zhaket logo

تبدیل متن به تصویر با هوش مصنوعی Imagen گوگل

اخبار تکنولوژی

1 دقیقه زمان مطالعه

گوگل در جریان کنفرانس Cloud Next اعلام کرد که نسخه به‌روزشده ابزار هوش مصنوعی Imagen 2 را در پلتفرم Vertex AI عرضه کرده است. با این به‌روزرسانی‌ جدید، کاربران قادر خواهند بود تا متن را به تصاویر متحرک تبدیل کرده و امکان ویرایش تصویر در داخل مدل هوش مصنوعی نیز در دسترسان قرار دارد.

امکانات جدید هوش مصنوعی Imagen 2 شامل توانایی تبدیل متن به تصویر زنده با نرخ 24 فریم بر ثانیه، رزولوشن 360 در 640 پیکسل و حداکثر مدت‌زمان چهار ثانیه است و گوگل وعده داده که این قابلیت‌ها در آینده بهبود می یابند.

غول ماونتین ویو ادعا می‌کند Imagen 2 قادر است با زاویه‌ها و حرکات مختلف دوربین، تصویر متحرک را تولید و همزمان پیوستگی کل صحنه را حفظ کند. همچنین، گوگل از پیاده‌سازی فیلترهای ایمنی و واترمارک‌های دیجیتال برای رفع نگرانی‌ها در این ابزار خبر داده است.

امکانات ویرایش عکس در Imagen 2 شامل افزودن یا حذف‌کردن عناصر مختلف از یک تصویر و بزرگ‌کردن کادر تصاویر می‌شود تا کاربران بتوانند تصاویر خود را گسترش داده و محتوا اضافه کنند.

مدل هوش مصنوعی Imagen 2 اولین‌بار در سال 2023 معرفی شد و محصولی از آزمایشگاه دیپ‌مایند است. این ابزار قادر می تواند تصاویر واقع‌گرایانه با رزولوشن بالا و از نظر بصری چشم‌نواز تولید و با مدل‌های دیگری همچون DALL-E از OpenAI و میدجرنی رقابت کند.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

علیرضا ناجی، فعال حوزه سئو و اسکیما می‌باشد. وی در زمینه تحقیق و ترجمه مقالات و آموزش حوزه فناوری اطلاعات، سئو و اسکیمای حرفه ای، بازی های رایانه ای و شبکه های اجتماعی فعالیت می‌کند و جدیدترین عناوین را به صورت محتوی غنی منتشر می‌نماید.

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه