سرویس کاهش پینگ بازی‌های آنلاین بزودی رونمایی می شود

اخبار

3 دقیقه زمان مطالعه

رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه سرویس کاهش پینگ بازی‌ها آماده است، ابراز امیدواری کرد که در هفته جاری این سرویس معرفی عمومی شود.

کاهش پینگ بازی‌های آنلاین برای گیمرهای ایرانی وعده‌ای است که طی چند ماه گذشته به‌صورت جدی مطرح شده و به‌نظر می‌رسد به‌زودی عملی خواهد شد. «امیر محمدزاده لاجوردی»، رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به پیگیری کاربران و برخی گیمرها در فضای مجازی از زمان اجرایی‌شدن کاهش پینگ بازی‌ها، گفت:

«درحال‌حاضر سرویس موردنظر آماده است و امیدواریم در هفته جاری معرفی عمومی شود. اغلب موارد فوق به‌دلیل آنکه پشت «ابر» هستند، دارای پیچیدگی‌هایی هستند که این مسئله نیز حل خواهد شد.»

گفتنی است وزیر ارتباطات اواخر پاییز امسال مدعی شد CDN صدوپنجاه بازی پرمخاطب به داخل کشور منتقل شده است و زمان پینگ این بازی‌ها تا یک‌چهارم کاهش پیدا خواهد کرد؛ موضوعی که اجرایی‌شدن آن در راستای وعده انتخاباتی سال گذشته رئیس‌جمهور بود.

زارع‌پور 30 آذر وعده داد سایتی در هفته آینده اعلام شود تا گیمرها در آن نرم‌افزارهایی دانلود کنند تا سرعت بازی‌ها برایشان بهتر شود. حال دو هفته از پایان این وعده وزیر می‌گذرد و رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت وعده جدیدی دراین‌باره داده است.

گفتنی است زارع‌پور اوایل شهریورماه وعده داده بود تا پایان پاییز، CDN حدود 200 بازی پرطرفدار به داخل کشور منتقل شود. حال پس از گذشت 4 ماه بخشی از این وعده درحال اجرایی‌شدن است تا گیمرها تجربه بهتری داشته باشند.

البته مشخص نیست با شرایط فعلی کشور، آیا گیمرها هنوز حال‌و‌هوایی هم برای بازی دارند یا خیر. همچنین با اینکه اسامی این بازی‌ها هنوز اعلام نشده، اما بسیاری از بازی‌های محبوب گیمرها در سراسر دنیا، در ایران فیلتر شده است یا کاربران ایرانی توسط سازندگان آن‌ها مورد تحریم‌ قرار گرفته‌اند.

 

پینگ بازی‌های محبوب تا یک‌چهارم کاهش پیدا خواهد کرد – 30 آذر 1401

وزیر ارتباطات مدعی شد CDN صد و پنجاه بازی پرمخاطب به داخل کشور منتقل شده و زمان پینگ این بازی‌ها تا یک چهارم کاهش پیدا خواهد کرد. زارع‌پور این اقدام را در راستای وعده انتخاباتی رئیس جمهور به گیمرها عنوان کرد.

«عیسی زارع‌پور» در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به آمارهای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اظهار داشت بیش از 30 میلیون گیمر در ایران وجود دارد که میانگین روزانه نود دقیقه بازی می‌کنند.

وی همچنین به گیمرهای ایرانی وعده داد تا پینگ برخی از بازی‌های محبوبشان کاهش پیدا خواهد کرد:

«بر اساس وعده ریاست جمهوری قصد داریم پینگ گیم‌ها کاهش پیدا کند.‌ با تلاش همکاران، CDN صد و پنجاه بازی پرمخاطب به داخل کشور منتقل شدند و زمان پینگ بازی‌ها تا یک چهارم کاهش پیدا خواهد کرد.»

به گفته وزیر ارتباطات سایتی در هفته آینده اعلام خواهد شد تا گیمرها در آن نرم افزارهایی دانلود کنند تا سرعت بازی‌ها برایشان بهتر شود. با اینکه اسامی این بازی‌ها هنوز اعلام نشده، اما بسیاری از بازی‌های محبوب گیمرها در سراسر دنیا یا در ایران فیلتر شده است یا کاربران ایرانی توسط سازندگان آنها مورد تحریم‌ قرار گرفته‌اند.

گفتنی است زارع‌پور اوایل شهریور ماه وعده داده بود تا پایان پاییز، CDN حدود 200 بازی پرطرفدار به داخل کشور منتقل شود. حال پس از گذشت سه ماه بخشی از این وعده در حال اجرایی شدن است تا گیمرها تجربه بهتری داشته باشند. البته مشخص نیست با شرایط فعلی کشور، آیا گیمرها هنوز حال و هوایی هم برای بازی دارند یا خیر؟

همان طور که پیش‌تر ذکر شد حل مشکل گیمرها یکی از وعده‌هایی است که رئیسی در مناظره انتخاباتی سال گذشته مطرح کرد. او در مناظره انتخاباتی خرداد 1400 گفت: «می گویم مادر فضای مجازی عقب هستیم و کار بایسته نشده زیرساخت ها مشکل دارد. من از جوانان و بچه ها می پرسم شما در حال بازی و گیم هستید چقدر وسط بازی حالتون گرفته می شود.».


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه