سند راهنمای گوگل در تولید محتوای Review

اخبار

4 دقیقه زمان مطالعه

پس از بروزرسانی نسخه 6 سیستم رتبه بندی Product Review که به تولید محتوای عمیق و بسیار با کیفیت برگرفته از تخصص تجربی نویسنده می پردازد، حال گوگل سند راهنمای خود را با در نظر گرفتن بهترین روش ها و اطمینان از پیروی خط مشی ها در نوشتن “محتوای بررسی” منتشر کرد.

تولید محتوای Review با کیفیت، می تواند به افراد کمک کند تا درباره چیزهایی که جستجو کنند، مانند محصولات، خدمات، مکان، بازی ها، فیلم ها یا موضوعات دیگر، اطلاعات بیشتری کسب کنند.

نقش نویسنده ماهر در تولید محتوای Review از اهمیت قابل توجهی برخوردار است که به مهارت و تخصص تجربی او در بررسی و پیاده سازی یک محتوای رویو ارزشمند وابسته است. در اینجا گوگل مثال هایی برای نقش نویسنده در تولید محتوای بررسی، عنوان می کند:

  • نویسنده رویو می تواند شخصی متخصص در سازمان یا مدیر یک فروشگاه آنلاین باشد که محتوایی با هدف کمک به افراد در تصمیم گیری بهتر برای انتخاب انواع محصولات، میان رقبا منتشر می کند.
  • وبلاگ نویسی که بررسی های مستقل را بر اساس تخصص و تجربه خود تولید می کند.
  • عضو تحریریه یک سایت خبری یا انتشارات که محتوای رویو منتشر می کند.
  • و غیره …

 

توصیه های گوگل در تولید محتوای Review

برای کمک به کاربران هدف و مخاطبین خود در دست یابی هرچه بهتر به صفحات رویو – Review Page در نتایج جستجوی گوگل و بسترهای دیگر، توصیه های زیر را مورد توجه قرار دهید:

شرح محصول یا بررسی های خود را بر اساس دیدگاه و چشم انداز واقعی مخاطبین و نیاز آنها بنویسید.

به کاربران و مخاطبین خود نشان دهید در مورد آنچه می نویسید آگاه بوده و از تخصص کافی برخوردار هستید.

استفاده از عناصری مانند تصاویر منحصر بفرد، صوت و کلیپ ضمن ایجاد فضای اعتماد برای مخاطب در اطمینان به تخصص تجربی نویسنده، به اعتبار محتوایی که بررسی کرده اید کمک خواهد کرد. همچنین وجود رفرنس های معتبر در محتوای بررسی که به اثبات تجربه و تخصص شما کمک می کند نیز نقش موثری در این زمینه دارد.

برای بررسی ها و ارزیابی های خود از مقادیر کمی و عددی استفاده کنید و آنها را در دسته های موضوعی مختلف به اشتراک بگذارید. هدف از quantitative measurements – ارزیابی کمی به اندازه گیری داده هایی می پردازد که می‌توان آنها را بصورت اعداد قرار داد. هدف از اندازه گیری کمی، انجام تجزیه و تحلیل آماری است.

توضیح دهید که موضوع در حال بررسی حاوی چه وجه تمایزهایی نسبت به رقبای شما است. این امر با بررسی حرفه ای و ارایه شواهد فنی و غیره برای مخاطب روشن می شود، نه با نوشتن توصیف و عبارات تبلیغاتی.

آیتم های قابل مقایسه را در محتوای خود ارایه داده و توضیح دهید که چه چیزهایی برای انواع کاربردها و یا شرایط بخصوص مناسب تر هستند.

در مورد موضوعی که می خواهید بررسی کنید به تحقیق و پژوهش بپردازید و مزایا معایب یک محصول را بر اساس تجربه حاصل این تحقیقات پیاده سازی کنید. در محتوای Product Review، تحقیق و بررسی عمیق توسط نویسنده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

توضیح دهید که مدل های جدید یک محصول به نسبت مدل قبلی خود چه بهبودهایی داشته است تا به مشتری کمک کنید بتواند برای خرید یک محصول بهتر تصمیم بگیرد.

بر اساس تجربه و تخصص خود به نکات کلیدی اشاره کنید که به تصمیم گیری برای خرید یا نرخ تبدیل کمک می کند. به عنوان مثال شما می توانید مصرف سوخت و سطح ایمنی خودروها را بررسی کرده و با ارزیابی و ارایه امتیاز بر اساس تجربه یا تحقیقات خود، نکات کلیدی را برای تصمیم گیری هرچه بهتر ارایه کنید.

شاخص های کلیدی در طراحی یک محصول یا توضیحات تخصصی خود را باید فراتر از آنچه تولید کننده یا سازنده اصلی عنوان کرده ارایه دهید. بررسی های شما باید حرفه ای تر و غنی تر از شرکت سازنده باشد.

در محتوای بررسی به منابع مفید دیگر لینک بدهید تا به تصمیم گیری هرچه بهتر مخاطبین تان کمک کند. می توانید به وبسایت یا هر رفرنسی درباره خودتان نیز اشاره کنید تا به اعتبار محتوا و تخصص تجربی تان کمک کرده باشید. مخاطبین شما به دنبال شواهدی برای اعتماد به تخصص و تجربه نویسنده و اعتبار محتوا هستند.

یکی از شاخص های Product Review لینک به سایر فروشنده ها است. این امر کمک می کند تا مخاطب بتواند یک محصول را از میان چند فروشنده انتخاب و سپس خریداری کند.

آیا همیشه از عبارت هایی چون “بهترین” و یا “با کیفیت ترین” استفاده می کنید؟ باید شواهد دست اول و اطلاعات موثقی را ارایه دهید که چرا و چگونه یک محصول یا خدمات و هرچیزی از دید شما بهترین بوده است.

اطمینان حاصل کنید که محتوای مفید کافی برای محصولات و خدمات و غیره در اختیاز دارید، حتی اگر لازم باشد برای هرکدام نقدهای عمیق جداگانه بنویسید.

در محتوای Review، طول محتوا ملاک نیست. بررسی ها می تواند منابع خوبی برای مخاطبین شما هنگام تصمیم گیری در خرید و استفاده از خدمات تان باشد. هنگام نوشتن بررسی ها بر کیفیت و اصالت محتوا تمرکز کنید نه طول آن. تا جایی که می توانید از بهترین شیوه ها استفاده کنید زیرا بیشترین ارزش را برای آنهایی که رویو ها و بررسی های شما را می خوانند به ارمغان می آورد.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه