zhaket logo

تغییرات جدید گوگل برای مطابقت با قانون بازارهای دیجیتال اروپا

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

با به اتمام رسیدن مهلت غول‌های فناوری جهت انطباق با قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA)، گوگل جزئیات تغییراتی را که در پلتفرم‌های خود اعمال می‌کند، منتشر کرده است.

این تغییرات که بیش از ۲۰ مورد را شامل می‌شود، به منظور افزایش رقابت و شفافیت در فضای دیجیتال اروپا طراحی شده‌اند.

در بخش جستجو، گوگل به کاربران اتحادیه اروپا امکان می‌دهد تا هنگام جستجوی مواردی مانند بلیت هواپیما یا هتل، قیمت‌ها را از منابع مختلف مقایسه کنند. پیش از این، گوگل فقط قیمت‌ها را از طریق ابزار Google Flights خود نمایش می‌داد.

در سیستم عامل اندروید، کاربران به روشی آسان‌تر می‌توانند موتور جستجو و مرورگر پیش‌فرض خود را تغییر دهند. گوگل همچنین این گزینه را در آینده برای کاربران کروم دسکتاپ و iOS نیز ارائه خواهد کرد.

در راستای قانون DMA، گوگل سیستم صورت‌حساب انتخاب کاربر (UCB) را برای توسعه‌دهندگان اندروید راه‌اندازی کرده است تا آنها بتوانند سیستم‌های پرداخت خود را ارائه کنند. این برنامه از این هفته با توسعه‌دهندگان بازی گسترش پیدا خواهد کرد.

گوگل همچنین با حق انتخاب به کاربران اتحادیه اروپا در جمع‌آوری و اشتراک‌گذاری داده‌های خود توسط سرویس‌های مختلف گوگل برای تبلیغات، رضایت آنها را جب می کند.

علاوه‌براین، کاربران در بخش‌های مختلف برنامه‌های گوگل با بنرهایی مواجه خواهند شد که درباره جمع‌آوری داده‌ها از آنها سؤال می‌پرسد.

گوگل در نهایت Data Portability API را راه‌اندازی می‌کند تا کاربران بتوانند داده‌های خود را راحت‌تر از محصولات گوگل منتقل کنند. این تغییرات نشان‌دهنده تلاش گوگل برای انطباق با قوانین جدید اروپا و افزایش شفافیت و کنترل کاربران بر داده‌های خود است.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه