آموزش شبکه اجتماعی Threads و معرفی 12 ویژگی جدید

اخبار

4 دقیقه زمان مطالعه

مدت‌ها بود که می‌دانستیم متا، شرکت مالک اینستاگرام، روی یک شبکه اجتماعی جدید برای رقابت با توییتر کار می‌کند. حالا این شبکه اجتماعی تحت نام اینستاگرام تردز یا به‌طور ساده‌تر Threads منتشر شده است و می‌خواهد توییتر را به چالش بکشد. اما اینستاگرام Threads چیست و چگونه می‌توانیم از این برنامه استفاده کنیم؟

توییتر از زمانی که ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان آن را تصاحب کرده، تغییرات زیادی داشته است. این تغییرات که بعضاً مطابق میل کاربران نبودند، باعث شد برخی به سراغ شبکه‌های اجتماعی جایگزین ازجمله بلواسکای بروند. متا هم از این فرصت استفاده و شبکه اجتماعی جدید خود را راه‌اندازی کرد.

شبکه اجتماعی Threads چیست؟

اینستاگرام تردز نسخه متن‌محور شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام محسوب می‌شود که هدف از توسعه‌اش، رقابت با توییتر بوده است. درحالی‌که اینستاگرام روی عکس و ویدیو تمرکز کرده، در تردز مانند توییتر، تمرکز اصلی روی متن است، هرچند می‌توانید در آن عکس و فیلم هم به اشتراک بگذارید.

برنامه Threads بامداد پنجشنبه برای اندروید و iOS منتشر شد. این شبکه اجتماعی هم‌اکنون نسخه تحت وب هم دارد، اما عملکردش محدودتر از اپلیکیشن آن است. علاوه‌براین، خبری از نرم افزار Threads هم نیست. بنابراین برای استفاده کامل از این شبکه اجتماعی، درحال‌حاضر باید به سراغ اپلیکیشن آن در گوشی های اندروید و آیفون بروید.

 

اینستاگرام Threads چیست؟

 

باید به این موضوع اشاره کرد که هم‌اکنون برنامه Threads کمبودهایی دارد. برای مثال برای حذف حساب تردز باید اکانت اینستاگرام خود را پاک کنید. یا اینکه درحال‌حاضر قابلیت ارسال پیام خصوصی یا همان دایرکت مسیج وجود ندارد.

دانلود اپلیکیشن Threads

برنامه Threads برای iOS یا آیفون و همچنین گوشی‌های اندروید منتشر شده است. برای دانلود اپلیکیشن شبکه اجتماعی تردز از اپ باکس زیر استفاده کنید:

دانلود اپلیکیشن Threads اینستاگرام

 

آموزش ثبت نام اپلیکیشن Threads

حالا که با اینستاگرام تردز آشنا شدید و آن را برای گوشی اندروید یا آیفون خود دانلود کردید، می‌خواهیم نحوه ثبت نام و ورود به آن را به شما آموزش دهیم. با بازکردن این برنامه، در پایین آن با یک نوار با عبارت «Log in with Instagram» یا ورود با اینستاگرام روبه‌رو می‌شوید.

 

باید به این نکته اشاره کنیم که امکان استفاده از Threads اینستاگرام با استفاده از آی‌پی ایران وجود ندارد، بنابراین باید به سراغ ابزارهای تغییردهنده آی‌پی بروید.

با توجه به این ویژگی، نیاز به انجام کار خاصی نیست و می‌توانید با حساب اینستاگرام خود وارد تردز شوید. اگر چندین حساب داشته باشید، در پایین صفحه می‌توانید گزینه Switch accounts را انتخاب کنید. با این‌کار به صفحه جدیدی می‌روید که حساب‌های اینستاگرام شما پیش‌رویتان قرار می‌گیرد. در حالت کلی پس از انتخاب حساب‌ اینستاگرام خود، وارد تردز می‌شوید.

نحوه استفاده از تردز – Threads

پس از ورود به ترندز، با یک صفحه همراه با چندین گزینه یا آیکون در بخش پایینی روبه‌رو می‌شوید که به شرح زیر هستند:

  • آیکون خانه که شما را به فید اصلی می‌برد.
  • آیکون ذره‌بین که توسط آن می‌توانید به‌دنبال حساب مدنظرتان باشید و شما را به صفحه جستجو می‌برد.
  • آیکون کاغذ و خودکار که امکان نوشتن ترد جدید را برای شما فراهم می‌کند.
  • آیکون قلب که فعالیت‌های شما را نشان می‌دهد و البته در بالای این صفحه چندین گزینه مانند All و Replies وجود دارد.
  • آیکون انسان‌مانند که شما را به پروفایل Threads می‌برد.

شما می‌توانید در تردز اینستاگرام پست‌ها را لایک کنید، آن‌ها را ری‌پست یا کوت کنید و همچنین آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام و حتی توییتر به اشتراک بگذارید.

برای نوشتن یک ترید جدید، تنها کافیست روی آیکون خودکار و کاغذ بزنید و شروع به نوشتن متن مدنظرتان کنید. البته در این پلتفرم هم مانند توییتر با محدودیت کاراکتر روبه‌رو هستیم و برنامه Instagram Threads محدودیت 500 کاراکتر دارد. با انتخاب علامت گیره کاغذ، می‌توانید به ترد خود عکس، ویدیو یا فایل گیف اضافه کنید.

بد نیست بدانید در صفحه پروفایل در بالای عکس شما آیکون اینستاگرام وجود دارد که با انتخاب آن، اپلیکیشن اینستاگرام باز می‌شود و به پروفایل خود در این شبکه اجتماعی می‌روید.

تنظیمات برنامه Threads

مانند هر اپلیکیشن دیگری، تردز هم تنظیمات مخصوص به خودش را دارد. متا تصمیم گرفته برای تنظیمات حریم خصوصی یک آیکون جدا در نظر بگیرد، هرچند در تنظیمات اصلی هم گزینه حریم خصوصی یا همان Privacy وجود دارد. در این بخش می‌توانید حساب خود را خصوصی یا عمومی کنید، روی منشن‌ها کنترل داشته باشید، حساب‌ها را بی‌صدا یا کلمات را مخفی کنید. همچنین پروفایل‌هایی که دنبال می‌کنید را هم در این بخش و در گزینه Profiles you follow ببینید.

ر سمت راست بالای پروفایل و در کنار آیکون اینستاگرام، یک آیکون با دو خط وجود دارد که با انتخاب آن، به تنظیمات برنامه Threads دسترسی پیدا می‌کنید. در این بخش می‌توانید نوتیفکیشن‌ها را کنترل کنید، تنظیمات مربوط به حساب‌تان را تغییر دهید و حتی از حساب خود خارج شوید. در بخش اکانت، امکان غیرفعال‌کردن موقت اکانت شما هم وجود دارد، اما همانطور که گفتیم برای حذف آن، حساب اینستاگرام شما هم پاک می‌شود.

 

ویژگی‌هایی که به Threads اضافه خواهند شد

براساس گفت‌وگو‌هایی که آدام موسری در Threads داشته است، باید منتظر افزودن ویژگی‌های زیر به شبکه اجتماعی جدید متا باشیم.

 

قابلیت ویرایش

 

هشتگ‌ها (هشتگ‌های کنونی قابل کلیک می‌شوند)

 

هشتگ‌ها (هشتگ‌های کنونی قابل کلیک می‌شوند)

 

 

سوییچ‌کردن بین حساب‌های مختلف

 

سوییچ‌کردن بین حساب‌های مختلف

 

نمایش پست‌های افرادی که دنبال می‌کنید، در فید اصلی

 

نمایش پست‌های افرادی که دنبال می‌کنید، در فید اصلی

 

بهبود قابلیت جستجو

 

بهبود قابلیت جستجو

 

بخش ترند

 

بخش ترند

 

نسخه وب کاربردی اینستاگرام Threads

 

نسخه وب کاربردی اینستاگرام Threads

 

ابزار انتخاب GIF در اینستاگرام تردز

 

ابزار انتخاب GIF در اینستاگرام تردز

 

تگ‌کردن افراد در عکس‌ها و ویدیوها

 

تگ‌کردن افراد در عکس‌ها و ویدیوها

 

امکان پین‌کردن تردز

 

امکان پین‌کردن تردز

 

قابلیت ترجمه

 

قابلیت ترجمه

 

امکان به‌اشتراک‌گذاری مستقیم پست‌های اینستاگرام در تردز

 

امکان به‌اشتراک‌گذاری مستقیم پست‌های اینستاگرام در تردز


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه