چگونه بدون کدنویسی اپلیکیشن موبایل طراحی کنیم؟

وردپرس

7 دقیقه زمان مطالعه

این روزها در دنیای اقتصاد جدیدی که با آن رو به رو هستیم، هر کس به دنبال نوع آوری برای افزایش درآمد خود می‌گردد. به همین خاطر برخی از افراد تنها به داشتن یک وبسایت یا صفحات شبکه‌های اجتماعی اکتفا نمی‌کنند و به دنبال روش‌های جدیدی برای افزایش مخاطب خود می‌گردند که یکی از آن ها استفاده از اپلیکیشن است. در این مقاله به طراحی اپلیکیشن بدون کدنویسی میپردازیم.

در حال حاضر، هر کدام از ما، حداقل بیش از 20 اپلیکیشن مختلف روی تلفن همراه هوشمند خود داریم که در برخی مواقع به صورت روزمره نیز از آنها استفاده می‌کنیم. همین مساله باعث شده تا بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی، به فکر ساخت اپلیکیشن منحصر به فرد خود بیفتند. همین موضوع باعث شد تا برخی افراد تبدیل به سازندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی یا IOS شوند و برای برند‌های مختلف، اقدام به ساخت اپلیکیشن نمایند.

هزینه ساخت اپلیکیشن در بسیاری از موارد بسیار گزاف است و همین مساله باعث می‌شود تا برخی افراد از ساخت آن صرف نظر کنند اما مزایای طراحی اپلیکیشن باعث میشود برخی افراد دیگر، ترجیح دهند تا با یک روش ساده، خودشان این کار را انجام دهند. در اینجا قصد داریم تا هم برای کسانی که قصد دارند تا در زمینه ساخت اپلیکیشن تلفن همراه شروع به کار کنند و هم برای کسانی که می‌خواهند خودشان اپلیکیشن برند‌شان را طراحی نمایند، یک آموزش طراحی اپلیکیشن بدون کدنویسی را ارائه دهیم.

شاید باور نکنید، اما طراحی اپلیکیشن بدون کدنویسی هم امکان دارد و اصلا لازم نیست تا دوره‌های حرفه‌ای را برای آموزش کدنویسی پشت سر بگذرانید! پس با ما همراه شوید تا شما را با انواع پلت فرم‌های جدید برای ساخت اپلیکیشن بدون کد نویسی آشنا کنیم و بتوانید اولین اپلیکیشن خود را به خوبی طراحی کرده و از آن لذت ببرید.

آموزش طراحی اپلیکیشن بدون کدنویسی

جالب است بدانید طی چند سال اخیر به خاطر گسترش کاربرد و استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن همراه، پلت‌فرم‌های متنوعی از شرکت‌های مختلف ارائه شده‌اند که به شما اجازه ساخت اپلیکیشن موبایل بدون کد نویسی را می‌دهند. به این طریق شما می‌توانید با کمک یک اپلیکیشن بر پایه ویندوز و بدون داشتن دانش قبلی کد نویسی، اولین طراحی اپلیکیشن بدون کدنویسی را اجرا کرذه و از آن لذت ببرید. به همین خاطر در این مقاله آموزش طراحی اپلیکیشن بدون کدنویسی ، قصد داریم تا این پلت‌فرم‌ها را به شما معرفی کنیم.

طراحی اپلیکیشن بدون کدنویسی

  • Zengine

پلت فرم Zengine یک پلتفرم عالی مبتنی بر وب است که برای استفاده از آن نیازی نیست تا یک اپلیکیشن سنگین و گرافیکی را روی رایانه خود نصب کنید. تنها کافیست نام این پلتفرم را در گوگل جستجو کنید و از آن استفاده نمایید. این پلت فرم مخصوص کسانی ساخته شده است که به ساخت اپلیکیشن موبایل علاقه‌مند هستند و هیچ دانشی در خصوص کدنویسی و مهارت حرفه‌ای آن ندارند. از این پلت فرم تنها برای ساخت اپلیکیشن اندروید می‌توان استفاده کرد و جزء ساده‌ترین پلت‌فرم‌های طراحی اپلیکیشن بدون کدنویسی محسوب می‌شود.

  • Field Squared

پلت فرم Field Squared یکی دیگر از پلت فرم‌های قدرتمند مبتنی بر وب است که نیازی به نصب ندارد و شما می‌توانید با دسترسی به اینترنت، از این پلت فرم عالی برای طراحی اپلیکیشن بدون کدنویسی به راحتی استفاده کنید. فیلد به شما این امکان را می‌دهد تا از امکانات مختلف تلفن همراه، همانند مکان یاب، دوربین، بلوتوث یا تماس تلفنی استفاده کنید و یک اپلیکیشن تماما آنلاین را طراحی نمایید. با مطالعه کردن راهنمای این پلت فرم، حتی فردی که هیچ اطلاعاتی در زمینه کد نویسی اندروید ندارد نیز می‌تواند به راحتی اولین اپلیکیشن اندروید خود را طراحی کند. محیط این پلت فرم تماما گرافیکی بوده و کار با آن بسیار ساده است.

  • WorkXpress

ورک اکسپرس را می‌توان به جرات بهترین و قوی‌ترین پلت فرم ساخت اپلیکیشن موبایل بدون کد نویسی دانست که در سطح جهانی شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است. اما اصلا نگران نباشید، بر خلاف چیزی که تصور می‌کنید، کار با این پلتفرم بسیار ساده است و شما می‌توانید با حداقل اطلاعات فنی، از این اپلیکیشن استفاده نمایید و اولین اپ اندروید خود را طراحی کنید. این پلت فرم نیز مبتنی بر وب بوده و نیازی به نصب و راه اندازی ندارد و هیچ آسیبی به سیستم رایانه شما وارد نمی‌کند. پس همانند پلت فرم‌های معرفی شده قبلی، تنها کافیست تا نام آن را در گوگل جستجو کنید و از طراحی اپلیکیشن بدون کدنویسی لذت ببرید!

  • outsystems platform

اوت سیستم پلت فرم یکی از معروف‌ترین و جذاب‌ترین پلت فرم‌های طراحی اپلیکیشن بدون کدنویسی محسوب می‌شود که توانسته به خاطر رابط کاربری گرافیکی و ساده خود، طرفداران زیادی را در سطح جهانی به دست آورد. شما می‌توانید از طریق وب به این پلت فرم کاربردی دسترسی پیدا کنید و از آن استفاده نمایید. پنل طراحی آن بسیار ساده و کاربردی طراحی شده است و شما می‌توانید با کمترین دانش فنی در مورد کدنویسی، اپلیکیشن موبایل بسیار زیبا و عالی طراحی کنید. استفاده از این پلت فرم به افراد آماتور که قصد طراحی حرفه‌ای دارند، اکیدا توصیه می‌شود.

  • SalesForce 1

همانطور که از نام این پلت فرم بر می‌آید، سلزفورس را می‌توان مخصوص طراحی اپلیکیشن‌های موبایل برای خرید و فروش دانست. اگر شما یک فروشگاه اینترنتی دارید و می‌خواهید برای آن یک اپلیکیشن منحصر به فرد طراحی کنید، پلت فرم سلزفورس 1 بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود. این پلت فرم نیز مبتنی بر وب بوده و نیازی به نصب و راه اندازی ندارد. البته باید در نظر داشته باشید که این یک پلت فرم بسیار حرفه‌ای به حساب می‌آید و کار با آن شاید برای افراد مبتدی به سادگی پلت فرم‌های قبلی نباشد و نیاز به اندکی دانش کدنویسی دارد. اما نگران نباشید، با کمی آموزش و خواندن چند کتاب و مقاله، می‌توانید از این این پلت فرم تخصصی، برای ساخت اپلیکیشن مخصوص خرید و فروش خود استفاده نمایید.

  • Google App maker

گوگل بزرگ‌ترین کسب و کار اینترنتی در تمام جهان محسوب می‌شود که برای افزایش تعداد طرفداران خود، ابزارهای زیادی را روانه بازار می‌کند. این ابزارها همواره در سطح خود بهترین هستند و مخاطبین زیادی را جذب خود می‌کنند. این روزها نیز به تازگی شاهد پرده برداری از اپلیکیشن جدید گوگل، یعنی گوگل اپ میکر بوده‌ایم. بر اساس گفته گوگل، این پلت فرم یک سرویس جدید و بخشی از G Suit به حساب می‌آید که برای ساخت اپلیکیشن موبایل اندروید ساخته شده است. خوشبختانه این پلت فرم نیز برای طراحی اپلیکیشن بدون کدنویسی ساخته شده است و برای طراحی اپلیکیشن موبایل، هیچ نیازی به داشتن دانش کدنویسی نخواهید داشت. جالب است بدانید که در این اپلیکیشن شما می‌توانید تنها با درگ اند دراپ، اکثر مراحل کار خود را پشت سر بگذارید!

این مقاله را حتما بخوانید
مبانی تئوری رنگ برای طراحان وب

تاکنون همواره سرویس‌های گوگل، یکی از بهترین سرویس‌های دنیا بوده‌اند و این مساله برای همه افراد ثابت شده است و هیچ شک و تردیدی در آن وجود ندارد. اما با این وجود هنوز کاربران زیادی از سرویس گوگل اپ میکر استفاده نمی‌کنند و همین مساله باعث شده تا گوگل ترغیب شود و امکانات آن را افزایش دهد. به امید آنکه شاهد پیشرفت چشم گیر کارایی این اپ نیز باشیم.

  • WebFlow

با وجود آنکه کمتر کسی نام وب فلو را در میان پلت‌فرم‌های مخصوص طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل بدون کد نویسی شنیده است، اما این اپلیکیشن یکی از پرکاربرد‌ترین و به روز‌ترین پلتفرم‌ها در این زمینه محسوب می‌شود. شما می‌توانید بدون داشتن هر گونه دانش فنی در مورد کدنویسی، زا این پلتفرم استفاده کرده و اپلیکیشن مورد نظر خود را به سادگی طراحی کنید و از آن بهره ببرید.

آشنایی با سایر پلت‌فرم‌های طراحی اپلیکیشن بدون کدنویسی

ساخت اپلیکیشن بدون کد نویسی

تا به اینجای کار شما را با کاربردی‌ترین، ساده‌ترین و محبوب‌ترین پلت فرم‌های مخصوص طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل آشنا کردیم. اما بد نیست بدانید که این‌ها تنها قسمتی از دریای گسترده پلت فرم‌های مخصوص این کار هستند. به همین خاطر قصد داریم تا در این قسمت به صورت تیتر وار شما را با چند نمونه دیگر از پلت‌فرم‌های مخصوص طراحی اپلیکیشن بدون کدنویسی آشنا کنیم.

  • AppMakr
  • Infinite Monkeys
  • Buzztouch
  • Appsbar
  • Runrev Livecode
  • Telerik Icenium
  • AppMakr

ساخت اپلیکیشن با قالب‌های آماده

بد نیست بدانید که علاوه بر پلت‌فرم‌های مبتنی بر وب که به شما در راستای طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل بدون دانش کدنویسی کمک می‌کنند، برخی از قالب‌های وردپرسی، اپلیکیشن‌های آماده‌ای دارند که می‌توانید بر اساس نوع فعالیت وبسایت خود، از آنها استفاده کنید. میتوانید اپلیکیشن ساز ها را از سایت ژاکت تهیه کنید.

در بسیاری از مواقع، شما به ارتباط مستقیم وبسایت و اپلیکیشن موبایل خود نیاز خواهید داشت. به عنوان مثال در فروشگاه‌های اینترنتی، باید سفارش‌های مشتریان از اپلیکیشن یا سایت، هر دو موجودی انبار را کاهش دهند و لیست سفارش را برای شما ارسال کنند. به همین خاطر، برخی از قالب‌های وردپرسی، نسخه طراحی شده اپلیکیشن مخصوص این کار را نیز با هزینه جداگانه، به شما ارائه می‌دهند و تنها کافیست تا این قالب خام را با اطلاعات کسب و کار خودتان تکمیل نمایید.

کدنویسی یا طراحی اپلیکیشن بدون کدنویسی ؟

سوالی که در این میان به وجود می‌آید، این است که ساخت اپلیکیشن با کدنویسی بهتر است یا استفاده از پلت فرم‌های آماده؟ در حقیقت باید گفت که پلت فرم‌های آماده و گرافیکی، چیزی را برای شما طراحی می‌کنند که دستور دارند. اساسا شما در حد و مرزی که سازنده پلت فرم ایجاد کرده، می‌توانید فعالیت کنید که البته حد و مرز محدودی نیست و می‌توانید محصولات متنوعی را طراحی کنید.

اما به هر صورت در دنیای کدنویسی هیچ محدودیتی وجود ندارد. در نتیجه باید گفت که اگر اپلیکیشنی که قصد ساخت آن را دارید، خیلی منحصر به فرد و خاص است، باید از کدنویسی استفاده کنید. اما اگر اپلیکیشن شما شکل ظاهری خیلی خاصی نیاز ندارد، می‌توانید خودتان دست به کار شوید و با کمک پلت فرم‌های طراحی اپلیکیشن بدون کدنویسی، اپلیکیشن خود را به سادگی طراحی کرده و از آن لذت ببرید!

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

645,000 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

2

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام وقت بخیر میخواستم بدونم با کدوم یکی از پلتفرم های معرفی شده میتونم اپلیکیشنی جداگانه بسازم بدون اینکه سایتی داشته باشم. یک اپلیکیشن کاملا مستقل

سلام
متاسفانه با اپلیکیشن ساز ها این امکان وجود نداره و باید حتما یک سایت وردپرسی داشته باشید

ارسال دیدگاه