Retry
helpful content update

آپدیت بزرگ helpful content – سیگنال رتبه بندی جدید محتوا

گوگل در جهت اطمینان از تولید محتوای ارزشمند و تولید شده برای کاربران، بروزرسانی جدیدی را به نام helpful content منتشر کرد. آپدیت محتوای مفید یا helpful content برای اولین بار از people-first content استفاده کرده به معنی تمرکز برای محتوای نوشته برای کاربر انسان است، نه ماشین. این سیگنال بطور دائم بر روی کل سایت ها فعال بوده و جزو فاکتورهای دارای وزن می باشد. بدین ترتیت اگر محتوای بی کیفیت در سایت وجود داشته باشد، میزان آنها بر روی کل سایت تاثیر گذاشته و در رقابت با سایر انواع محتوای با کیفیت در نتایج مورد ارزیابی قرار میگیرد. این آپدیت صراحتا عنوان میک ند که اولا برای موتور جستجو ننویسید، کاربر باید حس استفاده از یک محصول را بطور واقعی بدست آورد و نویسنده های متخصص در سایت مشغول نوشتن بر روی موضوعات مفید و تخصصی باشند. همچنین این سیگنال بصورت ساید واید متوجه عدم وجود هدف و کیفیت در محتوا و صفحات می شود و می تواند محتوای بی کیفیت را تا جند ماع طبقه بندی کند.

 

تمرکز بر روی محتوای people-first content

هدف به‌روزرسانی helpful content، پاداش بهتر به محتوایی است که مخاطبین احساس می‌کنند تجربه رضایت‌بخشی داشته‌اند. در مقابل نیز در صورتیکه محتوا انتظارات بازدیدکننده را برآورده نکند، عملکرد خوبی نخواهد داشت. گوگل می گوید: برای  اطمینان از اینکه محتوای نوشته شده با بروزرسانی جدید منطبق خواهد بود، توصیه هایی خواهیم داشت که بر روی نشر محتوا برای مردم تمرکز دارد نه برای موتورهای جستجو. گوگل از محتوا نویسان می خواهیم رویکرد people-first content  داشته باشند و بر روی محتوای رضایت بخش تمرکز کنند. جدای از اینکه در محتوا از شیوه های سئو برای بهینه سازی و ایجاد ارزش افزوده بهره برده می شود، پاسخ مثبت به سوالات زیر می تواند از اینکه در مسیر تولید محتوای people-first content  قدم بر می دارید یا نه اطمینان ایجاد کند.

در صورتیکه جامعه مخاطبین شما بصورت مستقیم به سایت شما مراجعه کنند، محتوای مفیدی در انتظارشان است؟ (منظور این است که صرفا ترافیک سرچ اینتنت به صفحه مورد نظر نرسد، بلکه هرکسی مستقیم مراجعه کند بتواند محتوای مرتبط را بیابد)

آیا محتوای تخصصی دارید که عمق دانش را به وضوح برساند؟ به عنوان مثال تخصص بدست آمده در استفاده واقعی از یک محصول

آیا سایت شما بر روی هدف بخصوصی تمرکز دارد؟

آیا پس از مطالعه محتوایی در سایت شما، مخاطب این احساس را خواهد داشت که به اندازه کافی در مورد یک موضوع یاد گرفته و به هدف خود کمک کرده است؟

آیا کسی که محتوای شما را می خواند احساس می کند تجربه رضایت بخشی داشته است؟

آیا ابتدا از تولید محتوا برای موتورهای جستجو خودداری کنید

 

پایان راه محتوای بی کیفیت، برای موتور جستجو ننویسید

گوگل بر روی این موضوع که هرگز برای موتور جستجو محتوا نباید نوشت تاکید می کند و از همه می خواهد تمرکز خود را بر روی داشتن رویکرد people-first content بگذارند. در این راستا گوگل می گوید: سئو زمانی یک فعالیت مفید است که برای people-first content انجام شود و محتوایی که عمدتا برای ترافیک موتورهای جستجو ایجاد ‌شود، به شدت با محتوایی که جستجوگران آن را رضایت‌بخش می‌دانند، مخالف است. گوگل برای اجتناب محتوا نویس ها از اتخاذ رویکرد search engine-first  چمد سوال مطرح کرده که علامت هشدار دهنده ای را برای ارزیابی نحوه تولید محتوا در سایت متوجه شما می سازد.

آیا محتوا در وهله اول برای جذب مخاطب از موتورهای جستجو است یا نوشته شده برای انسان؟

آیا محتوای زیادی در مورد موضوعات مختلف تولید می کنید به این امید که برخی از آنها در نتایج جستجو عملکرد خوبی داشته باشند؟

آیا از گسترده برای تولید محتوا در بسیاری از موضوعات استفاده می کنید؟

آیا شما آنچه را که از دیگران می شنوید را بدون افزودن ارزش بیشتر خلاصه و منتشر می‌کنید؟

آیا صرفا به این دلیل که بعضی چیزها بنظر مرسوم و جالب هستند شروع به نوشتن می ؟

آیا محتوای شما به خوانندگان این احساس را القا می کند که برای دریافت اطلاعات بهتر از منابع دیگر نیاز به جستجوی مجدد دارند؟

آیا برای تعداد کلمات خاصی می نویسید زیرا شنیده اید یا خوانده اید که تعداد کلمات در تولید محتوا اهمیت دارد؟ (چنین چیزی صحت ندارد)

آیا بدون تخصص واقعی وارد برخی از حوزه های موضوعی شده اید تا بتوانید صرفا ترافیک دریاافت کنید؟

آیا محتوای شما به سوالی پاسخ می‌دهد که در واقع هیچ پاسخی ندارد، مثلا زمانی که تاریخ انتشار یک محصول، فیلم یا برنامه تلویزیونی هنوز تایید نشده باشد؟

آیا دستورالعمل های گوگل را در خصوص محتوای پروداکت رویو در نظر میگیرید؟

 

نحوه عملکرد به روز رسانی helpful content

آپدیت helpful content سیگنال جدیدی را معرفی می کند که در سراسر سایت و میان بسیاری از سیگنال های دیگر برای رتبه بندی صفحات وب در نظر گرفته میشود. گوگل بطور خودکار محتوایی را که بنظر می‌رسد ارزش کم، ارزش افزوده کم یا به‌طور خاص برای کسانی که جستجو می‌کنند مفید نیست شناسایی و ایندکس نمی کند. هر نوع محتوا در سایت‌هایی که به طور کلی دارای مقادیر نسبتا بالایی از مطالب غیر مفید هستند، تحت تاثیر قرار گرفته و عملکرد خوبی را در نتایج جستجو بجا نخواهد گذاشت. سایت هایی که محتوای بهتری را منتشر می کنند بطور کامل بر روی عملکرد جستجوی محتوای سایر سایت ها تاثیر می گذارد، پس توصیه می شود هم اکنو محتوای غیر مفید را در سایت تان حذف و تعیین تکلیف کنید.

شاید این سوال پیش بیاید که اگر یک سایت محتوای غیر مفید سایت را حذف کند چقدر طول می کشد تا عملکرد بهتری داشته باشد؟ پاسخ بسیار مهم اینجاست که اگر سایت‌ها با این به‌روزرسانی شناسایی ‌شوند ممکن است چند ماه طول بکشد تا سیگنال helpful content  آنها را بیابد. سیگنال helpful content سایت‌های تازه راه‌اندازی شده و سایت‌های موجود را نظارت می کند و در صورتیکه محتوای شما تا مدت ها به نتایج بر نگردد به معنی غیر مفید بودن آن بوده و تا مدت ها دیگر بر نخواهد گشت.

فرآیند طبقه‌بندی‌ محتوای بی کیفیت و اندازه گیری میزان انها با استفاده از یک مدل یادگیری ماشین کاملا خودکار انجام می شود و در صورتیکه محتوای سایت به نتایح راه پیدا نکرد به معنی جریمه یا پنالتی نیست. سیگنال helpful content برای رتبه بندی محتوا در نتایج جستجو است. سایت‌هایی که به‌عنوان محتوای غیر مفید طبقه‌بندی شده‌اند، همچنان می‌توانند رتبه خوبی داشته باشند، منتهی سیگنال‌های دیگری باید وجود داشته باشد که به عنوان محتوای مفید و مرتبط با یک جست‌وجو شناسایی شده باشد. سیگنال رتبه بندی محتوای مفید وزن دارد و سایت‌هایی که محتوای غیرمفید زیادی دارند ممکن است بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند. برای بهترین نتیجه مطمئن شوید که محتوای غیر مفید را حذف کرده اید و همچنین از تمام دستورالعمل های گوگل نیز پیروی می کنید.

این بروزرسانی در ابتدا بر جستجوهای انگلیسی سرتاسر دنیا تاثیر گذاشته و بر روی سایر زبان ها و تام ریجن ها توسعه پیدا می کند. بزودی اطلاعاتی در خصوص نحوه طبقه بندی و تاثیر محتوای غیر مفید و همچنین تشخیص آنها منتشر شده و همچنین در خصوص نجوه پاداش به محتوای مفید داده های بیشتری ارایه خواهد شد.

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *