zhaket logo

بروزرسانی سپتامبر الگوریتم محتوای مفید helpful content منتشر شد

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

گوگل در تاریخ 23 شهریور 1402 سیستم رتبه بندی محتوای مفید را با بهینه کردن سیستم کلاسیفاید و برخی نکات محتوایی بروزرسانی کرد.

سیستم رتبه بندی محتوای مفید یکی از الگوریتم های اصلی گوگل است که بر روی تولید محتوای ارزشمند برای کاربر people first content تاکید داشته و وبسایت ها را از تولید محتوا برای موتور جستجو search engine first باز می دارد. سیستم رتبه بندی HCU یک سیستم SiteWide است که سیگنال های آن برای تمام سیستم های رتبه بندی مورد استفاده قرار گرفته و بصورت real time در پس زمینه تمام الگوریتم های این موتور جستجو فعالیت می کند.

این سیستم رتبه بندی بر مبنی وزن صفحات در کل وبسایت، اقدام به کلاسیفاید الگوریتمی صفحات بی کیفیت – search engine first کرده که تا ماه ها پروسه بازیابی آنها بطول خواهد انجامید و یا به صفحات با کیفیت people first content پاداش خواهد داد.

به گفته گری ایلز از گوگل، این موتور جستجو در صفحات وبسایت بدنبال محتوایی ارزشمند و با کیفیت برای هرچه غنی تر کردن وب است و انتظار خود را از یک محتوای با کیفیت بنوعی fresh people first content عنوان می کند.

 

مستندات و آموزش های سیستم رتبه بندی محتوای مفید

آپدیت اصلی هسته آگوست 2023 در تاریخ 31 مرداد شروع و در تاریخ 18 شهریور رول اوت آن کامل شده است.

بروزرسانی جدید سیستم رتبه بندی محتوای مفید 23 شهریور شروع شده و طی 2 هفته رول اوت خواهد شد. در صورتیکه شاهد تغییراتی در ترافیک و غیره هستید که تصور می کنید با آغاز این بروزرسانی مشهود است، می توانید بر اساس سند راهنمای ارزیابی این سیستم رتبه بندی، محتوای سایت را خودارزیابی کنید.

 

راهنمای خودارزیابی محتوای مفید

دستورالعمل های گوگل برای تولید محتوا با هوش مصنوعی

 

سیستم رتبه بندی محتوای مفید از 15 آذر 1401 بر روی زبان فارسی فعال است.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه