سند راهنمای جدید گوگل با نام Search Essentials منتشر شد

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

بعد از اینکه گوگل در سال 2021 خبر از تغییرات بزرگ در سند راهنمای جستجو را منتشر کرد، حالا امروز سند راهنمای Webmaster Guidelines بعد از 20 سال کاملا متحول و به Google Search Essentials تغییر نام داد. در واقع دیگر نام webmaster به عنوان یک واژه قدیمی بازنشسته شده و دیگر عبارت “گوگل وب مستر” وجود نخواهد داشت. گوگل سند راهنمای جستجو را با هدف ساده سازی شیوه ها و قوانین بطور کامل بروز و آنها را در 3 دسته اصلی طبقه بندی کرد:

دسته اصلی Technical requirements

شامل تمام الزامات فنی و قوانین کراول و ایندکس صفحات سایت با تمرکز بر روی شاخص های کلیدی.

 

دسته اصلی Spam policies

شامل تغییرات جدید و قابل توجه که بر روی افت جایگاه و یا مشکلات رتبه بندی و امنیتی مرتبط با اسپم، هرزنامه، هک و غیره تمرکز کرده است. قوانین دسته اصلی اسپم و هرزنامه خود به سه بخش موضوعی تقسیم شده است که شامل موارد زیر می باشد:
الف_ موضوعات گمراه کننده و هرگونه رفتار و عملکردی که باعث فریب شود
ب_ موضوعات مربوط به کلاه برداری، آزار و اذیت، سورفتار با اشخاص و …
ج_ موضوعات مربوط به هرزنامه ها، اسپم و محتوای غیر مفید
نکته قابل توجه اینکه بخش هرزنامه و اسپم بطور کامل با آخرین رویکردهای منتهی به سال 2022 بروز و نمونه های جدید نیز اضافه شده است.

 

دسته اصلی Key best practices

یکی از مهم ترین بخش های تغییرات قوانین گوگل که شامل شرایط جدید نمایش نتایج جستجو است. گوگل در این بخش مجموعه‌ای از شیوه‌هایی را بروز و منتشر کرده که معتقد است همه افراد باید هنگام راه اندازی سایت‌ های شان در نظر بگیرند. در حالی که پیروی از الزامات و قوانین می‌تواند سایت‌ ها را به نتایج جستجو آورده و مهم تر از همه حفظ کند، باز هم شیوه‌هایی وجود دارد که به سایت‌ ها روح و جان تازه ای می‌ بخشند تا راحت‌ تر از طریق جستجو پیدا شوند.

و اما موضوع مهم دیگری که گوگل مطرح کرده، توجه این موتور جستجو به نتایج با رویکرد متفاوت است. گوگل رسما اعلام کرد: ما اطلاعات را در یک ساختار منطقی تر سازماندهی و صفحات مشابه را با هم ادغام کردیم تا صفحات ارزشمند تر و مرتبط تر به نمایش در آیند، منتهی با این رویکرد به طور کلی محتوا را تغییر نداده ایم.

گوگل اضافه کرد: ما می خواهیم مجموعه جدید Search Essentials برای شما مفید و قابل درک باشد و کمک کند روی مواردی که برای سایت تان مهم هستند تمرکز کنید.

نکته جالب توجه دیگر که در قوانین جدید اسپم اضافه شده این است که گوگل ترافیک های ماشینی و کوئری های ماشینی را بخوبی شناسایی و صفحاتی که بصورت Machine-generated traffic و یا Sending automated queries و Scraping را ایندکس نکرده و به عنوان اسپم با آنها برخورد خواهد کرد.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه