اینستاگرام و واتس‌اپ به ایران می‌آیند

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

جواد نیک‌بین، نماینده کاشمر در مجلس از حضور نمایندگان واتس‌اپ و اینستاگرام در کشور و پذیرش اجمالی شرایط ایران از سوی متا خبر داد. ۶ روز پیش مرکز ملی فضای مجازی در نامه‌ای به متا به این شرکت برای معرفی نماینده رسمی و پاسخگو ۱۰ روز مهلت داد. حال یکی از نمایندگان مجلس از پذیرش شرایط ایران توسط متا خبر داده است.

جواد نیک‌بین، نماینده کاشمر و بردسکن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: طبق گزارش‌هایی که داده شده احتمال زیاد اینستاگرام و واتس اپ به ایران می‌آیند و تا جایی که مطلع هستم به اجمال شرایط ایران را قبول کردند.

او در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با انتقاد از فیلترینگ گفته: فیلتر کردن باعث نمی‌شود مردم کمتر فضای مجازی ببینند اتفاقا درصد خیلی کمی کاهش پیدا کرده آن هم به جهت اینکه هجمه بسیار زیادی در حوزه فیلترینگ است. با دستن دهان‌ها افکار بسته نمی‌شود و انسان‌ها آرام نمی‌‌گیرند. ما باید مغز‌ها، فکرها، دیدگاه‌ها و نگاه‌ها را تغییر دهیم لذا فیلتر کردن قطعا نتیجه مثبتی نداشته و ندارد.

 

جواد نیک‌بین نماینده کاشمر

 

این نماینده همچنین در مورد افزایش فروش VPN بیان کرده است: فیلترینگ باعث شده تا فروش VPN در فضای غیررسمی آنقدر زیاد شود که بخش زیادی از هزینه‌های مردم و پول این کشور خرج VPN شود. این VPN را چه کسی تولید می‌کند همان که ما با آن ارتباط خوبی ندارد. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین از تصمیم برای مقابله با فروش فیلترشکن خبر داده و اعلام کرده است: تصمیم جدی برای جلوگیری از فروش VPN بعد از اغتشاشات گرفته خواهد شد و جلوی شرکت‌های VPN فروش گرفته می‌شود.

مدتی پیش هم، علی‌اصغر عنابستانی نماینده سبزوار به رسانه‌ها گفته بود که بعد از فیلترینگ اینستاگرام، برای ما پیام فرستادند که شرایط شما چیست؟ دوستان در وزارت ارتباطات پیگیر این موضوع هستند. مدتی بعد این گفته توسط وزارت ارتباطات تکذیب شد. باید دید سرنوشت تایید و تکذیب ادعای جدید درباره پذیرش شرایط ایران توسط متا چه خواهد بود


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه