بروزرسانی video pages در کنسول جستجوی گوگل

اخبار روز حوزه وب

2 دقیقه زمان مطالعه

گوگل از بروزرسانی جدید در کنسول جستجو خبر داد که شامل تغییر نام Coverage به Pages و همینطور اضافه شدن بخش جدیدی به نام Video pages است. هرچند در گذشته اطلاعاتی در خصوص این تغییر و تحولات داشتیم اما اکنون بطور رسمی در تمام کنسول های جستجو شاهد تغییرات جدیدی هستیم. دیری نپایده بود که درست بعد از بروزرسانی بزرگ کنسول جستجوی گوگل، حالا امکانات بیشتری برای بررسی وضعیت ایندکس ویدئوها و مشکلات در اختیار داریم درست مانند بخش performance، ااجزه می دهد دید بهتری به نحوه ایندکس و نمایش ویدئوها داشته باشید

 

اضافه شدن بخش جدید video pages

گزارش ایندکس ویدیو تعداد صفحات نمایه شده در سایت شما را مشخص و گزارشی از اینکه یک یا چند ویدیو وجود دارد مشخص می کند. گزارش video pages می تواند به شما در درک عملکرد ویدیوها  شناسایی زمینه های بهبود احتمالی کمک کند. در صورتیکه گوگل نتواند ویدیوها ها را در سایت شما شناسایی کند، گزارش نمایه سازی ویدیو ظاهر نمی شود. پس نمایش این ابزار بستگی به وجود ویدئو در سایت شما دارد.

گزارش video pages به شما در خصوص این موضوعات اطلاعاتی را می دهد:

یک ویدیو در چند صفحه شناسایی شده است؟
کدام ویدیوها با موفقیت ایندکس شدند؟
چه مشکلاتی مانع از ایندکس شدن ویدیوها می شود؟

گوگل می گوید: شما علاوه بر اینکه مشکلات نمایش ویدئو در نتایح را خواهید دید، با برطرف کردن شان قادر خواهید بود از validate fix بهره ببرید.

نکته مهم در توسعه ابزار URL Inspection است که بخوبی بهبود داده شده است. این تغییرات به شما امکان می دهد وضعیت نمایه سازی ویدیوی یک صفحه خاص را بررسی کنید. هنگام بررسی یک صفحه، اگر گوگل ویدیویی را در آن شناسایی کند، موارد زیر در نتایج مشاهده خواهید شد:

جزئیاتی مانند URL ویدیو و نشانی اینترنتی تصویر بندانگشتی
ایندکس شدن ویدیو با توجه به وضعیت صفحه بررسی می شود
فهرست مشکلاتی که از ایندکس شدن ویدیو جلوگیری می کند

نکته: این گزارش فقط صفحات ایندکس شده را پوشش می دهد و اگر صفحه ای به هر دلیلی از جمله مسدود بودن یا وضعیت غیر قابل دسترسی، ایندکس نشده باشد، در این گزارش ظاهر نمی شود.

 

بررسی اجمالی video pages

ابزار جدید video pages شامل بخش نمودار و جدول داده است که خطاهای مربوط به ایندکس شدن یا نشدن ویدئوها را لیست می کند.

 

Google Search Console’s video indexing report now live for all

در تصویر بالا،هشدارهای بخش Video indexed و no Video Indexed هرکدام وضعیت متفاوتی دارد. همانند بروزرسانی هایی که بر روی سایر بخش ها انجام شد، در صورتیکه هشدارهای مهم و قابل توجهی وجود داشته باشد، بر روی ایندکس ویدئو تاثیر می گذارد و باید رفع شود. صفحات دارای وضعیت video indexed در نتایج نمایش داده می شوند اما بهتر است به هشدارهای آن رسیدگی شود.

 

 Video page indexing

همینطور با توجه به این تصویر، گزارش مشکلات ویدئوها قابل بررسی است و با کلیک بر روی هریک قادر هستید تا علاوه بر اطلاعات بیشتر، امکان درخواست validate fix بدهید.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

2

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

در رابطه با ارورهایی که در عکس آخر هستند و طریقه رفع اون ها هم کاش توضیحاتی رو ارائه میکردید :
مثلا ارور
Google could not determine the prominent video on the page
No thumbnail URL provided

ارسال دیدگاه