مدیریت هم ‌زمان جریان کاری و بازاریابی محصولات در وردپرس

کسب و کار

4 دقیقه زمان مطالعه

یکی از موارد قابل‌ تأمل در مورد فروش محصولات این است که کیفیت محصولات به‌تنهایی بر میزان فروش تأثیری ندارند اما می‌توانید با فراهم کردن زیرساخت‌ها هنگام کار بر روی فروشگاه آنلاین این میزان فروش را تحت تأثیر قرار دهید. برای توسعه‌دهندگان بسیار ساده است که ابتدا بر روی طراحی و کدنویسی تمرکز کنند و پس از آن بر روی قسمت‌های فروش وقت بگذارند اما مشتری‌ها قبل از خرید نیاز دارند که به‌طور کامل با محصولات و خدمات آشنا شوند. اگر می‌خواهید که مشتریان شما به‌طور کامل با محصولات آشنا شوند بهتر است که قبل از فروش به بازاریابی محصولات در وردپرس و معرفی خدمات و سازمان بپردازید.

بازاریابی محصولات در وردپرس به چه معنایی است؟

اگر سرمایه مناسب برای بازاریابی را دارید می‌توانید سیستم بازاریابی خود را چند ماه قبل از شروع فروش محصولات راه‌اندازی کنید مانند کمپین‌های تلفن و موارد این‌چنینی اما اگر سرمایه لازم برای این کار را ندارید استراتژی شما کمی متفاوت خواهد بود.

 تاثیر محتوا بر بازاریابی

یکی از راه‌های معرفی محصولات قبل از واردکردن آن‌ها به بازار فروش، استفاده از استراتژی کانتنت‌مارکتینگ یا بازاریابی‌محتوا است. این کار را می‌توانید با ارائه تصاویر، توییت کردن، انتشار پست در وبلاگ و یا موارد دیگر انجام دهید.

همان‌طور که درحال‌توسعه فروشگاه خود هستید تمام مواردی که در حال یادگیری‌شان هستید را با سایرین به اشتراک بگذارید. به‌عنوان‌مثال در مورد کاوش‌های خود، اشکالاتی که یافته‌اید، موارد رفع و بررسی مشکلات، موضوعات مرتبط با محصولات، ترفندها و… محتوا تهیه کنید.

در این‌گونه محتوا گذاری‌ها و آموزش‌های مرتبط با محصولات می‌توانید میزان بازدید را به طرز چشم‌گیری افزایش دهید و نهایتاً این هدایت ترافیک به سمت سایت می‌توانند منجر به افزایش نرخ تبدیلات شود.

بنابراین محتواهای محبوب می‌توانند میزان بازدید را به‌صورت چشم‌گیری افزایش دهند. از موارد مهم در مورد محتوا گذاری مورداستفاده بودن و مطلوب بودن کیفیت محتوا است. همچنین می توانید از راه‌کارهای موفقیت در فروش اینترنتی کمک بگیرید.

استراتژی‌های خاص بازاریابی محصولات در وردپرس

 نکته: اکثر کمپانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی صفحاتی را دارند و همگی آن‌ها سعی دارند که محتوای مرتبط با وب‌سایت خود را ارائه دهند. گاهی اوقات کاربران از این شلوغی برندهای متفاوت احساس سردرگمی و خستگی می‌کنند اما فضاهای دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید محتوای خود را به اشتراک بگذارید و بازدیدکنندگان را به سمت وب‌سایت خود هدایت کنید.

به‌عنوان‌مثال فضایی به نام Twitch وجود دارد که برنامه نویسان می‌توانند بازی‌های خود را برای کاربران ارسال کنند. به این صورت کاربران می‌توانند هر موردی را بر روی دستگاه خود پخش کنند آن را دنبال و سؤالات خود را مطرح کنند.

 promote-your-wordpress-product-بازاریابی محصولات در وردپرس

شما هم می‌توانید ویدیوهای خود را در این قسمت به اشتراک بگذارید. یا از این استراتژی برای موارد دیگر و در فضاهای دیگر استفاده کنید، دنبال کنندگان خاص خود را داشته باشید و محصولات یا خدمات خود را به‌صورت کامل تشریح کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
نقشه سفر مشتری چیست و چطور آن را طراحی کنیم؟

برخی از برنامه نویسان کمپانی آمازون نتایج زیر را در مورد بازاریابی محصولات منتشر کرده‌اند:

آن‌ها می‌گویند هدف اصلی ساخت این‌گونه موارد، شناسایی این بازی‌ها به سایرین است . افراد ویدیوها را مشاهده می‌کنند و گاها بازمی‌گردند و سؤال‌های خود را مطرح می‌کنند و همچنین اشخاص دیگری را هم به این بازی دعوت می‌کنند و مسائل و مشکلات خود را مطرح و در مورد بازی به گفته و گو می‌نشینند. شما هم می‌توانید از این سبک استفاده کنید و دنبال کنندگان خاص خود را داشته باشید که در مورد محصولات، بیزینس، صاحبان کمپانی و سایر موارد به گفتگو بنشینند.

بازاریابی محصولات در وردپرس

 نکات مهم در بازاریابی محصولات

  1. در ابتدای کار برنامه جامعی تنظیم کنید.
  2. این جریان لازم نیست که دائمی باشد بلکه می‌توانید ساعات و روزهای مشخصی در هفته در نظر بگیرید و نسبت به آن متعهد باشید که جریان کاری خود را ارتقا دهید.
  3. یک برنامه برای شروع اشتراک‌گذاری‌ها تهیه کنید تا در پایان بتوانید موضوعات مشخص‌شده را ارزیابی و به اشتراک بگذارید.

پس از اتمام جریان کاری می‌توانید تمام نکات و موارد تهیه‌شده را ذخیره کنید از میان آن‌ها، موارد شاخص و برجسته را مشخص کنید. گزینه‌های شاخص را می‌توانید با سایر افراد به اشتراک بگذارید و یا آن‌ها را در وب‌سایت وردپرسی خود جایگذاری کنید. در مورد آموزش‌های خود توضیح دهید. با این روند کاربران زیادی جذب وب‌سایت شما خواهند شد. درصورتی‌که مطالب مطلوب و مورداستفاده باشند بازدید چشمگیری را خواهید داشت.

جمع‌بندی نهایی

یکی از توسعه‌دهندگان کمپانی آمازون که در مطالب فوق نیز ذکر کردیم اظهار می‌دارد که هر بار در هر پخش زنده به‌صورت میانگین حدود ۶۳۰ نفر آن را دنبال می‌کنند. این افراد در این حین ایمیل‌هایی را ارسال می‌کنند، سؤالاتی پرسیده می‌شود چون کاربران تمایل به یادگیری موارد مربوط به پروژه جاری دارند. شما نیز می‌توانید از این‌گونه استراتژی‌ها استفاده کنید.

هر استراتژی در جایگاه خاص خود موفق است. می‌توانید از محتوا شامل ویدیو، تصاویر، متن و… یا هر موردی که به نظر شما بهتر است برای تبلیغ محصولات، خدمات و معرفی کسب‌وکار خود در نظر بگیرید و زمان خاصی را برای آن صرف کنید. این فعالیت‌ها درنهایت منجر به ارتقاء محصولات و فروشگاه می‌شوند.

سرمایه‌گذاری شما در بازاریابی محصولات در وردپرس همان استراتژی‌هایی هستند که میزان موفقیت آن‌ها بالا است. مانند استراتژی محتوا گذاری. کانال بازاریابی، مجله‌های بازاریابی، فضاهای اشتراک‌گذاری، شبکه‌های اجتماعی و… بهترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانید از طریق بازاریابی‌های محصول خود را معرفی کنید.

به این صورت میزان فروش شما به طرز چشمگیری بیشتر خواهد بود. بهتر است که قبل از ارائه محصول یا خدمات، محتوای مرتبط با آن آماده شود. به این صورت کانال بازاریابی موفق خواهید داشت و می‌توانید جریان کاری خود را هم‌زمان با فروش محصولات داشته باشید.

موفق باشید.

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

نویسنده ژاکت

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه