معرفی اکستنشن‌های کاربردی کروم برای طراحان سایت

سایت

5 دقیقه زمان مطالعه

گوگل کروم یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای وب است که به‌خاطر به‌روز رسانی‌های مداومش، روز به روز در میان کاربران قابل اعتمادتر شده است. یکی از ویژگی‌های جذابی که این مرورگر در اختیار کاربران خود قرار داده است، اکستنشن‌هایی هستند که استفاده از آن‌ها تاثیر زیادی در بهبود تجربه کاربری افراد داشته است. به همین خاطر در این مقاله می‌خواهیم تعدادی از قدرتمندترین اکستنشن‌های کروم را به شما معرفی کنیم که به‌ویژه در میان طراحان سایت طرفداران زیادی دارند.

 

اکستنشن‌های محبوب گوگل کروم برای طراحان سایت

کاربرد اکستنشن‌های کروم دقیقا مانند افزونه‌های وردپرس برای توسعه دهندگان آن است، چراکه کار آن‌ها را راحت‌تر می‌کند. برای آنکه طراحان سایت بتوانند راحت‌تر وب‌سایت‌های کاربر پسند و با تجربه کاربری بهتر و جذاب‌تری را طراحی کنند، به ابزارهای متنوعی نیاز دارند. در همین راستا، کروم اکستنشن‌های زیر را معرفی کرده است:

 

اکستنشن Awesome Screenshot

اولین اکستنشنی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، Awesome Screenshot است. شما به کمک این افزونه می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن از صفحه نمایش خود اسکرین شات بگیرید، آن را ویرایش کنید و همچنین از صفحه نمایش خود فیلمبرداری کنید.

تهیه فیلم‌های آموزشی طراحی سایت و به‌اشتراک گذاشتن تصاویر و ویدیوها با دیگران و گزارش اشکالات نرم افزاری از مهم‌ترین کاربردهای اکستنشن Awesome Screenshot برای طراحان سایت است.

فعالسازی اکستنشن Awesome Screenshot

 

اکستنشن Colorzilla

آیا تا به‌حال برای شما پیش آمده که رنگ زیبایی را در یک وب سایت ببینید ولی نام آن را ندانید؟ با اکستنشن Colorzilla می‌توانید کد HEX رنگ مورد نظر را پیدا کنید و به‌راحتی از آن استفاده کنید.

فعالسازی اکستنشن Colorzilla

 

اکستنشن WhatFont

یکی از مهم‌ترین افزونه‌هایی که باید به‌عنوان طراح وب سایت با آن آشنا باشید، اکستنشن WhatFont است. به کمک این افزونه می‌توانید فقط با نگه داشتن موس بر روی فونت مورد نظر، نوع آن را شناسایی کنید. این موضوع به‌ویژه برای کسانی اهمیت دارد که در کار خود از تایپوگرافی استفاده می‌کنند.

فعالسازی اکستنشن WhatFont

 

اکستنشن Image Downloader

اگر از آن دسته از طراحان وب سایت هستید که روزانه تصاویر زیادی را دانلود می‌کنند، اکستنشن Image Downloader مختص شماست. شما به کمک این افزونه می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن تعداد زیادی از تصاویر را بر اساس ابعاد مورد نظرتان فیلتر و دانلود کنید.

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های اکستنشن Image Downloader، سادگی کار با آن است. به این ترتیب،‌ برای استفاده از این افزونه به هیچ دانش و مهارت تخصصی نیاز ندارید و تنها با اتصال به اینترنت و نصب این افزونه رایگان، می‌توانید از ویژگی‌های آن بهره‌مند شوید.

فعالسازی اکستنشن Image Downloader

 

اکستنشن Save to Google Photos

گوگل کروم با ارائه اکستنشن Save to Google Photos، این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید در فضایی رایگان و نامحدود، هر تصویری که در فضای اینترنت مشاهده می‌کنید را ذخیره کنید.

یکی از امکانات جالب این اکستنشن، حذف خودکار تصاویر تکراری است.

فعالسازی اکستنشن Save to Google Photos

 

اکستنشن CSS3 Generator

یکی دیگر از اکستنشن‌های پرکاربرد گوگل کروم برای طراحان سایت، اکستنشن CSS3 Generator است. چه به تازگی وارد حوزه طراحی سایت شده باشید و چه به عنوان فردی حرفه‌ای در این حوزه فعالیت داشته باشید، شما به کمک این افزونه می‌توانید سریع و راحت کدهای CSS3 را طراحی کنید.

مهم‌ترین ویژگی اکستنشن CSS3 Generator، تطبیق پذیر بودن آن است؛ در نتیجه می‌توانید در هر پلتفرمی که از افزونه‌های کروم پشتیبانی می‌کند از آن استفاده کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
اموزش نصب وردپرس

فعالسازی اکستنشن CSS3 Generator

 

اکستنشن Page Ruler

اگر می‌خواهید ابعاد متن‌ها و تصاویر صفحه اینترنتی مورد نظر خود را پیدا کنید، کافی است اکستنشن Page Ruler را بر روی مرورگر کروم خود نصب و فعال کنید. به این ترتیب تنها با کشیدن موس بر روی صفحه،‌ اندازه پیکسلی آن ناحیه را مشاهده کنید.

فعالسازی اکستنشن Page Ruler

 

اکستنشن Web Maker

اکستنشن Web Maker یکی از بهترین افزونه‌هایی است که کروم در اختیار کاربران خود قرار داده است؛ زیرا به کمک این افزونه، حتی در زمانی که توسعه دهندگان وب آنلاین نیستند نیز می‌توانید کدهای وب سایت و تمام تصاویر و آیکون‌های آن را در مکان مورد نظر خود ذخیره و بارگذاری کنید. به این ترتیب، بدون برخورداری از مهارت کدنویسی و تنها در چند دقیقه می‌توانید یک وب سایت شخصی‌سازی شده برای خود طراحی کنید.  علاوه بر این، به کمک اکستنشن Web Maker می‌توانید فعالیت‌های خود را در لحظه با اعضای تیم به اشتراک بگذارید.

فعالسازی اکستنشن Web Maker

 

اکستنشن Exernote Web Clipper

به کمک اکستنشن Exernote Web Clipper می‌توانید هر محتوای جذابی که در هنگام جستجو در اینترنت با آن مواجه می‌شوید را به‌سرعت برای خود ذخیره کنید.

یکی از ویژگی‌های مهم اکستنشن Exernote Web Clipper، تطبیق پذیر بودن آن است.

فعالسازی اکستنشن Exernote Web Clipper

 

اکستنشن StyLebot

یکی از کارآمدترین اکستنشن‌هایی که کروم معرفی کرده، اکستنشن StyLebot است. با استفاده از این افزونه می‌توانید ظاهر هر وب سایتی که در نظر دارید را با توجه به سلیقه خود، شخصی سازی کنید. مزیت بزرگ اکستنشن StyLebot، تطبیق پذیری آن است.

فعالسازی اکستنشن StyLebot

 

اکستنشن CSSViewer

اگر می‌خواهید کدهای مربوط به بخش‌های مختلف یک وب سایت را پیدا کنید، می‌توانید از اکستنشن CSSViewer کمک بگیرید. علاوه‌بر این، به عنوان طراح سایت می‌توانید تنها با کلیک بر روی قسمت مورد نظر، آن را ویرایش کنید.

فعالسازی اکستنشن CSSViewer

 

اکستنشن CSS Shapes Editor

اکستنشن CSS Shapes Editor یکی از افزونه‌های رایگان گوگل کروم است که به کمک آن می‌توانید به‌راحتی انواع مختلف اشکال هندسی و حتی اشکال منحصربه‌فرد را برای وب سایت خود طراحی و ابعاد و محل قرارگیری آن‌ها را تنظیم کنید. موضوعی که برای طراحی وب سایت‌های خلاقانه و شخصی‌سازی شده مزیت بزرگی به حساب می‌آید.

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای اکستنشن CSS Shapes Editor برای طراحان وب سایت، افزایش سرعت انجام کارها و کاهش حجم فایل‌های بارگذاری شده است.

فعالسازی اکستنشن CSS Shapes Editor

 

اکستنشن WordPress Style Editor

اگر در محیط وردپرس وب سایت خود را طراحی کرده‌ باشید، به کمک اکستنشن WordPress Style Editor می‌توانید در هنگام ویرایش با المنتور، به‌صورت خودکار تغییرات را ذخیره کنید.

فعالسازی اکستنشن WordPress Style Editor

 

اکستنشن Visual Inspector

به جرات می‌توان گفت که با ورود اکستنشن Visual Inspector به بازار، کار طراحان وب سایت بسیار راحت‌تر شده است؛ زیرا شما به کمک این افزونه می‌توانید بدون نیاز به نوشتن کد، تمام بخش‌های سایت خود را ویرایش کنید. در نتیجه سرعت انجام کارها نیز بیشتر می‌شود.

فعالسازی اکستنشن Visual Inspector

 

امروزه طراحان سایت به کمک اکستنشن‌هایی که گوگل کروم ارائه کرده می‌توانند وب سایت‌هایی جذاب و واکنش‌گرا طراحی کنند. به همین خاطر، ما در این مقاله تعدادی از محبوب‌ترین اکستنشن‌های کروم را به شما معرفی کردیم تا با استفاده از آن‌ها بتوانید ضمن در نظر گرفتن نیازهای کاربران، کیفیت کلی سایت خود را افزایش دهید.

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه بهینه‌سازی پیشرفته دیتابیس | Database Cleaner

345,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

افزونه خروجی اطلاعات مرسا | پلاگین Mersa Data Export

138,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی


نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه