توقف عدم ارائه خدمات به کسب‌وکارهای فاقد اینماد

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

محمداحسان خرامید، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شب گذشته (بیست‌وسوم آبان) در توییتی از درخواست وزارت ارتباطات از شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) مبنی بر توقف تصمیم عدم ارائه خدمات به کسب‌وکارهای فاقد نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) خبر داد.

این درخواست به‌دنبال نامه شاپرک در تاریخ نوزدهم آبان خطاب به پایانه‌های اینترنتی فاقد اینماد مطرح شده است؛ نامه‌ای که در آن شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت اعلام کرده بود پرداخت‌یارهای فاقد اینماد از تاریخ ۲۴ آبان غیرفعال خواهند شد.

پس از انتشار این خبر، دو شب قبل (بیست‌ودوم آبان) جانشین رئیس کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال در نامه‌ای به مدیرعامل شرکت شاپرک خواستار توقف اجرای این دستور شده بود. در این نامه با اشاره به اینکه بررسی موضوع عدم الزام اخذ اینماد برای شروع فرایند کسب‌وکار در دستور کار کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال است و تعیین تکلیف درباره آن منوط به اتخاذ تصمیم توسط این کارگروه شده است، از این شرکت خواسته شده است که تا زمان تعیین تکلیف این کارگروه، موضوع الزام دریافت اینماد لغو شود.

حالا، رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در توییت خود همین خواسته را تکرار کرده و نوشته است:

وزارت ارتباطات طی نامه‌ای از شاپرک خواست عدم ارائه خدمات به کسب‌وکارهای فاقد اینماد را تا زمان تعیین تکلیف کارگروه اقتصاد دیجیتال متوقف کند.

 

توییت رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
محمداحسان خرامید، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

 

او در ادامه این متن کوتاه یکی از نگرانی‌های کسب‌وکارها برای حضور در پلتفرم‌های داخلی را مشکلات مربوط به دریافت اینماد دانسته است؛ موضوعی که البته پیش از این نیز مورد انتقاد بسیاری از فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال قرار گرفته است. با این وجود هنوز مشخص نیست پاسخ شاپرک به این درخواست‌ها چه خواهد بود.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه