بهترین سایت ها و ابزارهای هوش مصنوعی

سایت

6 دقیقه زمان مطالعه

امروزه هوش مصنوعی به‌عنوان یکی از سردمداران تکنولوژی شناخته می‌شود که در حیطه‌های مختلف از جمله تجارت، سلامت، بازی‌های رایانه‌ای، داده‌کاوی، تولید محتوا و الگوریتم‌های یادگیری عمیق (Deep Learning) کاربرد دارد. بنابراین گستره حضور هوش مصنوعی به اندازه‌ای است که نمی‌توان از اهمیت آن چشم‌پوشی کرد. اما ایده اولیه هوش مصنوعی از کجا شکل گرفت؟ در نیمه اول قرن بیستم میلادی، برخی از دانشمندان و فیلسوفان معتقد بودند وقتی انسان‌ها می‌توانند از اطلاعات موجود و عقل‌شان برای حل مشکلات و تصمیم‌گیری راجع‌به مسائل مختلف صحبت کنند، چرا ماشین‌ها نتوانند از عهده این کار بر بیایند؟ در همین راستا، آلن تورینگ در سال 1950 میلادی مقاله‌ای تحت عنوان «ماشین‌های محاسباتی و هوش» را ارائه کرد و در آن راجع‌به نحوه ساخت ماشین‌های هوشمند و نحوه آزمایش هوش آن‌ها توضیح داد.

امروزه، هوش مصنوعی به بلوغ رسید؛ تا جایی که امروزه کامپیوترها می‌توانند حجم عظیمی از داده‌ها را در خود ذخیره کنند، داده‌هایی که عملا پردازش آن‌ها برای انسان غیرممکن است. درواقع کاربردهای گسترده هوش مصنوعی در علوم کامپیوتر، ریاضیات و علوم اعصاب باعث شده تا امروزه بیش از پیش دنیا تحت تاثیر قرار بگیرد. از آنجایی که یکی از مهم‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه تولید محتوا است، ما قصد داریم تا در این مقاله بهترین ابزارهای هوش مصنوعی تولید محتوا را به شما معرفی کنیم.

حتی هوش مصنوعی به وردپرس هم ورود کرده و بسیاری از افزونه های هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف توسعه داده شده است. با فعالسازی این افزونه‌ها و استفاده از آن‌ها در سایت خود از ویژگی‌های متعددی بهره‌مند خواهید شد. اگر تمایل دارید در رابطه با این دسته از افزونه های وردپرس اطلاعات بیشتری کسب کنید؛ تیم ما در تحریریه ژاکت مقاله جامعی را تهیه کرده‌اند که به صورت کامل بهترین افزونه های هوش مصنوعی را معرفی  شده‌اند.

 

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی تولید محتوا

از همان ابتدا ابزارهای هوش مصنوعی با تولید محتوا ترند شدند. در حال حاضر ابزارهای هوش مصنوعی در بسیاری از زمینه‌ها فعالیت می‌کنند و خیلی از کسب و کارها  از آن برای تولید محتوا بهره می‌برند. دوره اموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی هم به همین منظور توسط ژاکت آکادمی تولید و ارائه شده است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده سرفصل‌های دوره به صفحه مربوط به آن مراجعه کنید. ارائه موضوع به این ابزارها و دریافت متن از آن‌ها تحول عظیمی در حوزه بازاریابی محتوایی ایجاد کرد. به طوری که آموزش تولید محتوا تا مدت‌ها استفاده درست از ابزارهای هوش مصنوعی تلقی میشد.

هوش مصنوعی در زمینه های متفاوتی وجود دارد که در این قسمت به سایت های تولید محتوا با هوش مصنوعی اشاره خواهیم کرد:

GPT-4 از OpenAI

GPT-4 یک مدل زبانی بزرگ است که توسط شرکت OpenAI توسعه یافته است. این مدل، جدیدترین نسل از مدل‌های GPT است که نسبت به نسخه‌های قبلی، دقت و توانایی بیشتری در تولید محتوا دارد. به‌گونه‌ای که می‌تواند متن‌های طولانی و پیچیده را با مدل نوشتاری طبیعی و با استناد بر منابع معتبر تولید کند.

شما در زمینه‌های مختلفی مانند نوشتن مقالات، تولید محتوای خلاقانه و منحصربه‌فرد، پاسخ به سوالات و ترجمه متون می‌توانید از GPT-4 استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش chatGPT

 

BERT از Google

BERT یکی دیگر از مدل‌های زبانی است که توسط گوگل توسعه داده شده است. این ابزار به‌ویژه برای کسانی مفید است که کاربردهای مرتبط با تحلیل محتوای متنی و درک زبان طبیعی را در نظر دارند.
علاوه‌براین،‌ می‌توانید به کمک Bert معنای دقیق کلمات را بر اساس مفهومی که در جمله دارند شناسایی کنید. این مدل در موتور جستجوی گوگل، تحلیل احساسات و ترجمه متون به کار می‌رود که به‌خاطر توانایی‌های بسیار قوی خود در درک متن و تحلیل زبان طبیعی، در بسیاری از سیستم‌های پیشرفته تحلیل محتوا نیز مورد استفاده قرار گرفته است

ابزار هوش مصنوعی JurisLytics

یکی از ابزارهای هوش مصنوعی پرکاربرد برای وکلا و متخصصان حقوقی، ابزار JurisLytics است که فرایند تحلیل مستندات و موارد قانونی را برای آن‌ها ساده‌تر می‌کند. به‌طوری که JurisLytics با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته تحلیل محتوا می‌تواند متون قانونی را بخواند، آن‌ها را تحلیل کند و متناسب با اطلاعاتی که دریافت کرده پیشنهاداتی را ارائه دهد.

وب اپلیکیشن Copy.ai

Copy.ai، یک ابزار هوش مصنوعی تولید محتوا است که به کاربران کمک می‌کند تا به‌راحتی برای متن‌های بازاریابی، محتوای وب‌ سایت‌ها، ایمیل‌ها و موارد دیگر محتوایی جذاب و خلاقانه تولید کند.

این مقاله را حتما بخوانید
تفاوت‌های آنالیتیکس Universal و GA4

ابزار Descript

Descript یکی دیگر از ابزارهای کاربردی هوش مصنوعی است که می‌تواند متن را به‌صورت همزمان با صدا و تصویر ویرایش کند و امکان افزودن، حذف یا تغییر قسمت‌های مختلف را به‌راحتی برای شما فراهم می‌کند. بنابراین می‌توانید به‌سادگی و با کیفیت بالا، متن خود را به صوت تبدیل کنید.

 

بهترین سایت هوش مصنوعی مرتبط با عکس

از تحولات جالب و جذابی که هوش مصنوعی به وجود آورد می‌توان به تصاویر آن اشاره کرد.در ادامه چندتا از این وب‌سایت‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

DALL-E از OpenAI (تبدیل متن به عکس)

DALL-E یکی از مدل‌های هوش مصنوعی است که می‌توانید متن خود را برای آن بفرستید و عکس مرتبط با آن را تحویل بگیرید. برای شخصی‌سازی تصویر نیز می‌توانید یک توضیح یا مفهوم را به DALL-E بدهید و تصویر منحصربه‌فردی را دریافت کنید.

Remini، ابزاری برای بازسازی عکس‌های قدیمی

احتمالا تا به حال نام ابزار Remini را شنیده باشید؛ یک ابزار هوش مصنوعی که به شما امکان بازسازی و بهبود کیفیت عکس‌های قدیمی و کم‌وضوح را می‌دهد. درواقع این ابزار با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته، می‌تواند جزئیات را بازیابی کند و عکس‌ها را با وضوح بیشتری به شما تحویل دهد.

DeepArt، ابزاری برای انیمیشن‌سازی و سه‌بعدی‌سازی عکس

DeepArt یکی دیگر از ابزارهای هوش مصنوعی است که تصاویر را به شکل آثار هنری تبدیل می‌کند. علاوه‌براین، این ابزار می‌تواند سبک‌های هنری مختلف را بر روی تصاویر اعمال کند و آن‌ها را به انیمیشن‌های سه‌بعدی تبدیل کند.

ThisPersonDoesNotExist، ابزاری برای تولید تصاویر مصنوعی از چهره‌ها

وب‌ سایت ThisPersonDoesNotExist با استفاده از تکنولوژی GAN تصاویری غیرواقعی از چهره‌های انسان تولید می‌کند. با توجه به اینکه این تصاویر از کیفیت بالایی برخوردار هستند، می‌توانند در پروژه‌های گرافیکی و آموزشی مورد استفاده قرار بگیرند.

Runway ML، پلتفرم ابزار هوش مصنوعی متنوع برای تصاویر

به کمک پلتفرم Runway ML، دسترسی به ابزارهای متنوع هوش مصنوعی برای کار با تصاویر فراهم می‌شود. از جمله قابلیت‌های این پلتفرم می‌توان به تبدیل استایل تصویر، تشخیص چهره و تبدیل تصاویر به مدل‌های سه بعدی اشاره کرد.

Imgflip AI Meme Generator، ابزار هوش مصنوعی برای تولید میم

به کمک ابزار Imgflip AI Meme Generator می‌توانید میم‌هایی پرطرفدار و تاثیرگذار تولید کنید. برای این کار، کافی‌ست عبارت موردنظر را وارد کنید تا این ابزار هوش مصنوعی متن شما را تحلیل کند و با مراجعه به دیتابیس گسترده‌ای که دارد، میم مناسب را برای شما بسازد.

 

به کمک ابزارهای هوش مصنوعی، در تولید محتوا درخشان ظاهر شوید

سرعت رشد هوش مصنوعی به‌شکل چشمگیری در حال افزایش است و همچنان قابلیت‌های جدیدی را ارائه می‌دهد. از تولید محتوای متنی گرفته تا تولید تصاویر و میم‌ها، کمتر حوزه‌ای را می‌توان پیدا کرد که تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار نگرفته باشد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که در آینده ابزارها و سرویس‌های جدید و قدرتمندتری در اختیار ما قرار بگیرد. این تحولات باعث می‌شود تا بتوانیم بسیاری از وظایف خود را به تکنولوژی بسپاریم و راحت‌تر زندگی کنیم.

اگر شما هم ابزارهای هوش مصنوعی جذابی برای تولید محتوا می‌شناسید، در قسمت نظرات حتما با ما در میان بگذارید تا این مقاله را برای مخاطبان ژاکت آپدیت کنیم.

 

سوالات متداول

آیا محتوایی که هوش مصنوعی تولید می‌کند، واقعا منحصربه‌فرد است؟

بله، هوش مصنوعی توانایی تولید محتوای خلاقانه را دارد، اما این موضوع بدان معنا نیست که محتوای تولید شده نیازی به ویرایش ندارد؛ زیرا علی‌رغم پیشرفت‌های ارزشمندی که هوش مصنوعی داشته، همچنان به نظارت و راهنمایی انسان نیاز دارد.

آیا برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی تولید محتوا باید هزینه زیادی بپردازیم؟

هزینه مورد نیاز برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی بسته به نوع و کارکرد آن‌ها متفاوت است. تعدادی از آن‌ها رایگان هستند، اما برای استفاده از برخی دیگر باید هزینه بپردازید. به همین خاطر باید با توجه به عملکردی که در نظر دارید، ابزار مناسب را انتخاب کنید.

آیا می‌توان از هوش مصنوعی برای طراحی گرافیکی هم استفاده کرد؟

بله، در حال حاضر ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلفی کاربرد دارند که ساخت طرح‌های گرافیکی نیز یکی از موارد پرکاربرد این ابزارها به‌حساب می‌آید. شما به کمک ابزارهایی مثل Canva ،Nero AI و Midjourney می‌توانید در طراحی‌های خود خلاقانه‌تر عمل کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه خروجی اطلاعات مرسا | پلاگین Mersa Data Export

138,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه بهینه‌سازی پیشرفته دیتابیس | Database Cleaner

345,000 تومان

73.33%

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه