد.
  • با توجه به محبوبیت وردپرس، در حال حاضر هزاران ادغام برای وردپرس موجود است، بنابراین مهم نیست که از چه ابزاری برای اجرای کسب و کار خود استفاده می کنید، احتمال اینکه آنها به طور یکپارچه با وردپرس کار کنند، بسیار زیاد است.

طراحی سایت

وردپرس و یا وبزی: کدام یک بهتر است؟

پاسخ به این سوال تا حد زیادی به نیاز های کسب و کار شما و مقدار بودجه در دسترس بستگی دارد. بدون شک تا به الان متوجه شده اید که هر دوی این ابزار ها ایجاد یک وب سایت را برای شما ساده تر می کنند و دیگر نیازی به یادگیری کدنویسی نخواهید داشت. در ادامه می خواهیم این دو را از جنبه های مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم.

سهولت استفاده

 

اکثر کاربرانی که یک وب سایت را راه اندازی می کنند، برنامه نویس یا کدنویس نیستند. آن ها به یک پلت فرم آسان برای استفاده نیاز دارند که بتوانند بدون استخدام توسعه دهندگان یا یادگیری کدهای HTML و CSS از آن استفاده کنند. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است و وبزی یک سایت ساز است. استفاده از وردپرس و وبزی بسیار آسان است و هر دو امتیاز یکسانی دریافت می کنند. با این حال، منحنی یادگیری وردپرس کمی سخت تر است و مبتدیان باید با اصطلاحات و مفاهیم وردپرس، تفاوت بین پست ها، دسته ها در مقابل برچسب ها و موارد دیگر آشنا شوند.

امنیت و سرعت

همانطور که می دانید، وردپرس یک پلتفرم منبع باز است که هر فردی می تواند برای آن تغییراتی ایجاد کند. این موضوع باعث می شود که وب سایت های وردپرسی بیشتر از هر زمانی مورد هدف هکر ها قرار بگیرند و مشکلات امنیتی زیادی به وجود آید. از طرفی وبزی به دلیل نداشتن وابستگی به ابزار های دیگر و یکپارچه بودن، از امنیت و در نتیجه سرعت بیشتری برخوردار است. با این حال، برای بهبود امنیت یک سایت وردپرسی، شما نیاز به نصب افزونه ها و انجام به روزرسانی های متعدد خواهید داشت.

محدودیت ها در سفارشی سازی

در وردپرس شما به افزونه ها و قالب های مختلفی دسترسی خواهید داشت و می توانید هر نوع سایتی را با استفاده از آن ها ایجاد کنید. وبزی نیز مانند یک ابزار مانند فتوشاپ عمل می کند و تمامی موارد لازم برای طراحی سایتتان را در اختیارتان قرار می دهد. با این حال، با توجه به جهانی بودن پلتفرم وردپرس، منابع و امکانات بیشتری برای سفارشی سازی سایت در اختیار خواهید داشت و تقریباً برای افزودن هر چیزی به سایت خود یک افزونه در دسترس خواهد بود.

هزینه

استفاده از وردپرس برای تمامی افراد رایگان است و شما نیازی به پرداخت هزینه برای آن ندارید. این در حالی است که استفاده از وبزی به مدت 14 روز رایگان است و شما باید پس از اتمام این زمان، هزینه جداگانه ای پرداخت کنید. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که وبزی یک پکیج کامل از تمامی موارد را در اختیار شما قرار می دهد و شما دیگر نیاز به پرداخت هزینه برای خرید هاست و یا دامنه و …. نخواهید داشت. از لحاظ هزینه هر دوی این پلتفرم ها یکسان هستند، اما هزینه های وردپرس تا حد زیادی قابل کنترل است.

نحوه ی پشتیبانی

با توجه به جهانی بودن وردپرس، منابع آموزش وردپرس بسیار زیادی برای شما وجود دارد. بنابراین اگر به مشکلی برخوردید، می توانید از این منابع آموزشی در وبلاگ ها و … استفاده کنید. نحوه ی پشتیبانی وبزی به صورت کاملاً حرفه ای و اختصاصی است و شما می توانید در هر زمان مشکلات خود را برطرف کنید. اگر جزو افرادی هستید که به کمک یک فرد برای حل مشکلات خود نیاز دارید، وبزی گزینه بهتری خواهد بود، اما اگر خودتان می توانید مشکلات را به صورت آنلاین رفع کنید، وردپرس بهتر عمل خواهد کرد.

چیدمان سایت

جمع بندی

راه اندازی یک وب سایت عالی و اضافه کردن محتوا در دنیای امروزی بدون نیاز به دانستن هیچ کدی آسان است و ابزار هایی مانند وردپرس و وبزی آن را برای هر کسی در دسترس قرار می دهد. این ابزار ها این امکان را به شما می‌دهند که وب‌سایت‌های بهینه‌شده برای سئو ( با استفاده از بسیاری از افزونه‌ها و ابزار ها) ایجاد کنید، بنابراین این ابزار ها برای هر کسی که می‌خواهد وب‌سایتشان در گوگل رتبه خوبی داشته باشد، گزینه بسیار خوبی است. اینکه کدامیک از آن ها برای شما بهتر است، بستگی به نیاز های کسب و کارتان دارد و نمی توان یک پاسخ قطعی به این سوال داد. ما در این مقاله سعی کردیم این دو ابزار را از جهات مختلف بررسی کنیم تا راحت تر تصمیم گری کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

451,500 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

12

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه