ابزار جدید Product snippets با Product snippets و Merchant Listing در کنسول جستجوی گوگل

اخبار

3 دقیقه زمان مطالعه

گوگل با هدف ارایه امکاناتی که جزئیات بیشتری را برای مدیریت بهتر محصولات و خدمات در سایت های فروشگاهی به ارمغان می آورد، ابزارهای Product Snippets و Merchant Listing را به کنسول جستجوی خود آورده است. این تغییرات از جایی شروع شد که گوگل تصمیم گرفت بخش های مهم و قابل توجهی را برای درک راحت و شناخت سریع تر مشکلات در کنسول ارتقا دهد. گوگل در تاریخ 13 سپتامبر 2022 و همزمان با آپدیت هسته سپتامبر، دست به تغییرات جدیدی در کنسول جستجوی خود زد. این تحولات شامل اضافه شدن بخشی در کنسول به نام Shopping است که امکانات و پیام های جدیدی را برای مدیریت بهتر صفحات محصول و بخش های فروشگاهی در سایت های تجارت الکترونیک به همراه آورده است. بدین ترتیب برخی قابلیت های سرپ گوگل از جمله فیچر محصولات محبوب – popular products که برای اکثر سایت ها در دسترس نبود، حالا در کنار سایر فیچرهای سرپ گوگل برای تمام ریجن ها از جمله ایران، البته تحت شرایطی قابل استفاده است.

همچنین گوگل از هشدارهای جدیدی برای اسکیمای محصول – Product schema رونمایی کرده که سابقا در کنسول و تست ریچ ریزالت تجربه نکرده بودید، اما همگی در کتابخانه schema.org در دسترس است. در این صورت اگر هشداری در گزارش جدید کنسول شاهد بودید که مربوط به محصول شماست می توانید فقط در صورتیکه فیچر مربوط به پراپرتی برای ریجن کشور پشتیبانی شود، از آن استفاده کنید یا مانند sku و gtin نادیده بگیرید. لازم به ذکر است در این مقاله تمام فیچرهای ارایه شده و اطلاعات آنها کاملا پوشش داده شده است.

 

معرفی ابزار Shopping در کنسول جستجوی گوگل

با اضافه شدن بخش Shopping، دو ابزار دیگر نیز به شرح زیر به کنسول اضافه شده است:

  • ابزار Product Snippets
  • ابزار Merchant Listing

1_ بخش بزرگی از تغییرات صورت گرفته مربوط به فروشندگان کالا در Merchant Center گوگل بوده که دسترسی به آن برای کاربران ایرانی غیرفعال است. بدین ترتیب برخی فیچرهای ذکر شده در این مقاله برای ریجن ایران کاربرد ندارد که آنها را مشخص خواهیم کرد.

2_ علاوه بر اینکه تعدادی از ویژگی های ذکر شده برای ریجن ایران غیرفعال است، یکسری از قابلیت ها که سابقا فقط برای فروشگاه محصولات گوگل – Merchant Center فعال بود، اکنون در اختیار وب سایت های عادی حتی ایران نیز قرار گرفته است.

3_ فیچر popular products برای صفحاتی بیشتر نمایش داده خواهد شد که در سایت شان صفحات شرح محصول که دارای ویدئو و عکس های منحصر بفرد اختصاصی از محصول است، وجود دارد. این فیچر جزو ویژگی های پیشرفته سرپ است و با کلیک موس روی هرمحصول که دارای جزئیات دقیق از محصول است، اطلاعاتی از جمله ویدئوهای مرتبط، صفحات شرح محصول و محصولات از این دسته نمایش داده خواهد شد.

4_ در فیچر popular products و با تغییرات صورت گرفته در Shopping، حالا بیشتر از هر وقت دیگری نیاز دارید تا از کاربران خود بخواهید برای محصولات امتیاز و نظر ثبت کنند. لطفا دقت داشته باشید بخش بزرگی از فیچرهایی که اکنون برای ریجن ایران در دسترس است متکی به review های محصول بر گرفته از تجربه واقعی خرید محصول است.

5_ تست ریچ ریزالت نیز برای محصولات به دو بخش merchant listing و product snippet تقسیم شده است که برای اسکیمای محصول باید بخش Product snippet را بررسی کنید

 

New Shopping tool with Product snippets and Merchant Listing in Google Search Console


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه