Retry
اینترنت ماهواره‌ای در کشور فعال و برای شرایط ویژه و خاص است

وزیر ارتباطات با تأیید فعال شدن اینترنت استارلینک در ایران گفت اینترنت ماهواره‌ای برای شرایط ویژه و خاص است. زارع‌پور بار دیگر بر لزوم رعایت قواعد ایران از سوی اپراتورهای ماهواره‌ای برای فعالیت قانونی در کشور تأکید کرد.

عیسی زارع‌پور در رابطه با فعال شدن نزدیک به هزار گیرنده اینترنت ماهواره‌ای در کشور گفت: اینترنت ماهواره‌ای فعال شده است، اما در جریان اینکه چه تعداد فعال شده است، نیستم. صاحب و دارنده این شرکت که این خدمات را ارائه می‌کند می‌تواند آمار صحیح را بدهد.

وی در رابطه با خطر ورشکستگی اپراتورها در راستای فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای نیز اظهار داشت تعداد مشترکین و کاربران اینترنت ماهواره‌ای در تمام دنیا، یک درصد کل کاربران اینترنت هم نمی‌شود و این اینترنت برای شرایط ویژه و خاص است:

«البته قبلاً هم گفته شد که ما مقررات سرزمینی یا «لندینگ رایت» خود را تهیه، مصوب و به اپراتورهای منظومه‌های ماهواره‌ای ابلاغ کردیم. این اپراتورها در صورتی که می‌خواهند در ایران فعالیت قانونی داشته باشند، ملزم به رعایت قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران هستند.»

وزیر ارتباطات همچون گذشته، اعلام کرد از فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای استقبال می‌کند: «ما از اینترنت ماهواره‌ای استقبال می‌کنیم مشروط به اینکه قواعد سرزمینی ما را رعایت کنند. محترم شمردن قواعد سرزمینی کشورها، یک قاعده بین المللی از سازمان بین المللی ITU است.»

گفتنی است «ایلان ماسک» مدیرعامل اسپیس ایکس، یکم مهر ماه سال جاری برای اولین بار رسماً خبر داد که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای ایران فعال می‌شود. در حالی که دو روز قبل و در 30 شهریور، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات در مصاحبه‌ای گفته بود بعید می‌داند استارلینک به این زودی‌ها بتواند در ایران فعال شود چون سرویسش کامل نیست.

دسته بندی: اخبار , اخبار اینترنت

دیدگاه‌ها

Comments
  • سعید

    قوانین شما در خود این کشور مقبول نیست . حتی خود شما به قوانین خود عمل نمیکنید . اپراتورها پول اینترنت ۴g دریافت و خدمات هندلی به مشتری میدهند . شبکه داخلی اینترانت راه اندازی کرده با نام اینترنت . کی بشه از این خراب مونده فرار کنیم و از دستتون راحت بشیم.🤮🤢

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *